top icon
Διάφορα

Fiat Auto: in action…

Η εβδομάδα που μας πέρασε ήταν από τις πιο έντονες σε δραστηριότητα στην ιστορία του ιταλικού ομίλου. Τελευταίο μέχρι στιγμής “επεισόδιο”, η ανάθεση καθηκόντων διευθύνοντα συμβούλου της Μaserati στον Καρλ Χάιντς Κάλμπφελ…

Η εβδομάδα που μας πέρασε ήταν σίγουρα μία από τις πιο έντονα δραστηριοποιημένες στην ιστορία του ιταλικού ομίλου. Ανακεφαλαιώνοντας στα όσα συνέβησαν, έχουμε και λέμε:

Ύστερα από αρκετών μηνών σκληρές διαπραγματεύσεις με την General Motors, συμφωνήθηκε το μεταξύ τους «διαζύγιο», που «πάγωσε» την οψιόν της τελευταίας για εξαγορά ολόκληρης της Fiat Auto. Η GM δεν τήρησε τα «υπεσχημένα» και προκειμένου να οδηγηθεί στα δικαστήρια προτίμησε να πληρώσει τους Ιταλούς για να απελευθερωθεί, αφού τον ρόλο των Λατίνων πιθανά θα μπορέσει να παίξει γι αυτούς στην Ευρώπη η πρώην Daewoo και νυν Chevrolet (ενώ υπάρχει πάντα και η Οpel κι ας γκρινιάζουν οι Αμερικανοί για τα… υψηλά εργατικά του Ρισελχάιμ). Οι Ιταλοί εισέπραξαν ένα δισεκατομμύριο ευρώ από αυτή την ιστορία, ενώ τα υπόλοιπα 550 εκατομμύρια θα τα πάρουν σε 80 περίπου ημέρες, όταν οι περισσότερες από τις παραγωγικές συμπράξεις με την GM σε διάφορους τομείς θα αρχίσουν να λήγουν. Όμως υπάρχουν και αρκετές από αυτές που θα παραμείνουν σε ισχύ και στο μέλλον, ως αυτόνομες συνεργασίες, όπως συνηθίζεται γενικότερα μεταξύ εταιρειών στις εποχές της Αυτοκίνησης που ζούμε.

Αυτή η –κατά μία έννοια- αναπάντεχη ρευστότητα, απελευθέρωσε ως «ντόμινο» και μια σειρά από διαδικασίες που υπήρχαν στο μυαλό των υπευθύνων της Fiat Auto: πρώτα από όλα αποφασίστηκε η αυτόνομη είσοδος της Ferrari στο Χρηματιστήριο, γεγονός που αυτόματα σήμαινε τον διαχωρισμό της Μaserati από το «όρθιο αλογάκι». Η θρυλική «τρίαινα» θα συνενωθεί με την Αlfa Romeo, κίνηση που όπως πιστεύουν στη Fiat Auto θα ενισχύσει την εμπορικότητα και των δύο εταιρειών. Πριν καλά –καλά «στεγνώσει το μελάνι» αυτής της απόφασης, ανακοινώθηκαν το βράδι της Πέμπτης 17 Φεβρουαρίου οι αλλαγές προσώπων: o Χέρμπερτ Ντέμελ απομακρύνθηκε και τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Fiat ανέλαβε ο 54χρονος Σέρτζιο Μαρτσιόνε. Ο τελευταίος έχει εκφράσει την επιθυμία να βάλει την Αlfa Romeo στην αγορά των ΗΠΑ, πριν μάλιστα το τέλος του 2007.

Οι αντακαταστάσεις στελεχών όμως είχαν και συνέχεια, αφού το επόμενο θύμα ήταν ο διευθύνων σύμβουλος της Μaserati Μάρτιν Λιτς, που αντικαταστάθηκε στη θέση αυτή από τον Καρλ Χάιντζ Κάλπφελ.

Σε λίγες ημέρες, που θα ανοίξουν οι πύλες της διεθνούς έκθεσης της Γενεύης, επισκέπτες και δημοσιογράφοι θα βρεθούν εμπρός σε μια «επίθεση νέων αυτοκινήτων» εκ μέρους της Fiat: έρχεται η διάδοχος της Αlfa Romeo GTV (Brera) και της Αlfa Romeo 156 (με την κωδική ονομασία 159), ενώ επιστρέφει κι ένα όνομα από το παρελθόν (Fiat Croma). Τρία νέα μοντέλα, από τα οποία ο όμιλος ελπίζει σε πολλά, ενώ τον Σεπτέμβρη στη Φρανκφούρτη θα ακολουθήσει και το Punto επόμενης γενιάς, που βασίζεται στο πάτωμα του νέου Corsa.

Τα σχόλια για κατάργηση του εμπορικού σήματος της Lancia -που πριν λίγες εβδομάδες ακούγονταν έντονα- μοιάζουν να μην έχουν βάση, αφού από τότε συχνά και με κατηγορηματικό τρόπο οι ιθύνοντες της Fiat Auto το διαψεύδουν.

Και μετά τί; Aπό τα δημοσιεύματα που αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν, η Fiat Auto αναζητεί ισχυρό εταίρο για συνεργασία στην Ασία. Ποιός θα είναι αυτός άραγε; Θα είναι Ιάπωνας ή Κορεάτης; Kι αν είναι Κινέζος;

Θα μείνουμε συντονισμένοι και θα δούμε…

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ