top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Ford Focus ST

Με επεμβάσεις ουσίας που ξεφεύγουν από τα δεδομένα του απλού facelift η Ford ενισχύει τον χαρακτήρα του Focus ST και ταυτόχρονα εμπλουτίζει την γκάμα του με την προσθήκη και πετρελαιοκίνητης έκδοσης.

Η πρόσφατη ανανέωση της γκάμας του Focus δεν θα μπορούσε να αφήσει εκτός παιχνιδιού και την γρήγορη έκδοση ST η οποία δείχνει διπλά ωφελημένη αφενός λόγω των μικρών αλλά ουσιαστικών αναβαθμίσεων σε καίρια σημεία και αφετέρου χάρη στην προσθήκη και πετρελαιοκίνητης έκδοσης που το βάζει στο παιχνίδι των σπορτίφ diesel hot hatch. Σύμφωνα με τους ανθρώπους του τμήματος Ford Performance που βρίσκεται πίσω από την εξέλιξη όλων των γρήγορων εκδόσεων ο στόχος ήταν η διατήρηση του σφαιρικού χαρακτήρα του ST που θέτει την χρηστικότητα και την ομοιογένεια σε ισορροπία με την απόδοση και το δυναμισμό. Άλλωστε για όσους επιθυμούν μια πιο σκληροπυρηνικά σπορ άποψη η τρίτη γενιά του Focus RS βρίσκεται προ των πυλών.

Εστιάζοντας λοιπόν στα πιο σημαντικά στοιχεία θα σταθούμε σε όσα κρύβονται πίσω από τις αισθητικές αλλαγές και την λειτουργική αναβάθμιση που έχει προκύψει στο εσωτερικό από την εγκατάλειψη της λογικής των πολυάριθμων διακοπτών. Καταρχήν επεμβάσεις ουσίας έχουν γίνει στον τομέα της ανάρτησης καθώς επιπλέον την αυξημένης ακαμψίας του εμπρός μέρους του πλαισίου έχουν επιλεγεί αμορτισέρ και ελατήρια με πιο σφικτά χαρακτηριστικά ενώ έχουν αντικατασταθεί με πιο σκληρά και τα σινεμπλόκ στα εμπρός ψαλίδια και στους πίσω συνδέσμους. Αντίστοιχα αλλαγές στην χαρτογράφηση έχουν γίνει τόσο στην υποβοήθηση του τιμονιού όσο και στα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου με εστίαση στην ακόμα πιο ακριβή λειτουργία του ETVC (Electronic Torque Vectoring Control) που προσομοιάζει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, αλλά και στην αναβάθμιση της αποτελεσματικότητας και των δυνατοτήτων του ESC (με τρία προγράμματα: On, Off και Sport) με την προσθήκη της λειτουργίας Enhanced Transitional Stability (ETS) η οποία με βάση τα δεδομένα κίνησης του αυτοκινήτου αλλά και το στυλ του οδηγού μπορεί να προβλέψει πιθανό γλίστρημα ή απώλεια ελέγχου οπότε φροντίζει έγκαιρα για την κατάλληλη επέμβαση φρενάροντας ανεξάρτητα κάθε τροχό διατηρώντας την μέγιστη δυνατή πρόσφυση. Τέλος οι αναβαθμίσεις σε δυναμικό επίπεδο συμπληρώνονται από την προσθήκη στην λίστα του επιπλέον εξοπλισμού και των μεγαλύτερων φρένων διαμέτρου 335 χιλ. (έναντι 320 χιλ. των στάνταρ δίσκων) σε συνδυασμό με τους extra τροχούς 19 ιντσών.

Σε επίπεδο κινητήρα η γνωστός δίλιτρος Ecoboost δεν κρύβει κάποια έκπληξη σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση διατηρώντας την απόδοση των 250 ίππων και 36,7 χλγμ. ροπής αλλά με αλλαγές στην εισαγωγή και την εξαγωγή προς όφελος της ελαστικότητας χαμηλά. Τα πιο σημαντικά νέα έρχονται λοιπόν από την έλευση και ενός δίλιτρου πετρελαιοκινητήρα ο οποίος βασίζεται στο ήδη υπάρχον σύνολο των 150 ίππων του απλού Focus αλλά με μια σειρά αλλαγών στην κυλινδροκεφαλή, στο μπλοκ, στην εισαγωγή και την εξαγωγή αλλά και με την χρήση υπερτροφοδότη μεταβλητής γεωμετρίας οι οποίες έχουν ανεβάσει την απόδοση στους 185 ίππους και την ροπή στα 40,8 χλγμ.!

Η πρώτη γεύση από το ανανεωμένο Focus ST στους ορεινούς δρόμους γύρω από την Βαρκελώνη ήταν αναμφίβολα θετική από κάθε άποψη.

Οι επεμβάσεις στην ανάρτηση έχουν προσδώσει ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια και ευκρίνεια στις αντιδράσεις χωρίς μάλιστα να έχουν επηρεαστεί τα ποιοτικά και συμπαγή χαρακτηριστικά της κύλισης. Το ETVC αποδεικνύεται άκρως αποτελεσματικό (τουλάχιστον στην καλή άσφαλτο) ενώ το εμπρός μέρος έχει αποκτήσει μια πιο τονισμένη σπιρτάδα στην απόκριση και είναι εξαιρετικά ακριβές στην στόχευση της τροχιάς την στιγμή που το πίσω μέρος έχει αποβάλει το ελαφρύ χάζεμα που είχε στην προηγούμενη έκδοση χωρίς όμως να χάσει την συμμετοχικότητα του στην διαγραφή της επιθυμητής τροχιάς.

Και αν τα παραπάνω είναι μια αναβάθμιση προς την σωστή κατεύθυνση στην ήδη θετική εικόνα του ST σίγουρα αποτελούν μια ευχάριστη έκπληξη στην περίπτωση της πετρελαιοκίνητης έκδοσης η οποία μοιράζεται το ίδιο στήσιμο και την ίδια φιλοσοφία (με ελάχιστες απαραίτητες λόγω επιπλέον βάρους διαφοροποιήσεις) με την βενζινοκίνητη. Αυτό της δίνει λοιπόν και το χρίσμα της πιο σπορ έκφρασης ανάμεσα στα πετρελαιοκίνητα hot hatch που φαίνεται να κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος προσελκύοντας το ενδιαφέρον κοινού αλλά και κατασκευαστών.

Το νέο Focus ST θα συνεχίσει να προσφέρεται σε πεντάθυρο και στέσιονβάγκον αμάξωμα με την έλευσή του στη χώρα μας να υπολογίζεται προς το τέλος της άνοιξης χωρίς ωστόσο να είναι ακόμα γνωστή η τιμολογιακή του τοποθέτηση αν και οι εκτιμήσεις δεν προβλέπουν σημαντικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα._Γ.Χ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ