Αγώνες WRC

WRC – Ράλλυ Σουηδίας: Ξεκαθάρισμα!

Η σειρά εκκίνησης έκρινε το μεγαλύτερο μέρος του σημερινού πρώτου σκέλους του Ράλλυ Σουηδίας, με τον Thierry Neuville να προηγείται με βραχεία κεφαλή, αλλά και τη Hyundai να πραγματοποιεί ένα εντυπωσιακό 1-2-3.

Όπως και στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, έτσι και στη Σουηδία οι καιρικές συνθήκες κρίνουν το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα. Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, οι ειδικές διαδρομές του σουηδικού Ράλλυ είχαν τόσο μεγάλη ποσότητα χιονιού, με εμπλεκόμενους στο σπορ εδώ και δεκαετίες, να αναφέρουν ότι τόσο πολύ χιόνι στις ε.δ. είχαν να δουν από τις αρχές της δεκαετίας του 2000! Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η γνωστή θεωρία της σειράς εκκίνησης, να λειτουργήσει αντίστροφα, ακριβώς όπως στα πρότυπα των χωμάτινων αγώνων. Με αυτόν τον τρόπο, δικαιολογούνται και εν μέρει τα αποτελέσματα της σημερινής ημέρας, με μερικά από τα φαβορί για τη νίκη, όπως οι Ogier, Tanak και Latvala, να έχουν χάσει κάθε ελπίδα διάκρισης. Για να είμαστε ακόμα πιο ακριβής, το έργο των τριών προαναφερθέντων οδηγών έγινε ακόμα πιο δύσκολο, από τη στιγμή που μετά τις αναγνωρίσεις των πληρωμάτων ακολούθησε έντονη χιονόπτωση, με αποτέλεσμα να υπάρχει φρέσκο χιόνι σε όλες τις διαδρομές και φυσικά καθόλου γραμμές στο δρόμο. Μάλιστα, στο δεύτερο πέρασμα των έργο των πληρωμάτων που εκκινούσαν μπροστά έγινε ακόμα πιο δύσκολο, με το χιόνι να είναι σε όλο το μήκος του δρόμου από τα πιο αργά αυτοκίνητο και να πρέπει εξαρχής να δημιουργήσουν τις γραμμές που ακολουθούσαν στη συνέχεια οι επόμενοι οδηγοί. Ένας εφιάλτης, με τον Ogier “κόκκινο” από το θυμό του και τον Tanak να βρίζει θεούς και δαίμονες!

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, ο Thierry Neuville εκμεταλλεύθηκε την ευνοϊκή για τον ίδιο σειρά εκκίνησης και κατάφερε να ολοκληρώσει την πρώτη ημέρα επικεφαλής της κατάταξης. Ο Βέλγος οδήγησε πολύ γρήγορα, ενώ παράλληλα απέφυγε τα λάθη που θα μπορούσαν να του στοιχίσουν. Το i20 WRC λειτούργησε ιδανικά και απομένει να δούμε τις επιδόσεις του αύριο, όπου θα έχει την καλύτερη δυνατή σειρά εκκίνησης. Όμως, δεν ήταν μόνο ο Neuville που κυριάρχησε, αλλά η ομάδα της Hyundai γενικότερα με τους Andreas Mikkelsen και Hayden Paddon να συμπληρώνουν ένα ιδανικό 1-2-3 για την κορεάτικη-γερμανική ομάδα. Ο Νορβηγός ήταν ταχύς, δεν ρίσκαρε σε κανένα σημείο και πλέον θα πιέσει αύριο για το κάτι παραπάνω, όντας μόλις πέντε δευτερόλεπτα πίσω από τον ομόσταυλο του στη Hyundai.

Όμως, δεν είναι μόνο οι δύο πολυδιαφημισμένοι οδηγοί της ομάδας του Michele Nandan που κλέβουν τις εντυπώσεις, αλλά και ο Hayden Paddon! Ο Νεοζηλανδός οδηγός στην πρώτη του φετινή εμφάνιση με το i20 WRC, έχει σημειώσει εξαιρετικούς χρόνους με αποτέλεσμα να βρίσκεται στην 3η θέση της γενικής 12 δλ. πίσω από τον Neuville. Η αυριανή ημέρα, όπου και δεν θα έχει τόσο μεγάλο συγκριτικά πλεονέκτημα με τους αντιπάλους του, θα είναι πιο ενδεικτική για τις επιδόσεις του.

Αυτό ισχύει και για τον Craig Breen, που αναμφίβολα πραγματοποιεί μία από τις καλύτερες εμφανίσεις της καριέρας του. Ο Ιρλανδός οδηγός της Citroen εκμεταλλεύθηκε στο έπακρο τη σειρά εκκίνησης που είχε στη διάθεση του και κατάφερε με το C3 να κερδίσει ε.δ. και να διεκδικεί μία θέση στο βάθρο. Μάλιστα, αν δεν είχε μία μικρή έξοδο στην τελευταία ε.δ. της ημέρας, θα μπορούσε να είναι τρίτος μπροστά από τον Paddon. Παρόλα αυτά, είναι μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον Νεοζηλανδό, την ώρα που μισό δευτερόλεπτα πιο πίσω ακολουθεί ο Mads Ostberg!

Ο Νορβηγός οδηγός στην πρώτη του με το Citroen C3 είναι ταχύς και ουσιαστικός, υποστηρίζοντας ότι ακόμα χρειάζεται χρόνο προσαρμογής με το αυτοκίνητο. Κάτι απολύτως λογικό, αφού δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το γαλλικό αυτοκίνητο δεν είναι και το πιο εύκολο οδηγικά αυτοκίνητο στις γρήγορες ειδικές διαδρομές.

Την πρώτα εξάδα συμπληρώνει ο Teemu Suninen στην πρώτη του φετινή εμφάνιση με το Ford Fiesta WRC. Ο 24χρονος Φινλανδός οδηγός της M-Sport, ακολουθεί μία πιο συντηρητική τακτική, αφού είναι δεδομένο ότι η εμπειρία του με το αυτοκίνητο είναι πολύ μικρή και περιορίζεται σε δύο συμμετοχές πέρσι. Παρόλα αυτά, τόσο ο ίδιος, όσο και οι περισσότεροι από εμάς, τον περιμέναμε περισσότερο ανταγωνιστικό. Ο συμπατριώτης του, Esapekka Lappi, ακολουθεί στην 7η θέση της γενικής, όντας ο μοναδικός οδηγός της Toyota που βρέθηκε να διεκδικεί τη νίκη. Ο Φινλανδός ήταν στη μάχη της κορυφής και βρισκόταν μία ανάσα πίσω από τον Neuville, αλλά ένα δικό του λάθος είχε σαν αποτέλεσμα μία μικρή έξοδο σε μία διασταύρωση. Σαν να μην έφτανε αυτό, ο εμπρός προφυλακτήρας γέμισε χιόνι, με αποτέλεσμα να ανέβει η θερμοκρασία του κινητήρα και να περάσει σε λειτουργία ασφαλείας. Με αυτόν τον τρόπο έχασε πολύ χρόνο και μαζί τις περισσότερες από τις ελπίδες του για διάκριση.

Πιο πίσω, ακολουθούν δύο ακόμα Yaris WRC, αυτά των Jari Matti Latvala και Ott Tanak. Αμφότεροι, ξεκίνησαν ως φαβορί για τη νίκη, αλλά η προσπάθεια τους καταστράφηκε τις συνθήκες στις ειδικές διαδρομές. Μάλιστα, ο Εσθονός εκνευρίστηκε σε μεγάλο βαθμό, βρίζοντας ζωντανά με δηλώσεις του την οργάνωση του αγώνα! Κάτι για το οποίο ζήτησε συγγνώμη στη συνέχεια. Πάντως, και οι δύο δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα καλύτερο, με αποτέλεσμα να τεθούν νωρίς εκτός διεκδίκησης. Το ίδιο ακριβώς συνέβη και με τον Kris Meeke, που συμπληρώνει την πρώτη δεκάδα. Ο Βρετανός, εκτός από το γεγονός ότι δεν συμπαθεί τις συγκεκριμένες ε.δ., είχε να αντιμετωπίσει μία πρωτόγνωρη για τον ίδιο κατάσταση, με αποτέλεσμα να μην έχει καθόλου αυτοπεποίθηση πίσω από το τιμόνι του Citroen C3.

Από ζενίθ στο ναδίρ βρέθηκε μέσα σε μία μέρα η M-Sport. Ο Elfyn Evans φιγουράρει στην 11η θέση της γενικής, έχοντας χάσει αρκετό χρόνο μετά από ένα κλατάρισμα, την ώρα που ο Sebastien Ogier βρίσκεται μόλις 12ος, σχεδόν τρία λεπτά πίσω από τον Neuville! Μάλιστα, είναι αξιοσημείωτο πως εκτός από το γεγονός ότι του έσβησε ο κινητήρας στην εκκίνηση της 3ης ε.δ., ο Γάλλος δεν αντιμετώπισε κάποιο άλλο πρόβλημα. Φυσικά και δεν είναι αυτή η διαφορά τους από τους πρώτους, αλλά είναι ενδεικτικό της κατάστασης των δρόμων, όταν μιλάμε για έναν οδηγό που έχει κερδίσει τρεις φορές τον αγώνα.

Με τη σειρά εκκίνησης να είναι αντίστροφη αύριο, αναμένεται το τοπίο να ξεκαθαρίσει ακόμα περισσότερο. Οι πρωτοπόροι της βαθμολογίας, Ogier, Tanak και Latvala θα έχουν και πάλι μειονέκτημα με τη σειρά εκκίνησης, και απομένει να δούμε τη μάχη ανάμεσα στους Neuville και Mikkelsen, αλλά και πως θα αντιδράσουν τα αουτσάιντερ, όπως και τον τρόπο που θα διαχειριστούν στη Hyundai τους τρεις οδηγούς τους..._Π.Τ.

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου