top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε τα Mazda 6 Hatchback & Sport Wagon

Η Mazda ολοκλήρωσε τη γκάμα της στη νέα σειρά 6 παρουσιάζοντας τις εκδόσεις σπορ-βάγκον και χάτσμπακ. Με συστατικά την κορυφαία ποιότητα κατασκευής, την πολύ καλή συμπεριφορά στο δρόμο, τον υπερπλήρη εξοπλισμό, τους καλούς χώρους και την ενδιαφέρουσα αισθητική, σε συνδυασμό με την αξιοπιστία -που εικάζουμε λόγω Mazda- το αποτέλεσμα είναι ένα  πολύ ενδιαφέρον σύνολο.

Ο νέος άνεμος που φαίνεται να εμπνέει γενικότερα τα νέα μοντέλα της Mazda, αποτυπώνεται εύγλωττα στα νούμερα αλλά και στην ευρύτερη αποδοχή του αγοραστικού κοινού. Τον Ιανουάριο που μόλις πέρασε η ιαπωνική εταιρία σημείωσε το απόλυτο ρεκόρ της στις πωλήσεις της στην Ευρώπη σημειώνοντας άνοδο 6,3%, ενώ η αντίστοιχη άνοδος για τη χώρα μας στον ίδιο μήνα άγγιξε το 250%!

Όπως φαίνεται η Mazda έχει βρει τον τρόπο να τετραγωνίσει τον κύκλο, παρουσιάζοντας ένα αυτοκίνητο με μεγαλύτερες διαστάσεις -τις οποίες μάλιστα καταφέρνει να κρύβει αισθητικά- μειώνοντας παράλληλα το βάρος του κατά 50 ολόκληρα κιλά σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο!

Η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι το κλειδί για το επίτευγμα αυτό, προσοχή η οποία όμως δεν περιορίζεται μόνο στο ζήτημα της απώλειας βάρους. Αντίθετα ακολουθεί τη σχεδίαση και την κατασκευή του αυτοκινήτου σε κάθε τους βήμα.

Η βελτίωση του αεροδυναμικού συντελεστή του αμαξώματος που κυμαίνεται τώρα μεταξύ 0,27 και 0,28, ανάλογα με την έκδοση, αποτελεί ένα τέτοιο παράδειγμα και τοποθετεί τη νέα σειρά 6 ανάμεσα στους πρωταγωνιστές της κατηγορίας.

Σε επίπεδο αισθητικής η προσοχή στη λεπτομέρεια αποτυπώνεται σε κάθε σημείο του αυτοκινήτου, με την ποιότητα της κατασκευής να αφήνει ικανοποιημένο ακόμα και τον πιο «δύσκολο» καταναλωτή, ενώ εμφανισιακά το Mazda 6 δηλώνει ευθαρσώς «ιαπωνικό». Μάλιστα κατά την άποψή μας, αυτή ίσως να είναι και μία από τις ελάχιστες φορές που ο εν λόγω χαρακτηρισμός δεν αποτελεί «μομφή».

Το αμάξωμα και στις δύο εκδόσεις, σπορ-βάγκον και χάτσμπακ καταφέρνει, όπως είπαμε και παραπάνω, όχι μόνο να «κρύβει» πολύ καλά τις διαστάσεις του αλλά και να δημιουργεί μια αίσθηση «ρευστότητας». Οι αρμονικές γραμμές του συνδυάζουν τις διακριτικές καμπύλες με αρκετά επιμέρους στοιχεία που χαρακτηρίζονται από οξείες γωνίες, όπως η μάσκα, τα φωτιστικά σώματα κ.α.

Στο εσωτερικό, η αίσθηση που αποκομίζει κανείς είναι ανάλογη με αυτή που προδιαθέτει και η εξωτερική εμφάνιση. Η ιαπωνική αισθητική, η ποιότητα της κατασκευής και οι ρευστές γραμμές που δίνουν την εντύπωση μίνιμαλ κυριαρχούν και στο σαλόνι του Mazda 6.

Οι διαστάσεις του νέου 6 έχουν αυξηθεί προς κάθε κατεύθυνση, προσφέροντας πολύ καλύτερη άνεση στους επιβάτες του. Εκεί όμως που οι εκδόσεις σπορ-βάγκον και χάτσμπακ κάνουν τη διαφορά είναι στο χώρο αποσκευών. Οι τιμές στο χάτσμπακ με τα καθίσματα όρθια φτάνουν τα 510 λίτρα και στο σπορ-βάγκον τα 519 λίτρα. Όταν όμως πέσουν τα καθίσματα αφήνουν έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης ο οποίος φτάνει τα 1.702 λίτρα για το χάτσμπακ και τα 1.751 λίτρα για το σπορ-βάγκον.

Το νέο 6 διαθέτει επίσης όλα τα καλούδια με τα παράξενα ακρωνύμια που επιτάσσουν οι σύγχρονοι καιροί: το ABS, και το EBD, το DSC, το TCS και φυσικά το A/C, όλα ανήκουν στο βασικό του εξοπλισμό, ενώ οι 6 αερόσακοι που προβλέπονται θα φροντίσουν για την ασφάλειά σας σε περίπτωση ατυχήματος.

Στο δρόμο το νέο 6 αποδεικνύεται ιδιαίτερα ισορροπημένο, συνδυάζοντας σε μεγάλο βαθμό το καλό κράτημα με την άνεση. Τόσο ο ήρεμος οικογενειάρχης όσο και εκείνος που διακατέχεται από οδηγικές ανησυχίες θα βρουν στο Mazda 6 ένα πιστό σύμμαχο.

Από πλευράς κινητήρων, η Mazda παρουσίασε επίσης ένα νέο 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα μεταβλητής γεωμετρίας, ο οποίος αποδίδει 140 ίππους στις 3.500 σ.α.λ. Δυστυχώς ούτε αυτός ο κινητήρας αφορά την ελληνική αγορά, παρά τις χαμηλές τιμές ρύπων (147-149 CO2), όπως και τη χαμηλή του κατανάλωση. Οι διαθέσιμοι κινητήρες για τη χώρα μας είναι οι 1,8, 2,0 και 2,5 λίτρων με αποδόσεις 120, 147 και 170 ίππων αντίστοιχα.

Σε επίπεδο εξοπλισμού διατίθενται τρεις εκδόσεις, Touring, Sport και Luxury. Οι τιμές ξεκινούν από 21.790 ευρώ για το χάτσμπακ και από 22.190 ευρώ για το σπορ-βάγκον._Γ.Κυρ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ