top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το Kia Stonic 1.4 MPi 100 PS

Η ατμοσφαιρική έκδοση των 1,4 λίτρων του νέου Kia Stonic επιχειρεί να αυξήσει έτι περεταίρω τη δεξαμενή των δυνητικών αγοραστών του προτάσσοντας το προφανές πλεονέκτημα της τιμής απέναντι στην «τουρμπάτη» εκδοχή του 1,0 λίτρου.

Αποτελώντας το κυρίαρχο σήμερα trend στη σύγχρονη αυτοκίνηση, οι κινητήρες τούρμπο «λελογισμένου» κυβισμού μας έχουν κάνει να ξεχνάμε τις παραδοσιακές προτάσεις του είδους τις οποίες, ως συνήθως, συνιστούν μηχανικά σύνολα μεσαίας χωρητικότητας με φυσική αναπνοή, τα οποία για πολλούς εξ υμών συνεχίζουν να συνθέτουν μία συγκριτικά πιο «σίγουρη» και πιο οικονομική από πλευράς κόστους λύση. Στην περίπτωση του Kia Stonic, ο ατμοσφαιρικός… αντίλογος απέναντι στην επέλαση των τούρμπο και στον 3κύλινδρο για την περίσταση 1.000άρη T-GDi των 120 ίππων έρχεται από έναν 4κύλινδρο 1.400άρη, με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ψεκασμό πολλαπλών σημείων και σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, που αποδίδει 100 «ταπεινούς» ίππους τις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 133 Nm στις 4.000 σ.α.λ. συνδυαζόμενος μ’ ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Φυσικά, η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς της κατασκευής, επιλογή που αποτελεί κοινό τόπο στην πλειοψηφία των σύγχρονων B-SUV’s.

Αν κάποιος δεν έχει… καλομάθει στην πληθώρα ροπής των κινητήρων τούρμπο κι αν οι επιδόσεις δεν αποτελούν «κεντρική» προτεραιότητα, το μίγμα απόδοσης και λειτουργίας που προσφέρει στην πράξη ο ατμοσφαιρικός 1.400άρης των Κορεατών θα ικανοποιήσει. Στο βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ, η παροχή ισχύος είναι γραμμική έως και τον κόφτη, ενώ και η απόκριση συγκαταλέγεται στα «συν» του. Με πλήρες φορτίο η κατάσταση είναι ελαφρώς πιο «δύσκολη», εκτός κι αν ο 4κύλινδρος της Kia βρίσκεται πάνω από τις 3.000-3.500 σ.α.λ., όπου και βρίσκεται στο στοιχείο του. Η ηχητική του χροιά είναι η αναμενόμενη, κάτι που με βεβαιότητα μπορούμε να επικαλεστούμε και για τις απαιτήσεις του σε καύσιμο, καθώς η μέση τιμή που «είδαμε» σε μικτές συνθήκες κίνησης καθ’ όλη τη διάρκεια της συμβίωσής μας μαζί του έφτασε 8,5 λιτ./100 χλμ. Στον ανοιχτό δε δρόμο και με μ.ω.τ. που κυμαίνονται πέριξ των θεσμοθετημένων ορίων, η δίψα του για βενζίνη πέφτει κατά 1 περίπου λίτρο για κάθε 100 χλμ.

Από εκεί και πέρα, το 1.400άρη Β-SUV της Kia παραμένει ακριβώς όπως το… αφήσαμε στην υπερτροφοδοτούμενη έκδοση του 1,0 λίτρου. Με αρωγό τη «δεμένη» αίσθηση της ανάρτησης και των εξελιγμένων αμορτισέρ με τα υδραυλικά rebound stoppers, η αίσθηση που εισπράττεις πίσω από το ελαφρύ, αλλά πάντοτε ακριβές τιμόνι, είναι και εδώ σπορτίφ, όπως άλλωστε μαρτυρά και το όνομα της (Sport και Tonic=Stonic), με τις κλίσεις να παραμένουν μικρές, τις αντιδράσεις στην υπερβολή ήπιες και τα περιθώρια πρόσφυσης με τους εμπρός τροχούς υπό γωνία υψηλά. Μέσα στην πόλη δε, το Stonic «μας» εξακολουθεί να είναι και ευχάριστο και ευκολοδήγητο, κι αυτό όχι μόνο λόγω της ευελιξίας του, αλλά πρωτίστως χάρη στην πολύ καλή θέση οδήγησης, την απρόσκοπτη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις και τη «φιλική» αίσθηση του κιβωτίου στις –αναγκαστικά- πιο συχνές αλλαγές σχέσεων.

Η καμπίνα, όπως σε κάθε Stonic, είναι ιδιαίτερα προσεγμένη σε επίπεδο απτής ποιότητας, με τις «καθαρές» στιλιστικές φόρμες απ’ άκρη σε άκρη, τις ικανοποιητικές σε αριθμό θέσεις για μικροαντικείμενα, την απροβλημάτιστη εργονομία και τον πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας να έχουν δικαίως τον πρώτο λόγο. Οι διαθέσιμοι χώροι για τους πίσω επιβάτες, χάρη στο επαρκές μήκος των 4,14 μ., το ευρύ για τα δεδομένα της κατηγορίας μεταξόνιο (2,58 μ.), αλλά και την επίπεδη διαμόρφωση του δαπέδου, πολύ δύσκολα θα δώσουν αφορμές για αρνητικά σχόλια. Κάτι που συμβαίνει για την περίσταση και με το χώρο φόρτωσης στο πίσω μέρος της κατασκευής, που χωρίς να είναι ο μεγαλύτερος του είδους, μπορεί εύκολα να «σκαρφαλώσει» σε μεταφορική δυναμική από τα 352 λίτρα στα 1.155 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Μοναδικό αισθητό «μείον» εδώ είναι το ψηλό κατώφλι φόρτωσης, καθώς η 5η πόρτα δεν φτάνει αρκετά χαμηλά, εξαιτίας της διαμόρφωσης του πίσω προφυλακτήρα και της θέσης που έχει επιλεγεί για την εγκατάσταση της πινακίδας κυκλοφορίας του οχήματος.

Τιμολογιακά, η «100άρα» έκδοση των 1,4 λίτρων του Kia Stonic τοποθετείται ένα κλικ πιο χαμηλά από την υπερτροφοδοτύμενη «120άρα» του 1,0 λίτρου. Συγκεκριμένα, στο επίπεδο εξοπλισμού Uptown το κόστος αγοράς ορίζεται στα 16.090 € (-1.000 € σε σχέση με το αντίστοιχο Stonic 1.0 T-GDi) και στην πλουσιότερη Premium στα 17.190 € (-470 €). Το εξοπλιστικό πλεονέκτημα της δεύτερης έναντι της πρώτης έκδοσης έγκειται στον αυτόματο κλιματισμό, στο cruise control, στους αισθητήρες παρκαρίσματος και στην κάμερα οπισθοπορείας, στους αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, στα δερμάτινα καθίσματα, στην πίσω θύρα USB, στο σπορ δερμάτινο τιμόνι, στις επενδύσεις Piano Black και Satin Chrome στην καμπίνα, καθώς και στα πίσω φώτα LED._Χ.Α.

Kia Stonic 1.4 MPi 100 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κυβισμός> 1.368 κ.εκ. Κύλινδροι> 4 Μέγ. ισχύς> 100 ίπποι/6.000 σ.α.λ. Μέγ. Ροπή> 133 Nm/4.000 σ.α.λ. 0-100 χλμ./ώρα> 12,6 δλ. Τελική ταχύτητα> 172 χλμ./ώρα Μέση κατανάλωση δοκιμής> 8,5 λιτ./100 χλμ. Εκπομπή CO2> 125 gr/χλμ. Ανάρτηση εμπρός/πίσω> Γόνατα Μακφέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας Διαστάσεις (MxΠxΥ)> 4.140×1.760×1.520 Μεταξόνιο>2.580 χλστ. Χώρος αποσκευών> 352-1.155 λίτρα Βάρος> 1.160 έως 1.253 κιλά


Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος, Χρήστος Αποστολόπουλος


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ