top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Mazda 6

Επί ουγγρικού εδάφους η Mazda μας έδωσε μία πρώτη γεύση του νέου μεσαίου μοντέλου της. 

Αν και αποτελεί εξέλιξη του προηγούμενου, ουσιαστικά μόνον το όνομα παρέμεινε αναλοίωτο. Ξεκινώντας από την εμφάνιση, οι σχεδιαστές της εταιρείας δημιούργησαν ένα σχήμα που τραβάει το μάτι και αποσπά πολύ κολακευτικά σχόλια, κάτι που αποτελεί αναμφισβήτητα μία επιτυχία μιας και όλη η σχεδιαστική διαδικασία εκπονήθηκε στην χώρα του ανατέλοντως ηλίου. Όπως συνέβη με το προηγούμενο μοντέλο, έτσι και το νέο θα διατείθεται σε τρείς τύπους αμαξώματος τετράπορτο, πεντάπορτο και στέισον βάγκον.

Mε εξαίρεση το μεταξόνιο που αυξήθηκε κατά 50 χλστ. (και έφθασε τα 2.725 χλστ.), οι υπόλοιπες διαστάσεις δεν έχουν διαφοροποιηθεί ουσιαστικά. Δίνοντας μεγάλη έμφαση σε θέματα ποιότητας, φινιρίσματος και εργονομίας, το εσωτερικό της καμπίνας ξεχωρίζει σε αυτά ακριβώς τα σημεία, προσφέροντας παράλληλα πολύ καλούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές (504 λίτρα για το σεντάν). Η γκάμα των βενζινοκινητήρων περιλαμβάνει τρείς επιλογές στα 1.8, 2.0 και 2.5 λίτρα (που αντικαθιστά τον παλιό κινητήρα των 2.3 λίτρων), με 120, 147 και 170 ίππουτς αντίστοιχα.

Ο πρώτος συνδιάζεται με πεντάρι χειροκίνητο σασμάν, ενώ οι άλλοι δύο με εξάρι (στον δίλιτρο κινητήρα προσφέρεται αυτόματο κιβώτιο πέντε σχέσεων). Όπως φαίνεται από τα νούμερα η έμφαση δεν δώθηκε στην επίτευξη εντυπωσιακών ιπποδυνάμεων, αλλά στην βέλτίωση των επιμέρους χαρακτηριστικών λειτουργείας και την μείωση κατανάλωσης και ρύπων.

Αν και το νέο μοντέλο βελτιώθηκε από πλευράς ασφάλειας, ακαμψίας και ηχομόνωσης, το βάρος όχι μόνον δεν αυξήθηκε, αλλά συνεχίζοντας την στρατηγική περιορισμού του βάρους (όπως στα ΜΧ-5 και στο Mazda 2), επιτεύχθηκε μία μείωση της τάξεως των 35 κιλών (το 1.8 ζυγίζει 1.355 κιλά).

Στις αναρτήσεις δεν υπήρξε κάποια δραματική αλλαγή στην αρχιτεκτονική (διατηρήθηκε η διάταξη με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω), το τιμόνι όμως η υποβοήθηση πλέον δεν γίνεται υδραυλικά, αλλά μέσω ενός ηλεκτρικού μοτέρ, ενώ και το σύστημα πέδησης αναβαθμίστηκε με μεγαλύτερους αεριζόμενους δίσκους εμπρός.

Είναι δύσκολο, πάντως, να εξαχθούν ρεαλιστικά συμπεράσματα γύρω από τις οδηγικές επιδόσεις του νέου Mazda 6, μιας και η όλη εκδήλωση έλαβε χώρα στις εγκαταστάσεις της πίστας Euroring, που βρίσκεται έξω από την Βουδαπέστη. Οι πρώτες εντυπώσεις έχουν να κάνουν με την άνεση χωρίς πάντως οι κλίσεις να είναι ενοχλητικές, το αρκετά σταθερό και ουδέτερο πίσω μέρος, το σχετικά ελαφρύ τιμόνι και τα καλά φρένα. Για περισσότερες οδηγικές εντυπώσεις και πληροφορίες γύρω από τιμές και εξοπλισμούς δεν θα χρειαστεί να περιμένουμε πολύ, μιας και η επίσημη παρουσίαση έχει προγραματιστεί μέσα στον Νοέμβριο._Σ.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ