Αγορά Πωλήσεις

To «μίγμα καυσίμου» των νέων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς το 2019

Σε μια αγορά που αναπτύχθηκε κατά 10,3%, οι Έλληνες επέλεξαν περισσότερα βενζινοκίνητα οχήματα και λιγότερα ντίζελ το 2019, την ώρα που τα ηλεκτρικά, πάσης λογής υβριδικά και «εναλλακτικά» οχήματα φυσικού αερίου/υγραερίου συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία βελτιώνοντας αθροιστικά τον εμπορικό τους βηματισμό κατά 80,1% σε σχέση με το 2018.

Μπορεί οι αριθμοί να μην λένε πάντα την αλήθεια, σε κάθε περίπτωση όμως έρχονται να αναδείξουν με τον πλέον αντικειμενικό τρόπο τις τάσεις της αγοράς. Για την περίσταση, το συμπέρασμα είναι σαφές: τα ντίζελ συνεχίζουν να χάνουν έδαφος, την ώρα που την πτώση τους έρχονται να καρπωθούν τόσο τα βενζινοκίνητα οχήματα, όσο και εκείνα που κινούνται εξολοκλήρου ή επικουρικά από ρεύμα, φυσικό αέριο ή υγραέριο.

Στο σύνολό της η ελληνική αγορά αυτοκινήτου κινήθηκε ανοδικά πέρσι, με τις νέες εγγραφές να φτάνουν τις 114.109 μονάδες, επίδοση βελτιωμένη κατά 10,3% σε σχέση με την αντίστοιχη του 2018 όταν η αγορά νέων αυτοκινήτων «έκλεισε» στις 103.431 ταξινομήσεις.

Πέρσι, οι Έλληνες αγοραστές επέλεξαν να αγοράσουν 74.339 βενζινοκίνητα οχήματα, έναντι 61.320 το 2018, επίδοση που αντιστοιχεί σε βελτίωση του εμπορικού βηματισμού του συγκεκριμένου καυσίμου κατά 21,2%.

Την ίδια στιγμή, τα πετρελαιοκίνητα οχήματα συνέχισαν να χάνουν έδαφος, με τις συνολικές ταξινομήσεις τους να κάμπτονται κατά 17,7% σε σχέση με το 2018. Σε απόλυτα νούμερα, οι νέες εγγραφές ντίζελ αυτοκινήτων τη χρονιά που πέρασε έφτασε στη χώρα μας στις 30.356 μονάδες, έναντι 36.885 το 2018.

Τα οχήματα που χαρακτηρίζονται από τον ACEA ως Alternatively-Powered Vehicles (APV), κατάφεραν να κερδίσουν πέρσι την εμπιστοσύνη 9.414 αγοραστών, έναντι μόλις 5.226 το 2018, επίδοση που αντιστοιχεί σε βελτίωση (ή πιο σωστά σε άλμα) της τάξης του 80,1%.

Ανάμεσα στα APV, τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα με μπαταρία (Battery Electric Vehicles – BEV) κατάφεραν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη μόλις 190 αγοραστών το 2019, έναντι 88 το 2018 (+115,9%).

Οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων (Plug-in Hybrid Vehicles – PHEV) ανήλθαν στις 289 μονάδες, έναντι 211 το 2018 – συνολικά επομένως, σύμφωνα με τον ACEA, οι πωλήσεις των Electric Chargable Vecicleς (ECV) έφτασαν στη χώρα μας το 2019 τις 479 μονάδες (2018: 299, +60,2).

Η μερίδα του λέοντος στην κατηγορία των Alternatively-Powered Vehicles ανήκει στα υβριδικά αυτοκίνητα (Hybrid Electric Vehicles – HEV), τα οποία κατάφεραν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη 6.602 αγοραστών το 2019, έναντι 3.898 το 2018 (+69,4%).

Διόλου ευκαταφρόνητες ήταν οι πωλήσεις των Alternatively-Powered Vehicles, στα οποία όμως δεν περιλαμβάνονται τα ηλεκτρικά (σ.σ.: πρόκειται για οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο, υγραέριο ή αιθανόλη). Εδώ, οι πωλήσεις του εκτοξεύτηκαν από τις 1.029 πωλήσεις το 2018 στις 2.333 μονάδες, επίδοση που αντιστοιχεί σε βελτίωση της τάξης του 126,7%.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου