top icon
Αγώνες

Ράλλυ Τουρκίας: Αποκαλύφθηκε το πρόβλημα του Ogier στη μετάδοση, υπό διερεύνηση εκείνο στον κινητήρα

Η Toyota αποκάλυψε πως το πρόβλημα που αντιμετώπισε ο Sebastien Ogier κατά τη δεύτερη ημέρα του Ράλλυ Τουρκίας στη μετάδοση του Toyota Yaris WRC εξιχνιάστηκε, ενώ αυτό του κινητήρα που προκάλεσε την εγκατάλειψη, διερευνάται.

Αν και βρέθηκαν επικεφαλής του Ράλλυ Τουρκίας για 3 ειδικές διαδρομές, όντες εκ των πρωταγωνιστών, οι Sebastien Ogier-Julien Ingrassia στάθηκαν ιδιαίτερα άτυχοι στον συγκεκριμένο αγώνα, αφού αντιμετώπισαν αρκετά μηχανικά προβλήματα και εντέλει, εγκατέλειψαν.

Το πρώτο σημαντικό πρόβλημα, ήρθε στην πρώτη ειδική διαδρομή του απογευματινού loop της δεύτερης ημέρας, ενώ οι Γάλλοι προηγούνταν στην κατάταξη. Τότε, ο Ogier αντιμετώπισε πρόβλημα με τις αλλαγές σχέσεων στο Toyota Yaris WRC, χάνοντας την πρωτοπορία. Ο Γάλλος έκανε ορισμένες επισκευές όμως το πρόβλημα δε λύθηκε πλήρως, καθώς επέστρεφε ανά τακτά διαστήματα στις ειδικές διαδρομές.

Toyota Yaris WRC

Όπως αποκάλυψε o Τεχνικός Διευθυντής της Toyota Gazoo Racing WRT, Tom Fowler, η αιτία για το πρόβλημα στη μετάδοση, ήταν ένα μικρό σπασμένο μαγνητάκι μήκους 60 χιλιοστών και διαμέτρου 40 χιλιοστών, που βρίσκεται σε ένα ηλεκτρικό μοτέρ στο οποίο βασίζεται το σύστημα αλλαγής σχέσεων. Σύμφωνα με τον Βρετανό, μάλλον ο συγκεκριμένος μαγνήτης είχε κατασκευαστικό πρόβλημα.

Tom Fowler

Είναι κάτι πολύ μικρό, απίστευτο ότι μπορεί να δημιουργήσει τέτοιο πρόβλημα“, δήλωσε ο Fowler στο DirtFish. “Δεν έχουμε ξανασυναντήσει τέτοια βλάβη και αυτό είναι ενοχλητικός. Ο μαγνήτης ήταν ο λόγος που το πρόβλημα έφευγε και επανερχόταν, γιατί υπήρχε στο μοτέρ ένα κομμάτι μαγνήτη που κολλούσε και έκανε reset.

Θεωρούμε πως υπάρχει κατασκευαστικό ελάττωμα με τον μαγνήτη. Το αναλύουμε από χημικής πλευράς, ώστε να δούμε γιατί ακριβώς κατέρρευσε, όμως νομίζουμε πως αυτό συνέβη επειδή αυτό το εξάρτημα ήταν πολύ, πολύ νέο. Πριν το χρησιμοποιήσει ο Ogier, το συγκεκριμένο μοτέρ είχε κάνει μόνο τη διαδικασία δοκιμής, που ήταν λιγότερο από 10% της προσδοκώμενης ζωής του. Βρισκόταν σαφώς εντός των προβλεπόμενων ορίων, οπότε ήταν προορισμένο να έχει πρόβλημα, από τη στιγμή που έφυγε από τον κατασκευαστή“.

Sebastien Ogier

Μετά το πρόβλημα στη μετάδοση, οι Ogier-Ingrassia ολοκλήρωσαν την ημέρα στην τρίτη θέση, έχοντας ίδιο χρόνο με τους Sebastien Loeb-Daniel Elena. Παρά ένα κλατάρισμα στην εναρκτήρια ειδική της τελευταίας ημέρας, Cetibeli, παρέμεναν στην τρίτη θέση μέχρι την επανάληψη της συγκεκριμένης ειδικής διαδρομής, όταν εγκατέλειψαν από πρόβλημα στον κινητήρα του Toyota Yaris WRC. Σύμφωνα με τον Fowler, ο πρώτος κύλινδρος διαπιστώθηκε πως σταμάτησε να λειτουργεί, ωστόσο δεν υπάρχουν περισσότερα δεδομένα.

Το μοναδικό που γνωρίζουμε αυτή τη στιγμή είναι πως ένας κύλινδρος δε λειτουργούσε. Κοιτάξαμε τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο επέστρεψε, φέραμε την κάμερα μέσα στον κύλινδρο και από αυτό, καταλήξαμε πως ο πρώτος κύλινδρος δεν ήταν πια σε λειτουργία. Μέχρις ότου ο κινητήρας αποσυναρμολογηθεί και δεχθεί εις βάθος έρευνα, είναι πολύ δύσκολο να πούμε τι ζημιά έγινε και πώς ξεκίνησε, καθώς τη στιγμή του προβλήματος, λειτουργούσε πολύ γρήγορα και έχει γίνει πραγματικά χαμός“, ανέφερε ο Fowler.

Σύμφωνα με δικές μας πληροφορίες, και αυτό το πρόβλημα είναι πρωτόγνωρο, αφού δεν είχε παρουσιαστεί ως τώρα στο Toyota Yaris WRC είτε σε αγώνα, είτε σε δοκιμές εξέλιξης.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ