Μη σας ξεγελά η καλλίγραμμη σιλουέτα του Audi R8 Spyder. Αυτό το τετρακίνητο V10 «κτήνος» των 540 ίππων, ακόμα και ως κάμπριο, εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά supercar της εποχής μας. Ελάτε μαζί μας να ανέβουμε και να κατέβουμε την Πάρνηθα!

 

All-Weather Supercar

Θα θέλαμε την προσοχή σας. Ακολουθεί δήλωση διαμαρτυρίας -παρ’ ολίγον- εξαπατημένου συντάκτη...

Βγάλε το μανδύα που φόρεσες προσπαθώντας να μας μπερδέψεις και να μας σαγηνέψεις. Αν νομίζεις ότι σε αυτά τα 20 δευτερόλεπτα που απαιτούνται για να ανοίξει η υφασμάτινη οροφή σου θα μας ρίξεις στάχτη στα μάτια, είσαι πολύ γελασμένο. Kαι βγες επιτέλους από αυτό το χαλαρό -Comfort- πρόγραμμα. Δεν ήρθαμε στην Πάρνηθα για ειδυλλιακή βόλτα στην εξοχή, αλλά για αυτό που ξέρεις να κάνεις ίσως καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη υπερκατασκευή της εποχής μας. Να μεταβάλλεσαι από ένα καθημερινό γρήγορο αυτοκίνητο σε ένα... όπλο παντός καιρού!

Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

Audi R8 Spyder

Παράλληλο σύμπαν
Δεν μπορεί να είναι αλήθεια. Ίδια μέρα και ώρα, στο κέντρο επικρατεί πανικός από απεργίες και μποτιλιάρισμα, στο Μετρό οι ουρές για την περίφημη ηλεκτρονική κάρτα θυμίζουν συσσίτιο μεσοπολεμικής περιόδου, κι εμείς, στον -όμορφο- κόσμο μας, ανηφορίζουμε προς Πάρνηθα με κάτι που κοστίζει 302.750 ευρώ... Δεν πρόκειται για τυπογραφικό λάθος. Αυτή είναι η -άδικη- τιμή στην οποία έχει εκτιναχθεί το κόστος του Audi R8 Spyder στην ελληνική αγορά, αφού «μόλις» 103.064 ευρώ είναι το τέλος ταξινόμησης και 38.649 ευρώ ο ΦΠΑ.

Δε θα πτοηθούμε, όμως, και δε θα επηρεαστούμε. Άλλωστε, δεν μπορούμε να αγοράσουμε ούτε τον ΦΠΑ του, οπότε... τη δουλειά μας. Αυτήν την ευλογημένη μερικές φορές δουλειά, αφού ακόμα και για έναν συντάκτη αυτοκινήτου το να βρεθεί μέσα σε ένα supercar, και μάλιστα στους δρόμους της χώρας του, όσες φορές και αν συμβεί, αποτελεί πολλά παραπάνω από την εκπλήρωση ενός παιδικού ονείρου. Μπορεί το συγκεκριμένο με τους τέσσερις κύκλους να μην έχει την αίγλη -αν θέλετε- μιας Ferrari, μιας McLaren, μιας Porsche, αλλά τις κοιτάει στα μάτια χωρίς το παραμικρό άγχος και κόμπλεξ. Κάθε άλλο θα λέγαμε, αφού στην ουσία μιλάμε για μια Lamborghini Huracan, με τη συγγένεια αυτών των δύο να είναι πρώτου βαθμού. Στη δεύτερη γενιά του, μάλιστα, με τον ατμοσφαιρικό V10 των 5.204 κ.εκ. που βρίσκεται στο πίσω μέρος να αποδίδει 540 ίππους στις 7.800 σ.α.λ. αλλά και 540 Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ., και όλα αυτά στη βασική έκδοση, όπως αυτή της δοκιμής, και όχι στην ελαφρωμένη Plus των 610 ίππων και των 560 Nm ροπής. Να υποθέσουμε πως και οι πλέον δύσπιστοι έχουν πειστεί πως το Audi R8 δεν αστειεύεται, είτε ως Coupe είτε ως Spyder.

Audi R8 Spyder

Το χαρακτηρίζεις έως και σπαρτιάτικο εντός, με τα δεδομένα των supercar. Τα πάντα βρίσκονται αποκλειστικά και μόνο γύρω από τον οδηγό, δημιουργώντας κάτι σαν θέση μαχητικού αεροσκάφους. Το στάνταρντ Audi Virtual Cockpit με τα 3D γραφικά υψηλής ανάλυσης στην οθόνη των 12,3 ιντσών αποτελεί τη highlight πινελιά του. Θα θέλαμε τεράστια paddles στην κολόνα του τιμονιού -όπως σε κάθε supercar που σέβεται τον εαυτό του-, αλλά πραγματικά τέτοιου είδους «θέλω» γράφονται μερικές φορές, σε στιγμές που φεύγει ο έρωτας για λίγο... και έρχεται και πάλι η λογική σκέψη. Πώς είπες; Λίγα και τα 112 λίτρα του πορτ μπαγκάζ εμπρός; Έλα, σοβαρέψου, και ερωτεύσου ξανά!
 

Ας το ανοίξουμε. Στο πάρκινγκ του τελεφερίκ πλέον, πατάμε το σχετικό διακόπτη και μέσα σε 20 δλ. ανοίγει η -κορυφαίας ποιότητας- κουκούλα του R8, διαδικασία η οποία μπορεί να πραγματοποιηθεί και εν κινήσει με ταχύτητα έως 50 χλμ./ώρα. Ελαφρύς ο μηχανισμός της, αφού ζυγίζει μόλις 44 κιλά, και αριστοτεχνικός ο τρόπος με τον οποίο τακτοποιείται, σε χώρο μεταξύ της καμπίνας και του κινητήρα.

Audi R8 Spyder

Μπροστά μας μια διαδρομή-θρύλος εντός Αττικής, η οποία έχει εξαφανιστεί από τα εγχώρια αγωνιστικά δρώμενα από τα μέσα της δεκαετίας του 1980. Θυμίζουμε ότι οι πρώτοι αγώνες εκεί πραγματοποιήθηκαν το 1931-1932, σε μια διαδρομή 12 χιλιομέτρων. Το 1958, στις 4 Μαΐου, ο αγώνας «άνοιξε» το Eυρωπαϊκό Πρωτάθλημα Aναβάσεων, κεντρίζοντας το ενδιαφέρον ακόμα και της Porsche(!). Μόνιμος νικητής και θρύλος της ο Bόλφγκανγκ φον Tριπς, κάτοχος άλλωστε και του απόλυτου χρόνου (06:30.09) το 1958 (σε διαδρομή 10 χιλιομέτρων), με τη βάρους 525 κιλών και ισχύος 160 ίππων Porsche 1500 RS Spyder! Πάντως, κωδικούς όπως «Spyder» και «R» έχουμε και εμείς, σκεφτόμαστε, αναπολώντας τους Έλληνες «μύθους» της διαδρομής. O Γιώργος Ραπτόπουλος το 1964 με το DKW F12 πέτυχε το εκπληκτικό για τα δεδομένα 07:04.60 και, φυσικά, ο Τζόνι Πεσμαζόγλου το 1968 σημείωσε το ελληνικό ρεκόρ της, όταν και την ολοκλήρωσε σε 06:37.90, στο τιμόνι της «στρίγγλας», της Chevrolet Corvette Sting Ray δηλαδή, των 7.000 κ.εκ. και των 425 ίππων! Πολλά κυβικά, υψηλή ιπποδύναμη και Πάρνηθα. Τι μας θυμίζει, τι μας θυμίζει...

Audi R8 Spyder

Ήρθαν τα άγρια να διώξουν τα ήμερα...
Ο συνδυασμός τοποθεσίας και Audi R8 Spyder είναι μοναδικός. Τα πρώτα χιλιόμετρα αναγνωριστικά, αφού η συγκεκριμένη διαδρομή μπορεί για πλάκα να σε παρασύρει σε έναν μεθυστικό, αν όχι παρακινδυνευμένο ρυθμό οδήγησης, ο οποίος με τέτοιες κατασκευές αντιπροσωπεύεται αποκλειστικά από τριψήφια νούμερα στο κοντέρ, σε χρόνο dt, τόσο στην κατηφόρα όσο και στην ανηφόρα. Οπότε σεβασμός και προσοχή για αρχή, αφού δεν παύουμε να μιλάμε για ένα όχημα βάρους 1.720 κιλών (1.695 ως Plus), με το πλάτος του στο πίσω μέρος να πλησιάζει τα 2 μέτρα. Για την ακρίβεια 1.940 χλστ., με το μήκος του R8 να είναι στα 4.426 χλστ. (2.650 το μεταξόνιο) και το ύψος μόλις στα 1.244 χλστ. (1.240 το Coupe). Οπότε μικρότερο σε μήκος, φαρδύτερο και χαμηλότερο από τον προκάτοχό του.
 

Λίγο νωρίτερα, στη διαδρομή για το βουνό, θέλοντας να απολαύσουμε τη στιγμή, είχαμε επιλέξει το πρόγραμμα Comfort, οπότε... ο σκύλος είχε μεταμορφωθεί σε αρνάκι και το R8 σε ένα απόλυτα άνετο και ευκολοδήγητο Audi. Τέρμα, όμως, έως εδώ. Από το κουμπί Drive Select στα αριστερά του τιμονιού, απέναντι από το κόκκινο «START ENGINE STOP» που σου φτιάχνει τη διάθεση με το καλημέρα (άλλο να το γράφουμε, και άλλο να ακούσει κανείς τον ήχο στην εκκίνηση...), μπορείς να επιλέξεις: Comfort, Auto, Dynamic ή Individual για εξατομικευμένες ρυθμίσεις, με τα προγράμματα αυτά να επεμβαίνουν σε κινητήρα, σύστημα διεύθυνσης, κιβώτιο, τετρακίνηση και ανάρτηση.

Audi R8 Spyder
Στο Dynamic πλέον, και ο ρυθμός είναι καταιγιστικός. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic των 7 σχέσεων αλλάζει σε ρυθμό πολυβόλου, το κεφάλι κολλάει στο κορυφαίο σε στήριξη κάθισμα, λες και σου έδωσαν χαστούκι για να σε επαναφέρουν στην τάξη, και ο ήχος, αυτός ο εκπληκτικός(!) ήχος από τον κινητήρα αλλά και τις εξατμίσεις με τις τραπεζοειδείς απολήξεις, μεταβάλλεται ανάλογα με το σημείο όπου βρίσκεται η βελόνα του στροφομέτρου. Πιο μπάσος, πιο V8 μπορείς να πεις στις μεσαίες, αλλά εκεί, στις 8.000 σ.α.λ. και πάνω έως τις 8.700, ουρλιαχτό ευτυχίας και ηδονής, το οποίο αποτυπώνεται στα βάθη ακόμα και ενός κάκιστου μουσικού αυτιού -όπως αυτό του γράφοντα-, αλλά και στη μνήμη όσων εκείνη την ώρα τύχει να βρίσκονται σε ακτίνα... αρκετών χιλιομέτρων, αφού τα βράχια του βουνού δημιουργούν το τέλειο φυσικό ηχείο! Όσοι κινούνται στη διαδρομή μέχρι το Καζίνο το απολαμβάνουν, το φωτογραφίζουν, «σελφάρουν» ασταμάτητα μαζί του, με τις μοναδικές και δικαιολογημένες ενστάσεις να έρχονται από τα ήμερα... ελάφια της περιοχής, τα οποία τα τελευταία χρόνια έχουν εξοικειωθεί με τον άνθρωπο. Έχουν δίκιο, σκεφτόμαστε, και επισπεύδουμε τη διαδικασία για να τα αφήσουμε στην ησυχία τους.

Audi R8 Spyder
Τύψεις λίγων δευτερολέπτων, και ξαφνικά πάλι το γκάζι στο πάτωμα. Τα SportContact 6 της Continental (245/35 ZR 19 εμπρός και 295/35 ZR 19 πίσω) δουλεύουν εξαιρετικά, παρά το γεγονός ότι δεν είναι στην καλύτερη κατάστασή τους, ενώ και το κορυφαίο σύστημα πέδησης (σημειώστε αεριζόμενους δίσκους 18 ιντσών, 8πίστονες δαγκάνες εμπρός και 4πίστονες πίσω) είναι εκεί όποτε το χρειαστείς, ακόμα και στο απαιτητικό κατηφόρι της Πάρνηθας, στο οποίο θα νιώθαμε καλύτερα στα τελειώματά του, έστω και ψυχολογικά, αν η κατασκευή των 300+ χιλιάδων ευρώ διέθετε κεραμικά...
 

Μόνο ως «ψώνιο» μπορείς να θεωρηθείς αν ισχυριστείς ότι προσεγγίζεις τα όρια του Audi R8 Spyder από το πρώτο κιόλας ανέβασμα. «Καμία σχέση», δηλώνουμε ανερυθρίαστα, αλλά, πιστέψτε μας, έχει το μαγικό ραβδάκι και σε κάνει να κινείσαι ταχύτατα μαζί του, ακόμα και σε μια τόσο στενή διαδρομή, με ανάποδη κλίση σε πολλές στροφές της και με το χαρακτηριστικό τοιχάκι στην άκρη του δρόμου να σου σφίγγει περισσότερο το στομάχι ακόμα και από τις ίδιες τις εργοστασιακές επιδόσεις του υπερόπλου, επιπέδου 3,6 δλ. για το «0-100», 11,8 δλ. για το «0-200» και με 318 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα!
Τι εκμεταλλεύεσαι; Χωρίς δεύτερη σκέψη, και αν έπρεπε να ξεχωρίσουμε το κορυφαίο σημείο ενός αψεγάδιαστου συνόλου, αυτό θα ήταν το σύστημα διεύθυνσης. Το τιμόνι του είναι εκπληκτικό, σημαδεύεις με ακρίβεια ελεύθερου σκοπευτή, ενώ οι πληροφορίες που φτάνουν στα χέρια σου είναι -ακριβώς- αυτές που πρέπει να έχεις την ώρα της μάχης. Όσο για την ανάρτηση, το σύστημα Audi Magnetic Ride, με διπλά ψαλίδια και αντιστρεπτική εμπρός και πίσω, σφίγγει ιδανικά στο Dynamic, με τη μεταμόρφωση σε σχέση με το Comfort να είναι έντονη.
 

Audi R8 Spyder

Μέχρι στιγμής είναι σαν να κλέβουμε εκκλησία, εξαιτίας και του συστήματος τετρακίνησης quattro με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ηλεκτροϋδραυλικό πολύδισκο συμπλέκτη, που είναι ενσωματωμένος στη μονάδα μετάδοσης του εμπρός άξονα και ανάλογα με τις συνθήκες μπορεί στιγμιαία να κατανείμει έως και 100% της ροπής εμπρός ή και πίσω. Περνώντας στον πίσω άξονα, και πάλι ανάλογα με τη δεδομένη πρόσφυση, η ροπή μπορεί να κατανεμηθεί στο δεξιό ή τον αριστερό τροχό, μέσω μηχανικού μπλοκέ διαφορικού.
Το ESP απενεργοποιείται σε δύο στάδια, και το show ξεκινάει... Το τρένο μετατρέπεται μεμιάς σε πισωκίνητη απόλαυση, και εμείς δε θέλουμε με τίποτα να ολοκληρωθεί αυτή η μέρα. Πώς το απολαμβάνεις; Ανοιχτό φυσικά, με τον ήχο να πλημμυρίζει την καμπίνα και να δημιουργεί την τέλεια στιγμή, την ώρα που το μικρό παρμπρίζ στο πίσω μέρος (ανεβοκατεβαίνει με κουμπί) κάνει σπουδαία δουλειά ως ανεμοθραύστης. Πώς γράφεις χρόνο; Με κλειστή οροφή, αφού θέλεις την απόλυτη συγκέντρωση αλλά και την απουσία των απειροελάχιστων στρεβλώσεων του αμαξώματος, τις οποίες θα αισθανθείς μόνο υπό μεγάλη πίεση.

Audi R8 Spyder

Παραμένοντες!
Επίλογος με δήλωση του συντάκτη προς τη διεύθυνση του περιοδικού...
 

Κύριοι, έπειτα από ήρεμη σκέψη, βασισμένη στα πρόσφατα γεγονότα που διαδραματίστηκαν στο βουνό της Πάρνηθας, αποφασίσαμε τα κάτωθι. Θα παραμείνουμε εδώ για το επόμενο -άγνωστο- χρονικό διάστημα, και το μόνο που ζητάμε είναι μία σακούλα μήλα την ημέρα για να δωροδοκούμε τα ελάφια ώστε να κάνουν τα στραβά μάτια, και κάποια -αρκετά- ευρώ για 100άρα βενζίνη στο ρεζερβουάρ των 80 λίτρων του Spyder. Αν το αίτημά μας για καύσιμα δε γίνει δεκτό, θα παραμείνουμε στη βάση μας, ακόμα και αν χρειαστεί να μην ακούμε πια τη μελωδία του V10 και να περιοριστούμε στο να χαζεύουμε αυτό το μπλε κομψοτέχνημα, με χαλαρή πια μουσική από το κορυφαίο ηχοσύστημα Bang & Olufsen, και τη σκέψη μας να ταξιδεύει μαζί του, στις ωραιότερες διαδρομές του κόσμου! Μη βιαστείτε να απαντήσετε, πάρτε το χρόνο σας. Εδώ θα είμαστε..._ Μ. Σαλ.

Audi R8 Spyder

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ:

ΠΕΜΠΤΗ 26 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ: AUDI R8 SPYDER V10 5.2 FSI QUATTRO S TRONIC

ΟΔΗΓΟΣ: ΜΑΝΩΛΗΣ ΣΑΛΟΥΡΟΣ

ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ: 50

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Audi R8 Spyder V10
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 5.204 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 540 ίπποι/7.800 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 540 Nm/6.500 σ.α.λ.
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Διπλά ψαλίδια,
αντιστρεπτική, Audi Magnetic Ride
ΠΙΣΩ: Διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική,
Audi Magnetic Ride
ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.426x1.940x1.244 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.650 χλστ.
ΒΑΡΟΣ: 1.720 κιλά
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 3,6 δλ.
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 318 χλμ./ώρα
ΤΙΜΗ: 302.750 ευρώ