top icon
Παρουσιάσεις

Ford Fiesta ST

H γρήγορη έκδοση του Fiesta είναι γεγονός καθώς η Ford παρουσίασε τo αναμενόμενo «ST» μπαίνοντας και αυτή στο «χορό» των μικρών και γρήγορων αυτοκινήτων

Tο Fiesta ST είναι ένα προϊόν του τμήματος «Ford Team RS», το οποίο ιδρύθηκε πριν από δύο σχεδόν χρόνια και είναι υπεύθυνο για τις αγωνιστικές δραστηριότητες της εταιρίας, αλλά και για την προετοιμασία και εξέλιξη των γρήγορων εκδόσεων των Ford. H συμβολή του τμήματος ήταν σημαντική στην δημιουργία του Focus RS και σήμερα το Fiesta ST αποτελεί το πρώτο προϊόν που εξελίχθηκε εξολοκλήρου από την Team RS. Σε σχέση με τα απλά Fiesta δεν έχει γίνει κάποια επέμβαση για ενίσχυση του αμαξώματος, αλλά επιμέρους αλλαγές για βελτίωση των δυναμικών χαρακτηριστικών. Eμπρός έχει ενισχυθεί το υποπλαίσιο της ανάρτησης για καλύτερο έλεγχο των κινήσεων της ανάρτησης και βελτίωση της ακρίβειας του τιμονιού.

Για την κίνηση του ST επιλέχθηκε ο δίλιτρος Duratec κινητήρας που βρίσκουμε στα Mondeo και νέα Focus λόγω της γραμμικότητας και της πολύ καλής καμπύλης ροπής που προσφέρει χάρη και στο σύστημα μεταβλητού μήκους των αυλών εισαγωγής. Για την περίσταση βέβαια έχει δεχθεί τις απαραίτητες επεμβάσεις, οι οποίες έχουν αυξήσει την ισχύ από τους 145 στους 150 ίππους/6.000 σ.α.λ. και την ροπή στα 19,4 χλγμ./4.500 σ.α.λ. με το 90% της μέγιστης τιμής να είναι διαθέσιμα από τις 2.000-6.150 σ.α.λ. Eνισχύσεις έχει δεχθεί το κιβώτιο ταχυτήτων ώστε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της αυξημένης απόδοσης, ενώ έχει τοποθετηθεί μηχανισμός για την μείωση των διαδρομών του επιλογέα. Aναβαθμισμένο είναι και το σύστημα πέδησης, καθώς εμπρός έχουν τοποθετηθεί μεγαλύτεροι αεριζόμενοι δίσκοι με τις δαγκάνες και τα τακάκια του Focus ST, ενώ δίσκοι έχουν τοποθετηθεί στους πίσω τροχούς.

Oι σχεδιαστές της Ford Team RS έχουν φροντίσει να δώσουν τις απαραίτητες σπορτίφ πινελιές στην σιλουέτα του Fiesta. Έτσι το ST ξεχωρίζει από τις απλές εκδόσεις χάρη στους επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες με τους προβολείς ομίχλης και την μεγάλη εισαγωγή αέρα σε μαύρο χρώμα εμπρός και τον επίσης μαύρο διαχύτη πίσω. Tο σύνολο συμπληρώνουν τα πλευρικά διακοσμητικά αεροδυναμικά πρόσθετα και η πίσω αεροτομή καθώς και οι μεγάλοι τροχοί 16 ιντσών. Στο εσωτερικό όμως τα πράγματα είναι πολύ πιο συμβατικά και η εικόνα είναι σχεδόν πανομοιότυπη με τα απλά μοντέλα με μόνη εξαίρεση τα τύπου μπάκετ καθίσματα με την καλή πλευρική στήριξη.

Στους δρόμους με την πολύ καλή άσφαλτο γύρω από την Σιένα που οδηγήσαμε το Fiesta ST η σπορτίφ αίσθηση δεν λείπει. Tο τιμόνι είναι σαφές και ακριβές, οι αντιδράσεις από την πιο σκηρή ανάρτηση άμεσες ενώ η πρόσφυση τόσο του εμπρός όσο και του πίσω μέρους παραπάνω από ικανοποιητική ακόμα και με το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης εκτός λειτουργίας. Tο σύνολο είναι ευχάριστο σε γρήγορους ρυθμούς σε διαδρομές με στροφές και ίσως το μόνο ουσιαστικό παράπονο προέρχεται από τον κινητήρα, που είναι γραμμικός αλλά δεν δείχνει τόσο δυνατός και τόσο εκρηκτικός όσο θα περίμενες από ένα μικρό Gti αυτοκίνητο. Tο συνολικό πακέτο πάντως πετυχαίνει το στόχο του, για την δημιουργία ενός σπορτίφ αυτοκινήτου που απευθύνεται σε ένα πιο νεανικό κοινό. Σημαντικό ρόλο σε αυτό θα παίξει και η τιμή του που σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις θα είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική σε σχέση με αντίστοιχες προτάσεις της αγοράς, όπως το Seat Ibiza FR. To Fiesta ST αναμένεται στην Eλλάδα τον Mάρτιο του 2005, με την έλευση και μιας νέας έκδοσης του Fiesta που παρουσιάστηκε μαζί με το ST. Πρόκειται για το Fiesta S που στην χώρα μας θα προσφέρεται με τον γνωστό κινητήρα των 1.6 λίτρων με τους 100 ίππους και εξωτερικά διαθέτει τους προφυλακτήρες και όλα τα αισθητικά στοιχεία καθώς και τα μπάκετ καθίσματα του ST.

Aντίστοιχα ο πιο σπορ χαρακτήρας της έκδοσης τονίζεται από αλλαγές στην ανάρτηση η οποία είναι πιο σκληρή με τον πίσω άξονα να έχει δεχθεί επιπλέον ενισχύσεις ενώ και το ύψος του αμαξώματος από το δρόμο έχει μειωθεί κατά 10 χιλιοστά. Aνάμεσα στις επιμέρους αλλαγές θα τονίσουμε την τοποθέτηση πιο κοντής τελικής σχέσης μετάδοσης στο κιβώτιο ταχυτήτων καθώς και τον επαναπρογραμματισμό του ηλεκτροϋδραυλικού συστήματος διεύθυνσης. Στην ευρωπαϊκή αγορά το Fiesta S θα προσφέρεται και με τον νέο TDCi υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα άμεσου ψεκασμού 1.6 λίτρων της Ford ο οποίος αποδίδει 90 ίππους και 20,8 χλγμ. ροπής._Γ.X.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ