top icon
Πωλήσεις

Αγορά αυτοκινήτου: Φεβρουάριος 2004

Τις 22.140 νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων έφθασε η ελληνική αγορά τον Φεβρουάριο σημειώνοντας αύξηση 10% σε σχέση με το αντίστοιχο μήνα του 2003.

Οι ανοδικές τάσεις στην αγορά αυτοκινήτου συνεχίστηκαν και τον Φεβρουάριο, με εντυπωσιακούς μάλιστα ρυθμούς: Οι νέες ταξινομήσεις επιβατικών οχημάτων έφθασαν τις 22.140, με το αυξητικό ποσοστό να ανέρχεται στο 10% έναντι του δεύτερου μήνα του 2003 (20.119 πωλήσεις). Έτσι οι συνολικές πωλήσεις του πρώτου διμήνου του 2004 ανήλθαν σε 54.146 αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση κατά 8,3% (Ιανουάριος –Φεβρουάριος 2003, 49.977 οχήματα).

Σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν από το πρώτο δίμηνο του 2004 την πιο εντυπωσιακή ποσοστιαία άνοδο σημειώνει η Lancia (257%, 507 πωλήσεις έναντι 142 το 2003, εκ των οποίων οι 462 αφορούν το Υpsilon). «Aπό κοντά» σε θεαματική άνοδο ακολουθούν η Mazda και η Volvo, διατηρώντας άσβηστη την κεκτημένη ταχύτητα πωλήσεων του παρελθόντος έτους. Φυσικά, υπάρχει και η πιο περιορισμένη σε γκάμα μοντέλων Ssangyong, που τετραπλασίασε τις πωλήσεις της σε σχέση με το 2002 (26 αυτοκίνητα έναντι 6, άνοδος 333,3%).

Σε απόλυτους αριθμούς πωλήσεων στο πλατύ κοινό, πολύ ουσιαστική είναι η άνοδος της Fiat, που παράλληλα διατηρήθηκε στην τέταρτη θέση της εμπορικής κατάταξης με διαφορά «βραχείας κεφαλής» από την Volkswagen. Η ιταλική εταιρεία παρουσιάζει άνοδο των πωλήσεών της, σε ποσοστό 15,5% (3.308 ταξινομήσεις έναντι 2.865 το πρώτο δίμηνο του 2003. Μεγαλύτερος υπεύθυνος για την πορεία αυτή είναι το Panda, που εγκαταστάθηκε από νωρίς και με διαφορά στην πρώτη θέση της κατηγορίας Α (936 πωλήσεις).

Στα αυτοκίνητα των μεγαλύτερων κατηγοριών, σταθερή είναι η άνοδος των πωλήσεων της Μercedes (19,1%), της BMW (29,2%) και της Αudi (58,1%). Αρκετές ακόμη είναι οι αυξητικές τάσεις που καταγράφονται, όσο η αγορά «ανοίγει» αναλογικά σε αριθμούς (Toyota 22,7%, Hyundai 17,5%, Seat 7,3%, Renault 3,9%, Honda 4,5%, Mitsubishi 10,9%, Chrysler 58,6%, Daihatsu 42,8%, Subaru 36,6%, Lada 29,9%, Smart 4,8%, Saab 41,7%, Mini 102,3%, MG Rover 20,5%, Land Rover 14,5%).

Στις περισσότερο αξιοσημείωτες προσωρινές «οπισθοχωρήσεις» συμπεριλαμβάνονται αρκετοί επίσης κατασκευαστές (Ford –7%, Citroen –5,9%, Opel –3,6%, Peugeot –12,1%, Nissan –6,1%, KIA –17,4%, Alfa Romeo –10,4%). Οι αυξομειώσεις αυτές βέβαια μεταβάλλονται σημαντικά με την είσοδο κάθε νέου μοντέλου στην ελληνική αγορά, καθώς το καθένα από αυτά διεκδικεί και καταλαμβάνει το μερίδιό του στην κατηγορία που ανήκει, περιορίζοντας σε μικρό ή μεγάλο βαθμό την επιτυχία των παλαιοτέρων.

Διανύοντας τους πρώτους μήνες πωλήσεων του Volkswagen Golf και περιμένοντας την είσοδο στις ελληνικές εκθέσεις του νέου Αstra, το σίγουρο είναι πως το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν ανακατατάξεις στις λίστες των δημοφιλέστερων κατηγοριών. Κι η αισιοδοξία για περαιτέρω άνοδο των νέων ταξινομήσεων τους επόμενους μήνες δικαιολογείται, παρά το γεγονός ότι ο καλύτερος Φεβρουάριος από καταβολής μετρήσεων (2.000, 25.777 οχήματα) ανήκει στην εποχή της «φούντωσης» του Χρηματιστηρίου και στο χώρο των πωλήσεων αυτοκινήτων ακολουθήθηκε από μια «ανώμαλη προσγείωση» της τάξης του –15,3%, στο τέλος εκείνης της χρονιάς.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ –ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2004

ΟΙ ΔΕΚΑ ΠΡΩΤΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
Toyota 6.191, Hyundai 4.918, Ford 3.480, Fiat 3.308, Volkswagen 3.259, Citroen 3.171, Opel 3.149, Peugeot 2.846, Seat 2.694, Renault 2.454

TA ΔΕΚΑ ΠΡΩΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
Toyota Corolla 2.494, Hyundai Getz 1.701, Seat Ibiza 1.625, Fiat Punto 1.428, Volkswagen Golf 1.424, Volkswagen Polo 1.277, Peugeot 307 1.266, Hyundai Accent 1.266, Toyota Yaris 1.250, Opel Corsa 1.228

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ