top icon
WRC

Κλειδί η αξιοπιστία για το 2022

Ο Malcolm Wilson θεωρεί πως η αξιοπιστία θα αποτελέσει τον πιο καθοριστικό παράγοντα στην πρώτη υβριδική σεζόν του WRC, άποψη που συμμερίζονται οι Jari-Matti Latvala και Ott Tanak.

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως ο Malcolm Wilson αποτελεί τον πιο έμπειρο άμεσα εμπλεκόμενο, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ αυτή την εποχή.

Οδηγός κατά τις εποχές του Group B και Group A και επικεφαλής της εμπλοκής της Ford από το 1997, όταν ξεκίνησε η περίοδος των αυτοκινήτων WRC που ολοκληρώθηκε πέρυσι, ο 65χρονος Βρετανός γνωρίζει πολύ καλά τις απαιτήσεις όταν υπάρχουν αλλαγές κανονισμών.

Πολλώ δε μάλλον, όταν αυτές οι αλλαγές είναι κατά γενική ομολογία οι μεγαλύτερες που έχουμε δει στο WRC.

Επιζητώντας αξιοπιστία

Η νέα εποχή του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, που περιλαμβάνει υβριδικά κινητήρια σύνολα στην κορυφαία κατηγορία του θεσμού, εγκαινιάστηκε με κοινή παρουσίαση το Σάββατο 15 Ιανουαρίου, στην Αυστρία.

Οι αλλαγές που έχουν επιφέρει οι νέοι κανονισμοί στα αυτοκίνητα Rally1 είναι τέτοιες ώστε κατά γενική ομολογία των εμπλεκόμενων, η αξιοπιστία να αναδεικνύεται στο σημαντικότερο παράγοντα, ειδικά για το 2022.

Ως ιθύνων νους της ομάδας που κατέκτησε το νταμπλ το 2017, όταν είχαμε την αμέσως προηγούμενη αλλαγή κανονισμών, αλλά και έχοντας καθοδηγήσει με μακροπρόθεσμο σχεδιασμό την προετοιμασία της M-Sport Ford με το Puma Rally1 για το 2022, ο Malcolm Wilson είναι σαφής.

Malcolm Wilson 03

“Δεν υπάρχουν δύο δρόμοι σε αυτό”, δήλωσε ο Malcolm Wilson στο www.wrc.com. “Οι αλλαγές για αυτή τη σεζόν είναι ένα πολύ μεγάλο βήμα από πλευράς τεχνολογίας για τα αυτοκίνητα του πρωταθλήματος.

“Η μεγαλύτερη που έχω δει σε όλο αυτό το διάστημα. Νομίζω πως η αξιοπιστία θα είναι το κλειδί αυτή τη σεζόν”.

Με αυτή την άποψη του Wilson, συμφωνούν και οι Jari-Matti Latvala, Ott Tanak.

Jari Matti Latvala Portrait

“Σίγουρα, η αξιοπιστία είναι παράγοντας-κλειδί για όλες τις ομάδες. Υπάρχουν πολλά νέα σημεία στα αυτοκίνητα αυτή τη χρονιά”, ανέφερε ο επικεφαλής της Toyota Gazoo Racing (διαβάστε τη συνέντευξη που μας παραχώρησε), η οποία θα αγωνιστεί το 2022 με Toyota GR Yaris Rally1.

“Πάντοτε υπάρχουν πράγματα που δε γνωρίζεις τόσο πολύ στο σπορ, όμως αυτή τη χρονιά με το υβριδικό σύστημα και τις υπόλοιπες αλλαγές στο αυτοκίνητο, τα πράγματα αυτά θα είναι περισσότερα. Θα είναι μια συναρπαστική σεζόν”.

Ott Tanak Portrait

Επιπλέον, ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής 2019, Ott Tanak, που θα οδηγεί το Hyundai i20 N Rally1 είχε σχολιάσει σχετικά: “Στην αρχή η αξιοπιστία θα είναι ζωτικής σημασίας.  Πρωτευόντως, θα χρειαστεί να πραγματοποιήσουμε αρκετά αγωνιστικά χιλιόμετρα για εμπειρία και να κατακτήσουμε βαθμούς, οπότε σίγουρα η αξιοπιστία είναι μεγαλύτερη προτεραιότητα από την απόδοση”.

Το πρώτο δείγμα γραφής δεν αργεί, αφού οι πρωταγωνιστές του WRC βρίσκονται ήδη στη Γαλλία, για τον εναρκτήριο αγώνα της σεζόν, που είναι όπως συνηθίζεται το Ράλλυ Μόντε Κάρλο (20-23 Ιανουαρίου).

WRC 2022 Launch 0001

Βέβαια, ο συγκεκριμένος αγώνας δεν προσφέρεται για ασφαλή συμπεράσματα όσον αφορά στη δυναμική των ομάδων και των νέων αγωνιστικών τους αυτοκινήτων.

Ο κύριος λόγος, είναι πως οι καιρικές συνθήκες, καθιστούν την επιλογή ελαστικών ιδιαίτερα σημαντική, ενώ η λέξη “συμβιβασμός” είναι η πιο συνηθισμένη για τους οδηγούς.

Κατά συνέπεια, το Ράλλυ Μόντε Κάρλο είναι ο κατεξοχήν αγώνας που η αξιοπιστία, μαζί με τη σταθερότητα, υπερισχύουν της απόδοσης καθαυτής.

Έτσι, η αναμονή όλων αυτών των μηνών θα λάβει τέλος και θα αποκτήσουμε μια πρώτη εικόνα, για όσα θα συμβούν κατά τη διάρκεια του 2022, που από κάθε άποψη αναμένεται να αποτελέσει μια συναρπαστική χρονιά για το WRC.

Photos: M-Sport Ford, Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ