Δοκιμές Παρουσιάσεις

Οδηγούμε: Mercedes GLC

Ο αντικαταστάτης της GLK έρχεται για να πάει αρκετά βήματα πιο πέρα την εικόνα της Mercedes στην κατηγορία των μεσαίων SUV.

Ήταν η σειρά της αειθαλούς GLK να περάσει από το κύμα ανανέωσης που σαρώνει τα μοντέλα της Mercedes το τελευταίο διάστημα -κάτι που θα συνεχιστεί- και επιπλέον να υιοθετήσει νέο όνομα, στο πλαίσιο της νέας ονοματοδοσίας των γερμανικών μοντέλων, που έχει να κάνει με την πλατφόρμα στην οποία βασίζονται. Έτσι, όπου “K”, πλέον έχουμε “C”, αφού το δάπεδο είναι κοινό με της C-Class.

H GLC τοποθετείται ανάμεσα στην GLA και στην επίσης ολοκαίνουργια GLE που πρόσφατα αντικατέστησε την εμβληματική M-Class, κάτι που σημαίνει ότι απέναντί της βρίσκει τα Audi Q5 και BMW X3. Σημειώνουμε, πως αργότερα, μέσα στο 2016 θα ακολουθήσει και κουπέ έκδοση, όπως έγινε και με την GLE.

Η δουλειά που έχει γίνει στο νέο μοντέλο είναι ήδη εμφανής από το σχεδιασμό, με το μέχρι πρότινος τετραγωνισμένο σχήμανα έχει δώσει τη θέση του σε ένα σαφέστερα πιο σύγχρονο καβούκι με μυώδεις γραμμές, που βασίζεται στα σύγχρονα σχεδιαστικά πρότυπα της Mercedes. Ανάλογα εκμοντερνισμένη και η εικόνα εντός με την αναβαθμισμένη ποιότητα να είναι εμφανής στις κατά τα λοιπά λιτές γραμμές. Συγκριτικά με το μοντέλο που αντικαθιστά, η GLC είναι κατά 50 χιλιοστά φαρδύτερη ενώ το μήκος έχει αυξηθεί κατά 120 χλστ. από τα οποία τα 118 αφορούν την αύξηση του μεταξονίου, με αποτέλεσμα τη σημαντική αναβάθμιση των προσφερόμενων χώρων για επιβάτες και αποσκευές. Ωστόσο, χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και χάλυβα στο πλαίσιο, το αποτέλεσμα είναι το νέο μοντέλο να είναι κατά περίπου 50 κιλά ελαφρύτερο από τον προκάτοχό του.

Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, η GLC, που είναι αποκλειστικά τετρακίνητη, διατίθεται ήδη με τρία γνωστά σύνολα και συγκεκριμένα με το 2λιτρο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα με 211 ίππους (GLC 250), καθώς και τον επίσης τετρακύλινδρο ντίζελ των 2,1 λίτρων, σε δύο εκδόσεις, με 170 και 204 ίππους (GLC 220d και GLC 250d). Και τα τρία σύνολα συνδυάζονται στάνταρντ με το νέο 9G-Tronic αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, το οποίο, σύμφωνα με το εργοστάσιο συμβάλει στη βελτίωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων που έχουν μειωθεί κατά 19% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.

Η γκάμα περιλαμβάνει και μια plug-in υβριδική έκδοση (GLC350e) με το δίλιτρο βενζινοκινητήρα των 211 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 116 ίππων (με το αυτόματο κιβώτιο 7G-Tronic), με δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης για 34 χιλιόμετρα.

Από εκεί και πέρα, αίσθηση προκαλεί η αφθονία... τεχνολογίας ακόμα και από τις βασικές εκδόσεις. Μεταξύ αυτών και η ανάρτηση AGILITY CONTROL με αμορτισέρ μεταβαλλόμενης απόσβεσης, όπως και το σύστημα διαμόρφωσης του προφίλ οδήγησης, DYNAMIC SELECT, με πέντε διαφορετικά προγράμματα (Eco, Comfort, Sport, Sport+ και Individual). Προαιρετικά θα διατίθεται το σύστημα DISTRONIC PLUS, που, μεταξύ άλλων, προσφέρει και χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης χάρη στον αυτόματο έλεγχο του τιμονιού και τη δυνατότητα εκκίνησης και φρεναρίσματος του αυτοκινήτου, καθώς και η αερανάρτηση AIR BODY CONTROL, η οποία μεταβάλει το ύψος του αυτοκινήτου (+50 χλστ.) για καλύτερες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής στην εκτός δρόμου οδήγηση. Στοιχείο στο οποίο οι μηχανικοί του εργοστασίου έχουν δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα, αφού για τους πιο... τολμηρούς υπάρχει και το πακέτο Off Road Engineering που επεμβαίνει στη χαρτογράφηση κινητήρα, κιβωτίου, αλλά και στα φρένα όπως και στο ESP, ανάλογα με την επιφάνεια του εδάφους, αλλά και με το φορτίο που, για παράδειγμα, μπορεί να μεταβληθεί με τη ρυμούλκηση τρέιλερ.

Στο δρόμο, η GLC, με τους υπάρχοντες κινητήρες, διακρίνεται κυρίως για τη σταθερότητα και τη στιβαρότητά της παρά το αυξημένο ύψος του αμαξώματος. Οι κλίσεις στις στροφές είναι απολύτως εντός του αναμενόμενου πλαισίου, τη στιγμή που η ανάρτηση παίζει καθοριστικό ρόλο σε μια γενικότερα... ασφάλτινη συμπεριφορά, χωρίς «ψαρέματα» του ρύγχους ή αποσταθεροποίηση του πίσω μέρους, ακόμα και σε κλειστές στροφές. Με ένα πιο γρήγορο τιμόνι και σε συνδυασμό με τις γρήγορες αλλαγές που επιτυγχάνει το νέο εννιάρι κιβώτιο, θα μπορούσε να αποτελέσει παιχνίδι και για τον ανήσυχο οικογενειάρχη, ο οποίος πάντως, αποκλείεται να εξαντλήσει τα όριά της εκτός δρόμου, όπου είναι απλά εντυπωσιακή. Τόσο από πλευράς απόσβεσης των ανωμαλιών από την ανάρτηση, όσο και σε επίπεδο αναριχητικών ικανοτήτων, που χάρη στα «ηλεκτρονικά» ξεφεύγουν πολύ από τα συνηθισμένα και σίγουρα από τον άμεσο ανταγωνισμό.

Από πλευράς κόστους, οι τιμές για την GLC είναι αισθητά χαμηλότερες αυτών της GLK και ειδικότερα, το κόστος για την GLC 250 ανέρχεται σε 48.850 ευρώ, με τις GLC 220d και GLC 250d να κοστίζουν 52.500 και 53.150 ευρώ αντίστοιχα._Ε.Ξ.

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: GLC-Class

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου