X
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το Honda ZR-V

H νέα αυτή προσθήκη στην γκάμα της Honda συνδυάζει την υβριδική τεχνολογία με τις γενναιόδωρες διαστάσεις ενός μεσαίου SUV.

Εάν ρωτήσει κανείς για ποια θέματα είναι παραδοσιακά γνωστή η Honda, οι απαντήσεις που θα πάρει πιθανώς να αφορούν τα σπορ αυτοκίνητα, τους δυνατούς ατμοσφαιρικούς κινητήρες, την ιαπωνική φιλοσοφία ποιότητας και αξιοπιστίας, αλλά είναι μάλλον απίθανο να αφορούν την πρωτοπορία της εταιρείας στα SUV.

Βλέπετε, πολύ πριν τα SUV γίνουν η μόδα με τις σημερινές εμπορικές διαστάσεις, η Honda είχε ασχοληθεί ενδελεχώς με το θέμα, παρουσιάζοντας το CR-V το 1995, ενώ τέσσερα χρόνια μετά δημιούργησε τον ιδρυτή της κατηγορίας των B-SUV, το αξέχαστο και πολύ δημοφιλές στα μέρη μας, HR-V.

Με αυτήν τη συσσωρευμένη τεχνογνωσία όλων αυτών των ετών, η Honda κάνει σήμερα το επόμενο βήμα, το οποίο μάλιστα δεν αφορά κάποια νέα γενιά υπάρχοντος μοντέλου, αλλά μία νέα προσθήκη.

Το όνομα αυτού «ZR-V», το οποίο έρχεται να «στριμωχθεί» στην γκάμα της Honda μεταξύ του HR-V και του C-RV, αν και, καθώς το μήκος του φτάνει στα 4.568 χλστ., ουσιαστικά συγκαταλέγεται στα D-SUV. Όσο μάλιστα το περιεργάζεσαι από κοντά, τόσο νιώθεις ότι με αυτήν τη μακρόστενη σιλουέτα του παραπέμπει περισσότερο σε ένα κουπέ crossover, παρά σε ένα ογκώδες SUV.

Μια «ήσυχη» εικόνα

Το εμπρός τμήμα του ZR-V αποπνέει έναν διακριτικό δυναμισμό, χάρη στους λεπτούς προβολείς και στη μάσκα (η κυρίαρχη εντυπωσιακή, γυαλιστερή μαύρη μάσκα αποτελείται από ισχυρές κάθετες μπάρες στις εκδόσεις Elegance και Advance, ενώ στα μοντέλα Sport, όπως στην προκειμένη περίπτωση, διαφοροποιείται με μοναδικό φινίρισμα σε σχήμα πλέγματος), δημιουργώντας, σύμφωνα με τη Honda, μια «ήσυχη» εικόνα, όπου τίποτε πάντως δεν προδίδει κάποια οπτική συγγένεια με το Civic

 

Κάτω από τα φώτα, ο εμπρός προφυλακτήρας διαθέτει κάθετες σχισμές στις άκρες, μπροστά από τον εμπρός τροχό, οι οποίες αποτελούν μέρος της αεροκουρτίνας που μειώνει τη συνολική αντίσταση του οχήματος. Οι εκδόσεις Sport ξεχωρίζουν από τον διαφορετικό προφυλακτήρα, με ακόμα πιο γυαλιστερή μαύρη διακόσμηση γύρω από την περιοχή της αεροκουρτίνας, ενισχύοντας την εικόνα και τους σπορ τόνους του ZR-V.

Ένα ακόμα στοιχείο που διαφοροποιεί την έκδοση Sport είναι οι δύο χρωμιωμένες απολήξεις της εξάτμισης, που ολοκληρώνουν την εικόνα του πίσω μέρους.

Αντίθετα με την εξωτερική του εμφάνιση, στο εσωτερικό το ZR-V μοιράζεται ουσιαστικά το ίδιο ταμπλό με το Civic. Ξεχωρίζει ο οριζόντιος σχεδιασμός, που τονίζεται από την κεντρική λωρίδα σε μοτίβο πλέγματος που καμουφλάρει τους αεραγωγούς.

Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από οθόνη 7 ιντσών και ένα αναλογικό ταχύμετρο (στην πλουσιότερη έκδοση, Advance, την ενημέρωση του οδηγού αναλαμβάνει ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας 10,2 ιντσών, μαζί με σύστημα head-up display), ενώ η αυτόνομη οθόνη 9 ιντσών του συστήματος πολυμέσων συνεχίζει να δεσπόζει στην κορυφή του ταμπλό.

Για την ελαχιστοποίηση της διάσπασης της προσοχής του οδηγού και τη διασφάλιση του απόλυτου ελέγχου, το τιμόνι διαθέτει δύο ομάδες διακοπτών στα μπράτσα. Αυτή στα αριστερά ελέγχει την οθόνη του συστήματος infotainment, επιτρέποντας στους χρήστες να επιλέγουν λειτουργίες ήχου, τηλεφώνου ή ρυθμίσεων, ενώ η αντίστοιχη στη δεξιά πλευρά ελέγχει τις λειτουργίες του οχήματος και των συστημάτων υποβοήθησης.

Στα παραπάνω έρχονται να προστεθούν τα υψηλής ποιότητας υλικά, το προσεγμένο φινίρισμα και ο διακριτικός φωτισμός – όλα μαζί συνθέτουν μία premium ατμόσφαιρα. Η κονσόλα καθορίζεται από το «πληκτρολόγιο» του κιβωτίου, το οποίο γεφυρώνει κυριολεκτικά την απόσταση από το ντουλαπάκι μεταξύ των καθισμάτων, δημιουργώντας ένα μικρό ράφι στο κάτω τμήμα για ορισμένα μικροαντικείμενα.

Για να διασφαλιστεί η αδιάλειπτη συνδεσιμότητα για όλους τους επιβάτες, το ZR-V διαθέτει πέντε ξεχωριστές θύρες για τη φόρτιση κινητών συσκευών σε όλη την καμπίνα. Μπροστά, υπάρχει μία επιφάνεια ασύρματης φόρτισης 15 Watt για smartphones, εκτός από τις φωτιζόμενες θύρες ταχείας φόρτισης USB-A και USB-C κάτω από τον επιλογέα ταχυτήτων στην κεντρική κονσόλα.

Αν και πρόκειται για ένα σχετικά ψηλό SUV, εντούτοις έχεις την αίσθηση ότι κάθεσαι σχετικά χαμηλά, μέσα στο αυτοκίνητο. Τα καθίσματα (θερμαινόμενα με ηλεκτρικές ρυθμίσεις, αλλά όχι και οσφυϊκή υποστήριξη στη συγκεκριμένη έκδοση Sport) προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη και αποδεικνύονται αρκετά ξεκούραστα σε μεγάλες διαδρομές.

Με ύψος 1.620 χλστ. χωρίς φορτίο, πλάτος 1.840 χλστ., μήκος 4.568 χλστ. και μεταξόνιο 2.657 χλστ., το ZR-V καταλαμβάνει τη δική του θέση στην γκάμα των SUV οχημάτων της Honda. Όντας κατά 50 χλστ. φαρδύτερο από το HR-V και κατά 59 χλστ. χαμηλότερο από το CR-V, το νέο SUV της Honda είναι αρκούντως ευρύχωρο.

Στις πίσω θέσεις θα βολευτούν ακόμα και τρεις επιβάτες κανονικού αναστήματος, κάτι που διευκολύνεται από την ομαλή διαμόρφωση του δαπέδου, ενώ έχουν στη διάθεσή τους θύρες φόρτισης και αεραγωγούς για την παροχή φρέσκου αέρα.

Με πίσω διαιρούμενα καθίσματα που αναδιπλώνονται πλήρως δημιουργώντας έναν επίπεδο χώρο, διαχωριστικό χώρο αποσκευών, αναδιπλούμενη εταζέρα και έναν μικρό υποδαπέδιο αποθηκευτικό χώρο, το πορτ μπαγκάζ προσαρμόζεται στις ανάγκες των επιβατών, αν και η στάνταρντ χωρητικότητα των 390 λίτρων είναι μια μάλλον μέτρια τιμή για τα δεδομένα των D-SUV.

Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων προστίθενται επιπλέον 921 λίτρα (1.311 λίτρα συνολικά), ενώ το χαμηλό, φαρδύ κατώφλι και το επίπεδο δάπεδο διευκολύνουν τη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων. Μία αυτόματη ηλεκτρική πίσω πόρτα είναι στάνταρντ από την έκδοση Sport και πάνω, ενώ η λειτουργία walk-away ενεργοποιεί το αυτόματο κλείσιμο και κλείδωμα.

Η υβριδική καρδιά του Honda ZR-V

Ένα ακόμα στοιχείο, το οποίο ίσως κάποιοι να μην αναφέρουν ότι είναι συνυφασμένο με τη Honda, έχει να κάνει με τον υβριδισμό. Μπορεί οι περίφημοι VTEC κινητήρες να έχουν κλέψει τη δόξα, η εταιρεία όμως έχει αποκτήσει τεχνογνωσία στα υβριδικά συστήματα για πάνω από δύο δεκαετίες.

Το αποτέλεσμα είναι το πολύ προηγμένο αυτοφορτιζόμενο full hybrid σύστημα που γνωρίσαμε στην τελευταία γενιά του Civic και τώρα φιλοξενείται κάτω από το καπό του ZR-V.

Σε αντίθεση μάλιστα με ό,τι έχουμε συνηθίσει από παράλληλες διατάξεις ορισμένων ανταγωνιστών, εδώ έχουμε να κάνουμε με μια σειριακή διάταξη, όπου τον πρώτο λόγο έχει ένας δυνατός ηλεκτροκινητήρας, που αντλεί ενέργεια είτε απευθείας, είτε μέσω μιας μικρής επαναφορτιζόμενης μπαταρίας, από έναν βενζινοκινητήρα.

H διαφορά στο σύστημα e:HEV της Honda είναι ότι σε πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις, όπως είναι η κίνηση σε ανοιχτό δρόμο με σταθερή ταχύτητα, ο θερμικός συμπλέκεται για να τροφοδοτήσει απευθείας τους τροχούς.

Η Honda επέλεξε τη λύση ενός 2λιτρου ατμοσφαιρικού κινητήρα που λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον, ο οποίος είναι αποτελεσματικότερος σε υβριδικές εφαρμογές. Διακρίνεται για έναν υψηλό βαθμό απόδοσης, χάρη και στο σύστημα άμεσου ψεκασμού, ενώ δε θα μπορούσε να μη διαθέτει το περίφημο VTEC για το χρονισμό των βαλβίδων.

Δεν έχει νόημα να μιλάμε για συνδυαστική ισχύ, αφού η μέγιστη απόδοση του συστήματος ταυτίζεται ουσιαστικά με αυτήν του ηλεκτροκινητήρα, που εδώ φτάνει τους 184 ίππους, όπου, παρά το βάρος των 1,6 τόνων, οι επιδόσεις των 7,9 δλ. και των 173 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας είναι απόλυτα ικανοποιητικές.

 

Το ίδιο ισχύει και για τις οικολογικές επιδόσεις, με δεδομένο πάντα ότι έχουμε να κάνουμε με ένα σεβαστών διαστάσεων και βάρους SUV. Οι εκπομπές CO2 ανέρχονται στα 130 γρ./χλμ., με τη μέση εργοστασιακή κατανάλωση να βρίσκεται στα 5,7 λτ./100 χλμ.

Όπως διαπιστώσαμε, δεν υπάρχουν σημαντικές αποκλίσεις στην πράξη, με τη μέση τιμή των 6 λτ./100 χλμ. να μην επηρεάζεται από την έντονη χρήση σε αστικό περιβάλλον, ενώ στο ταξίδι στον ανοιχτό δρόμο η κατανάλωση αυξάνεται κατά περίπου 1,0 λίτρο. Κάπως έτσι, λοιπόν, δε χορταίνεις να βλέπεις την ένδειξη της αυτονομίας, η οποία, καθώς ξεκινάς με γεμάτο το ρεζερβουάρ, είναι τετραψήφια.

Οι οδικοί «τρόποι» του Honda ZR-V

Μπορεί να υπάρχουν αρκετές ομοιότητες με το Civic, δεν μπορούμε όμως να μιλάμε ότι το ZR-V είναι η SUV παραλλαγή του Civic. Αυτό γίνεται προφανές εξετάζοντας το πλαίσιο του ZR-V, το οποίο αποτελεί μια μείξη στοιχείων από Civic στο εμπρός μέρος, από το νέο CR-V στο πίσω μέρος και μερικά καινούργια σε ό,τι έχει να κάνει με την ηχομόνωση και την απόσβεση κραδασμών.

Όπως και να έχει, πάντως, οι Ιάπωνες μηχανικοί θέλησαν να δώσουν μια πιο παραδοσιακή χροιά στην οδήγηση, παρά τα έντονα εξηλεκτρισμένα χαρακτηριστικά. Η εκκίνηση γίνεται σχεδόν πάντοτε ηλεκτρικά, και αν ο οδηγός επιδείξει αυτοσυγκράτηση, το σύστημα δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτροκίνηση.

Σε αντίθετη περίπτωση, το σύστημα, είτε μέσω της απευθείας εμπλοκής του βενζινοκινητήρα είτε μέσω του κιβωτίου που προσομοιάζει τις παραδοσιακές αλλαγές σχέσεων (στην πραγματικότητα απλώς διακόπτεται στιγμιαία η ισχύς και παράγεται μουγκρητό από τα ηχεία), ο οδηγός ορκίζεται ότι έχει στα χέρια του ένα σπορτίφ όχημα.

Μέσω ενός επιλογέα, οι χρήστες μπορούν να αλλάζουν αυτόματα μεταξύ τεσσάρων προγραμμάτων οδήγησης: Normal, Sport, Eco και Snow. Το πρόγραμμα Sport βελτιώνει την απόκριση του γκαζιού και τις επιδόσεις, ενώ το Eco προσαρμόζει τη λειτουργία της μονάδας ισχύος με γνώμονα την αποδοτικότητα καυσίμου. Το νέο πρόγραμμα Snow προσαρμόζει τα χαρακτηριστικά απόκρισης του γκαζιού για οδήγηση σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης.

Δυστυχώς, παρά την ύπαρξη των πολύ πρακτικών μεταλλικών paddles στο τιμόνι (τα οποία μάλιστα προέρχονται από το εμβληματικό NSX), η ανάκτηση ενέργειας ρυθμίζεται ουσιαστικά σε τέσσερις βαθμίδες, μόνο στο πρόγραμμα Sport. Στο Normal, που είναι το default πρόγραμμα κατά την εκκίνηση, η όποια επέμβαση ακυρώνεται πολύ γρήγορα.

Παρά λοιπόν την εικονική πραγματικότητα του κιβωτίου και παρά τα εξαιρετικά δείγματα γραφής που είχαμε αποκομίσει από το Civic, το ZR-V αφήνει στην άκρη τα σπορτίφ χαρακτηριστικά, όπου απλώς προδιαθέτει για το κάτι παραπάνω (χάρη και στο σύστημα winding control, το οποίο στις στροφές διατηρεί ψηλά τον κινητήρα αυξάνοντας παράλληλα το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας), επιλέγοντας να εστιάσει σε μια ωραία ποιότητα κύλισης, εκμεταλλευόμενο τις διαδρομές της ανάρτησης και τους 18άρηδες τροχούς.

Στο ταμείο

Δύσκολοι καιροί για υβριδικούς πρίγκιπες, όταν παραμονεύουν τα κάθε λογής plug-in μοντέλα, με την ευνοϊκή νομοθεσία για εταιρική χρήση που τα συνοδεύει, ενώ από την άλλη βρίσκεται μια πλειάδα από C- & D-SUV.

Με απόλυτα κριτήρια, το ZR-V σε κερδίζει χάρη στην ποιότητα κύλισης, στους χώρους (εξαιρουμένου του πορτ μπαγκάζ), στην ποιότητα και στην αίγλη του ονόματος Honda, ενώ το υβριδικό του σύστημα λειτουργεί ωραία, διατηρώντας σε πολύ λογικά επίπεδα την κατανάλωση.

Φτάνοντας στο ταμείο, όμως, ο υποψήφιος αγοραστής έρχεται αντιμέτωπος με ένα κόστος που ξεκινάει από τα 44.700 ευρώ για την αρχική έκδοση Elegance, όταν η Sport ανεβαίνει στα 51.800 ευρώ, ενώ η πλουσιότερη Advance βρίσκεται στα 55.800 ευρώ.

Συνοδεύεται πάντως από 5ετή εγγύηση, επέκταση πανευρωπαϊκής οδικής βοήθειας μέσω του προγράμματος Honda Assist, που επίσης θα φτάνει τα 5 χρόνια και τα 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (ή 160.000 χλμ.) για διατήρηση του 70% και άνω της χωρητικότητας της μπαταρίας υψηλής τάσης.

Παράλληλα προσφέρεται ένα καινούργιο προωθητικό πρόγραμμα με επιδοτούμενο επιτόκιο 2,9% (40% προκαταβολή, έως 60 μήνες εξόφληση) και 5 χρόνια δωρεάν service (εργασία και ανταλλακτικά προγράμματος περιοδικής συντήρησης), ενώ πλέον ο όμιλος Σαρακάκη θα δραστηριοποιηθεί έντονα και στον τομέα της χρονομίσθωσης, κάτι που φυσικά θα περιλαμβάνει και το νέο CR-V._ 4Τ

 

HONDA ZR-V

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: η/κ + β/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.993 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 143 ίπποι/6.000 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 186 Nm/4.500 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 184 ίπποι >ΡΟΠΗ (η/κ): 315 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 184 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 315 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: 2 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.568×1.840×1.620 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.657 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 390 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.604 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,9 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 173 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 131 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 44.700 ευρώ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!