top icon
WRC

Lappi: Για πρώτη φορά δε χρειάζομαι περισσότερη ισχύ

Μετά την οδήγηση του υβριδικού Toyota GR Yaris Rally1 σε άσφαλτο, ο Esapekka Lappi παραδέχθηκε πως για πρώτη φορά στην καριέρα του δεν αισθάνεται την ανάγκη για περισσότερη ισχύ.

Οι οδηγοί αγώνων και εν προκειμένω, στα ράλλυ, μπορούν κάλλιστα να χαρακτηριστούν ως “αχόρταγοι”, αφού σχεδόν πάντοτε επιζητούν  τη μέγιστη δυνατή ισχύ από τα οχήματά τους.

Ο Esapekka Lappi σαφώς και εντάσσεται σε αυτή την κατηγορία, όμως φαίνεται πως η συνολική δύναμη του υβριδικού Toyota GR Yaris Rally1, που μπορεί -όπως και τα Hyundai i20 N και Ford Puma Rally1- να ξεπεράσει σε επιμέρους σημεία τους 500 ίππους, χάρη σε συνδυασμό του θερμικού και του ηλεκτρικού κινητήρα, τον καλύπτει πλήρως.

Αυτό πιστοποιείται από τις δηλώσεις του 30χρονου Φινλανδού, ο οποίος επιστρέφει σε αμιγώς ασφάλτινο αγώνα μετά από το 2019.

H επιστροφή του Lappi σε άσφαλτο και η ισχύς του Toyota GR Yaris Rally1

Στο Ράλλυ Κροατίας (21-24 Απριλίου), τρίτο γύρο του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, οι Esapekka Lappi-Janne Ferm θα μοιραστούν για πρώτη φορά σε άσφαλτο το υβριδικό Toyota GR Yaris Rally1, ενώ παράλληλα θα κάνουν ντεμπούτο στον συγκεκριμένο αγώνα.

“Ίσως είναι η πρώτη φορά σε αυτό το σπορ που δε χρειάζομαι περισσότερη ισχύ”, δήλωσε στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC ο Esapekka Lappi. “Σε αυτή την επιφάνεια πραγματικά καταλαβαίνεις πόση επιπλέον δύναμη διαθέτεις με την ώθηση από το υβριδικό σύστημα και πόσο εντυπωσιακή είναι η επιτάχυνση”.

Esapekka Lappi-Janne Ferm (Rally Sweden Podium)

“Πρόκειται για ένα δυνατό “χτύπημα”. Στον φαρδύ δρόμο είναι εντάξει, αλλά σε μικρό δρόμο (σ.σ. στενό) κάποιες φορές είναι υπερβολικό, τουλάχιστον στην αρχή της ημέρας δοκιμών”, πρόσθεσε ο Φινλανδός, που οδήγησε το νέο του αυτοκίνητο σε άσφαλτο, κατά τη διάρκεια των δοκιμών της Toyota πριν τον αγώνα.

Καθώς δεν αγωνίστηκε στο περσινό, παρθενικό Ράλλυ Κροατίας που προσμέτρησε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, ο Lappi γνωρίζει πως θα έχει πιο δύσκολο έργο από τους αντιπάλους τους, ενώ η σειρά εκκίνησης την πρώτη ημέρα, καθώς θα ξεκινά αργότερα από τους πρωτοπόρους, δεν αναμένεται ευνοϊκή.

“Υπάρχουν δύο μεγάλες προκλήσεις”, σχολίασε αναφορικά με το Ράλλυ Κροατίας ο Lappi. “Ο πρώτος είναι η έλλειψη εμπειρίας από αυτό το ράλλυ. Πάντα βοηθάει να έχεις αγωνιστεί στις ειδικές διαδρομές μια ή δυο φορές.

“Πιθανότατα η μεγαλύτερη δυσκολία θα είναι το χώμα στον δρόμο (σ.σ.  από τις “μπούκες”). Αυτή δεν ήταν ποτέ η αγαπημένη μου επιφάνεια και στο παρελθόν έχω κάνει ορισμένα λάθη.

“Όμως θέλω να γυρίσω σελίδα. Θέλω να είμαι καλύτερος σε αυτό και θέλω να αποδώσω καλά ώστε να βρίσκομαι στη μάχη”.

Toyota GR Yaris Rally1 Testing

Όσον αφορά στις αγωνιστικές επιδιώξεις από τον δεύτερο φετινό του αγώνα με την Toyota, ο Esapekka Lappi παρουσιάζεται προσγειωμένος:

“Πρέπει να ξεχάσουμε τι έγινε στη Σουηδία. Πρέπει να κρατήσω την αυτοπεποίθηση από εκεί, όμως από την άλλη μεριά να καταλάβω πως παρόλο που η Σουηδία ήταν ένας νέος αγώνας για όλους, γνώριζα πως είμαι καλός σε εκείνες τις συνθήκες.

“Τώρα αγωνιζόμαστε στην αντίπερα όχθη. Δε μπορώ να θέσω τόσο υψηλό στόχο, αλλά ακόμη και έτσι θέλω να δώσω στον εαυτό μου την ευκαιρία να αποδώσει τόσο καλά. Δε θέλω να εγκαταλείψω τη μάχη πριν καν από την εκκίνηση”.

Το Ράλλυ Κροατίας που έχει ως επίκεντρο το Zagreb ξεκινά αύριο, Πέμπτη 21 Απριλίου στις 10:00, με το shakedown. Το καθαρά αγωνιστικό μέρος, ξεκινά την Παρασκευή 22 Απριλίου και ολοκληρώνεται την Κυριακή 24 Απριλίου, έπειτα από 20 ασφάλτινες ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 291,84 αγωνιστικών χιλιομέτρων.

Περισσότερες πληροφορίες για το Ράλλυ Κροατίας μπορείτε να βρείτε στο αναλυτικό μας preview 

Photos: Toyota Gazoo Racing

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ