top icon
WRC

WRC: Ο Παύλος Αθανασούλας μίλησε στο Dirt Fish για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις

Μετά την ολοκλήρωση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, ο Παύλος Αθανασούλας (Διευθυντής του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις), μίλησε στο DirtFish και συγκεκριμένα στον David Evans για όσα προηγήθηκαν της διοργάνωσης, αλλά και όσα αντιμετωπίστηκαν κατά τη διάρκειά της.

Η αναγνωρισμένη διεθνώς ιστοσελίδα DirtFish, δίπλα στη νίκη του Kalle Rovanpera βάζει με ίση ή και μεγαλύτερη αξία τη νίκη της Ελλάδας, την οποία πιστώνει στον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη και στον υφυπουργό Αθλητισμού, Λευτέρη Αυγενάκη, που αναγνωρίζοντας το πραγματικό μέγεθος του αγώνα υποστήριξαν με κάθε τρόπο την επιστροφή του στο πρωτάθλημα, όπως και την άρτια διεξαγωγή του.

Σχετικά με όσα προηγήθηκαν ώστε η Ελλάδα να φιλοξενήσει και πάλι έναν γύρο του WRC, μίλησε ο Διευθυντής του αγώνα, Παύλος Αθανασούλας.

Η αρχή…

Ο ίδιος αναφέρει: “Ήταν Σεπτέμβριος του 2019 όταν δέχτηκα μια πρόσκληση από τον υφυπουργό πολιτισμού και αθλητισμού, με θέμα συζήτησης τους λόγους για τους οποίους η χώρα ήταν εκτός των σημαντικότερων πρωταθλημάτων μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Στις προτάσεις μου ως προς το τι μπορούμε να κάνουμε για να επιστρέψουμε, η απάντηση του κ. Αυγενάκη ήταν “Ας το κάνουμε”.

Νέο ξεκίνημα…

Ο Π.Α. άρχισε αμέσως να αναζητά τρόπους για να επαναφέρει την Ελλάδα στο προσκήνιο στους φορείς του WRC. Δούλεψε πάνω σε ένα σχέδιο ώστε οι ομάδες να έρθουν ταυτόχρονα για δοκιμές στην Ελλάδα πριν από το Ράλλυ Τουρκίας, κάτι που τελικά δεν κατέστη δυνατό, αλλά τα αυτοκίνητα του WRC επέστρεψαν στην Ελλάδα για δοκιμές την περασμένη σεζόν.

Ο ίδιος ο υφυπουργός, ο οποίος βρέθηκε στις δοκιμές της Hyundai Motorsport στην Ελλάδα τον περασμένο Σεπτέμβριο, δε θα μπορούσε να είναι πιο ξεκάθαρος: “Βρίσκομαι εδώ επειδή θέλω να στείλω το μήνυμα ότι οι πρώτες προσπάθειες για την αποκατάσταση του εθνικού μας αγώνα έχουν ξεκινήσει. Θέλω να ξεκαθαρίσω ότι κάνουμε μια προσπάθεια να θεραπεύσουμε και να επανορθώσουμε για το παρελθόν (τα χρόνια χωρίς τη συμμετοχή του Ακρόπολις στο WRC). Η Ελλάδα είναι μια χώρα απόλυτα φιλική προς τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και η πολιτεία πιστεύει στον ελληνικό μηχανοκίνητο αθλητισμό και τον αγκαλιάζει”.

Η ανάθεση…

Τα νέα για την είσοδο του αγώνα στο ημερολόγιο του 2021 ήρθαν μόλις στα τέλη Μαρτίου. “Όταν το Ράλλυ Ακρόπολις, ενσωματώθηκε στο ημερολόγιο εξαιτίας της ακύρωσης του Ράλλυ Χιλής, είχαμε μόλις τέσσερις μήνες για να το οργανώσουμε. Και τα καταφέραμε, χάρη στην πλήρη υποστήριξη της κυβέρνησης και σε μια φανταστική ομάδα”, είπε σχετικά ο Π.Α.

Κυβερνητική στήριξη…

Ο ίδιος συνέχισε λέγοντας: “‘Σχετικά με το εγχείρημα της ειδικής διαδρομής στο κέντρο της Αθήνας μιας εργάσιμη Πέμπτη, δεν είχαμε άλλη λύση από το να αποκλείσουμε τους γύρω δρόμους. Αυτό από μόνο του είναι ένα τεράστιο εγχείρημα, που όμως λειτούργησε. Είχαμε 1000 αστυνομικούς που δούλευαν μαζί μας εκείνη την ημέρα και δε θα μπορούσαμε να το κάνουμε αυτό χωρίς τη βοήθεια της κυβέρνησης”.

Απρόβλεπτα

Ο αγώνας διοργανώθηκε σε διαφορετική -από το παρελθόν- ημερομηνία, με τις καιρικές συνθήκες πριν από την εκκίνησή του να επηρεάζουν σημαντικά τους δρόμους: “Τις ημέρες πριν από τον αγώνα σημειώθηκαν βροχοπτώσεις στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής, με αποτέλεσμα τα πληρώματα να μην μπορούν να κάνουν αντιπροσωπευτικές αναγνωρίσεις.

Επίσης, η εβδομάδα του αγώνα ξεκίνησε με εθνικό πένθος, λόγω της απώλειας του συνθέτη Μίκη Θεοδωράκη, ο οποίος απεβίωσε σε ηλικία 96 ετών την Πέμπτη 2 Σεπτεμβρίου. Η κηδεία του αρχικά ήταν προγραμματισμένη για τις 3 το απόγευμα της Πέμπτης στο παρεκκλήσι του Μητροπολιτικού Ναού της Αθήνας, κάτι που θα έκανε αδύνατη τη διεξαγωγή της ειδικής διαδρομής στο κέντρο της Αθήνας”. Συν τοις άλλοις σύμφωνα με τον Π.Α. “όλοι θέλαμε να αποτίσουμε τα σέβη μας σε αυτόν τον σπουδαίο άνθρωπο. Τελικά, με παρέμβαση της κυβέρνησης, η κηδεία ορίστηκε μία μέρα νωρίτερα, επιτρέποντας σε κάθε Έλληνα να μπορέσει να την παρακολουθήσει χωρίς να ταλαιπωρηθεί”.

Αθρόα προσέλευση…

Ήδη από τις πρώτες ειδικές διαδρομές της Παρασκευής φάνηκε πως χιλιάδες φίλοι του αγώνα θα βρεθούν στρα βουνά, ανάμεσά τους και κάποιοι ανεκπαίδευτοι ή και σκόπιμα ανυπάκουοι στις οδηγίες ασφαλείας. Με ορισμένες ειδικές διαδρομές να τελούν υπό ακύρωση εξαιτίας τους, το σχόλιο του Π.Α. ήταν “Δεν ξέρω πώς μπορούμε να ονομάσουμε αυτούς τους ανθρώπους, ήταν μειοψηφία, ωστόσο στέκονταν σε σημεία όπου έθεταν σε κίνδυνο τη δική τους ζωή, αλλά και τη ζωή των πληρωμάτων.

Ο υφυπουργός Αθλητισμού ο οποίος ήταν μαζί μας στη Λαμία προσπάθησε να περάσει με κάθε τρόπο το μήνυμα της ασφάλειας, είτε μέσω δηλώσεών του σε ΜΜΕ, είτε μέσω αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Σαφώς αυτές οι κινήσεις έπιασαν τόπο.

Το να έχουμε τόσους θεατές στα βουνά ήταν ιδιαίτερο. Έχει περάσει πολύς καιρός από την τελευταία χρονιά που διοργανώσαμε αγώνα στο πλαίσιο του WRC (2013) και, απ’ ό,τι λένε οι πιο άμεσα εμπλεκόμενοι, δεν έχουν δει τόσους θεατές από τις ημέρες του Group B.

Εδώ, θα ήθελα να πω ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ στην Ανίτα (Πασαλή), η οποία ως αλυτάρχης είναι μεταξύ των καλύτερων, αν όχι η καλύτερη στον κόσμο. Στην Ανίτα και σε όλους τους κριτές που δούλεψαν μαζί μας, συγχαρητήρια.

Πέραν αυτών, είχαμε σε ρόλο πλοηγού “0” τον Στρατισίνο (Στράτη Χατζηπαναγιώτου), ο οποίος με την εμπειρία που έχει ως ένας από τους καλύτερους οδηγούς ράλλυ, γνώριζε ακριβώς τι έπρεπε να κάνει και τι χρειαζόταν από εμάς και από τη FIA. Όπως και η Ανίτα, βοήθησε πάρα πολύ στη σωστή διαχείριση των θεατών”.

Τι μάθαμε από το Ράλλυ Ακρόπολις του 2021

Κατά τον Π.Α.: “Για εμάς το ζητούμενο ήταν να φέρουμε τους φίλους του σπορ στην Ελλάδα και να δείξουμε τι μπορούμε να προσφέρουμε σαν χώρα. Σ’ αυτό επιδιώκει και η υποστήριξη της κυβέρνηση.

Τα ράλλυ είναι ένα άθλημα που φέρνουν τον θεατή σε επαφή με τη φύση. Το WRC είναι ιδανικός τρόπος για να αναδειχτεί μια χώρα”.

Κατά το DirtFish, τόσο ο πρωθυπουργός, όσο και ο υφυπουργός θα πρέπει ήδη να έχουν δει την αξία της “επένδυσής” τους. Άλλωστε, ελάχιστη ώρα μετά την ολοκλήρωση του EKO Ράλλυ Ακρόπολις, ο promoter του θεσμού υπέγραψε με τους διοργανωτές για διεξαγωγή του αγώνα και το 2023 (η αρχική συμφωνία ήταν για το 2021-2022).

Κατά τον Π.Α. “Αυτό είναι ένα ισχυρό μήνυμα. Πονέσαμε όταν ο αγώνας βγήκε εκτός WRC. Ο αντίκτυπος στην Ελλάδα ήταν μεγάλος, αλλά τώρα επιστρέψαμε”.

Πηγή: DirtFish

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:AcropolisRally, DirtFish, Αρχείο 4Τ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ