top icon
Αγώνες

Ράλλυ Φινλανδίας: Εθνική εορτή!

Ο Jari Matti Latvala έσπασε την «κατάρα» που ήθελε να μην έχει κερδίσει Φινλανδός από το 2010 τον εθνικό τους αγώνα, με αποτέλεσμα να ξεσπάσουν έξαλλοι πανηγυρισμοί στη Jyvaskyla!

Το έβλεπες στις ειδικές, στο σέρβις παρκ και γενικότερα σε όποιο σημείο χτύπαγε η καρδιά του Ράλλυ Φινλανδίας. Όλοι οι Φινλανδοί ήθελαν ένας συμπατριώτης τους να κερδίσει τον εθνικό τους αγώνα. Από το 2010 όταν και είχε επικρατήσει για τελευταία φορά ο Jari Matti Latvala, οι νίκες είχαν πάει σε γαλλικά χέρια και συγκεκριμένα στους κ.κ. Loeb (δύο φορές) και πέρσι στον Ogier. Αυτό ήταν και το μεγαλύτερο διάστημα που είχε μεσολαβήσει ποτέ από νίκη Φινλανδινού οδηγού στον φινλανδικό αγώνα. Αυτή η «κατάρα» έσπασε από τον ίδιο άνθρωπο που κέρδισε την τελευταία φορά, οδηγώντας τους Φινλανδούς σε έξαλλους πανηγυρισμούς στην έδρα του αγώνα, στη Jyvaskyla.

 
Jari Matti Latvala – Jost Capito

Οι Latvala ήταν από την πρώτη ημέρα ο ταχύτερος συνδυασμός του αγώνα και μόνο το πρόβλημα στα φρένα εχθές επανέφερε τον Sebastien Ogier στη μάχη.  Οι δύο οδηγοί της VW μπήκαν στις σημερινές τρεις ειδικές με διαφορά μόλις 3.6 δευτερόλεπτα, αλλά από νωρίς ο Latvala έδειξε ότι δεν πρόκειται να αφήσει τη νίκη να του φύγει από τα χέρια. Κέρδισε την πρώτη, και ουσιαστικά διατήρησε αυτή τη διαφορά στη συνέχεια για να πανηγυρίσει δικαίως την 3η φετινή του νίκη. Ενδεικτικό στοιχείο του πάθους και του ζήου του Φινλανδού για τη νίκη, ήταν το γεγονός ότι εχθές δήλωνε πως δεν τον ενδιαφέρει το Πρωτάθλημα και η συγκομιδή βαθμών, αλλά μόνο η νίκη στον αγώνα της πατρίδας του. Και παρά το επιπρόσθετο άγχος σήμερα, τα κατάφερε κάνοντας τους συμπατριώτες του ευτυχισμένους.


Sebastien Ogier

Βέβαια, ευτυχισμένος μπορεί να είναι και ο Sebastien Ogier που με την δεύτερη θέση που κατέκτησε, αλλά και σε συνδυασμό με τους τρεις βαθμούς που αποκόμισε πραγματοποιώντας τον ταχύτερο χρόνο στην Power Stage, έκανε ακόμα ένα αποφασιστιό βήμα για την κατάκτηση του δεύτερου συνεχόμενου τίτλου του. Ο Γάλλος Παγκόσμιος Πρωταθλητής προσπάθησε να αγχώσει σήμερα τον ομόσταυλο του, αλλά αυτό εν τέλει στάθηκε αδύνατο. Ο ίδιος, φυσικά, κράτησε το αποτέλεσμα, ενώ δεν δίστασε να παραδεχθεί ιπποτικά την ανωτερότητα του αντιπάλου του στις ειδικές διαδρομές. Τέλος, αναφορικά με την VW και την προσπάθεια κατάκτησης του τίτλου των Κατασκευαστών, το μόνο που απομένει είναι οι Γερμανοί να τον εξασφαλίσουν και μαθηματικά, αφού η διαφορά από τη δεύτερη Citroen είναι πλέον χαοτική.


Kris Meeke – Citroen DS3 WRC

Στο βάθρο, και μάλιστα για 3η φορά φέτος, κατάφερε να ανέβει ο Kris Meeke αναμφίβολα σε μία από τις κορυφαίες, αν όχι την κορυφαία, εμφάνιση του στο θεσμό. Ο Βρετανός οδηγός της Citroen ήταν ανταγωνιστικός από το πρώτο σκέλος και έδειξε τεράστια σημάδια βελτίωσης σε σχέση με τους προηγούμενους αγώνες. Ίσως, όπως δήλωνε ο ίδιος, το γεγονός ότι από εδώ και πέρα γνωρίζει τους αγώνες που ακολουθούν (όπως το Φινλανδίας) και έχει εμπειρία, να παίζει σημαντικό ρόλο στις επιδόσεις του. Στη Φινλανδία απέδειξε του λόγου το αληθές, δίνοντας γενικότερα απαντήσεις. Από την άλλη, ίσως να λειτούργησε και ευεργετικά για τον ίδιο το επιπλέον άγχος που πρόσθεσε στους οδηγούς της Citroen ο επικεφαλής της ομάδας, Yves Matton, αναφέροντας ότι από εδώ και πέρα κρίνεται το μέλλον τους! Κάτι που μάλλον δεν λείτουργησε με τον ίδιο τρόπο για τον Mads Ostberg.


Andreas Mikkelsen – VW Polo R WRC

Πιο πίσω, στην 4η θέση της γενικής ολοκλήρωσε ο Andreas Mikkelsen με το τρίτο VW Polo R WRC. Ο Νορβηγός οδηγός σε κάθε αγώνα δείχνει εντυπωσιακά στοιχεία ωρίμανσης και είναι δεδομένο πια ότι θα αποτελέσει έναν από τους διεκδικητές του τίτλου στο μέλλον. Στη Φινλανδία που απαιτεί τεράστια εμπειρία, όπου αισθανόταν αυτοπεποίθηση πίεσε κάνοντας εξαιρετικούς χρόνους, ενώ σε άλλες περιπτώσεις προτίμησε να αποφύγει τα ρίσκα. Γενικά, ήταν μία ακόμα πολύ καλή εμφάνιση από τον Andreas. Κάτι που δεν ισχύει για τον Mikko Hirvonen, ο οποίος σίγουρα περίμενε περισσότερα στον αγώνα της πατρίδας του. Ο Φινλανδός οδηγός της M-Sport ήταν μακριά από τους χρόνους των κορυφαίων σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, με τον ίδιο να εμφανίζεται απογοητευμένος στο τέλος του αγώνα. Μπορεί το Fiesta WRC να έδειχνε ολοκαίνουργιο στη Φινλανδία, αλλά ουσιαστικά πρόκειται για μία αισθητική αναβάθμιση και όχι ουσιαστική. Αναμφίβολα, στις ειδικές της Φινλανδίας το Ford Fiesta έδειχνε να είναι το λιγότερο ανταγωνιστικό σε σχέση με τα υπόλοιπα WRCars.

 
Mikko Hirvonen – Ford Fiesta RS WRC

Την πρώτη εξάδα, συμπλήρωσε ακόμα ένας Φινλανδός που ξεκίνησε τον αγώνα με υψηλές προσδοκίες. Ο λόγος για τον Juho Hanninen με το αναβαθμισμέμο Hyundai i20 WRC. Ο Φινλανδός ξεκίνησε εντυπωσιακά και έδειχνε ότι θα διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο, όμως ένα λάθος είχε σαν αποτέλεσμα μία έξοδο και αρκετά πολύτιμα λεπτά. Από εκεί και έπειτα ανέκαμψε, αλλά στη μάχη για την έκτη θέση είχε ένα μεγάλο εμπόδιο το οποίο και κατάφερε να ξεπεράσει μόλις σήμερα! Ο λόγος για τον Νεοζηλανδό Hayden Paddon με το τρίτο εργοστασιακό Hyundai i20 WRC, που σε όλη τη διάρκεια είχε την έκτη θέση στην κατοχή του, όντας ταχύτατος στις ειδικές διαδρομές. Όμως, η τύχη δεν ήταν με το μέρος του σήμερα τελευταία ημέρα του αγώνα, αφού έχασε τη υδραυλική υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης του i20, και μαζί την 6η θέση από τον Hanninen.

 
Juho Hanninen – Hyundai i20 WRC

Σαν να μην έφτανε αυτό, ο Paddon έπεσε στην 8η θέση, αφού τον πέρασε και ο νεαρός Elfyn Evans με το δεύτερο Fiesta WRC. Ο νεαρός οδηγός στην πρώτη του συμμετοχή με WRCar στο φινλανδικό αγώνα σημείωσε αξιοπρεπείς επιδόσεις, και αν δεν είχε ένα κλατάρισμα τη δεύτερη ημέρα, θα μπορούσε να βρεθεί στη μάχη της εξάδας. Την πρώτη δεκάδα, συμπλήρωσαν οι Henning Solberg και Karl Kruuda, με Ford Fiesta προδιαγραφών WRC και S2000, αντίστοιχα. Ο Νορβηγός αδερφός του Παγκόσμιου Πρωταθλητή του 2003 Petter Solberg, ξεκίνησε εντυπωσιακά τον αγώνα, αλλά μία σειρά από κλαταρίσματα τον έθεσαν εκτός μάχης. Ο συμπαθής Henning θα ταξιδέψει στη συνέχεια στον Καναδά όπου και θα λάβει μέρος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rallycross το οποίο και ακολουθεί, για να επιστρέψει στο WRC από το Ράλλυ Γαλλίας και έπειτα.


Karl Kruuda – Ford Fiesta S2000

Ο Kruuda από την πλευρά του, δεν τερμάτισε απλά στην δεκάδα, αλλά παράλληλα κατέκτησε και τη νίκη στο WRC2, η οποία και είναι η δεύτερη μέσα στη χρονιά τον καθιστά ανάμεσα στους υποψήφιους διεκδικητές του τίτλου. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι σήμερα άτυχος στάθηκε ο νικητής του φετινού Ράλλυ Ακρόπολις, Craig Breen, ο οποίος και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει όταν τραυμάτισε τη μέση του σε μία βίαιη προσγείωση μετά από ένα άλμα. Η επόμενη συνάντηση του θυεσμού, θα διεξαχθεί σε ασφάλτινες επιφάνειες, με τον θίασο του WRC να μεταφέρεται στη Γερμανία στις 21 Αυγούστου._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ