Στο Ράλλυ Φινλανδίας μπορεί να είδαμε συγκλονιστικές επιδόσεις, μάχες στα δέκατα του δευτερολέπτου, αλλά στο τέλος επικράτησε η λογική. Με τον συνδυασμό Tanak-Toyota να επιβάλλουν το νόμο τους.

Πριν την έναρξη του Ράλλυ Φινλανδίας, όποιον και αν ρωτούσε κανείς από το χώρο του WRC, θα σου έλεγε ότι ο Ott Tanak θα επικρατούσε με χαρακτηριστική ευκολία στον αγώνα. Φυσικά, δεν είναι μόνο οι επιδόσεις του Εσθονού και το εξαιρετικό momentum στο οποίο βρίσκεται, αλλά και το γεγονός ότι η Toyota ουσιαστικά αγωνίζεται στην έδρα της. Το Yaris WRC έχει εξελιχθεί στα φινλανδικά χώματα και δεν είναι τυχαίο ότι μετράει πλέον τρεις συνεχόμενες νίκες στη σκανδιναβική χώρα. Η ακραία αεροδυναμική του σχεδίαση παίζει σημαντικό ρόλο, παράγοντας πολύ υψηλή αρνητική άνωση, χαρίζοντας του ταχύτητα και σταθερότητα στις πολύ γρήγορες φινλανδικές ε.δ. Δεν είναι τυχαίο ότι κάποια στιγμή τα Yaris βρέθηκαν στο 1-2-3, με μοναδική παραφωνία τον Esapekka Lappi, ο οποίος και είχε μπει σφήνα ανάμεσα τους. Σε κάθε περίπτωση, η φετινή εκδοχή του Ράλλυ Φινλανδίας χαρακτηρίστηκε από τις απίστευτες επιδόσεις των οδηγών. Ειδικά την πρώτη ημέρα, οι διαφορές άγγιζαν τα δέκατα του δλ., με τα δύο ή τρία χαμένα δευτερόλεπτα να μοιάζουν με... χαμένα λεπτά!

Rally Finland

Στην Toyota δεν είχαν αποποιηθεί τον τίτλο του φαβορί, αλλά το άγχος ήταν εμφανές πριν την έναρξη του αγώνα. Ο Tanak ήξερε ότι είναι η ευκαιρία του να ξεφύγει από τους διώκτες του, την ώρα που στην Toyota αν ήθελαν να παραμείνουν στο κυνήγι του τίτλου των Κατασκευαστών γνώριζαν ότι έπρεπε δύο Yaris να τερματίσουν στο βάθρο. Ευτυχώς για τους Ιάπωνες και τον Tommi Makinen, ο Tanak εμφανίστηκε για ακόμα μία φορά αντάξιος των προσδοκιών. Από τη στιγμή που ο Εσθονός παρέμεινε μία ανάσα από την κορυφή μετά το τέλος του πρώτου σκέλους, όταν και είχε σαφές μειονέκτημα ανοίγοντας το δρόμο για τους υπόλοιπους, δεν υπήρχε αμφιβολία ότι στη συνέχεια θα κυριαρχούσε. Όπερ και εγένετο, με τον ίδιο εκτός από ταχύτητα, έδειξε και εξαιρετικά στοιχεία ωριμότητας. Δεν παρασύρθηκε, έκανε αυτό που έπρεπε και το καλύτερο το φύλαγε για το τέλος, όταν έκανε τον ταχύτερο χρόνο στην Power Stage γράφοντας το απόλυτο “30”. Δεν είναι μυστικό, ότι μετά τη Σαρδηνία είχε προβληματιστεί και τα πρώτα σύννεφα είχαν την εμφάνιση τους στη σχέση του με την Toyota. Αυτή η νίκη φέρνει ακόμα πιο κοντά τις δύο πλευρές και ο τρόπος που πανηγύρισαν ο Tanak με τον Makinen στο τέλος του αγώνα, δείχνει ότι σύντομα θα... ανανεώσουν τους όρκους του γάμου τους. Πλέον, ο Tanak είναι το ακλόνητο φαβορί για τον τίτλο, αφού εκτός από τη διαφορά των 22 βαθμών, ακολουθεί μία σειρά αγώνων που τόσο ο ίδιος, όσο και το Yaris, είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικοί. Πέρσι, μετά τη Φινλανδία ξεκινούσε τη δική του αντεπίθεση προσπαθώντας να ακολουθήσει τους αντιπάλους του. Φέτος, την ίδια χρονική περίοδο είναι αυτός που οδηγεί την κούρσα και πλέον δείχνει να κρατάει την τύχη του στα χέρια του.

Rally Finland

Βέβαια, στη Φινλανδία ο Makinen δεν “κοκκίνισε” μόνο από τη χαρά του, αλλά και από θυμό. Τόσο ο Jari Matti Latvala, όσο και ο Kris Meeke, πραγματοποίησαν από ένα λάθος, το οποίο στον πρώτο κόστισε μόνο μερικά δευτερόλεπτα, ενώ για τον Βρετανό αποδείχθηκε ολέθριο. Ο Latvala είχε όλα τα φόντα να διεκδικήσει τη νίκη και έδειχνε να είναι ο μοναδικός οδηγός που ήταν ικανός να ακολουθήσει το ρυθμό του Tanak. Το λάθος του τη 2η ημέρα που είχε σαν αποτέλεσμα ένα κλαταρισμένο ελαστικό, του έκοψε τις ελπίδες για νίκη, αλλά και μαζί τα... πόδια. Με τον Makinen να του δίνει σαφή εντολή να φέρει το Yaris πίσω στον τερματισμό στο βάθρο, ο Φινλανδός έβαλε το κεφάλι κάτω και έφερε τη δουλειά εις πέρας. Μπορεί να ήθελε κάτι καλύτερo, αλλά από την άλλη ανέβηκε για πρώτη φορά φέτος στο βάθρο, την ώρα που συνείσφερε σημαντικούς βαθμούς στην ομάδα του. Κάτι που σίγουρα θα εκτιμηθεί από τον Tommi Makinen.

Rally Finland

Ειδικά, όταν βλέπει τον Kris Meeke να δικαιώνει τους ανθρώπους της Citroen για την επιλογή τους να τον διώξουν πέρσι. Ο Βρετανός μπορεί να ήταν εξαιρετικά ανταγωνιστικός, αλλά δεν απέφυγε το λάθος τη 2η μέρα που τον έθεσε εκτός. Και σαν να μην έφτανε, κατάφερε (διότι περί κατορθώματος πρόκειται) να εγκαταλείψει ξανά την επόμενη μέρα με σπασμένο τροχό, και ενώ δεν διεκδικούσε απολύτως τίποτα! Ο Meeke μοιάζει αυτοκαταστροφικός και αν δεν αλλάξει σύντομα, δεν είναι απίθανο να δει την πόρτα της εξόδου. Με τον Kale Rovanpera να έχει ήδη όπως όλα δείχνουν τα κλειδιά του ενός Yaris, ο Meeke με τον Latvala παλεύουν για μία θέση στην ομάδα τη νέα χρονιά. Και αυτός που θα κάνει τα λιγότερα λάθη θα διατηρήσει τη θέση του, με την πλάστιγγα να έχει αρχίσει ήδη να γέρνει υπέρ του 34χρονου Φινλανδού.

Rally Finland

Μεγάλη και ευχάριστη έκπληξη του αγώνα αποτέλεσε η παρουσία του Esapekka Lappi. Μετά από αρκετό καιρό, και ίσως για πρώτη φορά φέτος, ο Φινλανδός βρήκε το χαμόγελο του στο τιμόνι του Citroen C3.  Ανταγωνιστικός, κέρδισε ειδικές και ουσιαστικά ήταν ο... ταχύτερος από τους υπόλοιπους! Ο νέος εμπρός άξονας του C3, έδωσε τη δυνατότητα μεγαλύτερης πληθώρας ρυθμίσεων, κάτι που βοήθησε τον Lappi να φέρει περισσότερο το αυτοκίνητο στα μέτρα του. Αντίθετα, αυτό δεν βοήθησε ιδιαίτερα τον Sebastien Ogier, ο οποίος θεωρεί ότι θα προσφέρει περισσότερα στους επόμενους αγώνες. Πάντως, όπως και πέρσι έτσι και φέτος, τα C3 αποδείχθηκαν εξαιρετικά ανταγωνιστικά, ενώ στη Γερμανία θα διαθέτουν και αναβαθμισμένο κινητήρα, ενώ είναι άγνωστο αν θα διαθέτουν το νέο αεροδυναμικό πακέτο. Σε κάθε περίπτωση, μπορεί ο Lappi να σημείωσε το δεύτερο του βάθρο με τη Citroen στον αγώνα της πατρίδας του και να σκόρπισε χαρά στους ανθρώπους της γαλλικής ομάδας, αλλά θα πρέπει να έχει και ανάλογη συνέχεια. Πρέπει να αποδείξει ότι ο συγκεκριμένος αγώνας δεν ήταν ένα απλό πυροτέχνημα.

Rally Finland

Ο ομόσταυλος του Sebastien Ogier, δεν είχε να αντιμετωπίσει μόνο τα Yaris WRC, αλλά και μία ίωση που τον ταλαιπώρησε μετά το τέλος της πρώτης ημέρας. Ο Γάλλος εξάκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής ήταν καταβεβλημένος στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα και έκανε υπερπροσπάθεια για να καταφέρει να φύγει με τις μικρότερες δυνατές απώλειες από τη Φινλανδία. Μπορεί να έχασε την τελική μάχη από τον Mikkelsen και να περιορίστηκε στην 5η θέση, αλλά γνωρίζει ότι ακόμα τίποτα δεν έχει τελειώσει. Όποιος δεν υπολογίζει στον Γάλλο και τον έχει ουσιαστικά... “ξεγράψει” καλά θα κάνει να αναθεωρήσει. Μπορεί να επισημοποίησε την αποχώρηση του από το σπορ στο τέλος του 2020, αλλά είναι δεδομένο ότι θέλει να φύγει με το κεφάλι ψηλά, και αν είναι δυνατόν Πρωταθλητής.

Rally Finland

Στόχος φυσικά και του Andrea Adamo, όχι τόσο σε επίπεδο Οδηγών, όσο Κατασκευαστών. Ο Ιταλός μάνατζερ έχει αλλάξει άρδην το κλίμα στις τάξεις της Hyundai, με τα i20 WRC να είναι για πρώτη φορά ανταγωνιστικά στο Ράλλυ Φινλανδίας! Κάτι που δεν είχαν καταφέρει ποτέ από την πρώτη χρονιά εμπλοκής τους στο WRC. Σαν να μην έφτανε αυτό, έχει καταφέρει να αναστήσει τον Andreas Mikkelsen, ενώ συνεχώς δικαιώνεται για τις επιλογές του στις αλλαγές των οδηγών, με τον Craig Breen να ανταποκρίνεται στην εμπιστοσύνη στο πρόσωπο του. Την ίδια ώρα, ο τρόπος του και η συμπεριφορά του έχουν κερδίσει τους πάντες στις τάξεις της ομάδας, με το περιβάλλον να είναι τελείως διαφορετικό σε σχέση με την εποχή Nandan.

Rally Finland

Η αναβάθμιση σε αεροδυναμικό πακέτο και ανάρτηση αποδείχθηκε ευεργετική για τη Hyundai, αφού ακόμα και ο Andreas Mikkelsen που παραδοσιακά είχε μέτριες επιδόσεις στη Φινλανδία, κατάφερε να κατακτήσει την 4η θέση. Ο Νορβηγός συνέχισε το σερί των καλών εμφανίσεων μετά τη Σαρδηνία, κερδίζοντας “στα ίσια” τον Ogier, αλλά και ειδικές διαδρομές σε επίπεδο γενικής. Μακάρι, η συνέχεια να είναι αντίστοιχη για τον Νορβηγό, αφού ο θεσμός χρειάζεται τον καλό και ανταγωνιστικό Mikkelsen. Και μην ξεχνάμε ότι ο ίδιος δεν έχει συμβόλαιο με την Hyundai τη νέα χρονιά και πρέπει να αποδείξει ότι αξίζει μία θέση στην ομάδα τη νέα χρονιά.

Rally Finland

Ο μοναδικός, μαζί με τον Sebastien Loeb, που έχει συμβόλαιο με την κορεάτικη ομάδα για τη νέα χρονιά, είναι ο Thierry Neuville, ο οποίος θα ήθελε καλύτερα να ξεχάσει το Ράλλυ Φινλανδίας. Ο Βέλγος έκανε δοκιμές πριν τον αγώνα υπό βροχή, με αποτέλεσμα να ξεκινήσει  τον αγώνα και οι ρυθμίσεις του i20 να είναι τελείως λάθος. Ο χρόνος που έχασε στο πρώτο loop της πρώτης ημέρας ήταν αδύνατο να καλυφθεί στη συνέχεια, παρά το γεγονός ότι έφερε το i20 στα μέτρα του και βελτίωσε αισθητά τις επιδόσεις του. Ο χρόνος του στην Power Stage, αλλά και το γεγονός ότι ο Craig Breen του “πρόσφερε” τη θέση του, μείωσαν τις απώλειες του Βέλγου, ο οποίος έμεινε δύο βαθμούς πίσω από τον Ogier και 24 από την κορυφή. Βέβαια, ο ίδιος γνωρίζει ότι η προσπάθεια του για διεκδίκηση του τίτλου είναι δύσκολη. Τα τελευταία δύο χρόνια παρουσιάζει πτωτική πορεία στο δεύτερο μισό του Πρωταθλήματος. Βέβαια, φέτος για την ώρα έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων του, αφού δεν θα είναι αυτός που  θα έχει το μειονέκτημα της σειράς εκκίνησης.

Rally Finland

Για τη Hyundai, εκτός από τον Mikkelsen, ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσε και η παρουσία του Craig Breen. Ο Ιρλανδός επιστρατεύτηκε από τον Andrea Adamo για το Ράλλυ της Φινλανδίας και αυτός τον δικαίωσε για την επιλογή του. Τι και αν είχε να βρεθεί σε WRCar από το περσινό Ράλλυ Αυστραλίας; Από το shakedown εμφανίστηκε εξαιρετικά ανταγωνιστικός, ενώ την πρώτη ημέρα εκμεταλλεύθηκε στο έπακρο την καλή σειρά εκκίνησης. Στο τέλος μπορεί να περιορίστηκε στην 7η θέση, αλλά η αλήθεια είναι ότι πραγματοποίησε μία εμφάνιση που του επιτρέπει να ελπίζει σε νέες εμφανίσεις με την ομάδα της Hyundai. Ήδη έχει αναπτυχθεί έντονη φημολογία ότι ο Andrea Adamo θα τον επιστρατεύσει και στο Ράλλυ Μ. Βρετανίας, ενώ στον επόμενο γύρο του Ιρλανδικού Πρωταθλήματος θα συμμετάσχει με Hyundai i20 R5, και όχι με Fiesta...

Rally Finland

Όπως έχετε καταλάβει μέχρι τώρα, όλοι είχαν έναν λόγο να είναι χαρούμενοι και ικανοποιημένοι. Όλοι είπαμε; Γράψτε λάθος. Η μοναδική ομάδα που θα ήθελε να ξεχάσει για τα καλά το φινλανδικό Ράλλυ είναι η M-Sport. Τα μαύρα σύννεφα μαζεύτηκαν πάνω από τη βρετανική ομάδα πριν την έναρξη του αγώνα, όταν ο Hayden Paddon είχε μία έξοδο σε δοκιμές καταστρέφοντας το Ford Fiesta WRC με το οποίο θα αγωνιζόταν, με αποτέλεσμα να μην εκκινήσει καν τον αγώνα. Με τον Elfyn Evans στα αποδυτήρια λόγω τραυματισμού και τον άπειρο Gus Greensmith στο δεύτερο Fiesta, όλο το βάρος έπεσε στον Teemu Suninen. Ο Φινλανδός ξεκίνησε με μεγάλες προσδοκίες στον αγώνα, αλλά οι επιδόσεις του ήταν απογοητευτικές. Μπορεί τα Ford να είχαν νέα εξελιγμένη ανάρτηση για τη Φινλανδία, αλλά το αποτέλεσμα δεν ήταν το αναμενόμενο. Ο Suninen δεν κατάφερε να σημειώσει ανταγωνιστικούς χρόνους, με τον ίδιο να δηλώνει ότι αισθάνεται πως πρέπει να μάθει να οδηγάει ξανά! Ο Φινλανδός έχει μεγάλες απαιτήσεις από τον εαυτό του και ίσως κάποιες φορές αυτό να γυρνάει μπούμερανγκ στην ψυχολογία του. Την ίδια ώρα, ο Greensmith έδειχνε να “ξεψαρώνει” στο τιμόνι του Fiesta και οι χρόνοι του δεν ήταν πολύ μακριά από αυτούς του ομόσταυλου του. Όμως, η Φινλανδία απαιτεί τεράστια εμπειρία για να κινηθείς στο όριο με τα WRCars και στο τέλος δεν απέφυγε το λάθος, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει. Πάντως, οι επιδόσεις του ήταν και πάλι ενθαρρυντικές, με την M-Sport να δείχνει να τον εμπιστεύεται.

Rally Finland

Πλέον, απομένουν πέντε στροφές για το τέλος του Πρωταθλήματος, βρισκόμενοι στην πιο κρίσιμη καμπή. Μπορεί η κατάσταση να μοιάζει αρκετά με την περσινή, αλλά είναι τελείως διαφορετική. Φέτος, ο Tanak δεν βρίσκεται σε θέση κυνηγού, αλλά οδηγού. Έχει μία διαφορά της τάξεως των 22 βαθμών από τον δεύτερο, ενώ ακολουθεί το γερμανικό Ράλλυ στο οποίο έχει επικρατήσει τα δύο τελευταία χρόνια και οι πιθανότητες είναι με το μέρος του. Σίγουρα είναι νωρίς, αλλά ο Εσθονός έχει τον πρώτο λόγο. Όπως και η Hyundai στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Ο Andrea Adamο διαχειρίζεται ιδανικά το ανθρώπινο δυναμικό του και καταφέρνει να παίρνει το καλύτερο από τους οδηγούς του. Την ώρα που στην Toyota ο Tommi Makinen πρέπει να ασχολείται με τα “ψυχολογικά” των Meeke και Latvala. Όπως και να έχει, για ακόμα μία χρονιά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ συγκεντρώνει τεράστιο ενδιαφέρον, και δικαιώνει όλους εμάς που το θεωρούμε την κορυφαία μορφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού, φυσικά μαζί με το MotoGP..._Π.Τ.

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα κατακτήσει φέτος τον τίτλο «Car of The Year 2020»;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά