Αγώνες WRC

WRC: Ο Ogier άνοιξε τις πύλες!

Το “μπαμ” έγινε και ο Sebastien Ogier υπέγραψε στη Citroen. Πως διαμορφώνεται, όμως, ο χάρτης από εδώ και πέρα; Πως αλλάζουν τα δεδομένα και τι λένε οι φήμες;

Με εξαίρεση τους Βρετανούς δημοσιογράφους, που ήλπιζαν ότι ο Sebastien Ogier θα παραμείνει στην M-Sport του Malcolm Wilson, οι περισσότεροι θεωρούσαμε δεδομένη τη μετακίνηση του Γάλλου στη Citroen. Όλα τα σημάδια έδειχναν επιστροφή στην ομάδα που τον ανέδειξε και ουσιαστικά αναμέναμε την επισημοποίηση του γάμου. Ο 5 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής διαπίστωσε πόσο πολύ τον ήθελαν στη Citroen, προφανώς άκουσε και πήρε ό,τι ακριβώς ήθελε και ουσιαστικά αλλάζει σημαντικά το χάρτη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Η Citroen επιστρέφει στην πρώτη γραμμή και η M-Sport αναμένεται να ακολουθήσει το παλιό πλάνο, της προ-Ogier εποχής. Νεαροί ταλαντούχοι οδηγοί και ουσιαστικά η παρουσία της ομάδας στο WRC να αποτελεί τη βιτρίνα της M-Sport στο χώρο των αγώνων.

Η μεταπήδηση του Ogier στη Citroen, δείχνει τη θέληση του γαλλικού εργοστασίου να επιστρέψει στην κορυφή. Το ερώτημα είναι αν εκτός από τον Γάλλο, υπάρχει συμφωνία και με την Red Bull. Ο κολοσσός από την Αυστρία μοιάζει δεδομένο ότι θα αποχωρήσει από την M-Sport και είναι πολύ πιθανό να... “ντύσει” και πάλι τα αυτοκίνητα της Citroen, με ότι μεταφράζεται αυτό σε οικονομική ενίσχυση για τον Pierre Boudar και την ομάδα του. Αν αυτό συμβεί, τότε είναι πιθανό να δούμε τρία C3 από τη νέα χρονιά σε κάθε αγώνα, και όχι σε επιλεκτικούς όπως φέτος. Σε αυτή την περίπτωση, κερδίζουν σημαντικά έδαφος οι πληροφορίες που θέλουν τον Lappi να ακολουθεί το δρόμο του Ogier. Οι Γάλλοι χρειάζονται ισχυρό δίδυμο οδηγών για να διεκδικήσουν τον τίτλο των Κατασκευαστών και ο νεαρός Φινλανδός μοιάζει ικανός να ανεβάσει επίπεδο τη Citroen. Σίγουρα, οι μέρες του Craig Breen μοιάζουν μετρημένες και δύσκολα ο Ιρλανδός θα παραμείνει στην ομάδα. Πάντως, οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι στη λίστα της Citroen βρίσκεται και ο Dani Sordo, ο οποίος αναμφίβολα μπορεί να παίξει ιδανικά το ρόλο του δεύτερου ή και τρίτου οδηγού, χωρίς να παραπονιέται και να μπλέκεται στα πόδια των πρωτοκλασάτων ονομάτων.

Στην M-Sport, η κατάσταση μοιάζει δύσκολη. Μαζί με τον Ogier χάνουν και τα χρήματα της Red Bull και μεγάλο μέρος της δυναμικής τους. Ο Malcolm Wilson έχει εξασφαλίσει τις υπηρεσίες του Teemu Suninen και για την επόμενη χρονιά, με τον Φινλανδό να αναμένεται να έχει αναβαθμισμένο ρόλο μέσα στην ομάδα. Ο Elfyn Evans έχει συμβόλαιο μέχρι το τέλος του 2018, αλλά οι επιδόσεις του δεν πείθουν. Μέχρι πρότινος, οι πληροφορίες τον ήθελαν να υποβαθμίζεται στο WRC2 το 2019, αλλά πλέον με τα περιθώρια στην αγορά των οδηγών να στενεύουν, ίσως ο Βρετανός να βρει ακόμα μία ευκαιρία. Ο Hayden Paddon είναι μία ενδιαφέρουσα περίπτωση, αλλά οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Νεοζηλανδός θα παραμείνει στην Hyundai, έχοντας πρόγραμμα πλήρους εμπλοκής. Σε διαφορετική περίπτωση, δεν θα είχε κανένα πρόβλημα να μεταπηδήσει στην M-Sport. Ο Kris Meeke είναι ακόμα μία περίπτωση που ενδιαφέρει τον Malcolm Wilson, αφού ο συμπατριώτης του θα μπορούσε σε κάποιες περιπτώσεις και υπό συνθήκες να προσφέρει πρωταγωνιστικό ρόλο στην M-Sport. Οι δύο πλευρές έχουν μιλήσει, αλλά ο Meeke περιμένει να δει τι θα συμβεί με την περίπτωση του Lappi. Αν ο νεαρός Φινλανδός εν τέλει αποχωρήσει από την Toyota, ο Tommi Makinen σκέφτεται πολύ σοβαρά να δώσει μία ευκαιρία στον Βρετανό, όντας και ένας από τους λίγους που διατηρεί μεγάλη πίστη στο ταλέντο του.

Δύο περιπτώσεις οδηγών των οποίων το μέλλον θα μπορούσε να συμβαδίσει με αυτό της M-Sport, είναι οι Craig Breen και Mads Ostberg. Αν το σενάριο που θέλει το Abu Dhabi να επιστρέφει στην βρετανική ομάδα έχει δόσεις αλήθειας, τότε ο Breen μπορεί να αποτελέσει έναν εκ των οδηγών της ομάδας, με δεδομένες τις εξαιρετικές του σχέσεις με τον Khalid Al Qassimi. Παράλληλα, ο Ostberg διατηρεί αντίστοιχες σχέσεις με τον Wilson από το παρελθόν, ενώ δεν είναι μυστικό ότι αν χρειαστεί, ο Νορβηγός έχει την ικανότητα να... ενισχύσει τον προϋπολογισμό της ομάδας. Κάτι που δυστυχώς δεν έχει ο Pontus Tidenmand. Ο περσινός κάτοχος του τίτλου στο WRC2, είναι ένας από τους ταλαντούχους οδηγούς που δικαιούται μία ευκαιρία στη μεγάλη κατηγορία, αλλά εκτός από το γεγονός ότι δεν διαθέτει ισχυρό οδηγό, ο ίδιος μας είχε αναφέρει σε συνέντευξη του ότι δεν ενδιαφέρεται να “αγοράσει” τη θέση του στο θεσμό.

Η ανακοίνωση της μεταγραφής του Ogier άνοιξε το χορό των μεταγραφών, και αν ακολουθήσει αυτή της μεταπήδησης του Lappi, τότε οι αντιδράσεις θα είναι αλυσιδωτές, οπότε και οι αλλαγές στις συνθέσεις των ομάδων. Κάτι που αναμένεται να αυξήσει κι άλλο το ήδη αναβαθμισμένο ενδιαφέρον γύρω από το WRC. _Π.Τ.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου