X
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε: Renault Kadjar 1.2 TCe

Το ντίζελ δεν είναι πανάκεια 

Πριν από λίγο καιρό η Renault, που τροφοδοτεί με ντίζελ κινητήρες τόσο τη Nissan όσο και τη Mercedes, ανακοίνωσε επίσημα πως σταματά σύντομα την εξέλιξη των ντίζελ κινητήρων της που εφοδιάζουν τα μικρά και μικρομεσαία μοντέλα της, με προοπτική μέσα στην επόμενη πενταετία, να τους καταργήσει από την γκάμα της. Από την άλλη η τάση του downsizing έχει δημιουργήσει μερικούς ενδιαφέροντες  λιλιπούτειους βενζινοκινητήρες. Ένας τέτοιος είναι και ο 1200αρης του γαλλοιαπωνικού γκρουπ που βρίσκεται κάτω από το καπό της μικρότερης έκδοσης του Kadjar. Στην προκειμένη περίπτωση μάλιστα έχει υιοθετηθεί η ισχυρότερη παραλλαγή των 130 ίππων σε σχέση με αυτή των 115 ίππων, που φοράει το αδελφό Nissan Qashqai.

To υπερτροφοδοτούμενο σύνολο αποδεικνύεται αρκετά πρόθυμο σε κάθε εντολή του δεξιού πεντάλ. Μόνο αν εξαντλήσει κανείς το ωφέλιμο φάσμα λειτουργίας, μέχρι τις 5.000 σ.α.λ. περίπου, ο θόρυβος γίνεται έντονος, ενώ σε πιο χαμηλές σ.α.λ. μπορεί κανείς να διακρίνει το χαρακτηριστικό σφύριγμα της σκάστρας. Τα 205 Nm ροπής μπορεί να ακούγονται λίγα σε σύγκριση με τα 260 Nm ροπής του 1.5 dCi, αλλά μην βιαστείτε να βγάλετε συμπεράσματα σε ότι έχει να κάνει με τις επιδόσεις (βλ. σχετικό πίνακα), γιατί το ντίζελ είναι βαρύτερο και με μακρύτερες σχέσεις. 

Σε κάθε περίπτωση οι επιδόσεις καλύπτουν τις απαιτήσεις ενός μέσου οικογενειάρχη, με αποτέλεσμα το ενδιαφέρον να στρέφεται στο νευραλγικό θέμα της κατανάλωσης. Η μέση τιμή λοιπόν που καταγράψαμε όσο καιρό είχαμε στην διάθεση μας το βενζινοκίνητο Kadjar διαμορφώθηκε στα 8,5 λτ./100 χλμ. (υπάρχει και διακόπτης eco, που μεταβάλει την απόκριση στο γκάζι και την λειτουργία του κλιματισμού), όταν η ντίζελ έκδοση καταναλώνει κατά μέσο όρο 6,3 λτ./100 χλμ. Αυτό σημαίνει ότι με το ισχύoν εγχώριο φορολογικό καθεστώς (ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος τι σου ξημερώνει με αυτό το οικονομικό επιτελείο), η ντίζελ έκδοση θα έχει αποσβέσει το επιπλέον κόστος των 1.490 ευρώ (σε επίπεδο εξοπλισμού authentic) σε 30.000 χλμ. περίπου.

Στον δρόμο το Kadjar προσφέρει μία πολύ καλή ποιότητα κύλισης (να έλειπαν και κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι σε υψηλότερες ταχύτητες) με μία αρκετά αποτελεσματική απορρόφηση των ανωμαλιών του δρόμου, έστω και αν αυτό έχει ένα μικρό κόστος στην ακρίβεια των αντιδράσεων στις στροφές. Το τιμόνι είναι αρκούντως βαρύ, χωρίς όμως να προσφέρει κάτι το ιδιαίτερο σε επίπεδο αίσθησης (συνολικά πάντως έχει βελτιωθεί σε σχέση με το μελανό παρελθόν της εταιρείας στο συγκεκριμένο θέμα), ενώ θα θέλαμε ο επιλογέας του κιβωτίου να έχει ένα καλύτερο κούμπωμα. 

Από εκεί και πέρα το Kadjar διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που του επιτρέπουν να ξεχωρίζει στην ολοένα και πολυπληθέστερη κατηγορία των SUV.  H εμφάνιση, χάρις σε ορισμένα στοιχεία που προέρχονται από το Clio, συνθέτει ένα εντυπωσιακό σύνολο. Οι γενναιόδωρες διαστάσεις δημιουργούν μία ευρύχωρη καμπίνα για τους επιβάτες, ενώ η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ κυμαίνεται από 472 έως 1.478 λτ. με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα. Ιδιαίτερα χρήσιμες μπορούν να αποδειχθούν κάποιες λεπτομέρειες όπως, το διπλό πάτωμα του πορτ μπαγκάζ που μπορεί να δημιουργήσει δύο ή και τρία ξεχωριστά τμήματα, αλλά και η αναδιπλούμενη πλάτη του καθίσματος του συνοδού, που θα διευκολύνει την φόρτωση αντικειμένων με μεγάλο μήκος.

Στο όμορφο αλλά μουντό εσωτερικό, η εικόνα των υλικών και του φινιρίσματος είναι καλή, την παράσταση κλέβουν όμως οι ψηφιακές οθόνες του πίνακα οργάνων (τέσσερις διαφορετικές δυνατότητες απεικόνισης) και του συστήματος πολυμέσων R-Link2 (στάνταρ από την έκδοση dynamic και άνω). Στα αρνητικά θα πρέπει να συμπεριλάβουμε το γεγονός ότι το ενεργό σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης (pack techno) χρεώνεται  660 μόνο όμως στην πιο πλούσια έκδοση των 31.840 ευρώ. Υπάρχει επίσης δυνατότητα τοποθέτησης του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (EDC), το οποίο αυξάνει το κόστος της έκδοσης expression των 22.090 ευρώ, κατά 4.690 ευρώ.

Στο τέλος της ημέρας το σίγουρο είναι ότι δεν μπορεί κανείς να απορρίψει χωρίς δεύτερη σκέψη την βενζινοκίνητη έκδοση, ειδικά μάλιστα εάν οι αποστάσεις που διανύει δεν είναι μεγάλες. Το ντίζελ δεν είναι μονόδρομος, μιας και ο συγκεκριμένος βενζινοκινητήρας προσφέρει κάποια ωραία χαρακτηριστικά.

 

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

RENAULT KADJAR 1.2 TCe (1.5 dCi)

Κυβισμός (κ.εκ.)

1.199 (1.461)

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)

130/5.500 (110/4.000)

Ροπή (Nm./σ.α.λ.)

205/2.000 (260/1.750)

Κιβώτιο

Xειροκίνητο 6 σχέσεων

Ανάρτηση εμπρός

Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική

Ανάρτηση πίσω

Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική

Διάσταση ελαστικών

215–60 /17

ΜxΠxΥ (χλστ.)

4.449 x 1.836 x 1.607

Μεταξόνιο (χλστ.)

2.648

Χώρος αποσκ. (λτ.)

472 – 1.478

Βάρος (κιλά)

1.306 (1.380)

Εκπομπές CO2  (γρ./χλμ.)

126 (99)

Τιμή (ευρώ)

20.850 (22.340)

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

 

0-100 χλμ./ώρα (δλ.)*

12,1 (12,9)

0 – 140 χλμ./ώρα (δλ.)*

24,7 (26,6)

0 – 1.000 μ. (δλ.)*

33,3 (34,3)

50 – 80 χλμ./ώρα με 3η (δλ.)*

4,6 (4,4)

80 – 110 χλμ./ώρα με 4η/5η (δλ.)*

6,9 / 9 (7,4 / 10,1)

120 -140 χλμ./ώρα με 5η/6η δλ.)*

8,5 / 10,9 (8,9 / 11,5)

120 – 0 χλμ./ώρα (μ.)*

60,1 (58,9)

Μέση κατ..(λτ./100 χλμ.)*

8,5 (6,3)

*Μετρήσεις 4Τ

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!