top icon
Αγώνες

Ράλλυ Σουηδίας: O Hirvonen επικεφαλής

Πλέον είναι και επίσημο, το WRC του 2010 ξεκίνησε με τους πρωταγωνιστές του θεσμού να δίνουν την πρώτη τους μάχη, στο εναρκτήριο σκέλος του Ράλλυ Σουηδίας.

Πλέον είναι και επίσημο, το WRC του 2010 ξεκίνησε με τους πρωταγωνιστές του θεσμού να δίνουν την πρώτη τους μάχη, στο εναρκτήριο σκέλος του Ράλλυ Σουηδίας. Όπως αναμενόταν, το κύριο χαρακτηριστικό του αγώνα είναι οι καιρικές συνθήκες και η κατάσταση του δρόμου, στοιχεία που έκριναν το πρώτο σκέλος του αγώνα, και αναμένεται να κάνουν και τις επόμενες δύο μέρες. Βλέπετε, το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετώπιζε τα τελευταία χρόνια ο αγώνας ήταν η απουσία χιονιού στις ειδικές, γεγονός που έκανε την προσπάθεια των οδηγών ακόμα δυσκολότερη. Παρόλα αυτά, μπορεί οι πιο βορεινές ειδικές να είχαν λίγο περισσότερο χιόνι, αλλά αυτό εξαφανίστηκε μετά από το πρώτο πέρασμα των αγωνιστικών, με αποτέλεσμα στο δεύτερο να συναντήσουν τεράστια αυλάκια, αλλά και χώμα, καταστρέφοντας τα καρφιά από τα ελαστικά τους.

Την ώρα που διαβάζετε τις παρακάτω γραμμές, τα πληρώματα έχουν ολοκληρώσει το πρώτο σκέλος πραγματικών ειδικών, και για την ολοκλήρωση της σημερινής ημέρας, απομένει η τέλεση της σούπερ ειδικής στο Karlstad, η οποία δύσκολα θα αλλάξει την εικόνα του πρώτου σκέλους, η οποία και είχε τρεις πρωταγωνιστές! Πρώτος και καλύτερος; Ο μετρ του είδους Mikko Hirvonen, ο οποίος ξεκίνησε μουδιασμένα, με αποτέλεσμα να βρεθεί πίσω από τον Loeb. Στο δεύτερο πέρασμα, όμως, άλλαξε τις ρυθμίσεις στο Focus, βελτίωσε την οδήγηση του πιέζοντας περισσότερο, με αποτέλεσμα να περάσει στην πρώτη θέση της κατάταξης. Κάτι που είναι άγνωστο αν θα τον βοηθήσει στις αυριανές ειδικές, οι οποίες αναμένεται να έχουν αρκετό χώμα.

Ο Loeb από την πλευρά του, ξεκίνησε πιέζοντας και περνώντας στην κορυφή της κατάταξης, εκμεταλλευόμενος την καλή κατάσταση του δρόμου. Στο δεύτερο πέρασμα, όμως, όπως παραδέχθηκε και ο ίδιος δυσκολεύτηκε από τα λούκια και την κατάσταση του δρόμου, με αποτέλεσμα να χάσει την πρώτη θέση, και λίγα πολύτιμα δευτερόλεπτα από τον Hirvonen. Ο Γάλλος είναι απόλυτα ικανοποιημένος από τη C4, αλλά το πρόβλημα του είναι το γεγονός ότι δεν μπορεί να προφυλάξει τα καρφιά από τα ελαστικά του, χάνοντας εν τέλει χρόνο. Θετική έκπληξη όμως, είναι οι επιδόσεις του Dani Sordo! Ο νεαρός Ισπανός είναι στη μάχη της κορυφής, αν και τρίτος, όντας σε απόσταση βολής από τους Hirvonen και Loeb. Ο νεαρός Ισπανός μοιάζει μεταμορφωμένος, αποδεικνύοντας ότι η εμπειρία των τελευταίων ετών τον βοηθάει τα μέγιστα για να είναι ανταγωνιστικός, κοιτώντας μάλιστα τους δύο κορυφαίους συνδυασμούς στα μάτια και μάλιστα σε μία επιφάνεια που δεν είναι από τις αγαπημένες του! Μάλιστα, δεν έλειψαν και τα προβλήματα, αφού κάποια στιγμή ο κινητήρας της C4 παρουσίασε κάποιο πρόβλημα, το οποίο όμως ξεπεράστηκε όταν καθάρισε το εμπρός μέρος της Citroen από ένα παχύ στρώμα χιονιού που είχε μαζευτεί.

Περίπου 30 δευτερόλεπτα από την κορυφή, και στην 4η θέση της γενικής, βρίσκεται ο Jari Matti Latvala με το δεύτερο εργοστασιακό Ford Focus. Ο Φιλανδός ξεκίνησε αρκετά φυλαγμένα τον αγώνα, προσπαθώντας να αποφύγει το λάθος, με αποτέλεσμα να μην μπορέσει να βρει το ρυθμό του. Όπως παραδέχθηκε και ο ίδιος, φρέναρε πολύ νωρίς σε πολλά σημεία, ενώ γενικά ήταν υπέρ του δέοντος προσεκτικός. Πάντως, στο δεύτερο πέρασμα από τις ειδικές βελτίωσε τους χρόνους και ουσιαστικά πλησίασε τους πρώτους, διευρύνοντας και τη διαφορά του από τους διώκτες του, και συγκεκριμένα από τον Sebastien Ogier. Ο νεαρός Γάλλος, μπορεί να έχει ελάχιστη εμπειρία από αγώνες του είδους, αλλά είναι σταθερός στην απόδοση του, καταφέρνοντας μάλιστα στο μεγαλύτερο μέρος της ημέρας να διατηρηθεί εμπρός από τον πολύπειρο και μετρ του είδους, Marcus Gronholm.

Ο δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, επέστρεψε στο τιμόνι του Focus για μία εμφάνιση, και ταλαιπωρήθηκε αρκετά στο πρώτο σκέλος του αγώνα. Αρχικά, ο ίδιος δεν μπορούσε να βρει το ρυθμό του, ελέω και της απουσίας του από την αγωνιστική δράση, ενώ στη συνέχεια δεν ήταν ικανοποιημένος από τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου του. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ένα πρόβλημα στα ηλεκτρονικά του Focus στην 5η ειδική, είχε σαν αποτέλεσμα να χάσει 13 λεπτά και μαζί κάθε ελπίδα διάκρισης. Παρόλα αυτά, βέβαια, συνεχίζει κανονικά την προσπάθεια του στον αγώνα, καταφέρνοντας μάλιστα στην 7η ε.δ. να σημειώσει τον τέταρτο χρόνο της γενικής. Αντίστοιχα, άτυχος, όμως, ήταν στην συγκεκριμένη ειδική και ο Kimi Raikkonen, ο οποίος αντιμετώπισε ουκ ολίγα προβλήματα στο ντεμπούτο του με τη C4 στο WRC. Ο πρώην πιλότος της F1, έχασε αρκετό χρόνο στην 1η ειδική της ημέρας, όταν και βρέθηκε πίσω από τον Al Qassimi, ο οποίος δεν τον άφησε να περάσει, ενώ στην 5η κόλλησε σε ένα τοιχίο από χιόνι, με αποτέλεσμα να χάσει 23 ολόκληρα λεπτά και μαζί κάθε ελπίδα για διάκριση. Πάντως, ο Φιλανδός έδειξε στο δεύτερο πέρασμα και συγκεκριμένα προς το τέλος της ημέρας, μία σαφή βελτίωση των επιδόσεων, αφού αρχικά ήταν περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο το χιλιόμετρο πιο αργός από τους κορυφαίους συνδυασμούς.

Ο Henning Solberg και ο Matthew Wilson, με τα δύο Ford Focus της Stobart, ακολουθούν στην 6η και 7η θέση της γενικής, με τον Βρετανό να αισθάνεται καυτή την ανάσα του Mads Ostberg με το Subaru Impreza. Ο Νορβηγός, ήταν στην 7η θέση της γενικής, αλλά ένα πρόβλημα με τον κινητήρα του Impreza του κόστισε χρόνο και μαζί μία θέση στην κατάταξη. Στους άτυχους της ημέρας, όμως, συγκαταλέγεται ο Petter Solberg, ο οποίος ταλαιπωρήθηκε αρκετά σήμερα σε όλη τη διάρκεια της ημέρας. Αρχικά, δεν ήταν καθόλου ικανοποιημένος με το στήσιμο της C4, ενώ στη συνέχεια είχε μία έξοδο, με αποτέλεσμα να τον περάσει ο Matthew Wilson στην ειδική. Αμέσως μετά, ο Βρετανός βγήκε από το δρόμο, με αποτέλεσμα ο Νορβηγός να χτυπήσει από πίσω το Focus, χάνοντας αμφότεροι χρόνο, αλλά ευτυχώς χωρίς να προκαλέσουν σοβαρή ζημιά στα αυτοκίνητα τους.

Στη Σουηδία, όμως, έχουμε και την πρώτη συνάντηση του νεοσύστατου θεσμού, του SWRC. Εδώ, ο πρώτος λόγος ανήκει στους Σκανδιναβούς με τον Per Gunnar Andersson να είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής στο τιμόνι του Skoda Fabia S2000. Ο Σουηδός πρώην Πρωταθλητής του JWRC και εργοστασιακός οδηγός της Suzuki, ήταν με διαφορά ο ταχύτερος συνδυασμός της ημέρας, την ώρα που οι Patrick Sandell και Evgeny Brynildsen που προσπάθησαν να τον ακολουθήσουν, αλλά προβλήματα και λάθη τους κράτησαν μακριά από τον Σουηδό. Έτσι, στην δεύτερη θέση της γενικής ακολουθεί ο Janne Tuohino με το Ford Fiesta S2000, την ώρα που ο περσινός Πρωταθλητής του JWRC, Martin Prokop με ίδιο αυτοκίνητο, συμπληρώνει την πρώτη τριάδα. Την ίδια ώρα, στην κατηγορία Παραγωγής, η πρώτη θέση είναι και πάλι σουηδική υπόθεση, με τον Patrik Flodin να είναι επικεφαλής με το Subaru Impreza, ελέγχοντας τον Andreas Grondal με ίδιο αυτοκίνητο που προσπαθεί και τον πιέζει. Η μεγάλη έκπληξη, όμως, είναι η επίδοση του πρώην Pirelli Star Driver, Martin Semerad, ο οποίος και είναι τρίτος, 11 δευτερόλεπτα μπροστά από τον περσινό Πρωταθλητή της κατηγορίας, Armindo Araujo.

Για την ολοκλήρωση του σκέλους, απομένει η τέλεση της σούπερ ειδικής στο Karlstad. Τα σημαντικότερα, όμως, έρχονται αύριο με την έναρξη του δεύτερου σκέλους, το οποίο και περιλαμβάνει οκτώ ειδικές διαδρομές. Οι οδηγοί έχουν ήδη εκφράσει την ανησυχία τους για την κατάσταση των δρόμων, και σύμφωνα με τις δηλώσεις μετά τις αναγνωρίσεις, η μάχη με το χώμα και τα καρφιά των ελαστικών, θα είναι ακόμα μεγαλύτερη!_Π.Τ.[email protected]

Ας δούμε, όμως, τι δήλωσαν κάποιοι από τους πρωταγωνιστές του αγώνα μετά το τέλος του πρώτου σκέλους.

Mikko Hirvonen: «Τελικά, η σημερινή ημέρα αποδείχθηκε καλή. Ειδικά μετά την τελευταία ειδική του πρώτου loop καταφέραμε και βρήκαμε έναν πολύ καλό ρυθμό. Όμως, δεν έχουμε αρκετή διαφορά και πρέπει να συνεχίσουμε στον ίδιο ρυθμό και στον ίδιο βαθμό πίεσης».

Sebastien Loeb: «Ίσως να φταίει ότι καθαρίζω λίγο το δρόμο ή απλά ο Mikko να είναι πιο γρήγορος. Δεν ξέρω. Πάντως, ο αγώνας είναι δύσκολος, κάτι που περίμενα, αφού πάντα δυσκολεύομαι στη Σουηδία. Για αυτό και δεν θεωρώ ότι το αποτέλεσμα ως τώρα είναι κακό. Είμαι κοντά και είμαι ικανοποιημένος που είμαι στη μάχη».

Dani Sordo: «Ήταν μία καλή μέρα για εμάς. Έχω πολύ καλή αίσθηση με το αυτοκίνητο και αυτό βοηθάει την αυτοπεποίθηση μου στην προσπάθεια μου να πιέσω. Αύριο είναι μία καινούργια μέρα και θα δούμε τι θα γίνει».

Jari Matti Latvala: «Γενικά ήταν μία καλή ημέρα. Ίσως όχι όσο καλά όσο περίμενα, αλλά θα δούμε τι μπορούμε να καταφέρουμε αύριο».

Sebastien Ogier: «Είναι η πρώτη φορά που βρίσκομαι εδώ και είμαι ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα ως τώρα. Φθείραμε σε μεγάλο βαθμό τα ελαστικά μας, αλλά είμαι χαρούμενος που είμαστε μπροστά από τόσους καλούς οδηγούς. Βέβαια, ο αγώνας έχει πολύ δρόμο ακόμα».

Marcus Gronholm: «Γενικά, ήταν δύσκολη μέρα για εμάς. Μόλις στην 7η και τελευταία ε.δ. της ημέρας οδηγήσαμε καλά και δείξαμε να είμαστε στην σωστή κατεύθυνση. Αυτό που θέλω τώρα είναι να σημειώσω κάποιους καλούς χρόνους και να βελτιώσω τις επιδόσεις μου. Είναι λίγο αργά, πλέον, το γνωρίζω, αλλά αυτό είναι το τίμημα όταν είσαι τόσο πολύ καιρό μακριά από ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο. Έχω πολύ καιρό να οδηγήσω και αυτό φαίνεται από τους χρόνους μου».

Aναλυτικά αποτελέσματα μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ