Την είδηση της εισόδου στην γκάμα του Nissan Micra του νέου κινητήρα 1.0 IG-T απόδοσης 100 ίππων και του επίσης 1.0 DIG-T των 117 ίππων, ακολούθησε μια πρώτη οδηγική γνωριμία με το 100άρι, στο πλαίσιο της ελληνικής παρουσίασης που πραγματοποίησε η Νικ. Ι. Θεοχαράκης στην Κόρινθο. 

Ο λόγος ουσιαστικά για τον αντικαταστάτη του 3κύλινδρου 0.9 βενζινοκινητήρα των 90 ίππων. Ο νέος 1.000άρης παρουσιάζεται για πρώτη φορά, διαθέτει επίσης 3 κυλίνδρους και τούρμπο και είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας Renault-Nissan-Mitsubishi. 

Αποδίδει 100 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και ροπή 160 Nm στις 2.750 σ.α.λ. (+20 Nm σε σύγκριση με τον απερχόμενο 0.9), πληρώντας την περιβαλλοντική νόρμα Euro 6d-Temp. Σύμφωνα με το εργοστάσιο, η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα είναι 103-105 γρ./χλμ. (-13 έως και -15 γρ. σε σχέση με το παρελθόν) και η μέση κατανάλωση 4,5-4,6 λίτρα/100 χλμ.

Nissan MicraΣτον τεχνολογικό τομέα, ο νέος κινητήρας του Nissan Micra ξεχωρίζει σε σχέση με αυτόν που παραδίδει τη σκυτάλη, χάρη στη βελτιστοποιημένη -μέσω δύο νέων διόδων στην κυλινδροκεφαλή- ροή του ψυκτικού μέσου, στους ηλεκτρικούς ενεργοποιητές του τούρμπο και στην ειδική επίστρωση των κυλίνδρων, που μειώνει τις τριβές και συμβάλλει στην καλύτερη διαχείριση της θερμότητας (σ.σ.: η ίδια τεχνολογία εφαρμόζεται και στον 1.300άρη του Qashqai, που θα βρείτε στις σελίδες του τεύχους Μαρτίου). Επίσης, χάρη στην ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή πολλαπλή εξαγωγής και στο σφυρήλατο στροφαλοφόρο άξονα από χάλυβα. 

Nissan Micra

Οδηγώντας το Nissan Micra των 100 ίππων 

Στην πράξη σημειώνεις αμέσως την πιο αθόρυβη λειτουργία του κινητήρα, σε σχέση με του 0.9, την καλύτερη ροπή σχεδόν σε όλο το φάσμα του στροφομέτρου (το καλό του σημείο από από τις 3.400 έως τις 5.200 σ.α.λ.), ενώ μεταφέρεσαι νοητά και στις μετρήσεις στο Ακραίφνιο, θεωρώντας πως το εργοστασιακό «0-100» των 10,9 δλ. θα έρθει εύκολα, και ίσως ο χρόνος... by 4ΤΡΟΧΟΙ να είναι και καλύτερος. 

Η αίσθηση αυτή οφείλεται και στο πολύ σωστό κούμπωμα των 5 σχέσεων του μηχανικού κιβωτίου, το οποίο μπορείς εύκολα να εκμεταλλευθείς στη γρήγορη επιτάχυνση από στάση, και γενικά στο σβέλτο ρυθμό, αλλά στο ταξίδι σε εθνικό δίκτυο θα ήθελες να έχεις και μία 6η στη διάθεσή σου, την οποία θα βρείς λίγο αργότερα, με τον ερχομό της έκδοσης των 117 ίππων.

Nissan MicraΤο μοτέρ συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, όπως αυτό της δοκιμής μας, ή εναλλακτικά με το CVT κιβώτιο Xtronic της Nissan, το οποίο θα ακολουθήσει από τα μέσα Απριλίου. Σε αυτήν την περίπτωση, η ροπή του διαμορφώνεται στα 140 Nm στις 2.000 σ.α.λ., η εκπομπή COστα 111-115 γρ./χλμ. και η μέση κατανάλωση καυσίμου στα 4,0-5,1 λίτρα/100 χλμ. 

Με το "δικό μας" των 100 ίππων και το 5τάχυτο μηχανικό, σημειώσαμε μέση 6,9 λίτρων/100 χλμ. ενώ όταν ο ρυθμός ανέβηκε, είδαμε και 7,7 λίτρα/100 χλμ.

Nissan Micra

Θα ακολουθήσει το 1.0 DIG-T των 117 ίππων 

Όσον αφορά το δεύτερο κινητήρα, τον 1.000άρη DIG-T, που θα διατίθεται αργότερα μέσα στη χρονιά, αποδίδει 117 ίππους στις 5.250 σ.α.λ. και ροπή 180 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Σημειώστε εδώ ότι σε λειτουργία overboost και για λίγα δευτερόλεπτα η μέγιστη ροπή του σκαρφαλώνει στα 200 Nm, με την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα να είναι της τάξης των 114 γρ./χλμ., και τη μέση κατανάλωση σύμφωνα με το εργοστάσιο στα 5 λίτρα/100 χλμ. 

Πρόκειται για διαφορετικό μοτέρ από το 1.0 των 100 ίππων, αφού το συγκεκριμένο έχει εξελιχθεί από τη συμμαχία σε συνεργασία με την Daimler, βασιζόμενο στον 1.300άρη που χρησιμοποιούν το Qashqai και η νέα Mercedes A-Class. Εδώ το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αποκλειστικά μηχανικό, αλλά με 6 σχέσεις, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 9,9 δλ., την ώρα που το 1.0 IG-T των 100 ίππων χρειάζεται 10,9 δλ. 

Nissan MicraΣτα τεχνολογικά highlights του 1.0 DIG-T του Nissan Micra συγκαταλέγονται, μεταξύ άλλων, η κεφαλή σχήματος Δ, το σύστημα ψεκασμού που είναι τοποθετημένο στο κέντρο του θαλάμου καύσης, η ειδική επίστρωση των πιστονιών, ο υπερτροφοδότης με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη wastegate, το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, καθώς και το φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων. 

Παράλληλα, όμως, η έκδοση των 117 ίππων διαθέτει διαφορετικές ρυθμίσεις αναρτήσεων με χαμηλωμένα κατά 10 χλστ. ελατήρια, αναβαθμισμένο σε αίσθηση και πιο γρήγορο σύστημα διεύθυνσης, και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών από την έκδοση Acenta και πάνω. 

Nissan Micra

Από 14.290 ευρώ η έκδοση των 100 ίππων και από 15.890 ευρώ αυτή των 117 ίππων 

Σημειώστε ότι η γκάμα των νέων κινητήρων ξεκινάει από τα 14.290 ευρώ για την έκδοση 1.0 IG-T των100 ίππων Energy, και πάει έως τα 16.790 ευρώ για την Techna όσον αφορά το συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων. Με το CVT Xtronicξεκινάει από τα 15.350 ευρώ. 

Όσον αφορά την έκδοση 1.0 DIG-T των 117 ίππων, η οποία συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ξεκινάει από τα 15.890 ευρώ (έκδοση Acenta) και πάει έως τα 18.990 ευρώ για την έκδοση Techna. Σημειώστε εδώ ότι κάθε περίπτωση το επιπλέον κόστος για το μεταλλικό χρώμα είναι της τάξης των 450 ευρώ. 

Προσθήκες ουσίας λοιπόν στο Nissan Micra, με το πρώτο δείγμα γραφής από την είσοδο του 1.0 IG-T των 100 ίππων και των 160 Nm ροπής στην γκάμα του να κρίνεται ως απόλυτα θετικό._ Μ. Σαλ. 

Nissan Micra