top icon
Αγώνες

Ράλλυ Γαλλίας: Με μια ματιά

Το WRC ταξιδεύει στη Γαλλία για τον 11ο γύρο του θεσμού, ο οποίος πιθανότατα να κρίνει τους κατόχους των τίτλων Οδηγών και Κατασκευαστών.

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ για το 2012 οδεύει προς το τέλος του, αφού πλέον απομένουν μόλις τρεις αγώνες για την ολοκλήρωση και του φετινού θεσμού. Στον 11ο γύρο, λοιπόν, ο οποίος θα διεξαχθεί στις ασφάλτινες ειδικές διαδρομές της Γαλλίας, και συγκεκριμένα της Αλσατίας, είναι πολύ πιθανό να… «κλείσουν» και μαθηματικά οι υποθέσεις του τίτλου Οδηγών και Κατασκευαστών. Και λέμε μαθηματικά, διότι το σενάριο του να χάσει ο Sebastien Loeb και η Citroen τους φετινούς τίτλους, μόνο απίθανο είναι. Με τρεις αγώνες εκ των οποίων οι δύο είναι σε ασφάλτινες επιφάνειες, και με διαφορά 61 βαθμών από τον δεύτερο Mikko Hirvonen, και ακόμα μεγαλύτερη διαφορά της γαλλικής ομάδας στη βαθμολογία των Κατασκευαστών, το μόνο που απομένει να δούμε είναι το μέρος που θα πανηγυρίσουν οι Γάλλοι τους τίτλους τους. Κάτι πιθανότατα που θα γίνει στη Γαλλία.

 
Ο καθαρά ασφάλτινος αγώνας της Αλσατίας, που το 2010 αντικατέστησε τον θρυλικό γύρο της Κορσικής, μπορεί να μην έχει μεγάλη ιστορία, αλλά γνώρισε μεγάλη επιτυχία τα δύο προηγούμενα χρόνια. Τόσο σε επίπεδο προσέλευσης θεατών, όσο και τηλεοπτικής κάλυψης! Η εικόνα μεταδόθηκε σε εκατοντάδες χώρες, την ώρα που φέτος αναμένεται να υπάρχει ζωντανή κάλυψη όλων των ειδικών διαδρομών! Σχεδιαστικά, ο αγώνας έχει επίκεντρο την πόλη του Στρασβούργου, ενώ μία ημέρα θα υπάρχει και ένα remote service στην πόλη Mulhouse. Οι ειδικές, μοιάζουν αρκετά με αυτές της Γερμανίας, κάτι λογικό αν αναλογιστούμε ότι η Αλσατία είναι στα σύνορα με τη Γαλλία. Ένα σημαντικό κριτήριο στον αγώνα είναι οι καιρικές συνθήκες. Τα δύο τελευταία χρόνια, δεν έλειψαν οι βροχοπτώσεις, αλλά και η υγρασία στο δρόμο, με αποτέλεσμα η επιλογή των ελαστικών να αποτελεί πάντα πονοκέφαλο για τους οδηγούς, συμβάλλοντας και στη διαμόρφωση του τελικού αποτελέσματος.

 
Σε επίπεδο συναγωνισμού, όπως αναφέραμε και πιο πάνω, ο Sebastien Loeb είναι το μεγάλο φαβορί για τη νίκη. Δεν είναι μόνο η εξαιρετική κατάσταση στην οποία βρίσκεται φέτος που αποδεικνύει του λόγου το αληθές, αλλά και φυσικά το γεγονός ότι είναι με διαφορά ότι ταχύτερο υφίσταται αυτή την στιγμή στις ασφάλτινες επιφάνειες. Βέβαια, το ίδιο λέγαμε και πέρσι, τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή που ο κινητήρας του Citroen DS3 WRC παρέδωσε το πνεύμα, αναγκάζοντας τον Γάλλο να εγκαταλείψει νωρίς τον αγώνα της πατρίδας του. Στο δεύτερο DS3 WRC, ο Mikko Hirvonen γνωρίζει πολύ καλά ότι είναι δύσκολο να επικρατήσει επί του Γάλλου ομόσταυλου του, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο. Μάλιστα, λίγες εβδομάδες νωρίτερα αγωνίστηκε στο Ράλλυ Vosgien, επικρατώντας στον αγώνα, στον οποίο συμμετείχε και ο Mads Ostberg εν όψει της προετοιμασίας του για τον γαλλικό γύρο του WRC.
 
Στο στρατόπεδο της Ford γνωρίζουν πολύ καλά ότι σε αυτόν τον αγώνα δεν έχουν τον πρώτο λόγο. Σίγουρα, αμφότεροι οι οδηγοί της ομάδας θα προσπαθήσουν να προβληματίσουν τον Loeb, αν και αυτό δείχνει εφικτό να συμβεί μόνο στην περίπτωση που οι καιρικές συνθήκες το επιτρέψουν. Από εκεί και πέρα, τόσο ο Petter Solberg, όσο και ο Jari Matti Latvala, θα προσπαθήσουν να διεκδικήσουν τις επόμενες δύο θέσεις στο βάθρο. Αυτό, όμως, δεν θα είναι και τόσο εύκολο, αφού εκτός από τον Mikko Hirvonen θα πρέπει να ξεπεράσουν το εμπόδιο και του Dani Sordo. Ο Ισπανός οδηγός είναι ότι ταχύτερο στην άσφαλτο μετά τον Loeb, και σίγουρα θα προσπαθήσει για το κάτι παραπάνω με το Mini της Prodrive. Μάλιστα, ο Sordo θα έχει στη διάθεση ένα Mini JCW WRC τελευταίας γενιάς, αυτό με τον κωδικό 01B, και αν δεν κάνει πάλι λάθος στην επιλογή των ελαστικών του, όπως στη Γερμανία, είναι δεδομένο ότι μπορεί να είναι ταχύτερος από τους οδηγούς της Ford. Παράλληλα, με όλα τα σενάρια ανοικτά για το μεταγραφικό παζάρι το χειμώνα, ο Sordo θέλει να δείξει ότι δικαιούται μία θέση σε εργοστασιακή ομάδα. Και αναμφίβολα το αξίζει.
 
Από εκεί και πέρα, υπάρχει μία σειρά από οδηγούς, που έχει ενδιαφέρον να δούμε τις επιδόσεις τους. Καταρχήν, ένας από αυτούς είναι ο Mads Ostberg, ο οποίος προσπαθεί να δείξει και αυτός με τη σειρά του ότι αξίζει μία ευκαιρία σε εργοστασιακή ομάδα. Οι επιδόσεις και οι εμφανίσεις του Νορβηγού είναι πολύ καλές φέτος, μην ξεχνάμε ότι μετράει και μία νίκη στην Πορτογαλία μετά τον αποκλεισμό του Mikko Hirvonen, ενώ για τη Γαλλία έχει προετοιμαστεί ιδανικά με τη συμμετοχή του στο Ράλλυ Vosgien. Ενδιαφέρον, όμως, θα έχει να δούμε και τις επιδόσεις του νεαρού Βέλγου Thierry Neuville, ο οποίος εκτός από τη Γαλλία, θα λάβει μέρος και στο Ράλλυ της Ιταλίας, αντικαθιστώντας μάλιστα τον Nasser Al Attiyah στην Qatar WRT. Πάντως, η μάχη της δεκάδας θα έχει ενδιαφέρον, αφού σε αυτή είναι μία σειρά από οδηγούς θα διεκδικήσουν αναμφίβολα μία θέση. Συμμετοχές όπως αυτή του Ott Tanak, που στη Γερμανία σημείωσε πολύ καλές επιδόσεις, αλλά και του Evgeny Novikov, ενώ δεν πρέπει να λησμονούμε και τον Chris Atkinson. Ο Αυστραλός οδηγός της Motorsport Italia, θα έχει ένα τελευταίας εξέλιξης Mini JCW 01B στη διάθεση του και σίγουρα η ταχύτητα στην άσφαλτο δεν είναι κάτι που του λείπει.
 
Ενδιαφέρον, όμως, θα έχει να δούμε και δύο οδηγούς που προέρχονται από τους αγώνες πίστας, αμφότεροι με Mini. Ο πρώτος και πλέον διάσημος, είναι ο Yvan Muller. Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας του WTCC και κάτοχος του τίτλου τρεις φορές στο παρελθόν, θα λάβει μέρος φέτος για 3η συνεχόμενη φορά στον αγώνα, και σίγουρα στόχος του είναι να τερματίσει στους βαθμούς. Στην πρώτη του παρουσία είχε οδηγήσει μία Citroen Xsara WRC, ενώ πέρσι βρέθηκε στο τιμόνι ενός Peugeot 207 S2000, δηλώνοντας μάλιστα απογοητευμένος από την ταχύτητα του. Ο δεύτερος, είναι ο γνωστός μας από την παρουσία του στους αγώνες των 24 Ωρών του Le Mans, Romain Dumas, ο οποίος το 2010 είχε κερδίσει στον θρυλικό αγώνα! Αυτή είναι η πρώτη του συμμετοχή με αυτοκίνητο του είδους και σίγουρα αυτό που δεν του λείπει είναι η ταχύτητα στην άσφαλτο.

 
Τέλος, όσοι ασχολούνται και με νέα ταλέντα στο χώρο του WRC, θα πρέπει να έχουν την προσοχή τους στραμμένη σε δύο νεαρούς Γάλλους, οι οποίοι θα λάβουν μέρος στον αγώνα με την υποστήριξη της Γαλλικής Ομοσπονδίας αυτοκινήτου. Ο πρώτος είναι ο 24χρονος Sebastien Chardonnet, ο οποίος έχει την υποστήριξη του συνοδηγού του Loeb, Daniel Elena και θα λάβει μέρος με ένα Citroen DS3 WRC. Μάλιστα, ο Γάλλος είχε λάβει μέρος και αυτός στο Ράλλυ Vosgien, τερματίζοντας με το DS3 WRC τρίτος γενικής πίσω από τους Hirvonen και Ostberg. Ο δεύτερος, είναι ο Stephane Consani που θα βρεθεί στο τιμόνι ενός Mini JCW WRC, ο οποίος φέτος ακολουθεί το DS3 Trophy της Γαλλίας, σημειώνοντας πολύ καλές επιδόσεις. Μάλιστα, και αυτός συμμετείχε στο Ράλλυ Vosgien με το Mini JCW WRC, αλλά αναγκάστηκε να εγκαταλείψει μετά από έξοδο._Π.Τ.
 
Ράλλυ Γαλλίας
Ημερομηνίες διεξαγωγής: 13 – 16 Σεμπτεμβρίου
Επιφάνεια: Άσφαλτος
Πρώτος αγώνας στο WRC: 2010
Αγώνες που έχουν προσμετρήσει στο WRC: 2
Συν. Μήκος: 1.375,36  χλμ.
Ειδικές Διαδρομές: 22
Συν. Χλμ. Ειδικών: 401,27 χλμ.
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 10η – 14η Pays d’ Ormont 1-2 (43,45 χλμ.)
Μικρότερη Ε.Δ.: 1η Strasbourg (3,63 χλμ.)
Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2011: 108,65 χλμ./ώρα (Οζιέ-Ινγκρασία Citroen DS3 WRC)
Mεγαλύτερη Μέση Ωραία Ταχύτητα: 2011 – 108,65 χλμ./ώρα (Οζιέ-Ινγκρασία Citroen DS3 WRC)
Νίκες Οδηγών: Λεμπ 1, Οζιέ 1
Νίκες Κατασκευαστών: Citroen 2
Βάθρο 2011
1 Οζιέ – Ινγκρασία (Citroen DS3 WRC)
2 Σόρντο – Ντελ Μπάριο (Mini JCW WRC)
3 Χίρβονεν – Λέχτινεν (Ford Fiesta WRC)
Συμμετοχές
Συνολικά: 74
Οδηγοί P1: 14
SWRC: 6
Ωράριο Αγώνα
Πέμπτη
Qualifying Stage: 10:33 πμ
SS1 Strasburg: 16:30
Παρασκευή
Ωράριο: 07:45 – 20:20
Ε.Δ.+χλμ.: 7 + 146,17
Σάββατο
Ωράριο: 07:30 – 18:45
Ε.Δ.+χλμ.: 8 + 192,62
Κυριακή                        
Ωράριο: 07:50 πμ –16:00 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 6 + 62,48
Ενημέρωση
Επίσημο site αγώνα: www.rallydefrance.com
Επίσημο site WRC: www.wrc.com
 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ