top icon
Αγώνες

WRC: Άτυχος ο Latvala στην Eσθονία

Ο Jari Matti Latvala, αγωνίστηκε το Σαββατοκύριακο που πέρασε στο Ιστορικό Ράλλυ Εσθονίας, οδηγώντας ένα Audi Quattro, τερματίζοντας εν τέλει 9ος ελέω προβλήματος στο κιβώτιο.

Το Ράλλυ Εσθονίας αποτελεί παραδοσιακά τα τελευταία χρόνια μία πρόβα τζενεράλε για αρκετούς οδηγούς εν όψει του Ράλλυ Φινλανδιίας. Βλέπετε, η έδρα του αγώνα βρίσκεται πολύ κοντά στα σύνορα της σκανδιναβικής χώρας, με αποτέλεσμα οι ειδικές διαδρομές να μοιάζουν πάρα πολύ με αυτές του φινλανδικού Ράλλυ. Ο αγώνας της Εσθονίας, λοιπόν, περιλαμβάνει ένα αγωνιστικό μέρος με σύγχρονα αυτοκίνητα, αλλά και ακόμα ένα με κατασκευές της κατηγορίας των Ιστορικών. Στην τελευταία, φέτος έλαβε μέρος ο οδηγός της Volkswagen Motorsport, Jari Matti Latvala, ο οποίος και οδήγησε ένα Audi Quattro του Gr.4. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι ο Φινλανδός είχε καταφέρει πέρσι να επικρατήσει στον ίδιο αγώνα, οδηγώντας ένα Ford Escort MKII. Φέτος, όμως, η τύχη δεν ήταν με το μέρος του. Μπορεί να κέρδισε τις επτά από τις εννέα συνολικά ειδικές του αγώνα, αλλά ένα πρόβλημα στο κιβώτιο τον ανάγκασε να τερματίσει στην 9η θέση της γενικής. Μάλιστα, ο Latvala ήταν πρώτος με διαφορά δύο λεπτών από τον δεύτερο, παρά το γεγονός ότι στην 3η ειδική είχε ένα κλαταρισμένο ελαστικό. Παρόλα αυτά, όταν το Audi κόλλησε με την 3η σχέση στο κιβώτιο, ο Φινλανδός έχασε κάθε ελπίδα για τη νίκη, η οποία και πέρασε στα χέρια του συμπατριώτη του Ville Silvasti, ο οποίος και οδηγούσε μία Porsche 911 RS.

Παρόλη την απογοήτευση του, ο Latvala εμφανίστηκε ενθουσιασμένος στο τέλος του αγώνα, ανανεώνοντας το ραντεβού του για την επόμενη χρονιά, υποστηρίζοντας ότι θα επιστρέψει με στόχο φυσικά να κερδίσει. Βλέπετε, όπως ο ίδιος δήλωσε νωρίτερα, η συμμετοχή του με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, ήταν για τον ίδιο όνειρο ζωής: “Το Quattro είναι ένα από τα αυτοκίνητα των ονείρων μου, από την εποχή που ήμουν παιδί. Περίμενα ότι θα είναι πολύ δυσκολοδήγητο, αλλά εν τέλει αποδείχθηκε το αντίθετο. Η συμπεριφορά του είναι πολύ καλή σε αυτού του είδους τις ειδικές. Το πιο δύσκολο ήταν να φρενάρεις και να στρίψεις στα πολύ κλειστά κομμάτια. Επειδή δεν υπάρχει anti-lag, πρέπει με το γκάζι να προσπαθείς να διατηρείς τις στροφές του κινητήρα στο εύρος που είναι σε λειτουργία του τούρμπο, διότι διαφορετικά στην έξοδο δεν έχεις καθόλου δύναμη. Σε σχέση με το Polo είναι απλά ένας τελείως διαφορετικός κόσμος. Με αυτό το αυτοκίνητο πρέπει να σκέφτεσαι πολύ περισσότερο τι ακολουθεί μετά και να σχεδιάζεις περισσότερο πως θα αντιμετωπίσεις την κάθε στροφή. Που θα φρενάρεις, που θα επιταχύνεις και που θα το τοποθετήσεις.”

Στον… “σύγχρονο” αγώνα, τη νίκη κατέκτησε ο Georg Gross, ο οποίος και οδηγούσε Ford Focus RS WRC. Ο Εσθονός οδηγός πέρασε στην πρώτη θέση της γενικής από την πρώτη ειδική του αγώνα, και παρέμεινε εκεί ως το τέλος, εκμεταλλευόμενος φυσιολογικά και την ανωτερότητα του αυτοκινήτου του. Όμως, στο εσθονικό αγώνα, είδαμε και δύο Ford Fiesta της κατηγορίας R5, στα χέρια των Karl Kruuda και Martin Kangur. Ο πρώτος, που είναι και γνωστός μας από την παρουσία του παλιότερα στο JWRC και προσφάτως στο SWRC, κατάφερε να τερματίσει δεύτερος, πραγματοποιώντας εξαιρετικούς χρόνους σε σχέση με το Focus, τηρουμένων πάντα των αναλογιών._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ