top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Opel Corsa OPC

Ταξιδέψαμε στο Μπιλμπάο της Ισπανίας και πήραμε μία πρώτη γεύση από την κορυφαία έκδοση του νέου Corsa που παραδοσιακά την ευθύνη δημιουργίας έχει το Opel Performance Center.

Ταξιδέψαμε στο Μπιλμπάο της Ισπανίας και πήραμε μία πρώτη γεύση από την κορυφαία έκδοση του νέου Corsa που παραδοσιακά την ευθύνη δημιουργίας έχει το Opel Performance Center και φέρει τα διακριτικά OPC.

 

Από το 1999 όταν και παρουσιάστηκε το πρώτο μπλε Opel Astra με τον κωδικό OPC, η γερμανική εταιρία έχει καταφέρει να δημιουργήσει τη δική της παράδοση προσφέροντας μερικές άκρως ενδιαφέρουσες σπορ κατασκευές, και μάλιστα σε διάφορα αμαξώματα. Από τον κανόνα δεν μπορούσε να λείπει και το Corsa που με τον κωδικό OPC αποτέλεσε πόλο έλξης για πολλούς νεαρούς φανατικούς της ταχύτητας, λόγω του ισχυρού κινητήρα του, των εκρηκτικών επιδόσεων και της αντίστοιχης αισθητικής του. Στην Γενεύη, η Opel μας παρουσίασε την κορυφαία σπορ έκδοση στο νέο αμάξωμα του Corsa και πλέον έφτασε επιτέλους το πλήρωμα του χρόνου για την πρώτη μας επαφή με το αυτοκίνητο, και μάλιστα στις άκρως ενδιαφέρουσες διαδρομές του Μπιλμπάο της Ισπανίας.

Με την πρώτη ματιά, διαπιστώνεις ότι οι δεσμοί με το Opel Performance Center είναι ισχυροί. Το αμάξωμα έχει δεχθεί τις απαραίτητες διαφοροποιήσεις θυμίζοντας τις αντίστοιχες στις οποίες συναντάμε και στα υπόλοιπα μοντέλα της οικογενείας ΟPC. Η μεγάλη εισαγωγή αέρα στο εμπρός μέρος, το κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτυρα με τις «τύπου» εισαγωγές αέρα στα δύο άκρα είναι στοιχεία δανεισμένα από τα Astra και Insignia OPC, προσαρμοσμένα και σχεδιασμένα για το Corsa. Την ίδια ώρα μία κλειστή(!) εισαγωγή μαύρου χρώματος στο κάτω μέρος του καπό, προσθέτει μία σπορ αλλά ίσως αχρείαστη πινελιά. Από εκεί και πέρα, την εικόνα συμπληρώνουν τα πλαϊνά μαρσπιέ, η μεγάλη αεροτομή στην 3η πόρτα, ο νέος πίσω προφυλακτήρας με διαχύτη που μάλιστα φιλοξενεί τις δύο ξεχωριστές απολήξεις της εξάτμισης της Remus.

Όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς το χαρακτήρα του Corsa OPC από την εμφάνιση του, άλλο τόσο αντιληπτός γίνεται και από το εσωτερικό. Ο πίνακας οργάνων προσφέρεται σε διαφορετικό φόντο, ενώ το τιμόνι είναι φλατ μπότομ και φυσικά δερμάτινο, την ώρα που από ίδιο υλικό και με σπορ λαβή είναι ο επιλογέας. Βέβαια, το μάτι θα πέσει στα καθίσματα της Recaro τα οποία όσο όμορφα είναι σε όψη, άλλο τόσο εξαιρετικά είναι σε αίσθηση. Κάθεσαι ιδανικά, ενώ κορυφαία είναι η πλευρική στήριξη. Οι αλλαγές σε σχεδιαστικό τομέα μπορεί να είναι σημαντικές, αλλά όπως έχουμε πει πολλές φορές στο παρελθόν, αυτό που μετράει σε κατασκευές του είδους είναι οι αλλαγές που έχουν γίνει και κρύβονται κάτω από το αμάξωμα.

Ο κινητήρας, είναι ο γνωστός μας υπερτροφοδοτούμενος 1.6 λίτρων που εφοδίαζε και την προηγούμενη γενιά, αλλά με την ισχύς του να έχει σκαρφαλώσει από τους 192 στους 207 ίππους στις 5.800 σ.α.λ., ενώ η ροπή αγγίζε τα 245 Nm από τις 1.900 έως και τις 5.800 σ.α.λ. Εδώ να συμπληρώσουμε, ότι στη λειτουργία overboost στιγμαία αυτή σκαρφαλώνει στα 280 Nm, ενώ ο κινητήρας είναι προδιαγραφών Euro 6. Οι επιπλέον 15 ίπποι σε σχέση με την προηγούμενη γενιά έχουν επιτευχθεί με μία σειρά από αλλαγές στο σύνολο των 1.600 κ.εκ. Έτσι, έχει τοποθετηθεί νέο ιντερκούλερ, νέα εισαγωγή προς τονυπερσυμπιεστή, όπως και νέα μπεκ καυσίμου. Εντελώς νέο είναι και το σύστημα εξαγωγής, το οποίο και φέρει την υπογραφή της γνωστής μας Remus.

Διαφορές όμως εντοπίζονται και στο κιβώτιο των έξι σχέσεων, το οποίο διαθέτει μικρότερες διαδρομές, οι οποίες είναι κατά 13% κοντύτερες σε σχέση με αυτές των μικρότερων εκδόσεων του Corsa. Για να γίνει αυτό, τροποποιήθηκε το σύστημα εμπλοκής γραναζιών. Όλα τα παραπάνω έχουν σαν αποτέλεσμα το νέο Corsa OPC να είναι ταχύτερο από την προηγούμενη έκδοση, με τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση να έρχονται σε 6,8 δλ., την ώρα που η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα.

Σημαντική δουλειά, όμως, έχουν κάνει οι γερμανοί τεχνικοί στο στήσιμο του Corsa OPC. Καταρχήν, το αυτοκίνητο έχει χαμηλώσει κατά 10 χλστ. διαθέτοντας νέα ελατήρια. Ο πίσω άξονας είναι καινούργιος με νέα γεωμετρία για μείωση των κλίσεων του αμαξώματος. Επίσης, νέες είναι οι ράβδοι στρέψης, οι αντιστρεπτικές δοκοί και τα σάιλεντ μπλοκ των ελατηρίων. Οι σημαντικές αλλαγές συνεχίζονται στην ανάρτηση, η οποία και έχει εξελιχθεί μετά από συνεργασία με την Koni. Η τελευταία διαθέτει το σύστημα απόσβεσης με τεχνολογία FSD (Frequency Selective Damping). Αλλαγές συναντάμε και στο σύστημα διεύθυνσης, με μία από αυτές να εντοπίζεται στη χρήση νέων ακραξονίων. Τα δισκόφρενα μπροστά έχουν διάσταση 308 χλστ. ενώ τα ελαστικά ανήκουν στην Michelin και έχουν διάσταση 215/45/17 στη βασική έκδοση.

Και λέμε βασική, διότι όσοι πιστοί και πιο σκληροπυρηνικοί μπορούν να επιλέξουν ένα επιπλέον πακέτο το οποίο χαρίζει ακόμα πιο σπορ χαρακτήρα στο Corsa OPC. Αυτή περιλαμβάνει μηχανικό μπλοκέ διαφορικό της Drexler (ίδιο με αυτό που συναντήσαμε στο Corsa Nurburgring Edition), πιο σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης, ζάντες 18 ιντσών και φρένα της Brembo. Στους δρόμους του Μπιλμπάο, είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε την συγκεκριμένη εκδοχή του OPC, η οποία αναμφίβολα είναι και η κορυφαία. Κάθεσαι ιδανικά στο εσωτερικό με το εξαιρετικό κάθισμα να προσφέρει κορυφαία θέση οδήγησης, και αντίστοιχη πλευρική στήριξη. Η διαδρομή που επέλεξαν οι άνθρωποι της Opel αναμφίβολα ταίριαζε απόλυτα στο χαρακτήρα του Corsa, επιτρέποντας μας να ευχαριστήθουμε την οδήγηση στο τιμόνι του. Ο κινητήρας με τους 207 ίππους διακρίνεται από την πρώτη επαφή με την ελαστικότητα του. Δεν είναι εκρηκτικός, αλλά γραμμικός, και σίγουρα αποδίδει καλύτερα χαμηλά από το αντίστοιχο σύνολο της προηγούμενης γενιάς. Το ξέσπασμα, αλλά χωρίς εκρήξεις ή απότομες αντιδράσεις, έρχεται μετά τις 3.500 σ.α.λ. με το σύνολο των 1.600 κ.εκ. να αποδίδει εντυπωσιακά μέχρι το όριο περιστροφής του κινητήρα χωρίς δισταγμούς. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι ο τρόπος με τον οποίο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα είναι τόσο γραμμικός που κινδυνεύεις να ξεπεράσεις κατά πολύ τα όρια ταχύτητας χωρίς να το καταλάβεις. Βελτιωμένη είναι η αίσθηση και του κιβωτίου με τις μικρές διαδρομές του κιβωτίου που διαφημίζουν οι άνθρωποι της Opel να είναι διακριτές από την πρώτη επαφή, χωρίς όμως να ξεφεύγει από τη γενικότερη των συνόλων της γερμανικής εταιρίας.

Από εκεί και πέρα στις φιδωτές διαδρομές έξω από το Μπιλμπάο, από την πρώτη στροφή εντυπωσιάζει ο τρόπος με τον οποίο το Corsa περνάει τους 207 ίππους στην άσφαλτο από τους μπροστινούς τροχούς. Σημαδεύεις το εσωτερικό στροφής, στηρίζεσαι στο μπλοκέ διαφορικό το οποίο και φροντίζει να εξαλείψει τις όποιες τάσεις των τροχών να σπινάρουν και περνάς πολύ γρήγορα χωρίς να ιδρώσεις. Το μπλοκέ διαφορικό κάνει όλη τη δουλειά, παρέχοντας μηχανική αίσθηση, αφού νιώθεις το εμπρός μέρος να κλείνει προς το εσωτερικό της στροφής επιμένοντας στο γκάζι. Το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο αν και είναι γρήγορο, δεν είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας και σίγουρα θα το θέλαμε καλύτερο. Σε κάθε περίπτωση με το Corsa OPC μπορείς να κινηθείς πολύ γρήγορα χωρίς να ιδρώσεις και χωρίς να ρισκάρεις. Σε γενικές γραμμές είναι πιο φιλικό στην καθημερινότητα και αναβαθμισμένο σε σχέση με το παρελθόν, αλλά δεν θα σου προσφέρει την ανόθευτη οδηγική ευχαρίστηση που αισθάνεται κανείς πίσω από το κορυφαίο μοντέλο της κατηγορίας, που παραμένει το Ford Fiesta ST. Το Opel Corsa OPC θα κοστίζει 22.500 ευρώ στη χώρα μας, οι παραγγελίες έχουν ήδη αρχίσει ενώ τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένονται στη χώρα μας στις αρχές Ιουλίου. Περισσότερα για το νέο Opel Corsa OPC στο τεύχος Μαίου των 4ΤΡΟΧΩΝ._Π.Τ.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ