top icon
Αγώνες

WRC: Τα πρώτα επίσημα δεδομένα για τους κανονισμούς του 2022

Με ανακοίνωσή της, η FIA έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες πληροφορίες αναφορικά με τους κανονισμούς που θα ισχύουν στο θεσμό από το 2022.

Οι νέοι κανονισμοί, που θα τεθούν σε ισχύ το 2022, αποτελούν τους τελευταίεους μήνες ένα από τα φλέγοντα θέματα συζήτησης στον κόσμο του WRC. Σε αυτό το πλαίσιο, η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου δημοσίευσε τους τεχνικούς κανονισμούς για τα νέα αυτοκίνητα.

Καταρχάς, μια σημαντική διαφορά θα έγκειται στην ονομασία, αφού τα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος δε θα χαρακτηρίζονται πια ως WRC, αλλά ως Rally1. Αυτό γίνεται για ενοποίηση της αγωνιστικής πυραμίδας των κατηγοριών του θεσμού, που έχει παρουσιαστεί από την αρχή της χρονιάς. Από την άλλη, βάζει τέλος σε μια περίοδο 23 ετών (από το 1997), η οποία σφράγισε την πορεία του θεσμού.

Όπως αναφέρει η FIA, τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1 θα διατηρούν τα βασικά στοιχεία των σημερινών WRC, με έμφαση όμως στη διαχείριση κόστους και στη βιωσιμότητα. Από πλευράς εμφάνισης και ήχου, δε θα υπάρχουν διαφορές με τα τωρινά αυτοκίνητα, ενώ οι επιδόσεις αναμένεται να είναι χαμηλότερες, ωστόσο κοντά, σε αυτά. Παράλληλα όμως, τα αυτοκίνητα Rally1 θα εισαγάγουν και τεχνολογικά χαρακτηριστικά, με στόχο τη μεταβίβαση τεχνογνωσίας και διαδικασιών σε άλλους τομείς, στο μέλλον.

Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί, που ορίστηκαν με βασικό γνώμονα τη μείωση του κόστους, συνοψίζονται ως εξής:

Μετάδοση

– Τετρακίνηση, κιβώτιο 5 σχέσεων που θυμίζει τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2 (R5)

– Διαφορικά: Υιοθέτηση απλού συστήματος και κατάργηση του κεντρικού διαφορικού

– Μέγιστος αριθμός επιτρεπόμενων συστημάτων μετάδοσης ανά σεζόν: 6

Ανάρτηση

– Μειωμένη διαδρομή αναρτήσεων

– Απλοποιημένα αμορτισέρ με μειωμένο εύρος για νέες homologations

– Απλοποιείται ο σχεδιασμός στις πλύμνες των τροχών και στις αντιστρεπτικές δοκούς

– Ενιαίος τύπος ψαλιδιών

– Δεν επιτρέπεται πλέον η χρήση υδρόψυκτων φρένων

– Απλοποιημένο ρεζερβουάρ καυσίμων

Αεροδυναμική

– Αφαιρείται η δυνατότητα χρήσης κρυμμένων αεραγωγών

– Απλοποίηση του πίσω συστήματος, που περιλαμβάνει τη μεγάλη αεροτομή

Όπως ανακοινώθηκε, οι ομάδες εργασίας θα συνεχίζουν τη διαδικασία οριστικοποίησης των κανονισμών. Η αρχική παρουσίαση θα γίνει στη συνεδρίαση της Επιτροπής WRC τον Μάιο, ενώ η οριστικοποίησή τους αναμένεται στο Παγκόσμιο Συνέδριο που έχει προγραμματιστεί για τον Ιούνιο, στην Ταιλάνδη. Οι τομείς που μένει να αποσαφηνιστούν, αφορούν στην υβριδική τεχνολογία του κινητήρα, στον τρόπο εφαρμογής της μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής προσφορών για το σύστημα, καθώς επίσης και στην τυποποίηση του κλωβού ασφαλείας και άλλων στοιχείων που έχει αναλάβει να σχεδιάσει η FIA, στον τομέα της ασφάλειας.

Τέλος, θα συνεχιστεί η διαδικασία εξέλιξης του καυσίμου που θα χρησιμοποιείται, καθώς και η απαιτούμενη διαδικασία για δέσμευση συμμετοχής από νέους κατασκευαστές, αρχής γενομένης από το 2022.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ