Οι σκληρές ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Πορτογαλίας έφεραν τα πάνω-κάτω στην εξέλιξη του αγώνα, με τον Ott Tanak να παραμένει επικεφαλής, αλλά με τους Kris Meeke και Thierry Neuville να βρίσκονται πλέον σε απόσταση βολής.

Η σημερινή ημέρα ήταν γνωστό ότι ήταν η μεγαλύτερη σε διάρκεια του Ράλλυ Πορτογαλίας και οι σκληρές επιφάνειες τους αγώνα έμελλε να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του. Οι περισσότεροι από τους κορυφαίους συνδυασμούς αντιμετώπισαν μηχανικά προβλήματα, τα οποία σε κάποιους μεταφράστηκαν σε ολοκληρωτική καταστροφή, ενώ για άλλους σε χαμένα δευτερόλεπτα. Με αυτόν τον τρόπο, όμως, η αυριανή και τελευταία ημέρα του πορτογαλικού γύρου του WRC απέκτησε συναρπαστικό ενδιαφέρον, αφού τρία και υπό συνθήκες τέσσερα πληρώματα, έχουν πιθανότητες για νίκη.

Στην κορυφή της κατάταξης, παραμένει και σήμερα ο Ott Tanak, αλλά με βραχεία κεφαλή. Ο Εσθονός ξεκίνησε το σκέλος με πρόβλημα στα φρένα, χάνοντας σημαντικό χρόνο, τον οποίο και κατάφερε να ανακτήσει στη συνέχεια. Όμως, σαν να μην έφτανε αυτό, στην τελευταία ε.δ. έσπασε το εμπρός δεξί αμορτισέρ του Yaris WRC, με αποτέλεσμα να να κάνει φτερά η διαφορά που είχε χτίσει. Κάπως έτσι, νιώθει την ανάσα του Kris Meeke που βρίσκεται μόλις 4,3 δευτερόλεπτα πίσω του. Μάλιστα, ακόμα ένα Yaris WRC θα μπορούσε να είναι στη μάχη, αυτό του Jari Matti Latvala, αλλά ο Φινλανδός δεν κατάφερε να ολοκληρώσει την προσπάθεια του μετά από ένα σπασμένο εμπρός αριστερό αμορτισέρ. Μάλιστα, ο Latvala ήταν αυτός που πίεσε τον Tanak και έδειξε ικανός σήμερα να τον ξεπεράσει.

Όμως, ο Kris Meeke ήταν αυτός που κρατήθηκε στη μάχη της κορυφής και σαν να μην φτάνει αυτό, αύριο θα έχει την ευκαιρία να διεκδικήσει τη πρώτη του νίκη με την Toyota. Αν βέβαια του το επιτρέψει ο Tommi Makinen, αφού θα είναι η πρώτη φορά φέτος που θα βρεθεί σε αυτή την δύσκολη θέση. Η προσπάθεια του Βρετανού αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία σήμερα, αφού κατάφερε να κρατήσει πίσω του, τους Neuville και Ogier! Ενώ αξιομνημόνευτη ήταν η προσπάθεια του στην τελευταία ε.δ. των 37 χιλιομέτρων, όταν και αναγκάστηκε να οδηγήσει το Yaris WRC χωρίς χειρόφρενο, και μάλιστα σε μία ειδική που ήταν απαραίτητο.

Στη μάχη, όμως, βρίσκεται πλέον και ο Thierry Neuville. Τα “όργανα” άρχισαν από νωρίς, με τη Hyundai να δίνει ξεκάθαρη εντολή στους Loeb και Sordo να καθυστερήσουν στο κοντρόλ και να δεχθούν ποινή, αλλά να ξεκινήσουν ανάμεσα από τον Βέλγο και τον Sebastien Ogier. Με αυτόν τον τρόπο, ο Andrea Adamo εξασφάλισε ακόμα καλύτερες συνθήκες στο δρόμο για τον Neuville, προσφέροντας του ένα σημαντικό πλεονέκτημα απέναντι στον έξι φορές Πρωταθλητή. Βέβαια, αυτό προκάλεσε την οργή του Γάλλου, αλλά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ποιος ήταν αυτός που έκανε τέτοιου είδους χρήση των κανονισμών πρώτος στο παρελθόν, και πιο πρόσφατα στο φετινό Ράλλυ Σουηδίας. Ο Neuville από την πλευρά του, κινήθηκε πολύ γρήγορα σήμερα, κέρδισε ειδικές και μπήκε στο παιχνίδι της νίκης δείχνοντας να έχει αφήσει πίσω του την έξοδο από το Ράλλυ Χιλής.

Ο Sebastien Ogier, έκανε ότι μπορούσε σήμερα για να βρεθεί σε αντίστοιχη θέση. Πίεσε, έκανε διαφορετικές επιλογές ελαστικών, και παρά τη χειρότερη σειρά εκκίνησης σε σχέση με τους υπόλοιπους, δεν έχασε σημαντικό χρόνο. Όμως, ήταν λίγο πιο αργός στο μεγαλύτερο μέρος της ημέρας, με αποτέλεσμα να βρίσκεται 21 δευτερόλεπτα πίσω από τον Tanak. Μπορεί ο Εσθονός να βρίσκεται μακριά, αλλά ο Neuville είναι μόλις 11 μπροστά του και σίγουρα αύριο θα προσπαθήσει να διεκδικήσει τουλάχιστον μία θέση στο βάθρο. Αρκετά πιο πίσω, αλλά στην 5η θέση της γενικής, σκαρφάλωσε ο Esapekka Lappi, ο οποίος σήμερα κατάφερε να βελτιώσει κατά πολύ τις επιδόσεις του σε σχέση με την πρώτη ημέρα, αλλά και τους δύο προηγούμενους αγώνες. Ο Φινλανδός, μπορεί να ξεκινούσε δεύτερος στις ειδικές, αλλά οι χρόνοι του ήταν ανταγωνιστικοί, με τον ίδιο να υποστηρίζει ότι σήμερα άρχισε να απολαμβάνει την οδήγηση με το Citroen C3.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι κατάφερε να ξεπεράσει εύκολα το εμπόδιο του Teemu Suninen, ο οποίος την πρώτη ημέρα εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του. Ο νεαρός Φινλανδός δυσκολεύτηκε σήμερα στις ειδικές, ενώ οι επιλογές των ελαστικών του δεν αποδείχθηκαν και οι πλέον ενδεδειγμένες. Την ίδια ώρα, ο ομόσταυλος του στην M-Sport, o Elfyn Evans, ταλαιπωρήθηκε ιδιαίτερα σήμερα ανοίγοντας το δρόμο. Σαν να μην έφτανε αυτό, ο Gus Greensmith βγήκε από το δρόμο στην τελευταία ε.δ. της ημέρας, χωρίς να προκαλέσει ζημιά στο Fiesta, αλλά χωρίς να είναι δυνατό να το επαναφέρει στο δρόμο. Κρίμα για το νεαρό Βρετανό, ο οποίος αναμφίβολα αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις στην πρώτη του με το Fiesta WRC.

Η τελευταία μέρα του αγώνα περιλαμβάνει μόλις τέσσερις ειδικές διαδρομές (δύο επαναλαμβανόμενες) συνολικού μήκους 51 χιλιομέτρων. Όπως έχουν διαμορφωθεί οι διαφορές μεταξύ των τεσσάρων πρώτων, δεν είναι μυστικό όλα είναι ανοικτά! Η γοητεία των αγώνων Ράλλυ σε όλο της το μεγαλείο, σε έναν αγώνα που αναμένεται συναρπαστικός!_Π.Τ.