top icon
Δοκιμές

Mini Cooper Convertible: Δοκιμάζουμε την έκδοση των 136 ίππων

Η ανανεωμένη εκδοχή του Mini είναι στη χώρα μας και δοκιμάζουμε την έκδοση Cooper Convertible των 136 ίππων.

Το εμβληματικό Mini αποτελεί μια από τις περιπτώσεις όπου ισχύει το γνωστό ρητό: “πετυχημένη συνταγή δεν αλλάζει”. Από την πρώτη του παρουσίαση μέχρι και σήμερα, οι αλλαγές στην αισθητική του είναι πολύ συγκεκριμένες και προσεκτικές, ώστε να μη διαταράξουν σχεδιαστικά τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του. Βέβαια, αρκετές αλλαγές έχουν γίνει από την πρώτη του εκδοχή -το 2001-, με τη σημαντικότερη να εντοπίζεται στο αμάξωμα, το οποίο και έχει μεγαλώσει σημαντικά. Χωρίς φυσικά να υπολογίζουμε και τη σειρά αμαξωμάτων με τα οποία είναι διαθέσιμο πλέον. Επιστρέφοντας στο παραδοσιακό Mini, στη χώρα μας ήρθε η ελαφρώς ανανεωμένη και νεότερη εκδοχή του, με διαφορές στα σημεία, που φυσιολογικά αφορούν την τρίθυρη, την πεντάθυρη, αλλά και την convertible εκδοχή του. Σε όλη τη σειρά, αυτές εντοπίζονται στον αισθητικό τομέα, στην αναβάθμιση των συστημάτων ασφάλειας και συνδεσιμότητας, αλλά και στις ακόμα μεγαλύτερες δυνατότητες εξατομίκευσης. Στη διάθεσή μας είχαμε το Mini, στην έκδοση Cooper Convertible και μάλιστα με το νέο κιβώτιο Steptronic διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων. Το Cooper εφοδιάζεται με το γνωστό από διάφορα μοντέλα του Group τρικύλινδρο κινητήρα των 1.500 κ.εκ., απόδοσης 136 ίππων.

Εν προκειμένω, το να εντοπίσεις τις αλλαγές απαιτεί ιδιαίτερα “εκπαιδευμένο” μάτι. Νέα φωτιστικά σώματα εμπρός, τεχνολογίας LED, τα οποία προαιρετικά προσφέρονται με λειτουργία Matrix στη μεγάλη σκάλα που μπορεί να παραμένει μόνιμα ενεργοποιημένη χωρίς να τυφλώνει τους υπόλοιπους οδηγούς. Αντίστοιχα, διαφοροποιημένα είναι τα πίσω φωτιστικά σώματα, που μάλιστα έχουν ανάγλυφο στο εσωτερικό τους το γνωστό Union Jack. Νέο είναι και το logo της Mini, όπως και οι ζάντες ελαφρού κράματος. Αξίζει να σημειώσουμε πως στην ανοιχτή έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας, η βρετανική σημαία δέσποζε μεν, διακριτικά δε και στη μαύρη κουκούλα της οροφής. Περνώντας στο εσωτερικό, η εικόνα είναι γνώριμη διατηρώντας τα περισσότερα στοιχειά που χαρακτηρίζουν το Mini. Οι όποιες διαφορές εντοπίζονται στις νέες ταπετσαρίες, αλλά και σε διάφορες διακοσμητικές πινελιές στο ταμπλό και στις πόρτες. Νέος είναι ο δείκτης καυσίμου, η έγχρωμη οθόνη 6,5 ιντσών (προαιρετικά διατίθεται και 8,8 ιντσών), όπως και η προσθήκη ακόμα μιας βρετανικής σημαίας, που φωτίζει στην κεντρική κονσόλα μπροστά από το συνοδηγό και είναι ευδιάκριτη το βράδυ. Τέλος, νέος είναι και ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου των επτά σχέσεων, με τη γενικότερη εικόνα να αποπνέει πολυτέλεια.

Στο Convertible, ο χώρος για τους εμπρός επιβάτες είναι άφθονος! Κάτι όμως που δεν ισχύει και για τους πίσω, αφού είναι αρκετά περιορισμένος ειδικά για τα πόδια. Αν μάλιστα στη θέση του οδηγού βρίσκεται κάποιος υψηλόσωμος, δεν είναι υπερβολή να αναφέρουμε ότι πίσω δε χωράει ούτε χαρτοφύλακας. Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 215 λίτρα με την οροφή κλειστή και τα 160 με την κουκούλα ανοικτή, την ώρα που δεν μπορούμε να πούμε πως διακρίνεται για τη χρηστικότητά του, λόγω του μικρού ανοίγματος του πορτ μπαγκάζ.

Στο δρόμο, οι πρώτες εντυπώσεις είναι θετικές κι αυτό χάρη στον κινητήρα των 1.500 κ.εκ. Ελαστικός, με σχεδόν ηλεκτρική λειτουργία από χαμηλά, αποδίδει άκρως ικανοποιητικά από τις χαμηλές στροφές. Ο βενζινοκινητήρας της έκδοσης Cooper, διαθέτει άμεσο ψεκασμό, με μέγιστη πίεση αυξημένη από 200 σε 350 bar και φτερωτή υπερσυμπιεστή από υλικό ανθεκτικό στη θερμότητα. Επί της ουσίας, όμως, περισσότερο θυμίζει ισχυρό ατμοσφαιρικό σύνολο, με τις όποιες εκρήξεις ισχύος ενός τούρμπο κινητήρα να λάμπουν δια της απουσίας τους. Οι επιδόσεις του είναι ικανοποιητικές για την κατηγορία, με τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση για την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο Steptronic διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων, να έρχονται σε μόλις 8,7 δευτερόλεπτα, την ώρα που η τελική ταχύτητα του βάρους 1.275 κιλών Mini (90 κιλά βαρύτερο από το “απλό”) αγγίζει τα 206 χλμ./ώρα. Όσον αφορά το κιβώτιο, το νέο επτάρι έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Gertrag. Στο εσωτερικό του έχουν εφαρμοστεί δύο ελαιόψυκτοι συμπλέκτες, με τον πρώτο να είναι υπεύθυνος για τις μονές σχέσεις και την όπισθεν και τον δεύτερο για τις ζυγές. Κατά τη διάρκεια που το αυτοκίνητο κινείται, ο ένας συμπλέκτης είναι ανοιχτός και ο άλλος κλειστός, με την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου, η οποία αναλύει διαρκώς δεδομένα που αφορούν στο ρυθμό περιστροφής του κινητήρα, στη θέση του πεντάλ του γκαζιού και στην ταχύτητα κίνησης του οχήματος, να γνωρίζει εκ των προτέρων ποια είναι η καταλληλότερη για τις δεδομένες περιστάσεις επόμενη σχέση που πρέπει να επιλεχθεί. Στην πράξη, η λειτουργία του είναι ευχάριστη και ταιριάζει απόλυτα με το χαρακτήρα του Mini Convertible. Οι αλλαγές είναι ιδιαίτερα ομαλές, ενώ η σχετικά κοντή κλιμάκωση κολακεύει-ταιριάζει ιδανικά και στη λειτουργία του κινητήρα. Σε πιο γρήγορους ρυθμούς δε θα προβληματίσει στην επιλογή της μεγαλύτερης σχέσης, σε αντίθεση με τα κατεβάσματα, όπου και θα διαπιστώσει κανείς μία μικρή υστέρηση.

Κατά τη μετακίνηση στην πόλη, αλλά και στον αυτοκινητόδρομο, έχοντας την οροφή κλειστή τα επίπεδα θορύβου είναι ιδιαίτερα χαμηλά για κατασκευή αυτού του είδους. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση που ανοίξει κανείς την κουκούλα, επιλέγοντας να έχει ανεβασμένα και τα τέσσερα παράθυρα. Σημειώστε ότι η συγκεκριμένη διαδικασία διαρκεί σχεδόν 20 δευτερόλεπτα, πραγματοποιείται ηλεκτρικά και είναι ιδιαίτερα απλή, αφού αρκεί το πάτημα ενός κουμπιού. Από εκεί και πέρα, στις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων η ανάρτηση αν και σφιχτή δεν ταλαιπωρεί τους επιβάτες. Η οδική του συμπεριφορά δε διαφοροποιείται σημαντικά σε σχέση με την κλειστή έκδοση. Παραμένει φιλικό και σε κάθε περίπτωση προβλέψιμο στις όποιες αντιδράσεις του αμαξώματος. Το τιμόνι προσφέρει καλή αίσθηση και αμεσότητα, ενώ το πλαίσιο διαθέτει καλή ακαμψία. Βέβαια, στις εγκάρσιες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων το σύστημα διεύθυνσης θα μεταφέρει κάποιους κραδασμούς, ενώ σε αντίστοιχη περίπτωση θα ακουστούν και μερικοί τριγμοί από τα πλαστικά.

Όντας ιδιαίτερο και ξεχωριστό, το Mini Convertible απευθύνεται σε όσους-ες συνειδητοποιημένα θέλουν την ανοιχτή εκδοχή του συγκεκριμένου μοντέλου. Κάτι που μεταφράζεται σε στυλ, χαρακτήρα και πολυτέλεια, με δεδομένους τους όποιους συμβιβασμούς σε χώρους και πρακτικότητα. Με τιμή που ξεκινάει από τις 26.710 ευρώ για την έκδοση One, και τις 27.445 για την Cooper που είχαμε στη διάθεσή μας, είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά._Π.Τ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ