X
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το νέο Renault Clio 1.0 TCe 100

Σας μεταφέρουμε τις πρώτες εντυπώσεις από τη δοκιμή του νέου Clio με το 1.000άρη τούρμπο κινητήρα των 100 ίππων.

Αν βιαστείς να το υποτιμήσεις θεωρώντας ότι πρόκειται για ένα απλό facelift της προηγούμενης γενιάς, τότε πραγματικά θα έχεις χάσει ένα από τα πλέον αξιόλογα μοντέλα της κατηγορίας Β. Σε αυτές τις τρεις γραμμές συνοψίζονται αυτά που μπορείς να πεις σε όλους εκείνους που σπεύδουν να παρεξηγήσουν το νέο Clio.

Οι παρεξηγήσεις πηγάζουν από το γεγονός ότι η Renault, από τη στιγμή που βρήκε μια επιτυχημένη συνταγή σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση, δε χρειάστηκε να προβεί σε ριζοσπαστικές αλλαγές, εξελίσσοντας και ωριμάζοντας την αρχική συνταγή, που ας μην ξεχνάμε πως αποτελεί έναν από τους βασικότερους παράγοντες αυτής της εμπορικής ηγεμονίας του γαλλικού σουπερμίνι σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Έτσι και αλλιώς, η εμφάνιση είναι πάντοτε ένα θέμα άκρως υποκειμενικό, κάτι που δεν ισχύει για το εσωτερικό. Εκεί οι αλλαγές του νέου μοντέλου είναι μεγάλες και δε χωρούν οποιαδήποτε αμφισβήτηση. Ξεχωρίζουν τα ποιοτικά και μαλακά στην υφή πλαστικά που καλύπτουν τις περισσότερες επιφάνειες με τις οποίες έρχονται σε επαφή οδηγός και συνοδηγός. Ο πρώτος έχει στη διάθεσή του ένα ανασχεδιασμένο κάθισμα, το οποίο προσφέρει καλή στήριξη στη μέση και στους ώμους. Στη νέα σχεδίαση του ταμπλό ξεχωρίζουν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων της έκδοσης Dynamic (θυμίζει αυτόν των Megane και Kadjar, με περισσότερες επιλέξιμες επιλογές στις δευτερεύουσες ενδείξεις που εμφανίζονται περιμετρικά της κεντρικής απεικόνισης), η κονσόλα (που δεν είναι πλέον ενιαία) με ξεχωριστά τμήματα για την οθόνη πολυμέσων (7΄΄ στην έκδοση Expression, με σύστημα πλοήγησης στην πλουσιότερη Dynamic, στην οποία εάν το επιθυμεί ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να τοποθετήσει το κορυφαίο σύστημα της σειράς με οθόνη 9,3΄΄) και τα στρογγυλά χειριστήρια του αυτόματου κλιματισμού (έκδοση Dynamic).

Οι οριακά μεγαλύτερες διαστάσεις έχουν αυξήσει ελαφρώς το διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι των πίσω επιβατών, χωρίς αυτό πάντως να σημαίνει ότι το γαλλικό σουπερμίνι πλησιάζει τους κορυφαίους ανταγωνιστές της κατηγορίας. Η κυριότερη βελτίωση εντοπίζεται στο πορτ μπαγκάζ, το οποίο έχει πλέον χωρητικότητα 391 λίτρα, αλλά και ένα αρκετά ψηλό κατώφλι φόρτωσης.

Ακόμα μία ένδειξη της ολοκαίνουργιας υπόστασης του Clio είναι η πλατφόρμα CMF-B, που πλαισιώνεται από νέους κινητήρες, καθώς και καινούργια συστήματα υποβοήθησης και συνδεσιμότητας. Αξίζει βέβαια να υπενθυμίσουμε ότι στα μέσα της ερχόμενης χρονιάς θα δούμε και την plug-in υβριδική έκδοση του Clio, που αργότερα θα πλαισιωθεί από το αμιγώς ηλεκτρικό Zoe, το οποίο επίσης θα εισαχθεί κανονικά πια στην ελληνική αγορά. Στην προκειμένη περίπτωση, κάτω από το καπό βρίσκεται ο 1.000άρης TCe κινητήρας των 100 ίππων, ο οποίος συνεργάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Παρά το γεγονός ότι η μέγιστη ροπή των 160 Nm αποδίδεται αρκετά ψηλά (για τα δεδομένα των σύγχρονων downsized τούρμπο κινητήρων του ανταγωνισμού), στις 2.750 σ.α.λ. η βελτίωση σε σχέση με τον απερχόμενο 900άρη κινητήρα είναι αισθητή, σε ό,τι αφορά τόσο την καθημερινή χρήση όσο και τις επιδόσεις. Ακόμα και στις χαμηλές σ.α.λ. η ελαστικότητα είναι αρκετά ικανοποιητική, ενώ μια σύγκριση με το απελθόν μοντέλο αποδεικνύει ότι οι χρόνοι των επιταχύνσεων τόσο από στάση όσο και των ρεπρίζ έχουν βελτιωθεί. Από πλευράς κατανάλωσης η μέση τιμή που καταγράψαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής διαμορφώθηκε οριακά πάνω από τα 7 λίτρα/100 χλμ.

Στο δρόμο επίσης έχουμε να σημειώσουμε κάποιες τροποποιήσεις σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Η κάπως σφιχτότερη και σαφώς πιo ξερή ανάρτηση του προηγούμενου μοντέλου έχει πλέον μετουσιωθεί σε ένα αντιπροσωπευτικότερο δείγμα αυτού που έχουμε μάθει να καταδεικνύουμε ως γαλλική σχολή. Οι λίγο μαλακότερες ρυθμίσεις που έχουν υιοθετηθεί στο νέο Clio χαρίζουν μια αποτελεσματικότερη κύλιση. Μόνο οι πολύ έντονες ανωμαλίες θα γίνουν αντιληπτές, ενώ η μόνη παρατήρηση έχει να κάνει με τον ηχηρό τρόπο που αντιμετωπίζεται η απόσβεση των κακοτεχνιών του οδοστρώματος. Οι κλίσεις στις στροφές δεν αποκτούν ενοχλητικές διαστάσεις, ενώ καλοδεχούμενη είναι μια «ζωντάνια» του πίσω μέρους, που ποτέ δε μετουσιώνεται σε κάτι παραπάνω, μιας και καραδοκεί το μη απενεργοποιούμενο ESP. To τιμόνι έχει ικανοποιητική αίσθηση, ενώ ιδιαίτερα εύχρηστο είναι το σύνολο επιλογέα και συμπλέκτη. Τα 58,7 μ. που καταγράψαμε για την ακινητοποίηση από τα 120 χλμ./ώρα είναι μια ικανοποιητική τιμή, όπου θα πρέπει να σημειώσουμε την ύπαρξη ταμπούρων στους πίσω τροχών (κάτι που θεωρούμε ότι αποτελεί μειονέκτημα, αν και υιοθετείται και από ορισμένα παραπλήσιας ισχύος μοντέλα του ανταγωνισμού). Μάλιστα, στο τεύχος του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ που κυκλοφορεί αύριο στα περίπτερα αντιπαραθέτουμε το συγκεκριμένο Clio με το VW Polo TSI των 95 ίππων.

Το 100άρι Clio προσφέρεται στις εκδόσεις Authentic, Expression και Dynamic, με το κόστος να ξεκινάει από τα 14.690 ευρώ (όπου για το λανσάρισμα του αυτοκινήτου προσφέρεται έκπτωση 500 ευρώ σε όλες τις βενζινοκίνητες εκδόσεις)._ Σ. Τ.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ 1.0 ΤCe 100

ΚΥΒΙΣΜΟΣ 999 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 100 ίπποι/5.000 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 160 Nm/2.500 σ.α.λ.

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ Στους εμπρός τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ Xειροκίνητο 6 σχέσεων

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα ΜακΦέρσον

ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτος άξονας

 

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ 4.050×1.798×1.440 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.583 χλστ.

ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ 391-1.069 λτ.

ΒΑΡΟΣ 1.178 κιλά

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ* 11,3 δλ.

0-140 ΧΛΜ./ΩΡΑ* 23,4 δλ.

80-110 ΧΛΜ./ΩΡΑ ΜΕ 3η/4η/5η* 5,5/8,5/14,2 δλ.

120-140 ΧΛΜ./ΩΡΑ ΜΕ 4η/5η* 7/11,2 δλ.

120-0 ΧΛΜ./ΩΡΑ* 58,7 μ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 187 χλμ./ώρα

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ* 7,1 λίτρα/100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 99 γρ./χλμ.

ΤΙΜΗ Από 14.190 ευρώ (συμπεριλαμβάνεται προωθητικό πρόγραμμα 500 ευρώ)

 

*ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ 4 ΤΡΟΧΟΙ

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!