top icon
Αγώνες

Ράλλυ Μ. Βρετανίας: Με μια ματιά

Επιστροφή στη δράση και συγκεκριμένα στις ειδικές του Ράλλυ Μ. Βρετανίας, με έναν εκ των πλέον παραδοσιακών αγώνων του θεσμού να διεξάγεται σε διαφορετική από ότι έχουμε συνηθίσει εποχή.

Συνήθως, το Ράλλυ Μ. Βρετανίας αποτελούσε τον τελευταίο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, όντας ο αγώνας που έκλεινε παραδοσιακά τη χρονιά. Φέτος, όμως, ο αγώνας θα διεξαχθεί σε μία ασυνήθιστη εποχή, και συγκεκριμένα μήνα Σεπτέμβριο, αφού μόλις μία φορά στο παρελθόν είχε πραγματοποιηθεί τέτοια ημερομηνία, και συγκεκριμένα το 2005. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, φέτος να είναι τελείως διαφορετικές οι κλιματικές συνθήκες που θα συναντήσουν τα πληρώματα. Ξεχάστε τις βροχές, την ομίχλη και τη λάσπη, αφού λογικά οι καιρικές συνθήκες θα είναι σαφώς καλύτερες σε σχέση με το μήνα Νοέμβριο που πραγματοποιούταν μέχρι πρότινος. Έτσι, ένας από τους πλέον σημαντικούς παράγοντες θα είναι και σε αυτόν τον αγώνα η σειρά εκκίνησης, αλλά και η φθορά των ελαστικών. Όλοι οι κορυφαίοι οδηγοί δεν κρύβουν την ανησυχία τους σχετικά, αφού θα έχουν να επιλέξουν στον αγώνα συνολικά από 35 ελαστικά (30 με μαλακή γόμα και 22 με σκληρή). Από εκεί και πέρα, η σχεδίαση του αγώνα δεν διαφέρει σημαντικά με αυτή που συναντήσαμε το 2011, με τον αγώνα να ξεκινάει στην πόλη του Landundo και να τερματίζει μετά από τρεις ημέρες και περισσότερα από 1.600 χιλιόμετρα στο Cardiff. Όπως και πέρσι, έτσι και φέτος στο ωράριο του αγώνα θα δούμε αρκετές ειδικές διαδρομές που αποτέλεσαν μέρος του αγώνα αρκετές δεκαετίες παλιότερα. Το κεντρικό σέρβις παρκ θα είναι στην πόλη του Builth Wells. 

 
Όμως, η αλλαγή ημερομηνίας, δεν άρεσε μάλλον στους οδηγούς. Παρά το γεγονός ότι το Ράλλυ Μ. Βρετανίας γιορτάζει φέτος τα 80στα του γενέθλια, και την ισχυρή παρουσία των κορυφαίων συνδυασμών του φετινού Πρωταθλήματος, η λίστα συμμετοχών είναι πολύ φτωχή. Μόλις 31 πληρώματα δήλωσαν συμμετοχή και αυτή είναι η μικρότερη προσέλευση αγωνιζομένων στην ιστορία του αγώνα. Βέβαια, 41 πληρώματα που θα αγωνιστούν παράλληλα σε μερικές ειδικές διαδρομές του τριήμερου αγώνα, που θα προσμετράει στο εθνικό βρετανικό Πρωτάθλημα, θα καλύψει εν μέρει την απουσία του μεγάλου αριθμού συμμετεχόντων. 

 
Σε αγωνιστικό επίπεδο, με τέσσερις αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωση του φετινού Πρωταθλήματος, η εικόνα που έχουμε είναι ότι δύσκολα θα αλλάξει η «παράσταση νίκης» που έχουν στήσει οι Sebastien Loeb και Citroen. Ο Γάλλος, κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες (να κερδίσει τον αγώνα και να μείνει εκτός βαθμών ο Hirvonen) μπορεί να πάει στη Γαλλία και να χρειάζεται μόλις δύο βαθμούς για να κατακτήσει και μαθηματικά τον ένατο τίτλο του. Παράλληλα, η Citroen είναι πιθανό με ακόμα ένα 1-2 και ένα συνδυασμό αποτελεσμάτων, να κατακτήσει από τον βρετανικό κιόλας αγώνα τον τίτλο των Κατασκευαστών. Σε κάθε περίπτωση, ο γαλλικός συνδυασμός μόνο με θαύμα θα χάσει τους δύο τίτλους, αφού από τους τέσσερις εναπομείναντες αγώνες οι δύο διεξάγονται στην άσφαλτο. Επιφάνεια που ο Loeb είναι ανίκητος.
 
Εστιάζοντας στα βρετανικά δάση, και οι τέσσερις εργοστασιακοί συνδυασμοί έχουν τη δυνατότητα να κερδίσουν. Ο Loeb έχει επικρατήσει στον βρετανικό αγώνα τρεις φορές στο παρελθόν, και σε συνδυασμό με την εξαιρετική κατάσταση στην οποία δείχνει να βρίσκεται, είναι και πάλι το φαβορί. Όμως, ισχυρός αντίπαλος σε αυτόν τον αγώνα είναι ο ομόσταυλος του Mikko Hirvonen, ο οποίος και αναζητά διακαώς την πρώτη του νίκη με τα χρώματα της Citroen. Στο στρατόπεδο της Ford, θέλουν να εκμεταλλευθούν την παράδοση της ομάδας, αλλά και των οδηγών της. Η Ford μετράει δέκα νίκες στα βρετανικά δάση, τις περισσότερες από κάθε άλλη εταιρία, και ο Malcolm Wilson επιθυμεί να τις αυξήσει, αλλά και να πετύχει τη δεύτερη φετινή νίκη της ομάδας του! Η βρετανική ομάδα, αγνοεί τη νίκη από το Ράλλυ Σουηδίας και έπειτα, όταν ο Jari Matti Latvala είχε σημειώσει την πρώτη και μοναδική του φέτος νίκη. Τόσο ο Φινλανδός, όσο και ο Petter Solberg, έχουν κερδίσει τον αγώνα στο παρελθόν, με τον Νορβηγό Παγκόσμιο Πρωταθλητή του 2003 να είναι και πολυνίκης, μαζί με τον Χάνου Μίκολα, έχοντας ανέβει τέσσερις φορές στο βάθρο. Σίγουρα, η σειρά εκκίνησης και άρα η κατατακτήρια ειδική διαδρομή, θα παίξουν το ρόλο τους, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι μετά από απαίτηση των Κατασκευαστών οι οδηγοί δεν θα επιλέξουν τη σειρά εκκίνησης που επιθυμούν μετά την QS (όπως συνέβαινε μέχρι τώρα), αλλά στην πανηγυρική εκκίνηση την Πέμπτη το βράδυ. 

 
Από εκεί και πέρα, οι υπόλοιπες ομάδες θα δώσουν κανονικά το παρών, με την Stobart Ford να έχει και πάλι μετά από καιρό τρία αυτοκίνητα. Οι Ott Tanak και Evgeny Novikov θα δώσουν κανονικά το παρών, με τον νεαρό Ρώσο να έχει αυτή τη φορά την πρώην συνοδηγό των Stohl και Henning Solberg, Ilka Minor, αφού ο Denis Giraudet δεν έχει ακόμα αποθεραπευτεί πλήρως μετά τον τραυματισμό του στην μέση στο Ράλλυ Φινλανδίας. Η τρίτη προσθήκη, είναι αυτή του Matthew Wilson, ο οποίος μετά την παρουσία του στον πρώτο γύρο του θεσμού δεν είχε βρει τον απαιτούμενο προϋπολογισμό για να λάβει μέρος. Fiesta WRC θα οδηγήσει και ο Νορβηγός Mads Ostberg, ο οποίος μετά τις φήμες που θέλουν τον Latvala να συζητεί με τη VW επιθυμεί να αποδείξει ότι είναι ικανός και αξίζει μία θέση στην εργοστασιακή ομάδα. Ιδιωτικά Citroen DS3 WRC θα δούμε και πάλι στα χέρια των Nasser Al Attiyah και Thierry Neuville, με όλα τα βλέμματα να είναι στραμμένα στον νεαρό Βέλγο. Τέλος, στη Μ. Βρετανία θα κάνει τη δεύτερη του φετινή εμφάνιση με τα χρώματα της Motorsport Italia και το Mini JCW WRC, ο Chris Atkinson. Ο Αυστραλός, έχει και αυτός εμπειρία από τα βρετανικά δάση, αλλά αξίζει να σημειώσουμε ότι σε αυτόν τον αγώνα θα έχει στη διάθεση του την πρώτη εκδοχή του Mini με τον κωδικό 01A, και όχι την τελευταία εξέλιξη (Ο1Β) την οποία και οδήγησε στο Ράλλυ Γερμανίας._Π.Τ.

 
Ράλλυ Μ. Βρετανίας
Ημερομηνίες διεξαγωγής: 13 – 16 Σεμπτεμβρίου
Επιφάνεια: Χώμα
Πρώτος αγώνας στο WRC: 1973
Αγώνες που έχουν προσμετρήσει στο WRC: 38
Συν. Μήκος: 1.601,84 χλμ.
Ειδικές Διαδρομές: 19
Συν. Χλμ. Ειδικών: 324,46 χλμ.
Μεγαλύτερη Ε.Δ.: 2η – 15η Hafren 1-2 (24,87 χλμ.)
Μικρότερη Ε.Δ.: 13η Celtic Manor (3,00 χλμ.)
Μέση Ωριαία Ταχύτητα 2011: 102,44 χλμ./ώρα (Λάτβαλα-Αντίλα Ford Fiesta WRC)
Mεγαλύτερη Μέση Ωραία Ταχύτητα: 2003 – 108,19 χλμ./ώρα (Σόλμπεργκ-Μιλς Subaru Impreza WRC)
Νίκες Οδηγών: Μίκολα 4, Σόλμπεργκ 4, Μπερνς 3, Κάνκουνεν 3, Λεμπ 3, Μάκινεν 3, ΜακΡέι 3
Νίκες Κατασκευαστών: Ford 10, Subaru 9, Lancia 4, Audi 3, Citroen 3, Peugeot 3, Toyota 3
Βάθρο 2011
1 Λάτβαλα-Αντίλα (Ford Fiesta WRC)
2 Όστμπεργκ-‘Αντερσον (Ford Fiesta WRC)
3 Χ. Σόλμπεργκ-Μάινορ (Ford Fiesta WRC)
Συμμετοχές
Συνολικά: 31
Οδηγοί P1: 14
SWRC: 7
Ωράριο Αγώνα
Πέμπτη
Ελεύθερες δοκιμές: 11:30 – 13:30 πμ
Qualifying Stage: 14:00 πμ
Πανηγυρική εκκίνηση: Llandudno – 19:00 μμ
Παρασκευή
Ωράριο: 06:00 – 20:02
Ε.Δ.+χλμ.: 6 + 146,46
Σάββατο
Ωράριο: 06:30 – 20:03
Ε.Δ.+χλμ.: 6 + 95,80
Κυριακή    
Ωράριο: 06:00 πμ –15:26 μμ
Ε.Δ. + χλμ.: 6 + 82,20
Ενημέρωση
Επίσημο site αγώνα: www.walesrallygb.com
Επίσημο site WRC: www.wrc.com
 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ