top icon
Αγώνες

WRC: Περί WRCars του 2017

Εκτός από τις αλλαγές στο format των αγώνων του WRC, στο τραπέζι των συζητήσεων βρίσκονται και οι τεχνικοί κανονισμοί που θα ισχύσουν από το 2017 για την επόμενη γενιά των WRCars.

H Red Bull Media House, η FIA και οι Κατασκευαστές βρίσκονται σε συζητήσεις αναφορικά με το μέλλον του WRC, και συγκεκριμένα με το format το οποίο θα κάνει το θεσμό πιο ελκυστικό. Φυσικά, αναφερόμαστε στη διαδικασία του shootout, η οποία και βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο προσκήνιο, χωρίς να είναι ακόμα τίποτα σίγουρο. Όμως, ακόμα ένα σημαντικό θέμα το οποίο έχει να επιλύσει η FIA, πάντα σε συνεργασία με τους Κατασκευαστές, είναι οι τεχνικοί κανονισμοί που θα διέπουν το σπορ από το 2017 και έπειτα. Όπως έχει γνωστοποιήσει η Ομοσπονδία, κάτι που μάλιστα είναι και επιθυμία των εταιριών που εμπλέκονται, είναι να γίνουν από τώρα γνωστοί οι κανονισμοί, έτσι ώστε να μπορούν να προετοιμαστούν τόσο οι άμεσα εμπλεκόμενοι, όσο και εταιρίες που έχουν εκφράσει ενδιαφέρον να λάβουν μέρος στο θεσμό. Φυσικά, η τελευταία είναι η Toyota, η οποία ήδη δοκιμάζει ένα Toyota Yaris WRC, αναμένοντας τη σχετική ανακοίνωση για να επισημοποιήσει την επιστροφή της.

Ο επικεφαλής της Μ-Sport, Malcolm Wilson, υποστήριξε με δηλώσεις του ότι οι κανονισμοί δεν πρέπει να είναι επαναστατικοί και δεν πρέπει να υπάρξουν ριζικές αλλαγές. Μάλιστα, ο Βρετανός μάνατζερ δήλωσε ότι και η Citroen συμφωνεί με αυτή την άποψη, αφού σε διαφορετική περίπτωση θα είναι πολύ δύσκολο να εξελίξουν τελείως καινούργια αυτοκίνητα από την αρχή. “Όλοι γνωρίζουν πως έχει η κατάσταση σήμερα. Οι τεχνικοί κανονισμοί των WRCars από το 2017 και έπειτα, δεν θα πρέπει να απέχουν σημαντικά από τους σημερινούς, οι οποίοι και λειτουργούν μία χαρά. Αν πραγματοποιηθούν ριζικές αλλαγές, δεν θα είναι δύσκολο μόνο για εμάς να τις ακολουθήσουμε που είμαστε ιδιωτική ομάδα, αλλά και τη Citroen. Όπως το ίδιο ισχύει και για τις VW και Hyundai, και θεωρώ ότι είναι αρκετά έξυπνοι και δεν θέλουν μεγάλες αλλαγές, ελευθερίες αλλά και τεχνολογίες, οι οποίοι θα εκτοξεύσουν το κόστος.”

Αντίστοιχη, όμως, ήταν και η άποψη του επικεφαλής της Hyundai Motorsport, Michele Nandan, ο οποίος υποστηρίζει επίσης ότι δεν χρειάζονται ριζικές αλλαγές. “Η συγκεκριμένη μορφή των αυτοκινήτων θεωρώ ότι αποτελεί εξαιρετική βάση. Ίσως, αυτό που θα μπορούσαμε να κάνουμε είναι να αυξήσουμε την ισχύ των αυτοκινήτων, έτσι ώστε τα αυτοκίνητα να είναι πιο γρήγορα και ευχάριστα για τους οδηγούς, αλλά και να προσφέρουν μεγαλύτερο θέαμα. Παράλληλα, θα είναι και η μεγαλύτερη η διαφορά τους από ένα αυτοκίνητο προδιαγραφών R5, ανοίγοντας την ψαλίδα με τα αυτοκίνητα του WRC2. Και μάλιστα, για να γίνει αυτό, δεν χρειάζεται αυτό να γίνει αυξάνοντας το κόστος, αφού θα μπορούσαμε να έχουμε 50 ή και 100 ίππους περισσότερους, απλά με τη μεγαλύτερη χρήση στομίου στο τούρμπο.” Σημειώστε, ότι θεωρητικά σήμερα τα WRCars διαθέτουν 315 ίππους και περίπου 450 Νm ροπής.

Κάπου εδώ, να σημειώσουμε ότι όλα τα παραπάνω έχουν προκύψει μετά από φήμες που θέλουν την Toyota να έχει ζητήσει από την FIA να υπάρχει υβριδική τεχνολογία στην κορυφαία κατηγορία των WRCars από το 2017, στα πρότυπα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής. Αυτού του είδους η τεχνολογία αποτελεί μέρος του μάρκετινγκ της ιαπωνικής εταιρίας, την οποία και φυσικά θέλει να προωθήσει. Αν κάτι τέτοιο συνέβαινε, αυτομάτως το κόστος θα εκτοξευόταν, και αυτό είναι κάτι που οι περισσότερες ομάδες δεν επιθυμούν σε καμία περίπτωση. Πάντως, η FIA έχει δεσμευτεί ότι θα γνωστοποιήσει από φέτος τους τεχνικούς κανονισμούς του 2017, και αν θέλετε την προσωπική μας άποψη, μην περιμένετε σημαντικές αλλαγές._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ