X
Δοκιμές

Honda CR-V: Δοκιμάζουμε την τετρακίνητη, υβριδική έκδοση της νέας του γενιάς

Πλουσιοπάροχο. Αυτή η λέξη έρχεται διαρκώς στο νου, καθώς ανακαλύπτεις ολοένα και περισσότερα από τα προτερήματα του νέου CR-V.

Αν και η κατηγορία των C-SUV είναι από τις πλέον δημοφιλείς, εντούτοις η Honda, κοιτώντας τη μεγαλύτερη (παγκόσμια) εικόνα, έχει επιλέξει να εξαπολύσει την επίθεσή της στη μεγάλη κατηγορία των D-SUV. Μάλιστα, αυτή η επίθεση βασίζεται στην υβριδική τεχνολογία, που έχει εξελιχθεί στα πρότυπα της πολύ απαιτητικής ευρωπαϊκής αγοράς και επεκτείνεται σε παγκόσμιο επίπεδο.

Ακολουθώντας λοιπόν μια κυκλωτική κίνηση στην κατηγορία D, η ιαπωνική εταιρεία καλύπτει το κατώτερο τμήμα της με το νεότευκτο ZR-V, ενώ στο ανώτερο τμήμα έρχεται να τοποθετηθεί η νέα γενιά του CR-V, το οποίο έχει μεγαλώσει ακόμα περισσότερο, σε σχέση με τον προκάτοχο του.

Honda CRV, ένα παγκόσμιο bestseller

Πρόκειται για την έκτη γενιά του παγκόσμιου best-seller που ξεκίνησε την καριέρα του το 1995, θέτοντας μαζί με το Toyota RAV4 τις βάσεις πάνω στις οποίες χτίστηκε το εμπορικό οικοδόμημα των σύγχρονων SUV.

Μεγαλύτερη σε πλάτος και μήκος κατά 10 και 80 χιλιοστά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, η σιλουέτα του τελευταίου CR-V συνεχίζει να παραπέμπει σε ένα επιβλητικό SUV. Χάρη σε αυτό το μεγαλύτερο αποτύπωμα, οι σχεδιαστές μπόρεσαν να τοποθετήσουν τις κολόνες Α πιο πίσω και να επιμηκύνουν το καπό για μια πιο δυναμική εμφάνιση.

Αυτή ενισχύεται από τη νέα μάσκα με το χαρακτηριστικό της πλέγμα σε σκουρόχρωμο φινίρισμα, η οποία μοιάζει να ενώνεται με τους νέους μακρόστενους προβολείς τεχνολογίας LED. Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα εκτείνονται κατά μήκος της πέμπτης πόρτας, ενώ καλύπτουν τις πίσω κολόνες.

Στο εσωτερικό του νέου Honda CRV

Ανοίγοντας τη μεγάλη πόρτα, αντικρίζεις τη γνώριμη εικόνα από τα Civic και ZRV. Ξεχωρίζει ο οριζόντιος σχεδιασμός, που τονίζεται από την κεντρική λωρίδα σε μοτίβο πλέγματος που καμουφλάρει τους αεραγωγούς, με τις σκουρόχρωμες αποχρώσεις να τονίζουν την ποιοτική εικόνα των υλικών.

Tην ενημέρωση του οδηγού αναλαμβάνει ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας 10,2 ιντσών, ενώ η αυτόνομη οθόνη 9 ιντσών του συστήματος πολυμέσων συνεχίζει να δεσπόζει στην κορυφή του ταμπλό, ενώ και εδώ υπάρχει ξεχωριστό πάνελ χειρισμού του κλιματισμού.

Για πρώτη φορά στο CR-V, ένα σύστημα head-up display προβάλλει ενδείξεις απευθείας στο παρμπρίζ, επιτρέποντας στους οδηγούς να βλέπουν ένα ευρύτερο φάσμα πληροφοριών για την ταχύτητα, τα συστήματα υποβοήθησης και την πλοήγηση σε πιο καθαρή ανάλυση, ενώ το σύστημα πλοήγησης έχει αναβαθμιστεί με το Predictive Eco Assist, το οποίο συνεισφέρει στην οικολογική οδήγηση αναζητώντας κατηφορικά τμήματα του δρόμου που θα επιτρέψουν την ανάκτηση ενέργειας και θα βελτιώσουν την οικονομία σε πραγματικές συνθήκες.

Το σημείο διαφοροποίησης σε σχέση με τα Civic και ZRV εντοπίζεται στη διαμόρφωση της κεντρικής κονσόλας. Εδώ τον πρώτο λόγο έχουν η πρακτικότητα και οι άφθονες θήκες.

Κάτω από τις διαθέσιμες θύρες παροχής ρεύματος, υπάρχει μία ειδική επιφάνεια ασύρματης φόρτισης που λειτουργεί με ισχύ 15W – τρεις φορές πιο ισχυρή από του απερχόμενου CR-V. Για να εξασφαλιστεί μάλιστα πιο σταθερή φόρτιση, ένας ανεμιστήρας ψύξης(!) έχει επίσης ενσωματωθεί σε αυτή την επιφάνεια, περιορίζοντας την παραγωγή θερμότητας.

Τα εμπρός θερμαινόμενα καθίσματα είναι στάνταρντ και αεριζόμενα στην έκδοση Advance, όπως αυτή που είχαμε στη διάθεσή μας, ενώ καλοδεχούμενη είναι και η προσθήκη οσφυϊκής υποστήριξης, κάτι που έλειπε από το ZRV.

Η αύξηση του πλάτους αλλά και το μεγαλύτερο κατά 40 χλστ. μεταξόνιο δημιουργούν τις προϋποθέσεις για μια κορυφαία ευρυχωρία ακόμα και για τα άκρως απαιτητικά δεδομένα της κατηγορίας των D-SUV. Σύμφωνα με τις δηλώσεις της εταιρείας, ο χώρος για τα πόδια των πίσω έχει βελτιωθεί κατά 16 χιλιοστά σε σχέση με του προηγούμενου μοντέλου, ενώ η δυνατότητα ανάκλισης της πλάτης των πίσω καθισμάτων έχει αυξηθεί κατά 10,5 μοίρες και μπορεί να ρυθμιστεί σε 8 θέσεις.

Ο χώρος αποσκευών ξεκινάει από τα 579 λίτρα και μπορεί να φθάσει έως και τα 1.634 λίτρα με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων, ενώ η ηλεκτροκίνητη πέμπτη πόρτα είναι στάνταρντ, κάτι που ισχύει και για τη γυάλινη πανοραμική ηλιοροφή.

Το νέο CR-V έχει σχεδιαστεί με στόχο τη μέγιστη ασφάλεια και είναι το πρώτο ευρωπαϊκό όχημα που διαθέτει το πιο προηγμένο πακέτο τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού, το Honda SENSING 360, το οποίο συμπεριλαμβάνεται στον στάνταρντ εξοπλισμό. Με την προσθήκη δύο επιπλέον πλευρικών ραντάρ, το εξελιγμένο σύστημα μπορεί να προσφέρει περιμετρική εποπτεία του χώρου γύρω από το όχημα.

Το σύστημα Front Cross Traffic Warning, που προσφέρεται για πρώτη φορά σε μοντέλο της Honda, μειώνει την πιθανότητα μετωπικών συγκρούσεων σε διασταυρώσεις με κακή ορατότητα. Ντεμπούτο στο CR-V κάνει και το Traffic Jam Assist, που μειώνει το φόρτο του οδηγού σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας με χαμηλές ταχύτητες, βοηθώντας το όχημα να παραμείνει στη λωρίδα του, ξεκινώντας από στάση. Όταν η ροή της κυκλοφορίας αποκατασταθεί, το αυτοκίνητο μεταβαίνει απρόσκοπτα στο Lane Keeping Assist System.

Σε ό,τι αφορά την παθητική ασφάλεια, το νέο Honda CRV είναι εξοπλισμένο με έντεκα αερόσακους, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου εμπρόσθιου κεντρικού αερόσακου για την αποφυγή ενδεχόμενου τραυματισμού μεταξύ οδηγού και συνοδηγού και ενός νέου αερόσακου γονάτων τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνοδηγό.

Το επόμενο επίπεδο υβριδικής τεχνολογίας του νέου Honda CRV

Το νέο Honda CRV βασίζεται στην παγκόσμια πλατφόρμα της εταιρείας και διατίθεται σε εκδόσεις με αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα (e:HEV) και, για πρώτη φορά σε ευρωπαϊκό μοντέλο της Honda, με ένα νέο επαναφορτιζόμενο σύστημα (e:PHEV).

Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με την αρχική υβριδκή έκδοση, η οποία, όπως και στο απερχόμενο μοντέλο, μπορεί να συνδυαστεί με μηχανικό σύστημα τετρακίνησης.

Το γνωστό σύστημα e:HEV έχει αναβαθμιστεί για το νέο Honda CR-V, διαθέτοντας πλέον μια μικρότερη σε διαστάσεις μπαταρία μεγαλύτερης ενεργειακής πυκνότητας και έναν πιο αποδοτικό κινητήρα.

Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού χωρητικότητας 2,0 λίτρων, που λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον και εκτελεί χρέη γεννήτριας για τη φόρτιση της μπαταρίας, ενώ σε πολύ συγκεκριμένες συνθήκες σταθερής κίνησης στον ανοιχτό δρόμο, μπορεί να κινήσει απευθείας τους τροχούς.

Δεν έχει νόημα να μιλάμε για συνδυαστική ισχύ, αφού η μέγιστη απόδοση του συστήματος ταυτίζεται ουσιαστικά με αυτήν του ηλεκτροκινητήρα, που εδώ φτάνει τους 184 ίππους, όπου, παρά το βάρος των 1.817 κιλών, οι επιδόσεις των 9,4 δλ. και των 187 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας είναι απόλυτα ικανοποιητικές για ένα τόσο ογκώδες τετρακίνητο όχημα.

Σε αυτό το πλαίσιο η μέση κατανάλωση των 7,8 λτ./100 χλμ. που καταγράψαμε είναι αρκετά ικανοποιητική, αν και θα πρέπει να σημειωθεί ότι μπορεί να κατέβει αρκετά χαμηλότερα σε αστική χρήση, τομέα όπου οχήματα αυτού του μεγέθους πάσχουν ιδιαίτερα.

Η βασική διαφορά σε σχέση με τα υβριδικά συστήματα που έχουμε δοκιμάσει στα Civic και ZRV εντοπίζεται στο κιβώτιο. Στην έκδοση αυτή, ο ηλεκτροκινητήρας πρόωσης και η γεννήτρια εδράζονται πλέον σε ξεχωριστό άξονα. Η μέγιστη ταχύτητα περιστροφής του πρώτου έχει επίσης αυξηθεί κατά 1.500 στροφές ανά λεπτό, φτάνοντας στις 14.500 σ.α.λ., κάτι που έχει ως αποτέλεσμα την κατά 7% υψηλότερη τελική ταχύτητα.

Περαιτέρω αναθεωρήσεις στο σύστημα μετάδοσης περιλαμβάνουν την προσθήκη μιας δεύτερης σχέσης όταν ο κινητήρας συνδέεται απευθείας στους τροχούς. Έτσι, στην υπάρχουσα μακριά σχέση μετάδοσης προστίθεται τώρα μία νέα, κοντύτερη σχέση, προκειμένου να βελτιωθούν οι ικανότητες ρυμούλκησης.

Σε αυτό συμβάλλει καθοριστικά η προσθήκη της δυνατότητας κλειδώματος μέσω συμπλέκτη της κοντής σχέσης μετάδοσης, όσο και με η παρουσία του νέου προγράμματος Tow. Αυτό επιτρέπει στην έκδοση e:HEV να ρυμουλκεί έως και 750 κιλά. Το πρόγραμμα Tow διατηρεί τις στροφές του κινητήρα χαμηλά, σε συνδυασμό με το κλείδωμα μίας κοντής σχέσης μετάδοσης και με υποβοήθηση από την μπαταρία κατά τη ρυμούλκηση σε ανηφόρα.

Σε ό,τι αφορά όμως την καθημερινή χρήση, η κυριότερη αλλαγή αφορά την προσθήκη της επιλογής Β (Βrake), στα κουμπιά του κιβωτίου. Πατώντας το «Β», ο οδηγός μπορεί πλέον μέσω των paddles στο τιμόνι να ελέγχει τις τέσσερις βαθμίδες του συστήματος ανάκτησης, το οποίο μένει πλέον μόνιμα ενεργοποιημένο (στα Civic και ZRV ο οδηγός έπρεπε πρώτα να επιλέξει το Sport πρόγραμμα οδήγησης).

Την κατανομή της ροπής στις εκδόσεις AWD (υπάρχει και έκδοση 2WD) έχει αναλάβει ένα εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης, το οποίο υιοθετεί ένα εντελώς νέο σύστημα ελέγχου για την ενεργή κατανομή της ροπής στον μπροστινό και τον πίσω άξονα. Το προηγούμενο σύστημα AWD του CR-V απεμπλεκόταν σε υψηλότερες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, για να μειώσει τις απώλειες του συστήματος μετάδοσης κίνησης και να βελτιώσει τη συνολική αποδοτικότητα. Στο νέο μοντέλο, όμως, διατηρεί ενεργά τον έλεγχο του πίσω άξονα.

Οδηγώντας το νέο Honda CRV, το πρώτο που αντιλαμβάνεσαι είναι ότι τα οδικά χαρακτηριστικά διατηρούνται στο ίδιο υψηλό επίπεδο των Civic και ZRV. Οι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρείας έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά στον τομέα των αναρτήσεων.

Στην έκδοση e:HEV υιοθετούνται αμορτισέρ διπλού εμβόλου τεχνολογίας ARD (στην plugin υβριδική έκδοση το «παρών» δίνει ένα σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου της απόσβεσης), που αυξάνουν ή μειώνουν τη δύναμη απόσβεσης με βάση τη συχνότητα κραδασμών όπως αυτές καθορίζονται από τις οδηγικές συνθήκες. Χάρη στις επεμβάσεις που έχουν γίνει στα υποπλαίσια και τα ελαστικά παρεμβύσματα, η απόσβεση των κακοτεχνιών του οδοστρώματος είναι άκρως αποτελεσματική.

Παρά το μεγάλο ύψος του, το νέο CRV συμπεριφέρεται πολύ σωστά στις στροφές, χωρίς να εμφανίζει τάσεις πλεύσεις ή ενοχλητικές κλίσεις του αμαξώματος, ενώ ο έλεγχος διευκολύνεται από το εξαιρετικό σε αίσθηση τιμόνι. Όταν ανέβει ο ρυθμός, το μόνο που θα θέλαμε θα ήταν μία ακόμα εντονότερη βαθμίδα ανάκτησης (η επιλογή one pedal είναι πάντοτε καλοδεχούμενη), που θα ενίσχυε την ανάσχεση πριν από τις κλειστές στροφές.

Επιπλέον σιγουριά προσφέρει η μόνιμη τετρακίνηση, ελαχιστοποιώντας τις περιπτώσεις απώλειας πρόσφυσης. Σε ό,τι αφορά τις εκδρομικές προοπτικές, υπάρχει η απόσταση των 200 χλστ. από το έδαφος και το σύστημα hill descent, αλλά σίγουρα θα χρειαστεί κάτι παραπάνω από τα οικολογικά ελαστικά της Dunlop.

Δε θα μπορούσαμε τέλος να μην αναφερθούμε στο σχετικά εύχρηστο σύστημα απενεργοποίησης των ηλεκτρικών συστημάτων υποβοήθησης, κάτι που γίνεται από τον πίνακα οργάνων χωρίς ο οδηγός να χρειαστεί να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι, σε σύγκριση με πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα, στα οποία δε σταματά κανείς να περιπλανιέται στα μενού της κεντρικής οθόνης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην απόσπαση της προσοχής.

Α (very) big Comfortable Runabout – Vehicle

Μπορεί η κατηγορία D στην οποία ανήκει το CRV να μην είναι από τις πιο δημοφιλείς στην εγχώρια αγορά, αυτό όμως δε μειώνει τη σπουδαιότητα του νέου Honda CRV. Τα οδικά χαρακτηριστικά είναι μία ευχάριστη έκπληξη, ενώ η υβριδική τεχνολογία διατηρεί μέσα στο πνεύμα της εποχής τις οικολογικές επιδόσεις του νέου CRV, χωρίς να γίνεται καμία θυσία στον τομέα των χώρων, αλλά και των εκδρομικών προοπτικών, χάρη και στο σύστημα μηχανικής τετρακίνησης.

Το εξαιρετικό φινίρισμα, ο premium αέρας κατασκευής και ο πλούσιος στάνταρντ εξοπλισμός της έκδοσης Elegance (που γίνεται αρκετά πλουσιοπάροχος στην Advance) έχουν αντίκτυπο στην τιμή, η οποία ξεκινάει από τα 54.400 και τα 57.400 ευρώ για τις δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, αντίστοιχα. Συνοδεύεται πάντως από 5ετή εγγύηση, επέκταση πανευρωπαϊκής οδικής βοήθειας μέσω του προγράμματος Honda Assist, που επίσης θα φτάνει τα 5 χρόνια και τα 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (ή 160.000 χλμ.) για διατήρηση του 70% και άνω της χωρητικότητας της μπαταρίας υψηλής τάσης.

Παράλληλα προσφέρεται ένα καινούργιο προωθητικό πρόγραμμα με επιδοτούμενο επιτόκιο 2,9% (40% προκαταβολή, έως 60 μήνες εξόφληση) και 5 χρόνια δωρεάν service (εργασία και ανταλλακτικά προγράμματος περιοδικής συντήρησης), ενώ πλέον ο όμιλος Σαρακάκη δραστηριοποιείται έντονα και στον τομέα της χρονομίσθωσης, κάτι που φυσικά περιλαμβάνει και το νέο CRV._ 4Τ

HONDA CR-V e:HEV AWD

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: η/κ + β/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.993 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 148 ίπποι/6.100 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 189 Nm/4.500 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 184 ίπποι >ΡΟΠΗ (η/κ): 335 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 184 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 335 Nm >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 1,06 kWh >ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: 2+1 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.706×1.866×1.684 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.700 χλστ. >ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 200 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 579-1.634 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.817 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,4 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 187 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,8 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 151 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: 57.900 ευρώ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!