top icon
Δοκιμές

Οδηγούμε VW T-ROC 1.5 TSI 150 PS

Ενώ στις σελίδες του τεύχους Ιανουαρίου διασταυρώνονται ήδη δύο στυλάτα κόμπακτ SUV όπως το νεοφερμένο VW T-ROC 1.0 TSI και το «διαστημικό» Toyota C-HR 1.2T, πιάνουμε στα χέρια μας και το 1.500άρη T-ROC με τον TSI των 150 ίππων.

Οι σύγχρονες τάσεις, επιτάσσουν εκτός από την ουσία και το στυλ, με την περίπτωση-πρόταση της VW στην κατηγορία να είναι ενδεικτική της εποχής μας. Στην εταιρεία έχουν καταλάβει καιρό τώρα ότι η ενασχόληση τους με τα SUV έπιασε τόπο, οπότε αποφάσισαν -σοφά κατά τη γνώμη μας- να μεγαλώσουν την γκάμα τους με κάποια μικρότερα μοντέλα, με το VW TROC να ανοίγει τον χορό και αργότερα να ακολουθεί το μικρότερο T-CROSS, ενώ το 2020 αναμένεται και η άφιξη του αμιγώς ηλεκτρικού I.D. CROZZ.

VW T-ROC

Το T-ROC έρχεται λοιπόν να προσφέρει αυτό κάτι παραπάνω που θα ήθελε κάποιος, ακόμη και από το αγαπημένο παιδί και best seller της VW, το Golf, αποτελώντας μάλιστα, θα λέγαμε, μία σχεδιαστική υπέρβαση για τα δεδομένα της εταιρείας και των mainstream μοντέλων της. Το ξεχωρίζεις αμέσως από το ενιαίο σύνολο της μάσκας με τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα, με τα φώτα ημέρας να περικυκλώνουν τους προβολείς ομίχλης κάνοντάς το ακόμη πιο ιδιαίτερο. Όπως στις περισσότερες αντίστοιχες προτάσεις της εποχής μας, ξεχωρίζει το αμάξωμα από την οροφή, προσφέρονται οι ανάλογες δυνατότητες επιλογής διχρωμίας στην οροφή, με τα χρωμιωμένα φιλέτα να τονίζουν το τελικό αποτέλεσμα. Διαφορετικό από τα συνηθισμένα είναι και το πίσω τμήμα (σε κάποιους αρέσει σε κάποιους όχι, αυτό το σημείο), ολοκληρώνοντας με τον καλύτερο τρόπο την ξεχωριστή παρουσία του. Τις γιορτινές μέρες, τις οποίες βρεθήκαμε στο Ναύπλιο μαζί του, στην κυριολεξία, δημιούργησε πανικό στο πέρασμά του, με το ενδιαφέρον και τις ερωτήσεις του κόσμου να μας κατακλύζουν με καταιγιστικό ρυθμό.

VW T-ROC

Ανοίγοντας τις πόρτες του VW T-ROC, παρατηρείς αμέσως ότι το εσωτερικό είναι μεν αντάξιο της γερμανικής του καταγωγής αλλά σε ξενίζουν κάπως τα σκληρά γυαλιστερά πλαστικά, με την πρώτη ματιά, κάτι το οποίο σκέφτεσαι ότι αποτελεί στρατηγική κίνηση των υπευθύνων του γκρουπ. Έχουν όμως σωστή συναρμογή ενώ τα όργανα είναι πολύ ευανάγνωστα και ο -εξτρά- ψηφιακός πίνακας οργάνων του δίνει έναν high-tech αέρα, πλαισιώνοντας ιδανικά το σύστημα πολυμέσων. Την ίδια ώρα, ιδανική κρίνεται και η θέση οδήγησης του αυτοκινήτου, την οποία ευχαριστιέσαι τόσο στο πολύωρο ταξίδι, όσο και μέσα στην πόλη.

Υπάρχει αρκετά ικανοποιητικός διαθέσιμος χώρος για τα κεφάλια και τα πόδια των πίσω επιβατών, ενώ το πορτ μπαγκάζ προσφέρει μία χωρητικότητα που κυμαίνεται από 445 έως 1.290 λίτρα, με έναν απόλυτα επίπεδο δάπεδο να δημιουργείται αλλά από κάτω να μην υπάρχει επιπλέον χώρος καθώς εκεί υπάρχει μία ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων, η οποία όμως σε κάνει να νιώθεις καλύτερα ψυχολογικά, κυρίως στις περιπτώσεις που θα βγάλεις δεξί φλας στο VW T-ROC και θα αφήσεις την άσφαλτο για κάποια όμορφη και ήπια χωμάτινη διαδρομή. Σε καμιά περίπτωση δεν υπάρχουν όλες εκείνες οι πρακτικές λεπτομέρειες (συρόμενο πίσω κάθισμα, τραπεζάκια, κ.λ.π.) που συναντάει κανείς στο Tiguan, τίποτε όμως δεν μας έλειψε ή μας δυσκόλεψε σε αυτόν τον τομέα, κατά την διάρκεια της συμβίωσής μας με το T-ROC.

VW T-ROC

Σε ό,τι αφορά τον κινητήρα, έχουμε εκδηλώσει κατ’ επανάληψη την αδυναμία μας στον 1.5 TSI των 150 ίππων, σε όποιο μοντέλο του γκρουπ και αν τον έχουμε συναντήσει. Σημειώνεις αμέσως την ελαστικότητα του, με την καλή απόδοση του να εμφανίζεται κοντά στις 2.000 σ.α.λ. αλλά να είναι γραμμικός με εξαιρετική λειτουργία και μέχρι τα ψηλά σημεία του στροφόμετρου. Ταυτόχρονα, με τους δύο κυλίνδρους να απενεργοποιούνται, όταν δεν χρειάζονται, η μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου κυμαίνεται στα 8,8 λίτρα/100 χλμ., δηλαδή, σε πολύ λογικά πλαίσια -για τις επιδόσεις του συνόλου και τα δεδομένα της εποχής μας. Σημειώστε ότι ταξιδεύεις άψογα και πολύ οικονομικά με 130 χλμ./ώρα, 6η και 2.600 σ.α.λ.

Στρίβοντας με το VW T-ROC, στις στροφές του Καραθώνα και όχι μόνο, σου έρχεται και πάλι αμέσως στο μυαλό η εξαιρετική MQB πλατφόρμα η οποία χαρίζει στο πλήρωμα του T-ROC αίσθηση ασφάλειας και οικειότητας, λες και το οδηγείς μήνες. Αποτελεσματικότατη η λειτουργία των αμορτισέρ, ενώ το σύνολο παρουσιάζει μεγάλη σταθερότητα στις στροφές. Αξίζει να σημειώσουμε εδώ ότι στον στάνταρ εξοπλισμό του μοντέλου είναι τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και αυτόματου φρεναρίσματος (front assist).

VW T-ROC

Ένα αναμενόμενα αποτελεσματικό σύνολο είναι το VW T-ROC, ειδικά σε αυτή του την έκδοση, με τον καλό 1.5 TSI των 150 ίππων και το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων να συνδυάζεται άψογα με το μοτέρ. Δείτε στο αρχείο που ακολουθεί τον αναλυτικό τιμοκατάλογο του μοντέλου, σημειώστε όμως ότι σε αυτήν την εκδοχή του ξεκινάει από τα 23.950 ευρώ (+ 900 ευρώ με DSG 7 σχέσεων) την ώρα που το 1.000άρη με τα 115 άλογα, ως χειροκίνητο και μόνο, ξεκινάει από τα 19.650 ευρώ. Διαβάστε την δύσκολη και ενδιαφέρουσα συγκριτική δοκιμή, την οποία σας προαναφέραμε, στο τεύχος Ιανουαρίου και μείνετε συντονισμένοι στο περιοδικό και στο site μας, για μία κατηγορία η οποία όλο και μεγαλώνει, γεμίζοντας από εξαιρετικές προτάσεις._Μ. Σαλ.

VW T-ROC

Video: Στο Ναύπλιο με το VW T-ROC 1.5 TSI 150 PS

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ