top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Opel Insignia Grand Sport

Η Opel τολμά σε μια κατά τεκμήριο συντηρητική κατηγορία οχημάτων.

Μπορεί τα πάσης λογής SUV και crossover μοντέλα να έχουν μπει για τα καλά πλέον στη σύγχρονη αυτοκινητική ατζέντα, αυτό όμως δε σημαίνει πως οι πιο «παραδοσιακές» στιλιστικά προτάσεις της μεσαίας οικογενειακής κατηγορίας στερούνται δυνατοτήτων ή δυναμικής σε σχέση με τις πρώτες. Χαρακτηριστικό δείγμα γραφής των τελευταίων είναι το νέο Insignia Grand Sport, ένα αυτοκίνητο που όντας ανανεωμένο εφ’ όλης της ύλης επιχειρεί με αρκετά όπλα στη φαρέτρα του να επανεισάγει την Opel στα λημέρια του «κλασσικών» οικογενειακών μετά την ικανοποιητική για τους ανθρώπους της εταιρείας πορεία του προκατόχου του. Ενός αυτοκινήτου που κατάφερε στα εννέα χρόνια του κύκλου ζωής του να κερδίσει την εμπιστοσύνη περισσότερων από 900.000 αγοραστών.

Τι νέο και προπάντων τι το διαφορετικό φέρνει μαζί του το νέο Insignia Grand Sport; Σε επίπεδο σχεδίασης, κατ’ αρχήν, η Opel φαίνεται να εγκατέλειψε τις συντηρητικές επιλογές του παρελθόντος υιοθετώντας στη δεύτερη γενιά του μεσαίου της μοντέλου σαφώς πιο «αθλητικές» φόρμες. Συνολικά, η σιλουέτα του Grand Sport «κουβαλά» πολλά στοιχεία από το πρωτότυπο Monza και παρά τον σεβαστό του… όγκο, δια ζώσης το γερμανικό σεντάν των 4,9 μ. δε δείχνει «βαρύ» στο μάτι. Κάθε άλλο, μάλιστα. Η έντονη κλίση της χαμηλότερης κατά 29 χλστ. οροφής που σβήνει όμορφα στις ακόμα πιο λεπτές κολόνες Γ, τα κομψά φωτιστικά σώματα εμπρός, η πιο «ζωηρή» μάσκα και τα χαρακτηριστικά «νεύρα» στο πλάι καταφέρνουν να δημιουργούν μια εικόνα που δικαίως παραπέμπει σε κουπέ μοντέλο. Και αυτό είναι κάτι που σίγουρα πιστώνεται στα συν της γερμανικής κατασκευής. Το μάτι κολακεύεται και από επιμέρους επιλογές που συνδέονται με το… μέγεθος, μιας και το νέο Insignia Grand Sport πατά πλέον πιο «επιβλητικά» στους τροχούς του, χάρη στους πιο κοντούς προβόλους, με τον εμπρός να είναι μικρότερος κατά 30 χλστ, τα φαρδύτερα κατά 11 χλστ. μετατρόχια εμπρός και πίσω και το διευρυμένο κατά 92 χλστ. μεταξόνιό του. Το σύνολο όλων των παραπάνω έχουν επιφέρει βελτιώσεις και στον πάντοτε νευραλγικό τομέα της αεροδυναμικής, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να καθορίζεται για την περίσταση στην πολύ καλή για την κατηγορία τιμή 0,26.  

Στο εσωτερικό, η Opel ακολουθεί το γνώριμο… γερμανικό ρεύμα με επιλογές σε επίπεδο σχεδίασης που συνδέονται άμεσα με το ύφος των άμεσα ανταγωνιστικών μοντέλων της κατηγορίας. Ο πίνακας οργάνων που, ω του θαύματος, διαθέτει μεταξύ άλλων αναλογικό βολτόμετρο και δείκτη θερμοκρασίας λαδιού(!), είναι ευανάγνωστος, ενώ εμφανής είναι η προσπάθεια περιορισμού του αριθμού των διακοπτών σε ταμπλό και κεντρική κονσόλα ούτως ώστε να κερδηθούν πολύτιμοι πόντοι και στον τομέα της εργονομίας. Με την απλότητα στο ντιζάιν να είναι το βασικό στοιχείο που με το καλημέρα αντιλαμβάνεται κανείς με την είσοδό του στην καμπίνα, εξίσου διακριτή είναι και η προσπάθεια «ανωτατοποίησης» της απτής ποιότητας, χαρακτηριστικό μάλιστα που στις πλούσιες εκδόσεις που είχαμε την ευκαιρία να «συναντήσουμε» καταφέρνει να δημιουργεί μια αύρα που συναντά κανείς σήμερα σε γερμανικά επίσης μοντέλα με πιο… ευγενή καταγωγή. Την ίδια στιγμή, η θέση οδήγησης είναι εμφανώς πιο χαμηλή απ’ ότι στο παρελθόν, τονίζοντας έτσι τη συγκρατημένα σπορτίφ υπόσταση του μοντέλου. Πιο πίσω, η κατάσταση παραμένει άκρως… οικογενειακή, με το διαθέσιμο «αέρα» για τα πόδια και το κεφάλι να μην αφήνουν περιθώρια αρνητικών σχολίων. Μικρό φάουλ εδώ παρατηρείται στη διαδικασία της επιβίβασης, μιας και η έντονη κλίση της οροφής είναι πιθανό σε πρώτη επαφή να προβληματίσει τους υψηλόσωμους. Λεπτομέρειες, θα πει κανείς…

Στον τομέα των ηλεκτρονικών ευκολιών και ανέσεων που υποστηρίζουν οδηγό και επιβάτες, η Opel έδωσε, όπως το συνηθίζει άλλωστε, τον καλύτερο εαυτό της. Από την… ατελείωτη σχετική λίστα, στεκόμαστε ασφαλώς στα hightech φώτα IntelliLux LED matrix, που προσαρμόζουν διαρκώς τη δέσμη τους ανάλογα με τις συνθήκες, στο head-up display, και μετέπειτα στο Σύστημα Διατήρησης και Προσαρμογής της Ταχύτητας, που φυσικά διαθέτει σύστημα φρεναρίσματος εκτάκτου ανάγκης, στα συστήματα Rear Cross Traffic Alert, Advanced Park Assist, Side Blind Zone Alert, Forward Collision Alert, Traffic Sign Assistant, Lane Keep Assist με αυτοματοποιημένη διόρθωση διεύθυνσης, καθώς και στις τέσσερις στο σύνολο κάμερες για περιμετρική απεικόνιση όλων όσων εκτυλίσσονται πέριξ του αυτοκινήτου. Άξιες αναφοράς είναι επίσης οι υπηρεσίες… προσωπικού βοηθού (Personal Assistant) που πλέον μπορεί να προσφέρει το γνωστό OnStar της Opel, τα νέα ηχοσυστήματα της Bose και φυσικά οι δυνατότητες συνδεσιμότητας για κάθε είδους ηλεκτρονικές συσκευής τις οποίες εξασφαλίζει το γνωστό πολύ-σύστημα InterLink του Γερμανού κατασκευαστή.

Στα μηχανικά μέρη, η Opel ακολούθησε την πεπατημένη τολμώντας όμως στον τομέα των συστημάτων μετάδοσης. Ας δούμε όμως τα πράγματα με τη σειρά τους. Σε ότι αφορά στους κινητήρες και συγκεκριμένα σε εκείνους που χρησιμοποιούν ως καύσιμο τη βενζίνη, η Opel αναβάθμισε τη χωρητικότητα του γνωστού 1.400άρη Ecotec στα 1,5 λίτρα, ώστε να «ταιριάξει» στις αυστηρότερες περιβαλλοντικές απαιτήσεις της εποχής μας. Έξυπνη κίνηση κρίνεται η απόφαση των ανθρώπων της εταιρείας για διάθεσή του σε δύο εκδοχές ισχύος, με 140 και 165 ίππους, με την πρώτη να συνδυάζεται κατ’ αποκλειστικότητα με χειροκίνητο «6άρι» και τη δεύτερη προαιρετικά με αυτόματο κιβώτιο με ίσο αριθμό σχέσεων. Από εκεί και πέρα, το «παρών» δίνει και ένας 2λιτρος κινητήρας, με άμεσο επίσης ψεκασμό και τούρμπο, που αποδίδει 260 ίππους. Στη συγκεκριμένη έκδοση η είδηση δεν είναι αυτός καθ’ αυτός ο κινητήρας, αλλά το σύστημα τετρακίνησης με το οποίο πάει… πακέτο. Tο ενδιαφέρον στο Twinster AWD εστιάζεται στην απουσία του κλασσικού πίσω διαφορικού και στην υιοθέτηση ενός συστήματος με δύο υδραυλικά ελεγχόμενους συμπλέκτες, που κατανέμουν, ανάλογα με τις απαιτήσεις ή τις συνθήκες οδήγησης, τη ροπή του κινητήρα σε κάθε τροχό του πίσω άξονα ξεχωριστά. Το σύστημα torque vectoring που ενσωματώνει η συγκεκριμένη διάταξη στον πίσω άξονα του αυτοκινήτου έχει την ιδιότητα να «στέλνει» μεγαλύτερη ροπή στον εξωτερικό πίσω τροχό όταν το αυτοκίνητο στρίβει αυξάνοντας με τον τρόπο αυτό τα επίπεδα πρόσφυσης. Σύμφωνα με την Opel, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου «αποφασίζει» για την κατανομή της ροπής ανάμεσα στους τροχούς του πίσω άξονα λαμβάνοντας υπόψη παραμέτρους, όπως το είδος της επιφάνειας, η θέση του πεντάλ του γκαζιού και η γωνία του τιμονιού. Από εκεί και πέρα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στις προκαθορισμένες ρυθμίσεις Tour και Sport του συστήματος, με την τελευταία μάλιστα να εξασφαλίζει μικρές και διασκεδαστικές, κατά την Opel, τάσεις υπερστροφής. Αξίζει να επισημάνουμε εδώ πως όλα τα παραπάνω συνδυάζονται κατ’ αποκλειστικότητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων της Aisin με οκτώ σχέσεις μετάδοσης.

Δύο είναι και οι επιλογές σε ότι αφορά στους κινητήρες ντίζελ. Τη βάση ορίζει ένα μηχανικό σύνολο με χωρητικότητα 1,6 λίτρα, το οποίο διατίθεται σε εκδόσεις με απόδοση 110 και 136 ίππους (σ.σ.: ο δεύτερος προσφέρεται και με αυτόματο «6άρι»), ενώ αμέσως μετά συναντάμε έναν 2λιτρο, με απόδοση 170 ίππους. Ο τελευταίος συνδυάζεται με χειροκίνητο «6άρι» ή με το αυτόματο «8άρι», ενώ όσοι αναζητούν τις… χαρές του συστήματος τετρακίνησης θα πρέπει να περιοριστούν στις υπηρεσίες που παρέχει το χειροκίνητο σασμάν της εταιρείας. Προς το παρόν τουλάχιστον, όπως χαρακτηριστικά μας διαβεβαίωσαν οι άνθρωποι της κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης του νέου Insignia Grand Sport.

Στα πλαίσια της τελευταίας είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε τον «βασικό» 1.500άρη των 165 ίππων, ο οποίος έδειξε να κινεί απροβλημάτιστα το ελαφρύτερο έως και 175 κιλά γερμανικό αμάξωμα στους εγχώριους αυτοκινητοδρόμους στα περίχωρα της Φρανκφούρτης. Χαμηλά δείχνει κάποια… κόπωση, από τις 2.500 σ.α.λ. και πάνω, όμως, αποδίδει γραμμικά και ευχάριστα παράγοντας συγχρόνως χαμηλά επίπεδα ήχου. Όσο για τον 2λιτρο των 260 ίππων, η προσπάθεια δημιουργίας μιας έκδοσης με GT και όχι GTi χαρακτηριστικά, είναι από την πρώτη κιόλας στιγμή διακριτή. Το συγκεκριμένο σύνολο είναι αναμενόμενα «γεμάτο» παντού, με μεστή λειτουργία και … προσεγμένη ηχητική, στοιχεία που σίγουρα ταιριάζουν γάντι στον «τουριστικό» χαρακτήρα της έκδοσης.

Από εκεί και πέρα, οδηγικά, το νέο Insignia δικαιολογεί σε μεγάλο βαθμό το όνομα «Sport», όχι όμως και τον χαρακτηρισμό… Grand Sport. Η αλήθεια είναι πως οι επεμβάσεις στο πλαίσιο έχουν καταφέρει να προσδώσουν μια στιβαρή και πιο «ζωντανή» αίσθηση, με το τιμόνι, χωρίς να διεκδικεί τα πρωτεία της κατηγορίας, να είναι βαρύ στη 2λιτρη έκδοση αποσπώντας απόλυτα ικανοποιητική βαθμολογία σε σχέση με τις πληροφορίες και τα μηνύματα, εν γένει, που περνά στα χέρια σου. Στους γερμανικούς δρόμους τουλάχιστον, όπου ποτέ δεν αισθανθήκαμε… κρεμασμένοι από πρόσφυση, πολύ περισσότερο μάλιστα, όταν βρεθήκαμε στην τετρακίνητη εκδοχή της οικογένειας που πατούσε σε 20άρες ζάντες και στα εκπληκτικά SportContact 6 της Continental.

Δε μένει παρά να περιμένουμε τρεις περίπου μήνες από σήμερα ώστε να διαπιστώσουμε και στα πάτρια εδάφη της χώρας πόσο σπορ είναι τελικά το νέο Insignia Grand Sport, ένα αυτοκίνητο που σίγουρα αποτελεί, τόσο για την ίδια την Opel όσο και για τον ανταγωνισμό της, μια αξιόλογη προσπάθεια στα πλαίσια της μεσαίας οικογενειακής κατηγορίας._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ