Δοκιμές Αγωνιστικές γνωριμίες Ειδικές Διαδρομές

Στο Διαδρόμιο με Skoda Fabia R5 και Mini Countryman John Cooper Works All4: Dirt Games

Μεταφορική η έννοια του τίτλου, με δεδομένο πως πρόκειται για τον πλέον καθαρό και σύγχρονο θεσμό των ελληνικών αγώνων. Λάμψη διαρκείας, σε θολό τοπίο.

Υπέρβαση, κατάληψη στο Διαδρόμιο του «Ήρα», που διαχειρίζονται οι Dirt. Εν προκειμένω δε βρεθήκαμε εκεί για ακόμα ένα «ΕΚΟ Game», που στηρίζει και η Citroen. Ούτε πήγαμε για ακόμα μία βόλτα με χωμάτινη φόρμουλα, απολαμβάνοντας και τον πρωταθλητή Γιώργο Ζυμαρίδη στο τρελό του παιχνίδι με τα όρια ανθρώπου-μηχανής. Το χειρότερο, ο Λάμπρος Αθανασούλας, επίσης εδώ μαζί μας, φοράει φόρμα μηχανικού, και όχι την άφλεκτη Adidas του Πρωταθλητή, ούτε τα σχετικά γάντια. Γεννημένος για αυτήν τη φόρμα, που κολακεύει αυτόν τον σπάνιο άνθρωπο που ενώνει μια δύσκολη παρέα ίσων, την οποία συντόνιζε ο Νίκος Τσάδαρης. Παρασυρθήκαμε, αφού πρόκειται για κομμάτι της ζωής μας. Για το «Γίνε Πρωταθλητής», ένα θεσμό με κομβικό συντελεστή τον Δημήτρη Μιχελακάκη, που στο διοικητικό κομμάτι των αγώνων αδίκησε τον εαυτό του και αδικήθηκε.

Mini JCW Countryman - Skoda Fabia R5

Με εξακόσιους στο χώμα

Έβρεχε την προηγούμενη μέρα, αλλά έχει δουλευτεί πολύ καλά η χωμάτινη διαδρομή. Απίστευτο, όμως, όπως αναμενόμενα δε σηκώνει σκόνη, αναπάντεχα δε βγάζει ούτε και λάσπη. Συνθήκες ιδανικές λοιπόν για το πρώτο στοίχημα, αφού δε λείπουν τα στοιχεία του παραλόγου στη συγκεκριμένη διαδικασία. Από τους Dirt, τους ανθρώπους με τα μαύρα, και από εμάς, που δε χάνουμε ευκαιρία για το διαφορετικό, σε χώρο που προσφέρεται και για την υπερβολή.

Στην πίστα, λοιπόν, με το αγωνιστικό Dirt Games Skoda Fabia R5 του Γιώργου Ζυμαρίδη και το Mini Countryman JC Works All4. Το ένα έτοιμο για το Πρωτάθλημα, το άλλο με την πολιτική του ενδυμασία, αλλά αρκεί ένα roll cage για να αγωνιστείς, όντας και άψογα ζυγισμένο, όπως αποδείχθηκε.

Λευκό, έτοιμο για όλα αυτό το αγωνιστικό πρωταγωνιστής-πρωταθλητής στο WRC2, British Racing Green με κόκκινη οροφή αυτό το διαφορετικό Mini με προδιαγραφές που σε προκαλούν για παιχνίδι σε κάθε έδαφος.

Kοινός παρoνομαστής δεν προκύπτει, παρά τους σχεδόν 300 ίππους κάτω από κάθε καπό, ενώ η έλλειψη λάσπης αρκεί ώστε να «ζει» το Skoda και να... υποφέρει το Mini με τα συμβατικά του ελαστικά.

Mini JCW Countryman All4

Χωρίς δράμα

Ο τρόπος και των δύο στην πίστα αποδείχθηκε αντίδοτο σε σχέση με τον τίτλο του άρθρου, αλλά και του θεσμού. Η πρόσφυση σε καφέ φόντο ξεπερνάει ακόμα και το μαύρο-γκρι εκτός πίστας, στους γύρω δρόμους, όπου το Mini πρωταγωνιστεί, όντας μια πολιτισμένη μηχανή για την Τέλεια Διαδρομή, η οποία επιπλέον θα προσαρμοστεί και στην ειδική αν το ζητούμενο είναι η ευχαρίστηση και η ασφαλής υψηλή μ.ω.τ., σε επίπεδο μάλιστα που δε θα βρεις στα αντίστοιχα 300άρια του γερμανικού γκρουπ. Ως προς την αίσθηση, είναι τα Audi SQ2 και VW Τ-Roc R που δείχνουν να υπερέχουν, όμως σε αριθμούς η εικόνα είναι διαφορετική, με τη μ.ω.τ. να πιστοποιεί who is the boss. Τόσο στην... περίπου άσφαλτο γύρω από το Σπαθοβούνι όσο και στη χωμάτινη διαδρομή, η μετάδοση κάνει τη βρόμικη δουλειά, ισορροπεί τη δύναμη και αφήνει περιθώρια στο πλαίσιο να δέσει με την ανάρτηση, δημιουργώντας ένα κορυφαίο σύνολο. Έχει γίνει εξαιρετική δουλειά, και κάπου εδώ κρύβεται η αλήθεια σε σχέση με την αίσθηση που έχεις και η οποία αφορά τη δύναμη. Σκέφτεσαι, δεν πάει όσο..., αλλά το ταχύμετρο σε διαψεύδει, αφού η δύναμη περνά υποδειγματικά στο δρόμο, εκθέτοντας τον κινητήρα.

Mini Countryman JCW All4

Για σεμινάριο όλο αυτό, και ειδικά στο χώμα νομίζεις πως οδηγείς τετρακίνητο όχημα απαιτήσεων. Αν υποθέσουμε ότι μπορείς να προκαλέσεις υπερστροφή στην είσοδο, η συνέχεια είναι η απόλυτη ερμηνεία της θεωρίας στην πράξη. Από την κορυφή και μετά έχεις ίσιους τροχούς με την πρόσφυση στη μέγιστη τιμή. Το τιμόνι είναι BMW, κορυφαίο στην κατηγορία, ενώ τα φρένα συμβαδίζουν με το πλαίσιο και την ανάρτηση, ξεπερνώντας τον κινητήρα. Είναι σαφές ότι οι Γερμανοί μάγοι, που σίγουρα ασχολήθηκαν για το τελικό tuning κλάσης «Μ», έδωσαν υπεραξία στο σύνολο, στοχεύοντας στην ομοιογένεια. Ίσως μάλιστα παραμελώντας -τηρουμένων των αναλογιών- τον κινητήρα, που δε θα εκραγεί για να σε αναστατώσει, όπως κι αν χρησιμοποιήσεις το αυτόματο κιβώτιο. Δεν περιγράφεται εύκολα με τα πλήκτρα η μοναδική αίσθηση που δημιουργεί αυτό το Countryman στην έξοδο της στροφής, ακόμα κι αν βιαστείς και συμπεριφερθείς άκομψα στην είσοδο. Τυπικά «Works» αυτό το απαιτητικό Mini, αλλά ο τρόπος που αντιδρά στην πίεση και σου επιτρέπει να το αξιοποιήσεις σε φέρνει πιο κοντά στη φιλοσοφία της Μ135i, που δε μας ενθουσίασε, αλλά σεβόμαστε. Βλέπετε, η πολιτισμένη και λιγότερο εκρηκτική συμπεριφορά στη μία και στην άλλη περίπτωση είναι συνειδητή επιλογή, που ενισχύει ακόμα περισσότερο το σεβασμό μας. Άλλωστε, είναι οι μόνοι ικανοί να καθορίζουν και τον τόνο και το βάθος της ευχαρίστησης. Ανάλογα με το πόσο «Μ» είναι κάθε τους πρόταση, οπότε ανάλογη είναι και η τοποθέτηση του συνόλου τους με το χαρακτηριστικό JC Works. Απλώς, μάγοι!

Skoda Fabia R5

Στο κόκπιτ

Σκέφτεσαι, «επιτέλους, οι συνθήκες είναι ιδανικές». Το αυτοκίνητο, το περιβάλλον, οι άνθρωποι. Το R5, το Διαδρόμιο στην εξελιγμένη του εκδοχή, έτοιμο να δεχτεί αγώνα τύπου Rallycross, με τα man-to-man που λείπουν, και βέβαια ο Λάμπρος Αθανασούλας και ο Γιώργος Ζυμαρίδης. Σταθερές αξίες, με την ήρεμη δύναμη που τους χαρακτηρίζει και μας εμπνέει.

Αναγνώριση-υπενθύμιση της διαδρομής ως συνοδηγός του Λάμπρου στο WRX των δοκιμών (έχει χιούμορ ο «Ζυμάριος») και στη συνέχεια ως οδηγός του πιo καλού μαθητή μας. Στο αγωνιστικό αλλάζεις mode. Τα πάντα είναι αλλιώς. Στενό το κάθισμα αλλά χωθήκαμε, ενώ μας διευκόλυνε η δυνατότητα αφαίρεσης του τιμονιού, για την είσοδό μας με συναίσθημα αγωνίας, όπως και κατά την έξοδο με συναίσθημα μελαγχολίας...

Skoda Fabia R5

Προσπαθώντας

Τα πάντα εδώ θέλουν την προσοχή τους. Δεν είναι μόνο θέμα κόστους. Πρόκειται για ό,τι δημιουργεί τη σχέση εμπιστοσύνης που χαρακτηρίζει τους Dirt και το περιοδικό μας.

«Κράτα το συμπλέκτη, πάτα πολύ γκάζι», από τον καλά δεμένο Αθανασούλα δίπλα μας. Σβήνει, πάμε πάλι, και φύγαμε. Βήχει, πατάμε συμπλέκτη να ηρεμήσει, οπότε ουρλιάζει. «Γκάζι...» Δίκιο, και είναι η μικρή του διαδρομή που επιβάλλει υπομονή ώστε να το συνηθίσεις. Με τον επιλογέα των 5 σχέσεων είσαι φίλος από καιρό, ενώ στη συγκεκριμένη διαδρομή δε χρειάζεσαι το χειρόφρενο που δεσπόζει δίπλα στον επιλογέα των ταχυτήτων.

Τι χρειάζεσαι; Τον Λάμπρο και καθαρό μυαλό, ώστε να διαχειριστείς τη μηχανή μέσα από τις εντολές του. Ανεβάζεις ταχύτητες χωρίς συμπλέκτη, αλλά η επιβράδυνση περνάει από διάφορες φάσεις. Ξεχνιέσαι, κατεβάζεις με συμπλέκτη, μετά τον αφήνεις και προσπαθείς να φρενάρεις με το αριστερό πόδι, όπως το κάνουν ο Λάμπρος Αθανασούλας και π.χ. ο Γιάννης Παπαδημητρίου. Άσκηση που πλέον... λύνει και ο Γιώργος Ζυμαρίδης. Στην περίπτωσή μας, αυτοματισμοί δεν προκύπτουν, και στο μυαλό προσαρμόζουμε τον περιοριστή που κρατά την αδρεναλίνη σε επίπεδο φωτογράφισης, οπότε και συνεργάζεσαι με τα τέλεια ρυθμισμένα φρένα.

Skoda Fabia R5

Με στυλ

Δεν πρόκειται για Skoda όπως τα ξέρατε στο παρελθόν, αλλά για πολεμική μηχανή όπου αντικατοπτρίζεται περίφημα η δυναμική της Skoda με τα SUV κοσμήματα, το Scala που συμπαθούμε και το Octavia που θα αρέσει, ενώ η καταιγίδα σε hi-tech επίπεδο έχει να κάνει με το Enyaq, την ηλεκτρική πρόταση που θα δημιουργήσει βραχυκύκλωμα στους ανταγωνιστές.

Η δική μας ταραχή έχει να κάνει με την προσπάθειά μας να τοποθετήσουμε το όπλο εδάφους-εδάφους στο χώρο χωρίς να απογοητευτούμε, αξιολογώντας τις δυνατότητές του έστω σε ρυθμό φωτογράφισης.

Επιπόλαια, και με κίνδυνο να εκτεθούμε σε μάτια ειδικών αναγνωστών, όπως του πρωταθλητή Γιώργου Κεχαγιά, θα σημειώσουμε: εδώ, στο χώμα, καμία σχέση με Fiesta. Επιμέρους και, κυρίως, συνολικά. Σε προκαλεί να το φορέσεις, να δεθείς και να μπεις στο παιχνίδι για το ποιος θα ξεγυμνώσει ποιον. Μηχάνημα με φιλοσοφία και στυλ, που θα ταιριάξει στον ευκαιριακό για ένα Ράλλυ Ακρόπολις, για παράδειγμα, σε ρυθμό πλοηγού ή σε αγόρια-πρωταθλητές, όπως στον Σωκράτη και στον Λάμπρο, με τον Γιάννη Παπαδημητρίου να διδάσκει χειρισμό R5 στο χώμα στα πενήντα του. Σεμινάρια και εκτός έδρας, από τον κύριο πρωταθλητή μας, που επιπλέον διακρίνεται για την ευαισθησία, όπως και την άποψή του για τα κοινά, και είναι σαφές ότι σε αυτό το παιχνίδι, σε ρυθμούς νίκης, οι απαιτήσεις είναι διαφορετικές.

Skoda Fabia R5

Μεταξύ μας...

Ο κινητήρας είναι γεμάτος και στις μεσαίες στροφές, και σε παρασύρει μάλιστα να αλλάζεις νωρίς, δίνοντας την αίσθηση ότι έχεις στο χέρι κιβώτιο που συνδυάζεται με κοντές σχέσεις μετάδοσης. Ο Λάμπρος ουρλιάζει «κατέβασε 2η, κράτα την 3η» και, αφού το μάτι βρίσκει φωτάκια ενημέρωσης, αποκαλύπτεται. Ο κινητήρας δουλεύει ψηλά και οι σχέσεις είναι μακριές. Επιτέλους, η μέση λαμβάνει «σήμα», και στις δύο-τρεις αριστερές, που φαντάζουν για δεκατρείς πριν από την κλειστή δεξιά, περίπου οδηγείς. Το σίγουρο είναι πως χαμογελάς, η όρεξη ανοίγει και αισθάνεσαι πως μπορείς... Το ξύπνημα από τον Λάμπρο αφορά εντολές για «πατήματα R5», μακριά από το μπόσικο και κλειστά στην αρχή, στην είσοδο, ώστε να έχεις χώρο για γρήγορη και θεαματική έξοδο. Στο «κάν' το όπως εγώ» απαντάμε «κάν' το εσύ, να το χαρούμε εμείς», με δεδομένο ότι ακόμη -και για πάντα- νιώθουμε κάπως για αυτόν τον ευλογημένο αθλητή με μέταλλο που ψάξε και δε θα βρεις, σε οποιαδήποτε δραστηριότητα.

Dirt Games

Dirt Games!

Επίλογος όπως ο τίτλος. Εστίαση στο θεσμό με το καλύτερο R5 της αγοράς, και με ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο με χαρακτήρα, όπως αυτό το πολύ ειδικό Mini. Συνθήκες ιδανικές και για ανάλυση, και σκέφτεσαι από πού ξεκίνησαν ο Λάμπρος και ο Γιώργος με τον Κωνσταντίνο Σταύρου. Θυμόμαστε και αισθανόμαστε όμορφα. Τα δύο πρώτα SR, με το «750» στα χέρια του Κώστα Σωτηρόπουλου, από τους gentleman του θεσμού. Ήρθε και ο Παύλος Αθανασούλας στο project και η συντροφιά εξελίχθηκε σε καρέ του άσου.

Οργανωτικά, το δρόμο τον χάραξε το ΑΣΜΑ, επένδυσε και επικοινωνιακά η ΟΜΑΕ, αξιοποίησε η Start Line, στήριξε και στηρίζει με ποιότητα η ΑΛΑΚ, και ιδού το φως σε επίπεδο συναίνεσης, το στοιχείο που λείπει.

Ό,τι όμως όμορφο, όπως αυτός ο θεσμός που προβάλλεται από την Cosmote TV, έχουμε τον τρόπο ώστε να το πληγώνουμε και, βέβαια, είναι η λάμψη του που πιστοποιεί την ποιότητα του εγχειρήματος, όντας ανθεκτικό και σε χτυπήματα.

Καλή χρονιά, με την ευχή να δούμε πίσω στο θεσμό όλη την εξαιρετική παρέα που τον ανέδειξε, για το «πάμε όλοι μαζί» της απογείωσης._ Σ. Χ.

Skoda Fabia R5

Skoda Fabia R5

Κυβισμός: 1.620 κ.εκ.

Κινητήρας: 4κύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος άμεσου ψεκασμού

Μέγ. ισχύς: 210 kW (285 ίπποι)

Μέγ. ροπή: 420 Nm

Κιβώτιο: Σειριακό 5 σχέσεων

Μετάδοση κίνησης: Τετρακίνηση

Διαφορικό: Μηχανικό (εμπρός-πίσω)

Ανάρτηση: ΜακΦέρσον (εμπρός-πίσω)

Διαστάσεις

Μήκος: 3.994 χλστ.

Πλάτος: 1.820 χλστ.

Φρένα (χιλιοστά): 350x300 (άσφαλτος)

και 300x300 (χώμα)

Τροχοί: 8x18 (άσφαλτος) και 7x15 (χώμα)

Βάρος: 1.230 κιλά

Mini JCW Countryman All4

One of a kind

Άλλοτε τα «βάζαμε» με την παγκοσμιοποίηση, αλλά όχι πια. Χάρη στις συμπράξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία, άλλωστε, έχουμε στη διάθεσή μας ολοένα και περισσότερες προτάσεις με ιδιαίτερο χαρακτήρα, που μπορούν μεταξύ τους να διακρίνονται από διαφοροποιήσεις ουσίας. Το Mini Countryman αυτών των σελίδων αποτελεί μια τέτοια περίπτωση, αφού στη σύγχρονη εκδοχή του, κάτω από το σοφιστικέ υπερυψωμένο αμάξωμά του, κρύβει ακριβώς ό,τι και μια BMW M135i. Και όποιος βιαστεί να σκεφτεί πως αυτό εδώ είναι SUV και η μηχανολογική του προίκα πάει στράφι, απλώς ας το ξανασκεφτεί.

Με λίγα λόγια, κάτω από το πράσινο καπό του John Cooper Works Countryman εδράζεται το 2λιτρο εγκάρσιο 4κύλινδρο σύνολο της BMW, αλλά με 306 ίππους και 450 Nm ροπής. Για να φτάσει τόσο ψηλά η απόδοση, ο κινητήρας δέχτηκε εκτεταμένες αλλαγές στην ενίσχυση του στροφάλου, υιοθέτησε μεγαλύτερης διαμέτρου ρουλεμάν, νέα πιστόνια με διαφορετική σχέση συμπίεσης, νέα έμβολα και μπιέλες, ενώ ενισχύσεις έχουν γίνει και στο κύκλωμα ψύξης, που πλέον λειτουργεί ανεξάρτητα για τον κινητήρα και τη μετάδοση. Νέα είναι και τα μπεκ, που ψεκάζουν περισσότερο καύσιμο στους κυλίνδρους, ενώ η μεγαλύτερη τουρμπίνα ενσωματώνει την πολλαπλή εξαγωγής και μπορεί να διαχειρίζεται θερμοκρασίες έως και 1.025 βαθμούς Κελσίου. Όπως και στην M135i, έτσι και εδώ η τετρακίνηση είναι στάνταρντ, όπως είναι και το αυτόματο sport Steptronic κιβώτιο με μετατροπέα ροπής, καθώς και ένα μπλοκέ διαφορικό Τόρσεν στον εμπρός άξονα. Πέραν αυτού, όταν χρειαστεί, ένας συμπλέκτης μπορεί να στείλει έως και το μισό της διαθέσιμης ροπής στους πίσω τροχούς.

Οδηγώντας το συγκεκριμένο Mini εντός και εκτός «Διαδρομίου», αρχίζεις να αναρωτιέσαι ποιο πραγματικά είναι το τερέν αυτού του αυτοκινήτου. Στην άσφαλτο o μεστός τρόπος που επιταχύνει, η μοναδική αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης και η εξαιρετική λειτουργία του μπλοκέ εμπρός, σε παρασύρουν σε έναν μόνιμα πολύ υψηλό ρυθμό, την ώρα που το «πάτημά» του στο χώμα της πίστας είναι... αποκάλυψη, κι αυτό χάρη στην ανάρτηση με τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Σαφώς τιμές όπως αυτή της κατανάλωσης (εύκολα «γράφει» 13 λίτρα) είναι αποτρεπτικές, αλλά ποιος είπε πως τα πάντα είναι ίδια;

Mini Countryman JCW

MINI COUNTRYMAN JOHN COOPER WORKS ALL4

ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ: 4

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.998 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 306 ίπποι/5.000-6.250 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 450 Nm/1.750-4.500 σ.α.λ.

ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ: Γόνατα μονού συνδέσμου

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.299x1.822x1.557 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.670 χλστ.

ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 450 λίτρα

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 4,9 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 χλμ./ώρα

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 7,3,9 λίτρα/100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 166 γρ./χλμ.

ΤΙΜΗ: Από 55.250 ευρώ

Skoda Fabia R5

Η ιστορία του συγκεκριμένου Skoda Fabia R5

Το Skoda Fabia R5 είναι ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο αυτοκίνητο από κάθε άποψη. Σε αγωνιστικό επίπεδο, έχει κατακτήσει έξι τίτλους στο WRC 2 (και WRC 2 Pro), έναν στο ERC και δεκάδες σε εθνικά πρωταθλήματα. Αυτό έχει εκτιμηθεί από τους οδηγούς ανά τον κόσμο, καθώς έχουν ήδη πουληθεί περισσότερα από 240 αντίτυπα.

Το συγκεκριμένο Fabia R5 έχει αριθμό πλαισίου 254 και ανήκε στη γαλλική ομάδα FJ. Προτού αγοραστεί από τον Γιώργο Ζυμαρίδη, είχε βρεθεί σε 15 ασφάλτινους αγώνες -σημειώνοντας 5 νίκες- στη Γαλλία, με 5 διαφορετικούς οδηγούς και πιο γνωστό εξ αυτών τον Ζαν-Ματιέ Λεαντρί. Κατά συνέπεια, εφόσον προκύψει χωμάτινος αγώνας, αυτό θα συμβεί για πρώτη φορά στη χώρα μας.

Skoda Fabia R5

Skoda Fabia R5 - Αγωνιστικό business plan

Η έλευση ενός Skoda Fabia R5 δεν είναι απλή υπόθεση. Στο περιθώριο της γνωριμίας μας με το αυτοκίνητο, ο Γιώργος Ζυμαρίδης μας αναλύει τις λεπτομέρειες πίσω από τη συγκεκριμένη κίνηση.

Η φιλία του Γιώργου Ζυμαρίδη με τους Λάμπρο και Παύλο Αθανασούλα είναι δεδομένη για πολλά χρόνια, ενώ η συνεργασία τους έδρεψε ήδη τους πρώτους καρπούς επιτυχίας, στα EKO Racing Dirt Games. Ενόψει 2020, ήρθε η στιγμή για το επόμενο βήμα, με την αγορά του Skoda Fabia R5, που προορίζεται κυρίως για ενοικίαση, καθώς και για επιλεκτικούς αγώνες με οδηγούς είτε τον Γιώργο Ζυμαρίδη είτε τον Λάμπρο Αθανασούλα. Πώς προέκυψε αυτή η επιλογή; «Τα προηγούμενα χρόνια δημιουργήσαμε μια καλή ομάδα στα EKO Racing Dirt Games, όπου ασχοληθήκαμε με φορμουλάκια και βρήκαμε τα πατήματά μας. Έπειτα από συζήτηση με τον Λάμπρο, αποφασίσαμε να κάνουμε ένα βήμα παραπάνω. Διαπιστώσαμε πως αυτή την εποχή ήταν μονόδρομος να πάμε σε ένα κορυφαίο εργοστασιακό αυτοκίνητο, που θα μπορεί να συμμετάσχει σε αγώνες στην Ελλάδα. Γνωρίζαμε πως ήταν δύσκολο από οικονομική άποψη, ωστόσο εξετάζοντας τις επιλογές μας, είδαμε πως είναι εφικτό», δήλωσε ο Γιώργος Ζυμαρίδης, ο οποίος προσέθεσε αναφορικά με την επιλογή του αυτοκινήτου: «Διαλέξαμε το Skoda Fabia R5 για την ταχύτητα και την αξιοπιστία. Προσωπικά, θεωρώ πως πρόκειται για το πιο επιτυχημένο αυτοκίνητο τέτοιων προδιαγραφών».

Skoda Fabia R5

Καθώς στόχος της ομάδας είναι η ενοικίαση σε ασφάλτινους και χωμάτινους αγώνες, η διεύρυνση ήταν απαραίτητη, με αποτέλεσμα τη συνεργασία με την Evolution Motor Car του Κώστα Σπύρου: «Καθώς η τριβή μας με το χώρο αφορά κυρίως τα φορμουλάκια, αναζητήσαμε μια ομάδα με εμπειρία στα αυτοκίνητα, ώστε να κάνουμε μαζί το εγχείρημα. Σχεδόν αυτόματα, πρώτη επιλογή ήταν ο Κώστας (Σπύρου) και η ομάδα του, τόσο για τη συνέπεια όσο και για την εμπειρία σε αυτοκίνητα προδιαγραφών R. Έτσι, την ομάδα αποτελούμε ο Λάμπρος κι εγώ, ενώ ο Κώστας Σπύρου είναι υπεύθυνος για την τεχνική υποστήριξη, και team manager είναι ο Παύλος Αθανασούλας».

Έχοντας ήδη οδηγήσει το αυτοκίνητο, ο Γιώργος Ζυμαρίδης μας μετέφερε τις πρώτες του εντυπώσεις, καθώς και τις βασικές διαφορές σε σύγκριση με ένα φορμουλάκι: «Είναι ό,τι πιο διασκεδαστικό έχω οδηγήσει, καθώς κάνει όλα όσα σκέφτεσαι με μαγικό τρόπο. Σε σύγκριση με το φορμουλάκι, η μεγάλη διαφορά έγκειται στο ότι με το αυτοκίνητο δεν είσαι εκτεθειμένος σε όλα τα φαινόμενα ενός αγώνα. Ταυτόχρονα, με ένα φορμουλάκι πρέπει να έχεις πάρα πολύ γρήγορες αντιδράσεις, ενώ με το Fabia οδηγείς αγωνιστικά “από το σαλόνι σου”, καθώς εκεί που περιμένεις ότι κάτι θα νιώσεις σε κακά σημεία ενός χωματόδρομου, απλά περνάς και πας παρακάτω. Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα είναι φτιαγμένα ώστε να κοιτάς τα όρια του δρόμου, και όχι το οδόστρωμα καθαυτό. Σαφώς μας λείπει η εμπειρία, ειδικά σε οδηγικό επίπεδο, όμως πιστεύουμε πως, από τη στιγμή που το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο ανά πάσα στιγμή για δοκιμές και αγώνες, αυτή θα έρθει».

Γιατί όμως να επιλέξει ένας οδηγός τη συγκεκριμένη ομάδα, και όχι κάποια από το εξωτερικό; Ο Γιώργος Ζυμαρίδης έχει σαφή απάντηση: «Το αυτοκίνητο βρίσκεται εδώ, οπότε ένας οδηγός μπορεί να το δοκιμάσει όποτε θέλει, και όχι μόνο μία μέρα πριν από τον αγώνα, αποφεύγοντας παράλληλα το κόστος των επιπλέον ημερών διαμονής. Ένα μεγάλο ατού, όμως, θεωρώ πως είναι η εμπειρία του Λάμπρου (Αθανασούλα) σε αυτά τα αυτοκίνητα. Από προσωπική εμπειρία, την οδηγική βελτίωση που μπορεί να προσφέρει ένας coach σαν τον Λάμπρο, νομίζω ότι κάποιος οδηγός θα τη βρει πολύ δύσκολα. Τέλος, μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα αναφορικά με το στήσιμο, αν και το θετικό είναι πως η Skoda προσφέρει έτοιμες λύσεις και παρέχει όλα τα στοιχεία από τις δοκιμές που έχουν γίνει». Όπως μας επιβεβαίωσε ο Γιώργος Ζυμαρίδης, ήδη υπάρχουν συζητήσεις με αρκετούς οδηγούς, για συνεργασία τόσο σε επίπεδο πρωταθλήματος όσο και για μεμονωμένους αγώνες._ Ν. Δ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

Με τα νέα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση:

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου