top icon
Αγώνες

Ράλλυ Αυστραλίας: Με μια ματιά

Με τέσσερις στροφές να απομένουν μέχρι την ολοκλήρωση του φετινού Πρωταθλήματος στο WRC, στην Αυστραλία είναι πολύ σίγουρο να κριθεί ο πρώτος τίτλος της χρονιάς.

Από τις ασφάλτινες ειδικές διαδρομές της Γερμανίας, ο θίασος του WRC μεταφέρεται στις χωμάτινες επιφάνειες της Αυστραλίας για τον τελευταίο αγώνα εκτός Ευρώπης για το 2014. Ο αγώνας μπορεί να μην έχει μεγάλη παράδοση στο θεσμό, αντίστοιχη με αυτή του δικού μας Ακρόπολις ή της Φινλανδίας και του Μόντε Κάρλο, αλλά έχει καταφέρει να ξεχωρίσει όντας μοναδικός και διαφορετικός σε σχέση με τους υπόλοιπους. Οι ειδικές διακρίνονται για το μαλακό, αλλά γλιστερό οδόστρωμα, γεγονός που καθιστά τη σειρά εκκίνησης ιδιαίτερα σημαντική. Το τοπίο γύρω εναλλάσσεται συνεχώς, αφού τα ανοικτά κομμάτια διαδέχονται στενοί δρόμοι μέσα στο δάσος, που σε συνδυασμό με τη μεγάλη μέση ωριαία ταχύτητα του αγώνα, αλλά και τα μεγάλα άλματα, απαιτεί πολύ καλές σημειώσεις από το πλήρωμα και τεράστια συγκέντρωση. Την πρώτη ημέρα, οι ειδικές είναι τεχνικές και σε στενό δρόμο, και μάλιστα μέσα σε δάσος με τα δέντρα να παραμονεύουν. Αυτές της δεύτερης ημέρας είναι σε πιο ανοικτά σημεία, με γρήγορες στροφές, μεγάλα χασίματα και άλματα. Τέλος, την 3η και τελευταία ημέρα, ο αγώνας θυμίζει περισσότερο Φινλανδία με πολύ γρήγορες ειδικές μέσα στα δάση.

 

Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, αν οι ε.δ. είναι στεγνές ο συγκεκριμένος αγώνας μπορεί να είναι ο χειρότερος αναφορικά με τη σειρά εκκίνησης και όσους βρίσκονται στις πρώτες θέσεις καθαρίζοντας το δρόμο για τους υπόλοιπους. Βέβαια, όσοι ακολουθούν στις πιο πίσω θέσεις, αυτό που πρέπει να κάνουν είναι να ακολουθούν τις γραμμές των προπορευόμενων, αφού αν βρεθούν εκτός αυτών, τότε τα πράγματα γίνονται πολύ δύσκολα. Σε περίπτωση βροχής όλα αλλάζουν, αφού ο δρόμος γλιστράει πάρα πολύ και υπάρχει λάσπη. Μάλιστα, το συγκεκριμένο φαινόμενο έχει συμβεί αρκετές φορές στο παρελθόν και δεν προκαλεί εντύπωση αν συμβεί. Ένα ακόμα φαινόμενο που σε κάποιες περιπτώσεις επηρεάζει τις προσπάθειες των πληρωμάτων είναι η σκόνη. Σε περίπτωση που υπάρχει άπνοια στην περιοχή, η σκόνη δεν καθαρίζει εύκολα, με αποτέλεσμα να υπάρχει πρόβλημα ορατότητας.

 

Ο αγώνας έχει επίκεντρο την πόλη του Coffs Harbour, η οποία και βρίσκεται στην ανατολική ακτή της Αυστραλίας, ανάμεσα σε Σίδνευ και Μπρίσπεϊν. Η σχεδίαση του δεν διαφοροποιείται ιδιαίτερη σε σχέση με αυτή του 2013, με εξαίρεση μερικές μικρές αλλαγές. Χαρακτηριστικό επίσης είναι το γεγονός ότι ο αγώνας καλύπτει πολύ μικρό εύρος, αφού οι 20 ε.δ. βρίσκονται σε μία ακτίνα 55 χιλιομέτρων από το επίκεντρο του αγώνα. Νέα είναι η σούπερ ειδική, η οποία θα πραγματοποιηθεί σε μικτές συνθήκες και θα διεξαχθεί στο τέλος του πρώτου και δεύτερου σκέλους. Σημαντικό στοιχείο αναφορικά με τη φετινή εκδοχή του αγώνα, είναι ότι το τελευταίο σκέλος περιλαμβάνει 100 αγωνιστικά χιλιόμετρα, κάτι που σημαίνει ότι το τελικό αποτέλεσμα μπορεί να αλλάξει και να διαμορφωθεί μέχρι και την τελευταία ημέρα.

 

Σε αγωνιστικό επίπεδο, στην Αυστραλία είναι πολύ πιθανό η VW να κατακτήσει και μαθηματικά τον τίτλο των Κατασκευαστών. Η γερμανική ομάδα αν το καταφέρει αυτό, θα είναι η πρώτη φορά που ένας τίτλος του WRC κρίνεται τόσο νωρίς, μετά από 25 ολόκληρα χρόνια. Παρόλα αυτά, ο επικεφαλής της ομάδας Jost Capito, έχει ανάψει το πράσινο φως στους δύο οδηγούς της ομάδας να διεκδικήσουν αμφότεροι τη νίκη, χωρίς να περιορίσει κάποιον από τους δύο. Έτσι, οι Ogier και Latvala αναμένεται να είναι οι δύο βασικοί διεκδικητές της νίκης, όπως και στις περισσότερες περιπτώσεις. Ανταγωνιστικός αναμένεται να είναι και ο Kris Meeke, αλλά και ο Andreas Mikkelsen! Ερωτηματικό αποτελούν τόσο ο Mads Ostberg, που αναζητά ένα καλό αποτέλεσμα, αλλά και ο Mikko Hirvonen, που στους τελευταίους αγώνες δείχνει εκτός κλίματος. Φυσικά, όμως, ενδιαφέρον θα έχει να δούμε και τις επιδόσεις των Hyundai μετά τη μεγάλη νίκη της κορεάτικης ομάδας στη Γερμανία, ειδικά από τη στιγμή που διαθέτουν τρεις οδηγούς (Neuville, Atkinson και Paddon) ικανούς για το καλύτερο. Ας δούμε, όμως, αναλυτικά τι θα δούμε από τις ομάδες στον αγώνα της Αυστραλίας._Π.Τ.

 

VW MOTORSPORT

Όπως σε κάθε αγώνα, η VW ταξίδεψε στην Αυστραλία με τρία Polo R WRC για τους Sebastien Ogier, Jari Matti Latvala και Andreas Mikkelsen. Όλοι τους διαθέτουν τις προϋποθέσεις να κερδίσουν στον αγώνα, μέχρι και ο νεαρός Νορβηγός. Βέβαια, φαβορί είναι οι δύο διεκδικητές του τίτλου, οι οποίοι μάλιστα έχουν το πράσινο φως από τον επικεφαλής της ομάδας Jost Capito, να παλέψουν για την πρώτη θέση χωρίς να δεχθούν εντολές. Ο Ogier είναι επικεφαλής της βαθμολογίας και μάλιστα με 44 βαθμούς διαφορά από τον Φινλανδό ομόσταυλο του. Ο Γάλλος Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2013 στάθηκε τυχερός στη Γερμανία, αφού η εγκατάλειψη του δεν του στοίχισε βαθμολογικά, από τη στιγμή που ο Latvala έκανε ακόμα ένα λάθος και έφυγε χωρίς βαθμούς από τη Γερμανία. Παράλληλα, ο Ogier έχει μείνει μακριά από τη νίκη για δύο συνεχόμενους αγώνες, και στην Αυστραλία θέλει να δώσει τέλος σε αυτό το κακό σερί. Ο Latvala από την πλευρά του, θέλει να αφήσει πίσω του τον εφιάλτη της Γερμανίας. Ο Φινλανδός είχε μία σίγουρη νίκη στα χέρια του, την οποία και πέταξε μετά από δικό του λάθος. Σε δηλώσεις του εμφανίζεται πιο αποφασισμένος από ποτέ για τη νίκη, η ταχύτητα του δεν του λείπει, αλλά αυτό που χρειάζεται είναι να τη συνδυάσει με αυτοσυγκέντρωση, αυτοσυγκράτηση και ψυχραιμία. Στη μάχη, όμως, είναι πολύ πιθανό να δούμε και τον Andreas Mikkeslen. Ο Νορβηγός οδηγός έχει σημειώσει εξαιρετική πρόοδο στους τελευταίους χωμάτινους αγώνες, ενώ στην Αυστραλία έχει καλή παράδοση. Αν εκμεταλλευτεί και τη σειρά εκκίνησης, ίσως να είναι σε θέση να προκαλέσει εντύπωση με τις επιδόσεις του.

 

CITROEN TOTAL ABU DHABI

Στο ίδιο πλάνο παραμένουν οι άνθρωποι της Citroen, οι οποίοι σίγουρα είναι απογοητευμένοι μετά την απώλεια της σχεδόν σίγουρης νίκης που είχαν στα χέρια τους στο Ράλλυ Γερμανίας. Παρόλα αυτά, οι επιδόσεις του Kris Meeke σε Φινλανδία και Γερμανία έχουν αλλάξει το κλίμα στις τάξεις της ομάδας, αφού ο Βρετανός δείχνει ανταγωνιστικός και σημειώνει τεράστια πρόοδο. Κάτι που δεν ισχύει, όμως, και για τον Mads Ostberg, ο οποίος στους τελευταίους αγώνες δείχνει να μην μπορεί αν συνδυάσει το καλό αποτέλεσμα με τις επιδόσεις. Οι χρόνοι του είναι καλοί στις ειδικές, αλλά λάθη δεν του έχουν επιτρέψει να τους μετουσιώσει σε αποτέλεσμα. Στην Αυστραλία ο Meeke θα βρεθεί και πάλι στη μάχη της κορυφής. Ο Βρετανός είχε σημειώσει πολύ καλές επιδόσεις και πέρσι στον συγκεκριμένο αγώνα και έχει αποδείξει ότι διαθέτει ταχύτητα. Μάλιστα, ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με τους οδηγούς της Citroen, είναι η σειρά εκκίνησης, αφού ξεκινάει αρκετά πίσω με αποτέλεσμα να έχει καθαρό δρόμο μπροστά του. Παράλληλα, δύσκολο θα έχει ο Ostberg, ο οποίος μόλις πέρσι είχε λάβει μέρος για πρώτη φορά στον αγώνα, τερματίζοντας μάλιστα στην 5η θέση της γενικής. Φέτος, στόχος του είναι μία θέση στο βάθρο, κάτι που θα είναι επιτυχία αν καταφέρει.

 

M-SPORT WRT

Στην Αυστραλία, η M-Sport θα γιορτάσει τη 250η συνεχόμενη συμμετοχή της σε αγώνα του WRC. Η βρετανική ομάδα ανέλαβε την εκπροσώπηση της επίσημης Ford από το 1997, έχει σημειώσει περισσότερα από 200 πόντιουμ και 50 νίκες στο WRC, αλλά και δύο παγκόσμιους τίτλους για λογαριασμό της Ford. Oι Mikko Hirvonen και Elfyn Evans, θα αποτελέσουν και πάλι το δίδυμο της ομάδας, ενώ ένα τρίτο Fiesta WRC θα οδηγήσει και ο Robert Kubica για λογαριασμό της ομάδας του. Ο νεαρός Evans έχει κερδίσει τις εντυπώσεις και μαζί τη θέση του στην ομάδα και τη νέα χρονιά. Κάτι που δεν ισχύει για τον Mikko Hirvonen, τον οποίο οι φήμες θέλουν εκτός M-Sport το 2015, αλλά και εκτός WRC γενικότερα. Ο Φινλανδός υπό φυσιολογικές θα μπορούσε να είναι ανταγωνιστικός στον αγώνα της Αυστραλίας, αφού παραδοσιακά σημείωνε καλές επιδόσεις εκεί στο παρελθόν, μετρώντας μάλιστα και τρεις νίκες! Φέτος, κάτι τέτοιο μοιάζει σχεδόν αδύνατο, αν και ποτέ δεν μπορεί να είναι κανείς σίγουρος. Πάντως, οι συνθήκες (δηλαδή η σειρά εκκίνησης) θα είναι ιδανική για τον ίδιο, φυσικά αν παραμείνουν στεγνές οι ειδικές. Για τον Evans θα είναι μία τελείως καινούργια εμπειρία, αφού θα είναι και η πρώτη του συμμετοχή στον αγώνα. Ο νεαρός Βρετανός δεν έχει βρεθεί ποτέ ξανά στην Αυστραλία και στόχος του θα είναι ο τερματισμός και η αποκόμιση εμπειριών. Ένας τερματισμός στην εξάδα, πάντως, αν αναλογιστούμε τις επιδόσεις του στους τελευταίους αγώνες είναι πολύ πιθανός. Ο Robert Kubica από την πλευρά του έχει αντίστοιχη προσέγγιση με τον Evans. Πρώτη φορά στην Αυστραλία, σε άγνωστες για τον ίδιο συνθήκες, στόχος είναι ο τερματισμός και μάλιστα χωρίς τη χρήση Rally2. Κάτι ιδιαίτερα σημαντικό.

 

HYUNDAI SHELL WRT

Με διαφορετικούς οδηγούς σε σχέση με τον αγώνα της Γερμανίας, η Hyundai ταξίδεψε στην Αυστραλία με το ηθικό στα ύψη. Το i20 μετράει μία νίκη στο WRC πλέον και ένα μεγάλο άγχος έχει φύγει από τις πλάτες οδηγών και μηχανικών. Ήδη, η ομάδα έχει ξεκινήσει την εξέλιξη του αυτοκινήτου του 2015, το οποίο όπως διαρρέει θα παρουσιαστεί αργότερα στα μέσα της επόμενης χρονιάς, και όχι στο Μόντε Κάρλο. Πίσω στην Αυστραλία, το πρώτο Hyundai i20 WRC θα οδηγήσει όπως σε κάθε αγώνα ο Thierry Neuville. Ο Βέλγος, που στη Γερμανία σημείωσε επίσης την παρθενική του νίκη στο θεσμό, στοχεύει σε έναν τερματισμό στο βάθρο για να συνεχίσει το σερί των καλών του αποτελεσμάτων. Πέρσι, με το Fiesta WRC, είχε τερματίσει δεύτερος πίσω από τον Ogier. Αν καταφέρει κάτι αντίστοιχο φέτος, θα είναι μεγάλη επιτυχία. Οι δύο άλλοι οδηγοί είναι διαφορετικοί σε σχέση με τη Γερμανία. Τη θέση του Juho Hanninen πήρε ο Chris Atkinson, ενώ αυτή του Bryan Bouffier, ο Hayden Paddon. Ο πρώην εργοστασιακός οδηγός της Subaru, ο Atkinson, θα κάνει μόλις τη δεύτερη φετινή του εμφάνιση με το αυτοκίνητο, μετά από αυτή στο Μεξικό, και αυτό που θέλει είναι να αποδείξει ότι δικαιούται μία θέση στο θεσμό. Μπορεί να έχει πραγματοποιήσει μία σειρά δοκιμών πριν τον αγώνα, αλλά δύσκολα θα μπορέσει να αντεπεξέλθει στο συναγωνισμό έχοντας μείνει εκτός μπάκετ τόσο μεγάλο διάστημα. Βέβαια, οι Κορεάτες στηρίζονται στην εμπειρία του από τον αγώνα της πατρίδας του, αλλά και τη γνώση του δρόμου. Κάτι αντίστοιχο, όμως, ισχύει και για τον Νεοζηλανδό Hayden Paddon, ο οποίος και βλέπει τον αγώνα της Αυστραλίας, ως την ευκαιρία της ζωής του για να αποδείξει ότι μπορεί να είναι ανταγωνιστικός σε κορυφαίο επίπεδο. Σίγουρα, ο νεαρός οδηγός είναι ένας από αυτούς που αξίζει να δούμε το τριήμερο του αγώνα.

Ράλλυ Αυστραλίας
Ημερομηνίες διεξαγωγής: 11 – 14 Σεπτεμβρίου
Επιφάνεια: Χώμα
Πρώτος αγώνας στο WRC: 1989
Αγώνες που έχουν προσμετρήσει στο WRC: 20
Συν. Μήκος: 948,10 χλμ.
Ειδικές Διαδρομές: 20
Συν. Χλμ. Ειδικών: 315,30 χλμ.
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 9η – 11η Nambucca 1&2 (48,92 χλμ.)
Μικρότερη Ε.Δ.: 7η-8η-13η-14η SSS 1&2&3&4 (1,56 χλμ.)
Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2013: 105.75 χλμ./ώρα Οζιέ-Ινγκρασία (VW Polo WRC)
Mεγαλύτερη Μέση Ωραία Ταχύτητα: 2009 – 111,63 χλμ./ώρα Χίρβονεν-Λέχτινεν (Ford Focus RS WRC 09)
Νίκες Οδηγών: Κάνκουνεν 4, Γκρένχολμ 3, Χίρβονεν 3, Μάκινεν 2
Νίκες Κατασκευαστών: Ford 3, Peugeot 3, Lancia 3, Mitsubishi 3
Βάθρο 201
3
1 Οζιέ-Ινγκρασία (VW Polo R WRC)
2 Νεβίλ – Γκιλσούλ (Ford Fiesta WRC)
3 Χίρβονεν-Λέχτινεν (Citroen DS3 WRC)
Συμμετοχές

Συνολικά: 29
Εργοστασιακές: 11
WRC 2: 9
Ωράριο Αγώνα

Πέμπτη

Σέικνταουν: 08:30 πμ – 9:30 μμ
Coates Hire Rally Show:
16:00 – 18:30
Παρασκευή

Ωράριο σκέλους: 08:30 πμ – 18:50 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 8 + 95,84
Σάββατο

Ωράριο σκέλους: 06:45 πμ – 18:50 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 6 + 118,88
Κυριακή

Ωράριο σκέλους: 06:50 πμ – 17:00 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 6 + 100,58
Ενημέρωση

Επίσημο site αγώνα: www.rallyaustralia.com
Επίσημο site WRC: www.wrc.com
Ραδιόφωνο: http://www.wrc.com/fanzone/world-rally-radio/

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ