top icon
Δοκιμές

Δοκιμάζουμε το Nissan Qashqai 1.2 DiG-T CVT

Η βενζινοκίνητη έκδοση των 1,2 λίτρων του νέου Qashqai με το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων έρχεται να αθροίσει επιπλέον πλεονεκτήματα στο δημοφιλές SUV της ιαπωνικής εταιρείας παρά να του στερήσει «πόντους» σε επιμέρους τομείς.

Το νέο Nissan Qashqai το γνωρίσαμε για πρώτη φορά στους δρόμους της Αυστρίας το καλοκαίρι που μας πέρασε (διαβάστε εδώ τις πρώτες οδηγικές μας εντυπώσεις), ενώ αμέσως μετά το λανσάρισμά του στη χώρα μας στις αρχές του φθινοπώρου, είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια… γερή γεύση από το best seller SUV των Ιαπώνων που χρόνια τώρα πρωταγωνιστεί στη χώρα μας αλλά και στο σύνολο των αγορών της γηραιάς ηπείρου από το 2007 μέχρι και σήμερα, με αφορμή τη δοκιμή στα πάτρια εδάφη της πετρελαιοκίνητης και τετρακίνητης για την περίσταση έκδοσης των 1,6 λίτρων με τους 130 ίππους (περισσότερα για αυτή μπορείτε να διαβάσετε εδώ). Αυτή τη φορά σειρά έχει η «βασική» βενζινοκίνητη, η οποία κινείται από τον ήδη γνωστό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.197 κ.εκ. με τους 115 ίππους, που για την περίσταση συνεπικουρείται από το γνώριμο από το πρόσφατο παρελθόν κιβώτιο CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, δηλαδή) των Ιαπώνων.

Όπως όλα τα κιβώτια του συγκεκριμένου τύπου, έτσι και αυτό της Nissan δε διαθέτει γρανάζια. Αντ’ αυτών, το Χtronic, όπως ονομάζεται, έχει έναν χαλύβδινο ιμάντα που ενώνει δύο τροχαλίες μεταβαλλόμενης διαμέτρου, με την πρώτη να είναι συνδεδεμένη με την έξοδο ισχύος του κινητήρα και τη δεύτερη με τον άξονα μετάδοσης της κίνησης. Πρακτικά, κάθε τροχαλία αποτελείται από δύο δίσκους που αυξάνουν και μειώνουν την ακτίνα περιστροφής του ιμάντα και επομένως τη σχέση μετάδοσης. Για την περίσταση, σε μια προσπάθεια να προσομοιωθεί η λειτουργία ενός «κλασσικού» αυτόματου κιβωτίου, οι Ιάπωνες έχουν προεπιλέξει 6 διαφορετικές σχέσεις, τις οποίες μάλιστα ο οδηγός μπορεί να χειριστεί κατά το δοκούν και με το γνώριμο τρόπο μετακινώντας είτε προς τα εμπρός είτε προς τα πίσω τον επιλογέα που βρίσκεται στη φυσική προέκταση του δεξιού του χεριού -και όχι από τα πολυφορεμένα πλέον paddles πίσω από το τιμόνι που εδώ λάμπουν δια της απουσίας τους. Το πιο σημαντικό ίσως χαρακτηριστικό του CVT κιβωτίου του Qashqai είναι το ότι επιχειρεί να προσομοιώσει τις 6 αυτές σχέσεις και στο αυτόματο πρόγραμμα D, με τον οδηγό να αντιλαμβάνεται κατά την κίνηση του οχήματος τις σχέσεις να διαδέχονται η μια την άλλη και τις στροφές του κινητήρα να ανεβαίνουν και να κατεβαίνουν.

Μπορεί ο τρόπος που πραγματοποιούνται όλα αυτά να υστερεί σε αίσθηση σε σχέση με εκείνη που εισπράττει κανείς σήμερα από ένα «παραδοσιακό» αυτόματο κιβώτιο της αγοράς -πολλώ δε μάλλον από ένα διπλού συμπλέκτη- ωστόσο ο τρόπος που πραγματώνονται όλα αυτά καταφέρνει στο αυτόματο πάντα mode να μετριάζει το μέχρι τώρα σύνηθες στα CVT κιβώτια φαινόμενο της διατήρησης των στροφών του κινητήρα σε υψηλά επίπεδα κατά την επιτάχυνση. Σε πιο χαλαρούς ρυθμούς κίνησης, το Χtronic κιβώτιο αποδεικνύεται, όπως και στο παρελθόν, αρκετά «επίπεδο» και γραμμικό στον τρόπο που λειτουργεί. Και το στοιχείο αυτό, σε συνδυασμό με το πρόγραμμα ECO, στο οποίο οι στροφές στο πρόγραμμα D «συγκρατούνται» σε ακόμα πιο χαμηλά επίπεδα, έρχεται να προσθέσει ένα ακόμα λιθαράκι τόσο στον τομέα της ευχρηστίας, όσο σε εκείνον της κατανάλωσης καυσίμου, η οποία κυμαίνεται περίπου στα 8 λίτρα/100 χλμ. με φυσιολογικούς ρυθμούς κίνησης, φλερτάροντας όμως με τα 9+ μέσα στην πόλη αλλά και στην περίπτωση που ο οδηγός αποφασίσει να πατήσει πιο βαθιά το δεξί πεντάλ.

Όσο για τον 4κύλινδρο κινητήρα αυτόν καθ’ αυτόν, παρά τα μόλις 1.197 κ.εκ. του, οι 115 ίπποι που αποδίδει στις 5.200 σ.α.λ. για την περίσταση, μα, προπάντων, τα 165 Nm της μέγιστης ροπής του (σ.σ.: 190 στις εκδόσεις με χειροκίνητο κιβώτιο), τα οποία κάνουν την εμφάνισή τους ακόμα πιο χαμηλά, και δη από τις μόλις 1.750 αντί για τις 2.000 σ.α.λ. της έκδοσης με μηχανικό 6άρι σασμάν, φροντίζουν ώστε οι μετακινήσεις να πραγματοποιούνται με αξιοπρεπείς σε κάθε περίπτωση ρυθμούς. Σε γενικές γραμμές, ο συνδυασμός του «μικρού» υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα της Nissan, ο οποίος παρεμπίπτοντος αποδίδει εξίσου ικανοποιητικά και στις υψηλές στροφές, με το συγκεκριμένο τύπο μετάδοσης, ο οποίος διατίθεται σε όλες τις εκδόσεις, πλην των πετρελαιοκίνητων 1.5 και 1.6 4×4, προσδίδει έναν αγχολυτικό χαρακτήρα στις μετακινήσεις που δεν προκαλεί τον οδηγό με σπορτίφ αναζητήσεις.

Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τον γενικότερο προσανατολισμό του ίδιου του αυτοκινήτου, καθώς κάθε τι σε αυτό είναι «στημένο» σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και αίσθησης πίσω από το τιμόνι με γνώμονα την άνεση και τις «ποιοτικές μετακινήσεις». Δεν πρόκειται για ένα GTi-SUV που θα το επιλέξει κανείς για τον σπορτίφ χαρακτήρα και το… νεύρο του, και αυτό είναι μια απόλυτα συνειδητή επιλογή για τους ανθρώπους της Nissan, οι οποίοι επένδυσαν πολύ περισσότερο σε παραμέτρους, όπως η ποιότητα κύλισης για παράδειγμα, βελτιώνοντας όμως συγχρόνως τα όποια τρωτά στοιχεία του προκατόχου του που είδαμε για πρώτη φορά να πατά τους τροχούς του στην άσφαλτο το 2014. Έτσι και στη συγκεκριμένη έκδοση, το σύστημα διεύθυνσης -ειδικά γύρω από τη θέση της ευθείας- παρέχει πλέον πολύ καλύτερη αίσθηση, κάτι που προκύπτει όχι μόνο από το βελτιωμένο σε σχέση με το παρελθόν «βάρος» του, που σε καμία περίπτωση δεν θα προβληματίσει στους μικρο-ελιγμούς μέσα στην πόλη, αλλά και από την εμφανώς πιο «φυσική» επαναφορά του, χάρη στο σύστημα Active Return Control που το συνεπικουρεί. Από εκεί και πέρα, οι διαφορετικές αντιστρεπτικές δοκοί, τα νέα σινεμπλόκ και το διαφορετικό set-up ελατηρίων και αμορτισέρ έχουν δημιουργήσει ένα σαφώς πιο άνετο, σε σχέση με το παρελθόν, Qashaqai. Πολύ περισσότερο δε, στην έκδοση Acenta της δοκιμής μας, η οποία πατούσε σε 17άρες ζάντες και ελαστικά με «60αρι» προφίλ, συνδυασμός που καταφέρνει να «λειάνει» σε απόλυτα ικανοποιητικό βαθμό την πλειοψηφία των… ανωμαλιών των ελληνικών δρόμων. Από εκεί και πέρα, στον ανοιχτό δρόμο το «μικρό» Qashqai θα γείρει λογικά, με την υποστροφή να αποτελεί χαρακτηριστικό που έρχεται μόνο στην υπερβολή ή/και σε πολύ ολισθηρές συνθήκες οδιστρώματος. Στον ανοιχτό δε δρόμο, το ιαπωνικό SUV αποδεικνύεται ακόμα πιο «ταξιδιάρικο» από τον προκάτοχό του, με την ανάρτηση να ελέγχει χωρίς παρατράγουδα τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αμαξώματος.

Από εκεί και πέρα, το Qashqai συνεχίζει και στην έκδοση των 1,2 λίτρων να αποτελεί μια πρώτης τάξης επιλογή για όποιον αναζητά ένα προσεγμένο σε κάθε του πτυχή, ποιοτικό, αλλά και αρκούντως ευρύχωρο οικογενειακό της μεσαίας κλάσης. Πλέον, η αίσθηση που αφήνουν στο χέρι τόσο τα εσωτερικά πάνελ των θυρών όσο και το ταμπλό, αλλά και συγκεκριμένοι περιφερειακοί διακόπτες, όπως εκείνοι των ηλεκτρικών παραθύρων, είναι βελτιωμένη σε σχέση με το παρελθόν. Τριγμοί ή ατέλειες στο φινίρισμα λάμπουν δια της απουσίας τους, ενώ ο εξοπλισμός, ακόμα και στη «φτωχή» έκδοση Acenta, δεν παρουσιάζει ελλείψεις. Οι χώροι δύσκολα θα προβληματίσουν, ενώ η βελτιωμένη ηχομόνωση της καμπίνας είναι το μόνο στοιχείο που… χάνεται στην έκδοση της δοκιμής μας εξαιτίας του CVT κιβωτίου που μοιραία κρατά πιο ψηλά τις στροφές του υπερτροφοδοτούμενου 1.200άρη της Nissan.

Πόσο κοστίζουν όλα τα παραπάνω; Ιδού ο λεπτομερής τιμοκατάλογος της έκδοσης 1.2 DiG-T με το αυτόματο, CVT κιβώτιο της Nissan.

1.2 DiG-T 115 PS Energy: 19.190 € 1.2 DiG-T 115 PS Acenta: 21.290 € 1.2 DiG-T 115 PS N-Connecta: 22.490 € 1.2 DiG-T 115 PS N-Connecta Look: 24.790 € 1.2 DiG-T 115 PS Techna:28.290 € 1.2 DiG-T 115 PS Techna+: 31.890 €.

Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν 6 αερόσακους, καθώς και με συστήματα υποστήριξης οδηγού που περιλαμβάνουν τα γνωστά μας ABS και ESP. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης το air condition, το σύστημα παρακολούθησης της πίεσης ελαστικών, το ψηφιακό ραδιόφωνο DAB, η συνδεσιμότητα μέσω Bluetooth, το start&stop, ηλεκτρικό χειρόφρενο, cruise control με περιοριστή ταχύτητας και οι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες σε συνδυασμό με ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω. Από εκεί και πέρα, η έκδοση Acenta διαθέτει επιπλέον 17άρες αντί για 16άρες ζάντες, αισθητήρες βροχής και φώτων, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα κιβωτίου και προβολείς ομίχλης, ενώ η N-Connencta το πακέτο ασφαλείας Safety Shield, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός/πίσω, μπουτόν εκκίνησης, οθόνη αφής 7 ιντσών και σύστημα πλοήγησης, τροχούς 18’ και καθίσματα τύπου Monoform. H N-Connecta Look επιπλέον ράγες οροφής και ηλιοροφή και η Techna σύστημα ειδοποίησης τυφλού σημείου, αυτόνομο σύστημα παρκαρίσματος, προβολείς Bi-LED, θερμαινόμενα καθίσματα και τροχούς 19 ιντσών. Η κορυφαία Techna+ εφοδιάζεται επιπλέον με ηχοσύστημα της Bose με 8 ηχεία, δερμάτινο σαλόνι Nappa, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα και θερμαινόμενο εμπρός παρπρίζ._Χ.Α.

NISSAN QASHQAI 1.2 DiGT CVT / ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κυβισμός: 1.197 κ.εκ. Μέγιστη ισχύς 115 ίπποι/5.200 σ.α.λ. Μέγιστη ροπή 165 Νm/1.750 σ.α.λ. Ανάρτηση εμπρός Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός Ανάρτηση πίσω Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ. 4.394×1.806×1.590 χλστ. Μεταξόνιο 2.646 χλστ. Βάρος Από 1.343 (ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού) 0-100 χλμ./ώρα* 12,9 δλ. Τελική ταχύτητα* 173 χλμ./ώρα Μέση κατανάλωση 8,6 λίτρα/100 χλμ. Εκπομπή CO2 129 γρ./χλμ. *εργοστασιακές τιμές

Φωτογραφίες: Χρήστος Αποστολόπουλος

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ