top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το Toyota iQ

Το Toyota iQ βάλθηκε να μας αποδείξει ότι ήρθε αποφασισμένο να κυριαρχήσει στις μεγαλουπόλεις, γιατί πολύ απλά έχει τον τρόπο να το πετύχει.

Στους 4ΤΡΟΧΟΥΣ Νοεμβρίου, σας προϊδεάσαμε για το τι μέρος του λόγου είναι αυτό, το ιδιαίτερο «μικρούλι» που ακούει στο όνομα iQ. Στην επίσημη, πλέον, παρουσίασή του, είχαμε την ευκαιρία να περάσουμε αρκετές ώρες στο Μιλάνο, με το νέο μοντέλο της Toyota. Μιας εταιρείας με μεγάλη παράδοση στα μικρά αυτοκίνητα πόλης, η οποία έχει στο βιογραφικό της μοντέλα όπως το Starlet, το Yaris και το Aygo.
 
Το σκηνικό και οι δρόμοι της ιταλικής πόλης αποτέλεσαν την ιδανική πίστα δοκιμών για το μικρότερο ουσιαστικά 4θέσιο μοντέλο μαζικής παραγωγής, αφού το μήκος του φτάνει τα 2.985 χλστ. Είναι όμως 4θεσιο; Η αλήθεια είναι ότι εάν στις δύο εμπρός θέσεις κάθονται δύο άτομα υψηλού αναστήματος, τότε πίσω τους έχουν ένα αρκετά καλό αποθηκευτικό χώρο. Από εκεί και πέρα όμως, εάν ο συνοδηγός είναι μετρίου αναστήματος, σε σημείο που να μπορεί να τραβήξει μπροστά το κάθισμά του, τότε ναι, χωράει ακόμα ένας από πίσω του, ο οποίος θα μπορεί να έχει στα αριστερά του ένα παιδάκι ή τις αποσκευές του πληρώματος.
 
Οι δύο εμπρός θέσεις δεν έχουν να ζηλέψουν το παραμικρό από τις αντίστοιχες ενός αρκετά μεγαλύτερου μοντέλου, αφού το πλάτος του αμαξώματος, όπως και το ύψος του, είναι στα «κανονικά» επίπεδα των 1.680 και 1.500 χλστ. αντίστοιχα. Βολεύεσαι εύκολα στη θέση οδήγησης, έχοντας μεγάλη απόσταση από τον συνοδηγό σου και τα χειριστήρια εκεί που θα τα ήθελες.
 
Στο Μιλάνο είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και τις δύο εκδόσεις του μοντέλου, από απόψεως κιβωτίου, τόσο αυτή με το CVT όσο και την χειροκίνητη, των πέντε σχέσεων. Αναφέρουμε λοιπόν ότι σαφώς και θα επιλέγαμε το Multdrive -το οποίο ταιριάζει γάντι με την φιλοσοφία του- παρά το γεγονός ότι δείχνει να «φιμώνει» λίγο το αυτοκίνητο, σε σχέση με το άψογο στην αίσθηση μηχανικό κιβώτιο, από το οποίο θα θέλαμε λίγο πιο κοντές σχέσεις.
 
Βέβαια, κάτι τέτοιο θα μπορούσε να στραφεί εναντίον της κατανάλωσης, η οποία -σύμφωνα με την εταιρεία- κυμαίνεται στα 4,3 λίτρα/100 χλμ. για τη χειροκίνητη έκδοση και στα 4,7 για την αυτόματη. Το «πάτημα» του αυτοκινήτου σε κάνει να ξεχνάς μέσα σε πόσο μικρό όχημα βρίσκεσαι, με το θετικό σύστημα διεύθυνσης να συμπληρώνει το παζλ. Μπορεί μέσα στη πόλη να ελίσσεται σαν «συγκρουόμενο», χάρη στην 3,9 μέτρων ακτίνα κύκλου στροφής και το πανάλαφρο τιμόνι του, αλλά όταν τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, το βολάν σφίγγει, όσο πρέπει.
 
Ο γνωστός και από άλλες προτάσεις κινητήρας των 998 κ.εκ. δένει πολύ καλά με όλο το σύνολο, αφού οι 68 ίπποι του, στις 6.000 σ.α.λ. κινούν το αυτοκίνητο αξιοπρεπέστατα, με την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο να επικρατεί σε επιτάχυνση και τελική ταχύτητα.
 
Στη χώρα μας θα λανσαριστεί τον Ιανουάριο, με τη βασική τιμή να κυμαίνεται στα 12.500 με 13.000 ευρώ (τσουχτερή;) σύμφωνα με τους ανθρώπους της Toyota Ελλάς. Θα υπάρξουν δύο εκδόσεις για το μοντέλο, η iQ και η πιο πλούσια iQ2. Αρχικά θα κυκλοφορήσει σε τρεις χρωματισμούς, Λευκό, Μαύρο και ένα ιδιαίτερο Μοβ, ενώ μέχρι το τέλος του 2009 θα υπάρχουν 10 χρωματικές επιλογές.
 
Περισσότερα για το νέο Toyota iQ στο επόμενο τεύχος των 4ΤΡΟΧΩΝ, στο οποίο θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε το όλο θέμα σε βάθος, για να διαπιστώσετε και εσείς μαζί μας αν τελικά η τιμή του είναι υψηλή, ή μήπως δικαιολογημένη και λογική για την τεχνολογία και τον εξοπλισμό του μοντέλου. Υπομονή λίγες ημέρες._Μ.Σαλ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ