top icon
Αγώνες

WRC: Στις λεπτομέρειες!

Μόλις 8 δλ. χωρίζουν τους πέντε πρώτους στο τέλος του εναρκτήριου σκέλους του Ράλλυ Αυστραλίας, με τον Sebastien Ogier να περνάει στην κορυφή στην τελευταία σούπερ ειδική.

Συναγωνισμό και θέαμα αναζητούν οι ομάδες και ο promoter του WRC, και τους τελευταίους μήνες οι πρωταγωνιστές του θεσμού αποδεικνύουν ότι δεν χρειάζονται ριζικές και επαναστατικές αλλαγές για να γίνει αυτό. Μετά τη Φινλανδία και τη Γερμανία που είχαν συναρπαστική εξέλιξη, αντίστοιχη είναι και η εικόνα του Ράλλυ Αυστραλίας δέκατου γύρου του WRC. Στο τέλος της πρώτης ημέρας, είδαμε εναλλαγές στην κορυφή, εκπλήξεις και απογοητεύσεις και εν τέλει τα πέντε πρώτα πληρώματα να χωρίζονται στο τελευταίο σέρβις μόλις από 8 δευτερόλεπτα διαφορά, διατηρώντας όλοι τους ακέραιες τις ελπίδες τους για νίκη. Επικεφαλής μετά το πρώτο σκέλος είναι ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2013, Sebastien Ogier, που με το VW Polo R WRC κατάφερε στο τέλος να περάσει στην κορυφή ξεπερνώντας το εμπόδιο του Kris Meeke στα δύο περάσματα από την σούπερ ειδική στο τέλος. Ο Γάλλος κάτοχος του τίτλου, έχασε χρόνο στο πρώτο loop από τις ε.δ. καθαρίζοντας το δρόμο για τους υπολοίπους, όντας και πρώτη διέλευση. Αυτό ήταν κάτι που ανέφεραν όλοι, αφού οι περισσότεροι δήλωσαν ότι οι ειδικές γλίστραγαν υπερβολικά. Παρόλα αυτά, ο Ogier στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων, και όχι απλά δεν έχασε χρόνο, αλλά και τέθηκε επικεφαλής.

Στο τέλος, εκτός από τον Ogier, τον Meeke ξεπέρασαν τόσο ο Jari Matti Latvala, όσο και ο Andreas Mikkelsen συμπληρώνοντας ένα άτυπο 1-2-3 για την VW στο τέλος της πρώτης ημέρας. Ο Φινλανδός οδηγός, που βρίσκεται μόλις 0,4 δλ. πίσω από τον Ogier, αρχικά αντιμετώπισε πρόβλημα τόσο με τη σειρά εκκίνησης όπως και ο ομόσταυλος του, όσο και με τα φρένα του. Παρόλα αυτά έμεινε σε απόσταση βολής από το Γάλλο και ετοιμάζεται αύριο για την δική του επίθεση. Εξαιρετικές, όμως, είναι και οι επιδόσεις του νεαρού Andrea Mikkelsen με το τρίτο Polo, ο οποίος είναι στη μάχη της κορυφής, εκμεταλλευόμενος φυσικά και την καλύτερη σειρά εκκίνησης από τους δύο ομόσταυλους του.

Μόλις τέσσερα δευτερόλεπτα μακριά από την κορυφή και τον Ogier, βρίσκεται ο Kris Meeke με το Citroen DS3 WRC. Ο Βρετανός οδηγός ήταν μέχρι και πριν την σούπερ ειδική επικεφαλής της κατάταξης, αλλά πραγματοποίησε μόλις τον 8ο και 9ο χρόνο εκεί, με αποτέλεσμα να πέσει 4ος. Σε όλη τη διάρκεια της ημέρας εκμεταλλεύθηκε την ιδανική σειρά εκκίνησης που είχε στην κατοχή του και φυσικά τον καθαρό δρόμο μπροστά του, και συνέχισε το σερί των πολύ καλών του εμφανίσεων από τη Φινλανδία και έπειτα. Μάλιστα, κάποιοι υποστηρίζουν ότι επέλεξε να χάσει χρόνο, έτσι ώστε να έχει την ιδανική σειρά εκκίνησης για τις αυριανές ειδικές. Τέσσερα δευτερόλεπτα πίσω του, όμως, και οκτώ από την κορυφή, βρίσκεται ο Mikko Hirvonen με το Ford Fiesta WRC. Η M-Sport γιορτάζει 250 εκκινήσεις στην Αυστραλία από το 1997 μέχρι σήμερα, και ο Φινλανδός φροντίζει να τις κάνει το καλύτερο δώρο! Τόσο στην ομάδα του, όσο και στον εαυτό του, αφού μετά από αρκετούς μήνες είναι ανταγωνιστικός και διεκδικεί μία θέση στο βάθρο. Σίγουρα, το ρόλο της έπαιξε και η σειρά εκκίνησης, αφού μπροστά του είχε καθαρό δρόμο, και απομένει να δούμε αύριο αν θα παραμείνει στο κυνήγι των πρώτων, όταν και οι συνθήκες θα είναι ίδιες για όλους.

Αρκετά πιο πίσω, περίπου 50 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ogier, ακολουθεί ο Hayden Paddon με το Hyundai i20 WRC. Ο Νεοζηλανδός, περίμενε με ανυπομονησία τον συγκεκριμένο αγώνα, αφού έχει γνώση του δρόμου και εμπειρία, αλλά όπως παραδέχθηκε οι επιδόσεις του δεν είναι αυτές που θα ήθελε. Πάντως, είναι ο ταχύτερος από τους υπόλοιπους που ακολουθούν και δεδομένης της μικρής του εμπειρίας από αυτοκίνητο προδιαγραφών μόνο μέτριοι δεν μπορούν να χαρακτηριστούν οι χρόνοι του. Βέβαια, ο Paddon μόνο άνετος δεν είναι, αφού νιώθει καυτή την ανάσα του Mads Ostberg που ακολουθεί με το δεύτερο Citroen DS3 WRC. Ο Νορβηγός είναι και πάλι απογοητευτικός, παρόλο που αναμενόταν ανταγωνιστικός στο χώμα. Μακριά από την κορυφή, δείχνει να ταλαιπωρείται και να μη γνωρίζει το λόγο που η προσπάθεια του δεν αντικατοπτρίζεται με τους χρόνους. Αυτό είναι και το χειρότερο.

Την πρώτη δεκάδα, κλείνουν οι Robert Kubica, Elfyn Evans και Thierry Neuville, με τους δύο οδηγούς της Ford να βρίσκονται για πρώτη φορά στον αγώνα της Αυστραλίας. Μάλιστα, αμφότεροι προσπάθησαν στην αρχή να πιέσουν λίγο παραπάνω, έκαναν μία σειρά από μικρά λάθη, με αποτέλεσμα στη συνέχεια να κόψουν ρυθμό. Αντίθετα, ο Βέλγος οδηγός της Hyundai και νικητής του Ράλλυ Γερμανίας πριν από μερικές εβδομάδες, ξεκίνησε εντυπωσιακά, όντας στη μάχη της κορυφής, αλλά μία σπασμένη ανάρτηση είχε σαν αποτέλεσμα να χάσει χρόνο στις δύο τελευταίες ειδικές. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η ζημιά προκλήθηκε από δικό του λάθος, όταν κλείστηκε παραπάνω σε μία στροφή και χτύπησε σε έναν βράχο. Απογοητευτική, όμως, είναι και η εμφάβινη του Kris Atkinson με το δεύτερο Hyundai i20 WRC. Ο Αυστραλός οδηγός έδειξε σαφώς επηρεασμένος από την πολύμηνη αποχή του, αφού η τελευταία φορά που έλαβε μέρος σε αγώνα του WRC, ήταν στις αρχές του χρόνου στο Ράλλυ του Μεξικό. Σαν να μην έφτανε αυτό, στο τέλος αντιμετώπισε και ένα μηχανικό πρόβλημα χάνοντας ακόμα περισσότερο χρόνο.

Κάπως έτσι ολοκληρώθηκε το πρώτο σκέλος, αφήνοντας υποσχέσεις για ένα συναρπαστικό δεύτερο σκέλος. Αρκεί, με τις συνθήκες να είναι ίδιες πλέον για τους πρωταγωνιστές της κορυφής, οι οδηγοί της VW να μην “εξαφανιστούν” από τους υπόλοιπους και περάσουμε σε μία παράσταση για δύο._Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ