X
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο VW Golf

H όγδοη γενιά του Golf ξεκινάει την καριέρα της θέλοντας και πάλι να αποτελέσει το μέτρο σύγκρισης για την κατηγορία.

Δεν χρειάζεται να τονίσει κανείς την σημασία ενός μοντέλου που ξεκίνησε την καριέρα του πριν από 45 χρόνια και οι επτά γενιές που προηγήθηκαν κατέγραψαν πωλήσεις 35 εκ. αντιτύπων. Αυτή η όγδοη γενιά όμως έχει να αντιμετωπιίσει ακόμα μεγαλύτερες προκλήσεις σε ένα περιβάλλον που απαιτεί περισσότερη τεχνολογία και οικολογία, με τα SUV να επελαύνουν και τα ηλεκτρικά  οχήματα να βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Ας δούμε λοιπόν τι καινούργια στοιχεία έχει να καταθέσει σε κάθε τομέα το νέο Golf.

Εμφάνιση, χώροι

Αν δεν εστιάσεις στις λεπτομέρειες του ρύγχους ίσως και να το μπερδέψεις με το προηγούμενο μοντέλο. Αυτό συμβαίνει γιατί η εμφάνιση του Golf είναι επιβεβλημένο να ακολουθεί μία προσεκτική εξελικτική πορεία, με σήμα κατατεθέν την διαμόρφωση στις πίσω κολώνες. Στην πραγματικότητα όμως όλα έχουν αλλάξει, κάτι που αντικατοπτρίζεται σε έναν χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή 0,275. Η όγδοη  γενιά χαρακτηρίζεται από τις νέες λεπτομέρειες του ρύγχους, με την πολύ  λεπτή μάσκα, την διπλή καμπύλη στο κάτω μέρος των προβολέων (οι οποίοι είναι στάνταρ τεχνολογίας LED) και τις γρίλιες που καλύπτουν όλο το πλάτος στο κατώτερο τμήμα του προφυλακτήρα. 

Από πλευράς διαστάσεων, το νέο Golf αύξησε ελαφρά το μήκος αμαξώματος και μεταξονίου (4.284 και 2.636 χλστ. αντίστοιχα),  και μείωσε ελαφρά το ύψος και το πλάτος του. Το ήδη ευρύχωρο Golf λοιπόν βελτιώθηκε ελαφρά σε ότι αφορά τους χώρους για τους πίσω επιβάτες (κυρίως για τα πόδια και λιγότερο για το κεφάλι), ενώ το πόρτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 380 λίτρων, που μπορεί να φθάσει μέχρι και τα 1.237 λίτρα με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων.

Εσωτερικό

Ανοίγοντας την πόρτα δεν έχεις πλέον καμία αμφιβολία για τις προθέσεις της νέας γενιάς. Το νέο περιβάλλον υιοθετεί στάνταρ σε ένα σχεδόν ενιαίο σύνολο, ψηφιακές οθόνες για τα όργανα (10 ιντσών) και για το σύστημα πολυμέσων (8,25 ιντσών και προαιρετικά 10 ιντσών), ενώ έχουν ουσιαστικά εξαλειφθεί οι πατροπαράδοτοι διακόπτες. Την θέση τους έχουν πάρει διάφορες επιφάνειες αφής που βρίσκονται στα αριστερά (μαζί με τα φώτα βρίσκονται αυτοί για το ξεθάμπωμα του εμπρός και πίσω παρμπρίζ), κάτω από την κεντρική οθόνη (για την αυξομείωση θερμοκρασιών και έντασης ήχου), καθώς και στο κέντρο μεταξύ των αεραγωγών (για την επιλογή των κυριότερων λειτουργιών).

Το αποτέλεσμα είναι πολύ εντυπωσιακό, αλλά χρειάζεται μία περίοδος εξοικείωσης, κάτι πρωτόγνωρο για Golf . Οι δυνατότητες παραμετροποίησης των οργάνων είναι πλέον περισσότερες, ενώ το σύστημα πολυμέσων μπορεί να το χειριστεί κανείς, εκτός από την οθόνη αφής και μέσω προηγμένων φωνητικών εντολών ή με συγκεκριμένες χειρονομίες.   Χρησιμοποιείται η πιο εξελιγμένη έκδοση MB3 του συστήματος όπου σε πλουσιότερες εκδόσεις προσφέρεται η υπηρεσία προσωπικού βοηθού Alexa της Amazon, ενώ μέσω της ενσωματωμένης κάρτας eSIM δίνεται πρόσβαση στις online υπηρεσίες WeConnect  και WeConnect plus. 

Την εικόνα στο εσωτερικό συμπληρώνει το νέο head up  display (έξτρα) που προβάλει πληροφορίες απευθείας στο παρμπρίζ, ο μίνιμαλ επιλογέας στις εκδόσεις με κιβώτιο DSG, το κορυφαίο ηχοσύστημα Harman Kardon (έξτρα), ο ατμοσφαιρικός φωτισμός με δυνατότητα χρωματικής επιλογής και φυσικά ένα υποδειγματικό επίπεδο ποιότητας, εργονομίας και πρακτικότητας.

Κινητήρες

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει σύνολα βενζίνης, πετρελαίου και φυσικού αερίου, που πλαισιώνονται από πέντε υβριδικές επιλογές (όλες βενζινοκίνητες). Η γκάμα ξεκινάει από τον χιλιάρη τρικύλινδρο TSI με 90 και 110 ίππους, συνεχίζεται με τον τετρακύλινδρο 1.5 TSI των 130 και 150 ίππων, ενώ ο μοναδικός διαθέσιμος ντίζελ είναι πλέον 2λίτρων με 115 και 150 ίππους, όπου όλες συνδυάζονται με ένα νέο χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.  Στην χώρα μας δεν αναμένεται να δούμε τις βασικές εκδόσεις ιπποδύναμης βενζίνης των 90 ίππων και πετρελαίου των 115 ίππων. Η προσθήκη του DSG κιβωτίου δημιουργεί τις υβριδικές εκδοχές eTSI.

Οι Mild hybrid εκδοχές βασίζονται σε 48V σύστημα και ισχύ 110 (1.0) , 130 και 150 ίππων (1.5) και DSG. κιβώτιο επτά σχέσεων, κάτι που μπορεί να επιφέρει μειώσεις στην κατανάλωση έως και 10%.  Οι plug in full hybrid  εκδοχές βασίζονται στον 1.4 TSI με DSG έξι σχέσεων και μία μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 13 kWh, με συνδυαστική ιπποδύναμη 204 και 245 ίππων (η τελευταία θα φέρει την ονομασία GTE). Στο δεύτερο μισό του 2020 θα είναι διαθέσιμες οι γρήγορες εκδόσεις GTI, GTI TCR, R και GTD, μαζί με τις plug in υβριδικές εκδόσεις, καθώς και την TGI φυσικού αερίου με τον 1.5 TSI των 130 ίππων.     

Το οδηγικό πακέτο

Το νέο Golf βασίζεται στην πιο πρόσφατη εκδοχή της MQB πλατφόρμας. Αυτό συνεπάγεται ακόμα πιο προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και βελτιωμένες αναρτήσεις (εμπρός υπάρχουν γόνατα ΜακΦέρσον, ενώ πίσω υπάρχει ένας νέος ημιάκαμπτος άξονας στις εκδόσεις έως 130 ίππων, ενώ από εκεί και πάνω τοποθετείται μία διάταξη πολλαπλών συνδέσμων).

Στα συστήματα υποβοήθησης το Travel Assist συνδυάζοντας το Adaptive Cruise Control και το Lane Assist, δίνει την δυνατότητα υποβοηθούμενης οδήγησης μέχρι και τα 210 χλμ./ώρα αξιοποιώντας και το νέο διαισθαντικό τιμόνι. Επιπλέον το νέο Golf είναι το πρώτο μοντέλο της VW με στάνταρ τεχνολογία Car2X (προς τον παρόν δεν είναι ακόμα λειτουργική στην χώρα μας), η οποία έχει εμβέλεια 800μ. και μπορεί να λαμβάνει υπόψιν δεδομένα από άλλα αυτοκίνητα με παρόμοια τεχνολογία, καθώς και από τις σταθερές υποδομές προκειμένου να προκειμένου να προειδοποιεί για επικίνδυνες καταστάσεις.

Ένα νέο σύστημα ελέγχου των δυναμικών χαρακτηριστικών αναλαμβάνει τον συντονισμό επιμέρους λειτουργιών όπως το ηλεκτρονικό διαφορικό (XDS), το torque vectoring και τον δυναμικό έλεγχο της απόσβεσης (DCC). Μία καινοτομία του τελευταίου είναι ότι ο οδηγός στο individual πρόγραμμα οδήγησης,  δεν έχει πλέον προκαθοριισμένες θέσεις (όπως παλιότερα comfort και sport), αλλά μία ολόκληρη μπάρα πάνω στην οποία ο οδηγός μπορεί να σύρει τον επιλογέα για να διαμορφώσει με μεγαλύτερη ακρίβεια το επίπεδο της επιθυμητής απόσβεσης. Αυτό το χαρακτηριστικό μαζί με το συνολικότερα βελτιωμένο επίπεδο κύλισης του νέου Golf είχαμε την ευκαιρία να το διαπιστώσουμε στην πράξη κατά την παρουσίαση επί Πορτογαλικού εδάφους,  έστω και αν δεν είχαμε σύμμαχο τον καιρό. 

Το πρώτο στοιχείο που αντιλαμβάνεται κανείς είναι η ελαφρώς βελτιωμένη αίσθηση του τιμονιού, ενώ οι διαφορές στην απόσβεση της ηλεκτρονικής ανάρτησης είναι ευδιάκριτες. Ακόμα πάντως και με συμβατικά αμορτισέρ το Golf συνεχίζει να προσφέρει μία ωραία κύλιση, ενώ παρά την πολύ βρεγμένη άσφαλτο τα επίπεδα πρόσφυσης ήταν υψηλά. Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση των 130 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά και εκείνη των 150 ίππων με DSG, με τις εντυπώσεις να κλίνουν υπέρ της δεύτερης, χάρις και στην πυκνότερη κλιμάκωση των σχέσεων. Το ντίζελ μοντέλο παρά την πολύ χορταστικότερη ροπή του, περνάει σε δεύτερο πλάνο, μιας και ακόμα και οι ιθύνοντες της ελληνικής αντιπροσωπείας δεν αναμένουν ιδιαίτερο αγοραστικό ενδιαφέρον.

Πότε και πόσο

Μία διαφοροποίηση έρχεται σε ότι αφορά τα ονόματα των εξοπλιστικών εκδόσεων. Τα: Trendline, Comfortline και Highline αποτελούν παρελθόν, με την αρχική έκδοση να ονομάζεται πλέον Golf, η επόμενη είναι η Life, ενώ οι υψηλότερες επιλογές αφορούν στην πολυτελέστερη Style ;ή την πιο σπορτίφ R Line. Στην χώρα μας το νέο Golf  αναμένεται τον ερχόμενο με Μάρτιο, με τις τιμές να ξεκινούν κάπου μεταξύ 21.000 και 22.000 ευρώ, για το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού._Σ.Τ. 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!