top icon
Αγώνες

WRC: Ράλλυ Πορτογαλίας: Με το δικό του τρόπο

Την πρώτη του φετινή, αλλά και την πρώτη νίκη με τα χρώματα της γαλλικής Citroen σημείωσε ο Mikko Hirvonen, σε έναν αγώνα ο οποίος αποδείχθηκε ιδιαίτερα επεισοδιακός.

Αναμφίβολα, ο φετινός αγώνας της Πορτογαλίας ήταν ένας από τους πλέον επεισοδιακούς των τελευταίων ετών. Ο τέταρτος γύρος του WRC χαρακτηρίστηκε από τις ακραίες καιρικές συνθήκες, οι οποίες είχαν σαν αποτέλεσμα την ακύρωση μισού σκέλους, αλλά και την έξοδο αρκετών και μάλιστα κορυφαίων πληρωμάτων. Με τον Sebastien Loeb εκτός μάχης από την Πέμπτη το βράδυ και τους Jari Matti Latvala, Petter Solberg να εγκαταλείπουν την Παρασκευή, ο Mikko Hirvonen έμεινε μόνος του στην κορυφή της κατάταξης, έχοντας να αντιμετωπίσει αντιπάλους που γνώριζε πολύ καλά να διαχειριστεί. Σήμερα, την τελευταία ημέρα του αγώνα, δεν είχε κανένα πρόβλημα να συνεχίσει στο δικό του, αργό όπως τον χαρακτήρισε και ο ίδιος, ρυθμό και να σημειώσει την πρώτη του φετινή νίκη, αλλά και την πρώτη του με τα χρώματα της Citroen.

 

Είναι χαρακτηριστικό, ότι ο ίδιος ανέφερε ότι δεν έχει οδηγήσει τόσο αργά στη ζωή του σε αγώνα, γεγονός που σχολίαζαν κατά τη διάρκεια των ειδικών διαδρομών με το συνοδηγό του! Σε κάθε περίπτωση, έτσι όπως εξελίχθηκε ο αγώνας, ο Hirvonen ήταν αυτός που είχε την ηρεμία και την συγκέντρωση να κερδίσει. Κάτι που δεν είχαν οι οδηγοί της Ford, οι οποίοι και έχασαν μία σπουδαία ευκαιρία να μπουν για τα καλά στο παιχνίδι του τίτλου. Έτσι, ο Φινλανδός κατάφερε να περάσει παράλληλα και στην κορυφή της κατάταξης, οδηγώντας πλέον ο ίδιος την κούρσα για τον τίτλο των Οδηγών. Την ίδια ώρα, χάρισε πολύτιμους βαθμούς και στη Citroen, η οποία και παραμένει επικεφαλής στην αντίστοιχη βαθμολογία των Κατασκευαστών.

 

Με τους περισσότερους από τους κορυφαίους συνδυασμούς εκτός μάχης, νέοι οδηγοί βρήκαν την ευκαιρία να ανέβουν στο βάθρο. Μάλιστα, ο Mads Ostberg, ο οποίος και τερμάτισε δεύτερος, κατάφερε να ανέβει για δεύτερη φορά φέτος στο βάθρο μετά από την 3η θέση που κατάκτησε στη Σουηδία. Ο Νορβηγός είχε μάχη στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα με τον Evgeny Novikov, ενώ ένα πρόβλημα στον κινητήρα λίγο έλειψε να καταστρέψει τον αγώνα. Ευτυχώς το ξεπέρασε και κατάφερε να τερματίσει δεύτερος πίσω από τον Φινλανδό Mikko Hirvonen. Ο Novikov από την πλευρά του, πίεσε και αυτός για να κατακτήσει τη δεύτερη θέση, αλλά τελικά ένα πρόβλημα στο γκάζι σήμερα του έκοψε την όποια όρεξη είχε για κάτι τέτοιο. Παρόλα αυτά, κατάφερε να τερματίσει τρίτος, σημειώνοντας και το καλύτερο του αποτέλεσμα στο WRC, αφού αυτό είναι και το πρώτο πόντιουμ της καριέρας του!

 

Πιο πίσω, ο Petter Solberg μετά την εγκατάλειψη της Παρασκευής, είχε έναν ξεκάθαρο στόχο. Αυτός ήταν η μέγιστη συγκομιδή βαθμών και σύμφωνα με τους υπολογισμούς των ανθρώπων της Ford το καλύτερο που μπορούσε να πετύχει ήταν η 4η θέση. Εν τέλει ο Νορβηγός, που κέρδισε 8 ειδικές διαδρομές συνολικά στον αγώνα, κατάφερε να τερματίσει σε αυτή τη θέση, συγκεντρώνοντας βαθμούς τόσο για τον εαυτό του, όσο και για την ομάδα. Την ίδια ώρα, ο Jari Matti Latvala τερμάτισε εκτός δεκάδας, αλλά πρόσφερε λίγους βαθμούς στην ομάδα του. Γενικά, στην Ford υπάρχει δυσαρέσκεια και προβληματισμός για τον Φινλανδό, αφού η έξοδος του την δεύτερη ημέρα κρίθηκε πέρα για πέρα αδικαιολόγητη. Οι περισσότεροι αναρωτιόμαστε αν τελικά ο Latvala μπορεί να σηκώσει το βάρος του πρώτου οδηγού της ομάδας της Ford, αφού σε κάθε ευκαιρία φροντίζει να μας επιβεβαιώσει. Τρεις εγκαταλείψεις σε τέσσερις αγώνες δεν είναι και η καλύτερη δυνατή συγκομιδή για κάποιον που θέλει να διεκδικήσει τον τίτλο των Οδηγών.

 

Μάχη όμως είχαμε για την 5η θέση της γενικής, η οποία και διατηρήθηκε μέχρι την τελευταία ειδική διαδρομή, ανάμεσα στους Nasser Al Attiyah και MartinProkop. Ο οδηγός από το Κατάρ είχε την 5η θέση στην κατοχή του, αλλά ένα κλαταρισμένο ελαστικό είχε σαν αποτέλεσμα να χάσει τη θέση του από τον Martin Prokop που ακολουθούσε. Όμως, στην τελευταία ειδική ο Al Attiyah κατάφερε να καλύψει το χαμένο χρόνο και να κατακτήσει την 5η θέση, σημειώνοντας παράλληλα και το καλύτερο του αποτέλεσμα στο θεσμό. Το ίδιο όμως ισχύει και για τον Prokop που τερμάτισε έκτος, ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα, ειδικά μετά από όσα προβλήματα αντιμετώπισε στην αρχή του αγώνα.

 

Ανάμεσα στους άτυχους της σημερινής ημέρας, συγκαταλέγεται ο Patrick Sandell ο οποίος και εγκατέλειψε μετά από έξοδο. Άτυχος όμως ήταν και ο Dani Sordo με το Mini JCW WRC 01B, αφού σήμερα είχε ένα κλαταρισμένο ελαστικό το οποίο και αναγκάστηκε να αλλάξει μέσα στην ειδική, χάνοντας πολύτιμο χρόνο. Πάντως, ο Ισπανός αλλά και το νέο Mini αποτέλεσαν εντυπωσιακό συνδυασμό στις ειδικές της Πορτογαλίας, αποδεικνύοντας ότι διαθέτουν ότι είναι απαραίτητο για να διακριθούν. Μάλιστα, ο Ισπανός κέρδισε και τρεις βαθμούς σημειώνοντας τον απόλυτο χρόνο στην Power Stage, μπροστά από τους Latvala και Tanak.

 

Με την Πορτογαλία να ανήκει στο παρελθόν, οι πρωταγωνιστές του θεσμού κάνουν τα σχέδια τους για τον 5ο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, ο οποίος και θα διεξαχθεί στις 27-29 Απριλίου στην Αργεντινή. Ένα μήνα αργότερα, θα ακολουθήσει ο εθνικός μας αγώνας, το 58ο Ράλλυ Ακρόπολις._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ