top icon
Αγορά

Ποια είναι η πιο δυναμική κατηγορία της ελληνικής αγοράς

Η πιο δυναμική εμπορική κατηγορία της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου κατέχει το 26% του όγκου των φετινών ταξινομήσεων και έχει πουλήσει περισσότερα από 30.000 αυτοκίνητα σε δέκα μήνες…

Όπως έχετε ήδη αντιληφθεί όσοι παρακολουθείτε τακτικά τα τεκταινόμενα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, αναφερόμαστε στα SUV μοντέλα της supermini κατηγορίας, ενός segment από τα πιο επιτυχημένα αυτή τη στιγμή στις διεθνείς αγορές. Πρόκειται για μια ανερχόμενη δύναμη από εμπορικής πλευράς, η οποία για συντομία είναι κωδικοποιημένη ως «B-SUV».

BSUV

Συμμετοχή επί του συνόλου της αγοράς
Το σύνολο πωλήσεων της κατηγορίας αυτής για το δεκάμηνο του 2023 στην Ελλάδα είναι 30.130 αυτοκίνητα, με το μερίδιο των ταξινομήσεών της επί του συνόλου της αγοράς να ανέρχεται στο 26,02%. To ποσοστό αυτό της δίνει τη δεύτερη θέση επί του συνόλου των κατηγοριών (ή μάλλον των υποκατηγοριών) αμαξωμάτων, με τα hatchback της supermini να προηγούνται κατά μόλις 0,3%. Σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2022, η κατηγορία φέτος εμφανίζεται με το μερίδιό της ενισχυμένο κατά 1,8%. Σε σχέση με τις ταξινομήσεις του Οκτωβρίου 2022, οι αντίστοιχες του φετινού Οκτωβρίου στα B-SUV ήταν ανεβασμένες κατά 13,7%.

Opel Mokka-e

Συμμετοχή στα επαναφορτιζόμενα
Στα στοιχεία που παραθέτουμε περιλαμβάνονται και τα αμιγώς ηλεκτρικά B-SUV, τα οποία για το δεκάμηνο του 2023 είναι 366 συνολικά, που μεταφράζεται στο 6,83% επί του συνόλου των πωληθέντων αμιγώς ηλεκτρικών στην Ελλάδα. Στα plug-in υβριδικά τα B-SUV καταγράφουν 191 ταξινομήσεις, δηλαδή το 2,66% επί των συνολικών ταξινομήσεων των PHEV στη χώρα μας το δεκάμηνο του 2023. Πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό B-SUV είναι το Opel Mokka-e με 183 ταξινομήσεις, ενώ πρώτο plug-in υβριδικό B-SUV είναι το Renault Captur με 129.

Peugeot 2008

Η αλήθεια των αριθμών
Εικοσιπέντε μοντέλα απαρτίζουν αυτή τη στιγμή την κατηγορία των B-SUV μοντέλων στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Και λέμε αυτή τη στιγμή, επειδή το ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο segment διαρκώς αυξάνεται, με αποτέλεσμα ανά τακτά χρονικά διαστήματα να μπαίνουν και άλλα νέα μοντέλα στο χορό. Στον πίνακα που ακολουθεί, στο πρώτο νούμερο βλέπετε τον αριθμό των ταξινομήσεων, στο δεύτερο τη συμμετοχή του κάθε μοντέλου στο σύνολο της κατηγορίας των supermini SUV.

Toyota Yaris Cross Hybrid 130 2023

Toyota Yaris Cross Hybrid 130 2023

1 TOYOTA YARIS CROSS 4.114 13,65%
2 PEUGEOT 2008 2.512 8,34%
3 SUZUKI VITARA 2.452 8,14%
4 VOLKSWAGEN T-ROC 2.346 7,79%
5 FORD PUMA 2.107 6,99%
6 OPEL CROSSLAND 2.016 6,69%
7 CITROEN/DS C3 AIRCROSS 1.916 6,36%
8 KIA STONIC 1.674 5,56%
9 OPEL MOKKA 1.567 5,20%
10 VOLKSWAGEN T-CROSS 1.379 4,58%
11 DACIA SANDERO 1.323 4,39%
12 HYUNDAI BAYON 978 3,25%
13 SKODA KAMIQ 952 3,16%
14 SEAT ARONA 811 2,69%
15 NISSAN JUKE 803 2,67%
16 RENAULT CAPTUR 751 2,49%
17 AUDI Q2 713 2,37%
18 JEEP RENEGADE 689 2,29%
19 HYUNDAI KONA 591 1,96%
20 MG ZS 362 1,20%
21 DS DS3 CROSSBACK 28 0,09%
22 JEEP AVENGER 27 0,09%
23 DACIA SPRING 11 0,04%
24 RENAULT MEGANE E-TECH 6 0,02%
25 FORD ECOSPORT 2 0,01%

Η συμμετοχή των εταιρειών
Με το ενδιαφέρον για τα B-SUV συνεχώς να αυξάνεται, αντιλαμβάνεστε ότι μεταξύ των κατασκευαστών συντελείται μια μικρή «σφαγή», για το ποιος θα κυριαρχήσει. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα μια «μάχη» των ποσοστών από πολύ κοντινές αποστάσεις, «εκ του συστάδην» θα λέγαμε. Δείτε το μερίδιο των 12 πρώτων, με την υποσημείωση πάντα ότι όλα εδώ είναι ρευστά. Στην τελική, αυτό είναι και το πιο γοητευτικό, αφού σε αυτές τις περιπτώσεις ωφελημένος είναι ο πελάτης….

Toyota 13,7%
Volkswagen 12,4%
Opel 11,9%
Peugeot 8,3%
Suzuki 8,1%
Ford 7%
Citroen 6,5%
Kia 5,6%
Hyundai 5,2%
Dacia 4,4%
Skoda 3,2%
Seat 2,7%

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ