top icon
WRC

Mohammed Ben Sulayem: Το WRC χρειάζεται οδηγούς-σταρ

Ο νέος Πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, δήλωσε πως το WRC έχει ανάγκη από προσωπικότητες-σταρ που δε θα κερδίζουν μόνο ειδικές διαδρομές ή αγώνες, αλλά και το κοινό.

Είναι γνωστό πως ο νέος Πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA), Mohammed Ben Sulayem, αποτελεί άνθρωπο των ράλλυ, καθώς έχει αναδειχθεί 14 φορές Πρωταθλητής Μέσης Ανατολής και κατά το παρελθόν, συμμετείχε σε πολυάριθμους αγώνες του WRC μεταξύ των οποίων και το Ράλλυ Ακρόπολις, μέσω του οποίου έκανε ντεμπούτο στο θεσμό το 1988 οδηγώντας Ford Sierra RS Cosworth.

Όπως είναι λογικό, ο πρώτος Άραβας Πρόεδρος της FIA γνωρίζει από πρώτο χέρι τους αγώνες ράλλυ, οπότε έχει και σαφή άποψη για πολλά ζητήματα γύρω από αυτούς.

Σε αυτό το πλαίσιο, η εκλογή του στο ανώτατο αξίωμα της FIA έχει ιδιαίτερη σημασία για το συγκεκριμένο σπορ, το οποίο από το 2022 κάνει στροφή στον υβριδισμό, τουλάχιστον αναφορικά με την κορυφαία κατηγορία του WRC, Rally1.

Όσα δήλωσε ο Mohammed Ben Sulayem

Λίγες ημέρες πριν από την εκλογή του ως νέος Πρόεδρος της FIA, ο Mohammed Ben Sulayem μίλησε κατά τη διάρκεια του Abu Dhabi Desert Challenge σε podcast του DirtFish και τον δημοσιογράφο Colin Clark, για το όραμά του σχετικά με τα ράλλυ, την ανάγκη μείωσης του κόστους στα περιφερειακά πρωταθλήματα και όχι μόνον.

Όσον αφορά στο WRC, εστιάζει στην ανάγκη αύξησης της δημοτικότητας του σπορ, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η άποψή του για το ρόλο που καλούνται να διαδραματίσουν οι οδηγοί σε αυτήν την προσπάθεια.

Mohammed Ben Sulayem 02

Στην αρχή των δηλώσεών του, ο Mohammed Ben Sulayem μίλησε για τους λόγους που ξεκίνησε την ενασχόλησή του με τα ράλλυ.

“Δε θα μπορούσα να γίνω ακόμη ένας ποδοσφαιριστής. Μου αρέσει να παρακολουθώ ποδόσφαιρο, όμως δε θα μπορούσα να με σκεφτώ εκεί.

“Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και τα αυτοκίνητα πάντοτε με προσέλκυαν. Η πρόκληση και η ταχύτητα, με έκαναν να ξεκινήσω λόγω του πάθους που εμπεριέχουν.

“Ειλικρινά, δεν ξεκίνησα τους αγώνες για τα κύπελλα. Στο σπίτι μου, δε θα δείτε φωτογραφία μου σε αγώνες, ούτε κύπελλα”.

Σε εκείνο το σημείο, ο 14 φορές Πρωταθλητής Μέσης Ανατολής, αποκάλυψε τον λόγο που δεν έχει διατηρήσει τα μισά του κύπελλα:

“Μετακόμισα δύο φορές και δυστυχώς, τα είχα σε πλαστικές σακούλες και κατά λάθος, πετάχτηκαν ως σκουπίδια. Όμως, έχω διατηρήσει σχεδόν το 50% των κυπέλλων μου”.

Σχεδόν προτού σταματήσει την καριέρα του ως οδηγός (2002), ο Mohammed Ben Sulayem είχε μεταπηδήσει σε ρόλο οργανωτή.

“Είναι λυπηρό να βλέπεις πως καλοί αθλητές, που μόλις σταματούν την καριέρα τους, δεν είναι προετοιμασμένοι για το επόμενο στάδιο της ζωής τους”, ανέφερε σχετικά ο 60χρονος Ben Sulayem.

“Σταμάτησα όταν ήμουν 41 ετών, δηλαδή νέος για οδηγός ράλλυ. Όμως είπα να κάνω μια αλλαγή και έγινα διοργανωτής ενώ ήμουν ακόμη οδηγός”.

Με την πάροδο του χρόνου, η αλλαγή από καθαρά αγωνιστικό σε διοικητικό πόστο, έφερε τον πρώην οδηγό από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα στη FIA και σήμερα, στον προεδρικό θώκο του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού.

“Η FIA είναι ένας παγκόσμιος οργανισμός και η ποικιλομορφία (που προσφέρει) είναι σημαντική. Είμαστε ευγνώμονες στους ανθρώπους από την Ευρώπη που ήρθαν και μας βοήθησαν (στη Μέση Ανατολή και τις Αραβικές χώρες).

“Για παράδειγμα ο David Richards ξεκίνησε να κάνει πράγματα εδώ. Νομίζω πως ήταν το 1977, όταν ήμουν ακόμη στο Λύκειο.

“Αργότερα πήγα στην FIA μέσω της ASN (σ.σ. εθνικής ομοσπονδίας), καθώς δε μπορείς να πλησιάσεις ως αλεξιπτωτιστής τους ανθρώπους. Πρέπει να κερδίσεις την εμπιστοσύνη τους”, ήταν το σχόλιο του Άραβα για την πρώτη του επαφή με την FIA.

Mohammed Ben Sulayem 03

Έπειτα από τη συζήτηση περί FIA, ήταν αναμενόμενο η κουβέντα να στραφεί στο WRC https://www.wrc.com/en/ και τα περιφερειακά ράλλυ.

Όσον αφορά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, σχολίασε: Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 2,5 κατασκευαστές. Πρέπει να πάμε πίσω σε λευκό χαρτί και να δούμε την κατάσταση με οπτική ελικοπτέρου (από ψηλά).

” Μιλώντας με τους κατασκευαστές, μου είπαν πως πληρώνουν χρήματα και δεν παίρνουν πίσω την αξία που αναλογεί.

“Δεν κατηγορώ την FIA, απλά λέω ότι το πρωτάθλημα είναι κοινοπραξία μεταξύ FIA, Promoter και Κατασκευαστών. Πρέπει να υπάρξει και περαιτέρω σύνδεση με τους διοργανωτές που εκπροσωπούν κυβερνήσεις”.

Για τη δημοτικότητα του WRC, η οποία δε φτάνει στα επίπεδα της Formula 1 ή άλλων σπορ εκτός μηχανοκίνητου αθλητισμού, ο Ben Sulayem δήλωσε:

“Χρειάζονται αστέρια. Δε χρειαζόμαστε απλά νικητές ή πρωταθλητές. Ένα αστέρι έχει να κάνει και με την προσωπικότητα του ατόμου. Να είναι κάποιος αθλητής που μαθαίνει γρήγορα πώς να χειρίζεται την κάμερα και να τραβάει τον κόσμο.

“Πρέπει να διευρύνουμε την απήχηση του σπορ μας και οι οδηγοί έχουν ευθύνη σε αυτό, δεν πρέπει απλά να κερδίζουν ειδικές διαδρομές ή αγώνες, αλλά στην πραγματικότητα να κερδίσουν τους ανθρώπους”.

Όσον αφορά στα περιφερειακά πρωταθλήματα, o Άραβας εστιάζει στην ανάγκη μείωσης του κόστους και σταθερότητας των κανονισμών.

“Τα περιφερειακά πρωταθλήματα είχαν θέματα, τα έζησα και ως οδηγός και ως διοργανωτής.

“Οι τεχνικοί κανονισμοί άλλαζαν διαρκώς, τα αυτοκίνητα ήταν ακριβά. Ξεκινούσαμε με κάτι, ας πούμε κόστους 100.000 ευρώ, μετά δεν το αστυνομεύαμε.

“Καταλαβαίνω την εξέλιξη, όμως τελικά πρέπει να είναι προσιτό οικονομικά. Δεν κατηγορώ κάποιον, πρέπει να καθίσουμε όλοι μαζί να δούμε ποιο είναι το πρόβλημα και μετά να το θεραπεύσουμε”.

“Δεν πρέπει να ξεχνάμε και τα παλαιότερα αυτοκίνητα για ράλλυ, που μπορούν να έχουν προσιτό κόστος. Πρέπει και τα περιφερειακά πρωταθλήματα να έχουν Promoter και να προσελκύουν τους ανθρώπους”.

Σχετικά με αυτό το θέμα, ο νέος Πρόεδρος της FIA, συνεχίζει:

“Ινδία και Κίνα έχουν 2,8 δις πληθυσμό. Οι αγωνιστικές τους άδειες δε φτάνουν τα 2/3 της Φινλανδίας των 5,5 εκατομμυρίων.

“Δε λέω πως θα υπήρχε ίδια αναλογία, αλλά πως μπορεί να αυξηθεί η ελκυστικότητα των ράλλυ.

“Τα αυτοκίνητα πρέπει να έχουν έναν κοινό παρονομαστή, την ασφάλεια. Τα υπόλοιπα, ας τα αφήσουμε στην τοπική παραγωγή”.

Για την πολιτική της FIA ως προς τα ράλλυ στο εγγύς μέλλον, καθώς αρχής γενομένης από το 2022 επίκειται μεγάλη αλλαγή με την υιοθέτηση υβριδικών συστημάτων, ο Ben Sulayem ανέφερε.

“Πρέπει να ηγηθούμε (τεχνολογικά). Το τοπίο αλλάζει και βρισκόμαστε υπό μεγάλη πίεση. Αισθάνομαι πως πρέπει να ακούσουμε τους Κατασκευαστές που θέλουν να μπουν, αλλά μετά να το αφήσουμε στο τεχνικό μας τμήμα.

“Δε μπορούν να γίνουν πολλά σε ένα ή δύο χρόνια. Δεν υπάρχει μαγικό ραβδί. Πρέπει να υπάρξει διαδικασία”.

Mohammed Ben Sulayem - Jean Todt

Τέλος, ο Mohammed Ben Sulayem αναφέρθηκε στην εξαιρετική δουλειά του προκατόχου του, Jean Todt, στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας και ανέπτυξε τη δική του φιλοσοφία, ως προς τον καταμερισμό ρόλων και εργασιών.

“Ο Πρόεδρος Todt έκανε εξαιρετική δουλειά στον τομέα της Οδικής Ασφάλειας.

“Σχετικά με τον εξηλεκτρισμό του σπορ, δεν έχουμε ευθεία απάντηση. Χρειαζόμαστε μεγαλύτερη επικοινωνία και υπομονή. Χωρίς κατασκευαστές, θα ήταν αδύνατο και πρέπει να έχουμε μεγαλύτερες συζητήσεις με αυτούς.

“Προσωπικά, όταν βρίσκομαι σε μια συνάντηση δεν ντρέπομαι να πω ότι δεν γνωρίζω κάτι. Να πω ότι θα μελετήσω, θα μιλήσω με τους κατάλληλους ανθρώπους και θα επανέλθω.

“Πρέπει να εμπιστεύεσαι τους ανθρώπους σου. Όλο αυτό δε μπορώ να το κάνω μόνος μου. Υπάρχουν άνθρωποι που μπορούν να κάνουν καλύτερη δουλειά από εμένα σε επιμέρους ρόλους”.

Photos: FIA ERC, FIA

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ