top icon
WRC

Rally3: Αύξηση ισχύος από το 2022

Το Ford Fiesta Rally3 αναμένεται να αποκτήσει αυξημένη ισχύ από τη νέα σεζόν, λόγω μεγαλύτερης διαμέτρου στο στόμιο του τούρμπο.

Μετά από τους πρώτους “αναγνωριστικούς μήνες” στα ράλλυ το Ford Fiesta Rally3 πρόκειται να δεχθεί αύξηση ισχύος και ροπής.

Αναφερόμαστε στο αυτοκίνητο της M-Sport, αφού μέχρι στιγμής είναι το μοναδικό της συγκεκριμένης κατηγορίας, καθώς το ενδιαφέρον της Renault και της Toyota, προς το παρόν δεν έχει μετουσιωθεί σε ολοκληρωμένο αγωνιστικό.

Η επιβεβαίωση της αύξησης ισχύος, αναμένεται να συμβεί επίσημα κατά την επόμενη συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA, στις 15 Δεκεμβρίου.

Rally3: Τα αριθμητικά δεδομένα της αύξησης

Προς το παρόν, τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally3 -εν προκειμένω το Ford Fiesta που εφοδιάζεται με 3κύλινδρο κινητήρα Ecoboost 1,5 λίτρων- διαθέτουν περιοριστή τούρμπο διαμέτρου 30 χιλιοστών.

Όταν υιοθετηθεί ο μεγαλύτερος περιοριστής, 31 χιλιοστών όπως προτείνεται, η ισχύς δύναται να αυξηθεί από τους 218 στους 238 ίππους και η ροπή, από 400 σε 425 Nm.

Ford Fiesta Rally3 03

Με αυτόν τον τρόπο, τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally3, που στόχος της FIA είναι να αποτελέσουν την εισαγωγική κατηγορία στα τετρακίνητα αγωνιστικά των ράλλυ, θα πλησιάσουν σε επιδόσεις τα αυτοκίνητα Rally2 (ισχύς περί τους 290 ίππους).

Ταυτόχρονα, θα “ξεφύγουν” από τα κορυφαία δικίνητα Rally4, τα οποία με αντίστοιχη ισχύ (το Ford Fiesta Rally4 αποδίδει περίπου 213 ίππους αλλά από 3κύλινδρο κινητήρα Ecoboost 1 λίτρου) είναι πιο ελαφριά και σε ορισμένες, εξεζητημένες περιπτώσεις κυρίως σε άσφαλτο, ερίζουν απέναντι στα τετρακίνητα “ξαδέλφια” τους.

Επιστρέφοντας στα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally3, θυμίζουμε πως από το 2022 το Fiesta θα αποτελέσει το αγωνιστικό των συμμετεχόντων στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Νέων, το οποίο θα ολοκληρωθεί με το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.

Σε αυτό το πλαίσιο, η FIA επιδιώκει βελτίωση στις επιδόσεις των αυτοκινήτων Rally3, ώστε η μετάβαση ενός οδηγού στην κατηγορία Rally2, να μην απαιτεί τόσο μεγάλο “αγωνιστικό άλμα” από πλευράς ισχύος.

Maciej Woda

“Με ενθουσιασμό επιβεβαιώνω πως μεγαλώνουμε το μέγεθος του περιοριστή για το Fiesta Rally3”, δήλωσε στο DirtFish ο εκτελεστικός Διευθυντής της M-Sport Πολωνίας, Maciej Woda.

“Μέχρι στιγμής το αυτοκίνητο ήταν εξαιρετικό, όμως δεν βρισκόταν ακριβώς στη μέση, ανάμεσα στα Rally2 και Rally4.

“Εργαστήκαμε σκληρά με τη FIA για να βρούμε αυτή την ισορροπία και νομίζω ότι τώρα βρήκαμε έναν καλό μεσαίο χώρο.

“Χρειάζεται να τονίσω πως η αύξηση στο μέγεθος του περιοριστή παραμένει υπό έγκριση από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA.

“Πρέπει να θυμόμαστε πως η Rally3 είναι μια εντελώς νέα κατηγορία χωρίς κάποια άλλη στο παρελθόν ως βάση, οπότε νομίζω πως βήματα σαν και αυτό είναι φυσικά, καθώς όλοι μαθαίνουμε.

“Πάντως αυτό τονίζει πως υπάρχει πραγματική προσπάθεια από τη FIA να διασφαλίσει πως η κατηγορία Rally3 βρίσκεται στη σωστή θέση για τους οδηγούς που απευθύνεται”.

Ford Fiesta Rally3 01

Υπενθυμίζουμε, πως στην κατηγορία Rally3 εντάσσονται τα πιο προσιτά, από οικονομικής άποψης, σύγχρονα τετρακίνητα αγωνιστικά.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής περιφερειακών ράλλυ της FIA, Jerome Roussel, η εν λόγω κατηγορία θα μπορούσε να αναχθεί σε κορυφαία αρκετών διεθνών ή εθνικών πρωταθλημάτων, όπως το ελληνικό, θα προσθέταμε.

Ακόμη, M-Sport Ford είναι η μοναδική εταιρεία που παρέχει αυτοκίνητα της ίδιας μάρκας σε όλη την πυραμίδα των ράλλυ, από τη βασική κατηγορία Rally5 έως την κορυφαία Rally1.

Με τα σημερινά δεδομένα, το Ford Fiesta Rally3 κοστίζει 100.000 ευρώ χωρίς φόρους και κόστος ταξινόμησης.

Photos: ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, M-Sport, FIA ERC

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ