top icon
Blog

Motorsport Stories #12: NextGen Nascar

Αν δεν μας είχε προκύψει η πανδημία, θα βλέπαμε ήδη στο φετινό NASCAR το 7ης γενιάς αυτοκίνητο. H εξέλιξή του όμως καθυστέρησε λόγω COVID-19 και κατά συνέπεια καθυστέρησε και η είσοδός του αυτοκινήτου στο πρωτάθλημα. Ως εκ τούτου, οι δοκιμές συνεχίζονται.

Η πιο πρόσφατη έγινε στο Darlington, το οποίο θεωρείται μια από τις πιο δύσκολες οβάλ πίστες στις Ηνωμένες Πολιτείες, γιατί η μια στροφή είναι μικρότερη από την άλλη και αυτό τινάζει στον αέρα όλα τα set-up των ομάδων. Το αντικείμενο των δοκιμών ήταν τα ελαστικά. Οι διοργανωτές έκαναν τη συγκεκριμένη δοκιμή μαζί με την Goodyear προκειμένου η εταιρεία ελαστικών να αποφασίσει τι συνδυασμούς γόμας θα φέρει στο πρωτάθλημα, με το νέο αυτοκίνητο και τι αλλαγές χρειάζεται να γίνουν στα ελαστικά της.

O Tyler Reddick που οδήγησε το νέο αυτοκίνητο ήταν αρκετά ευχαριστημένος και είπε μάλιστα πως του φάνηκε, σαν να οδηγούσε ένα αγωνιστικό της υπάρχουσας γενιάς. Δεν ένιωσε να υστερεί κάπου και ήταν και ικανοποιημένος από τους χρόνους, οι οποίοι ωστόσο δεν ανακοινώθηκαν.

Και φτάνουμε και στο ζητούμενο που είναι, πως το 7ης γενιάς αυτοκίνητο του NASCAR, είναι κατά πάσα πιθανότητα αυτό με την μεγαλύτερη εξέλιξη στο άθλημα, εδώ και πάρα πολλές δεκαετίες.

Όταν το 2019 η ομάδα Furniture Row χρεωκοπούσε, έπειτα από 13 χρόνια στους αγώνες και με τον Martin Truex Jr. να έχει πάρει το πρωτάθλημα για εκείνην, μόλις δύο χρόνια πριν, το NASCAR κλονίστηκε. Κατάλαβαν όλοι πως έπρεπε να μειωθούν τα κόστη, ώστε να προσελκύονται ομάδες και κατασκευαστές και να υπάρξει μέλλον. Έτσι, αποφασίστηκε η ανανέωση των τεχνικών κανονισμών για το αυτοκίνητο, να περιλαμβάνει ορισμένα σημεία κλειδιά όσον αφορά το κόστος.

Η πιο διαδεδομένη και λογική λύση σε αυτές τις περιπτώσεις, είναι τα κοινά parts που λέμε και στο NASCAR αποφασίστηκε μεταξύ άλλων και το σασί να είναι κοινό. Γεγονός που όπως αποδεικνύεται σε αυτήν τη φάση βοηθάει πάρα πολύ ορισμένες από τις λιγότερο άνετες, οικονομικά ομάδες να ατενίσουν το μέλλον με αισιοδοξία.

Έχει αλλάξει επίσης η εμφάνιση σε μεγάλο βαθμό, με μεγαλύτερους τροχούς. Και αυτό ήταν κομβικό σημείο στην μελέτη για το μέλλον!

Οι άμπαλοι οι Αμερικανοί που κάνουν γύρω γύρω τις οβάλ πίστες και δεν είναι εξελιγμένοι όπως εμείς οι Ευρωπαίοι, (καλά δεν μιλάω για την Ελλάδα γιατί μιλάμε για motorsport τώρα) δεν σχεδιάζουν το μέλλον στα καφενεία του Tennessee. Ψάχνουν να δουν τι είναι καλύτερο και διαβάζουν τα ίντερνετς και ακούν τον (πολύ) κόσμο που παρακολουθεί NASCAR.

Έτσι κατάλαβαν πως στους Αμερικανούς μπυροκοιλιές που πηγαίνουν στα οβάλ τα τελευταία χρόνια, το γεγονός ότι το αυτοκίνητο της Toyota δεν ξεχωρίζει και πολύ από εκείνο της Chevrolet, δεν άρεσε. Θεώρησαν λοιπόν πως με τους τροχούς μεγαλύτερους, τα αυτοκίνητα θα μοιάζουν κάπως με τα αυτοκίνητα παραγωγής και αυτό θα βοηθήσει να τα ξεχωρίζουμε, να τα αγαπήσουμε, να συνδεθούμε μαζί τους ενδεχομένως, να μας πωρώσουν κάπως. Ξέρετε όλα αυτά που είναι το motorsport, το πραγματικό!

Στα μηχανολογικά του αυτοκινήτου η επανάσταση γίνεται με τον άξονα πολλαπλών συνδέσμων στο πίσω μέρος. Σκάνδαλο! Εμείς τώρα πως θα τους κατηγορούμε ως οπισθοδρομικούς; Τόσα χρόνια σε όποιον έλεγες για το NASCAR απαξιούσε να ασχοληθεί καθώς “αυτοί έχουν ακόμη σούστες”. Τώρα όμως δεν θα έχουν και θα έχουν και ταχύτητες επίσης καθώς το τεσσάρι με την μία όπισθεν, αντικαθίσταται από ένα εξάρι κιβώτιο, που θα σημαίνει πιθανότατα και ενδιάμεσες αλλαγές στα οβάλ, δηλαδή περισσότερη δουλειά από τους οδηγούς, δηλαδή περισσότερο το ανθρώπινο στοιχείο στην οδήγηση.

Ο V8 των 5,8 λίτρων παραμένει να μας χαρίζει, τον ξεχωριστό του θόρυβο, αλλά συζητήθηκε εκτενώς στο μέλλον να τοποθετηθεί ένας V6 κινητήρας με υβριδικό σύστημα.

Οι τρεις κατασκευαστές, Chevrolet, Ford και Toyota θα παρουσιάσουν τα νέα τους αυτοκίνητα στις 5 Μαΐου και εκεί θα επισημοποιηθούν και όλα τα παραπάνω.

Δείτε το σχετικό βίντεο:

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ