top icon
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε το νέο Mazda3

H Mazda παρουσίασε σε περιορισμένο αριθμό εκπροσώπων του αυτοκινητικού Τύπου τη δεύτερη κατά σειρά γενιά του μικρομεσαίου της μοντέλου.

Στην Πάλμα, και συγκεκριμένα στα περίχωρα της διάσημης πρωτεύουσας της Μαγιόρκα, η Mazda παρουσίασε σε περιορισμένο αριθμό εκπροσώπων του αυτοκινητικού Τύπου τη δεύτερη κατά σειρά γενιά του μικρομεσαίου της μοντέλου. Το νέο «3», το οποίο θα εξακολουθεί να διατίθεται, όπως και ο προκάτοχός του, σε 5θυρες και 4θυρες εκδόσεις αμαξώματος, βασίζεται στο ίδιο ακριβώς δάπεδο, διαθέτοντας όμως μια πλειάδα αλλαγών ικανών ώστε αβίαστα να μπορούν να το χαρακτηρίσουν ως «νέο».
 
Σχεδιαστικά, οι σημαντικότερες διαφοροποιήσεις σε σχέση με το παρελθόν αφορούν στο εμπρός μέρος, όπου δεσπόζουν τα νέα φωτιστικά σώματα και η χαμηλότερα τοποθετημένη μάσκα. Στο πλάι, οι ακμές είναι πλέον πιο έντονες, ενώ πίσω τα φωτιστικά σώματα είναι πλήρως ανασχεδιασμένα και στις δύο εκδόσεις. Από πλευράς διαστάσεων και βάρους, οι Ιάπωνες απεδείχθησαν ιδιαίτερα… εγκρατείς, καθώς το μήκος των αμαξωμάτων είναι αυξημένο κατά μόλις 90 χλστ. (sedan) και 45 χλστ. (hatcback), με το βάρος τους σε κάθε περίπτωση να είναι μειωμένο κατά 15 κιλά σε σχέση με το παρελθόν.
 
Στο εσωτερικό η ανανέωση αγγίζει πολλούς τομείς, με τη σχεδιαστική προσέγγιση να διατηρεί τα σπορτίφ στοιχεία του παρελθόντος και την ποιότητα κατασκευής να δείχνει, σε πρώτη τουλάχιστον επαφή, ακόμα καλύτερη. Η εργονομία, με τη σειρά της, έχει επίσης βελτιωθεί, με τα καθίσματα να παρέχουν ακόμα καλύτερη στήριξη και τον επιλογέα να βρίσκεται τοποθετημένος ακόμα πιο κοντά στον οδηγό.
 
Στα μηχανικά μέρη οι Ιάπωνες εμπιστεύτηκαν τις γνώριμα αποτελεσματικές λύσεις του παρελθόντος, επεμβαίνοντας σε καίρια μόνο σημεία. Η αφετηρία της γκάμας των διαθέσιμων βενζινοκινητήρων είναι πλέον ο γνωστός 1.600άρης της γενιάς MZR, ο οποίος και εξακολουθεί να αποδίδει 105 ίππους. Αμέσως μετά συναντάμε την 2λιτρη παραλλαγή του (150 ίπποι), η οποία και συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Για όσους έχουν το «προνόμιο» να κυκλοφορούν με πετρελαιοκίνητες προτάσεις της συγκεκριμένης αγοράς, οι ιθύνοντες της Mazda προσφέρουν έναν νέο ντιζελοκινητήρα χωρητικότητας 2,2 λίτρων με 150 ή 185 ίππους, καθώς και τον «βασικό» 1,6 των 109 ίππων.
 
Στην ανάρτηση, οι αλλαγές αφορούν την ενίσχυση των ορισμένων συνδέσμων της, καθώς και νέες ρυθμίσεις ελατηρίων/αμορτισέρ με γνώμονα την βελτίωση της άνεσης αλλά και της ποιότητας κύλισης, γενικότερα. Οδηγώντας την βασική, βενζινοκίνητη έκδοση του αυτοκινήτου, οι πρώτες εντυπώσεις μας είναι θετικές. Η ανάρτηση προσφέρει ικανοποιητικά επίπεδα άνεσης, με τον γνώριμα σπορτίφ χαρακτήρα της να μην έχει επηρεαστεί αρνητικά από τις αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί.
 
Το σύστημα διεύθυνσης –ηλεκτρομηχανικό πλέον σε όλες τις εκδόσεις- αφήνει πολύ καλές εντυπώσεις σε όλες τις συνθήκες. Ο κινητήρας των 105 ίππων, αν και αρκούντως ελαστικός, εξακολουθεί να μην έχει –συγκριτικά με τον ανταγωνισμό του είδους – τα ικανά αποθέματα ισχύος στις υψηλές στροφές που θα του εξασφαλίσουν την απαιτούμενη, από πολλούς αγοραστές, ζωντάνια.
 
Στη χώρα μας και οι δύο διαθέσιμες από πλευράς αμαξώματος εκδόσεις του μοντέλου, θα είναι διαθέσιμες περί τα τέλη Απριλίου με αρχές Μαϊου, σε τιμές που ακόμα δεν έχουν καθοριστεί, έστω και κατ’ εκτίμηση. _Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ