top icon
Παρουσιάσεις

Subaru: Οδηγούμε τα XV και Forester 2.0 e-BOXER

Όταν αναφερόμαστε σε τετρακίνητα Subaru, το μυαλό όλων πάει κυρίως σε σκληροτράχηλες κατασκευές. Μπορούν όμως ταυτόχρονα να γίνουν και φιλικές προς το περιβάλλον; Οδηγούμε στην Ελλάδα, εντός και εκτός χωμάτινης πίστας, τα Subaru XV και Forester ως 2.0 e-BOXER, και ευπειθώς αναφέρουμε.

Το μήνυμα -ή μότο αν προτιμάτε- από τους Ιάπωνες είναι το «Hybrid, the Subaru Way», και δείχνει ότι η Subaru με τα νέα της mild hybrid μοντέλα, όπως τα XV και Forester που οδηγούμε σήμερα στη χώρα μας, ουσιαστικά προαναγγέλλει το δρόμο που θα ακολουθήσει από εδώ και στο εξής. Πλέον, οι μηχανικοί της εταιρείας, ως απάντηση στα ομολογουμένως ενεργοβόρα σύνολα που είχαν στην γκάμα τους, δίνουν τον e-Boxer, ο οποίος με τη χρήση ενός ήπιου υβριδικού συστήματος έρχεται να υποσχεθεί μειωμένη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων.

Subaru Forester 2.0 e-BOXER

Αναφερόμενοι αρχικά στο facelift του Forester, για το οποίο διαβάσατε και στο τεύχος Νοεμβρίου 2019, όταν και το οδηγήσαμε στο Τάνις για το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020», αναθεωρημένο είναι το εμπρός μέρος με τις ευκρινέστερες γωνίες και την πιο όρθια γρίλια, ενώ στο πίσω μέρος εντελώς νέα είναι τα φωτιστικά σώματα και η γυαλιστερή μαύρη επένδυση πάνω από την πινακίδα. Συγκριτικά με τον προκάτοχό του, είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις (ΜxΠxY: 4.625×1.815×1.730 χλστ., έναντι 4.610×1.795×1.735 του προηγούμενου), λόγω και της «παγκόσμιας πλατφόρμας» της Subaru στην οποία βασίζεται -όπως και τα Impreza και XV-, που εξασφαλίζει και συγκριτικά μακρύτερο μεταξόνιο (2.670 χλστ. έναντι 2.640). Οι παραπάνω αριθμοί συνεπάγονται και επαρκείς χώρους για πέντε επιβάτες, με τους πίσω πάντως, λόγω της διατήρησης του στέισον ύφους του αμαξώματος, να μην απολαμβάνουν τον άπλετο χώρο για τα κεφάλια που εξασφαλίζει μέρος του ανταγωνισμού – κυρίως αν πρόκειται για έκδοση με ηλιοροφή. Σημειώστε εδώ και αύξηση στο πορτ μπαγκάζ η χωρητικότητα του οποίου πλέον αγγίζει τα 509 λίτρα από 505 της προηγούμενης γενιάς.

Subaru Forester 2.0 e-BOXER

Από εκεί και πέρα, άμεσα αισθητή γίνεται η αναβάθμιση στην ποιότητα των υλικών στα εσωτερικά των Forester και XV, τα οποία διακρίνονται και για τη συμπαγή συναρμογή τους. Στάνταρντ σε όλες τις εκδόσεις είναι το πακέτο συστημάτων ασφαλείας EyeSight, ενώ προαιρετικά θα μπορεί να εξοπλίζεται και με το DriverFocus, που μέσω μιας κάμερας «παρατηρεί» το πρόσωπο του οδηγού αναγνωρίζοντας πιθανή κόπωσή του. Πέραν αυτών, διαθέσιμα είναι και συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας, όπως τα Reverse Automatic Braking και Rear Vehicle Detection.

Subaru XV 2.0 e-BOXER

Μιλώντας τώρα για την «είδηση» της παρουσίασής μας, την έκδοση e-Boxer, στην ουσία προκύπτει από τη συνεργασία του γνωστού 2λιτρου (1.995 κ.εκ.) ατμοσφαιρικού μπόξερ των Ιαπώνων με έναν ηλεκτροκινητήρα μέγιστης απόδοσης 12,3 kW (118,4 Volt και 4,8 Ah), που είναι ενσωματωμένος στο στάνταρντ CVT κιβώτιο των 7 σχέσεων, χαρίζοντας συνολική ιπποδύναμη 150 ίππων στις 5.600-6.000 σ.α.λ. και ροπή επιπέδου 194 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Η όποια οικονομία επιτυγχάνεται κυρίως μέσα στην πόλη και με ταχύτητες που δεν επιφέρουν μεγάλο φορτίο στον κινητήρα εσωτερικής καύσης, ενώ σε ό,τι αφορά τη φόρτιση των μπαταριών ιόντων-λιθίου που βρίσκονται κάτω από το χώρο αποσκευών, πραγματοποιείται κατά τη φάση της επιβράδυνσης. Σημειώστε επίσης ότι το ρεζερβουάρ έχει περιοριστεί από τα 63 στα 48 λίτρα.

Subaru XV 2.0 e-BOXER

Στο τιμόνι των δύο πιο οικολογικών και οικονομικών Subaru, ελέω e-BOXER, σημειώσαμε με άνεση μέσες καταναλώσεις λίγο πάνω από τα 8,5 λίτρα/100 χλμ. (8,9 στο Forester και 8,7 στο XV), ενώ αξίζει να σταθούμε και στην καλή οδηγική τους συμπεριφορά. Συγκεκριμένα, στην εξαιρετική αίσθηση απόσβεσης και στιβαρότητας που εξασφαλίζει η ανάρτησή τους, με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω, ενώ βελτιωμένο ως προς την κατευθυντικότητα και την αίσθηση αποδεικνύεται το σύστημα διεύθυνσής τους, το οποίο ιδανικά όμως θα θέλαμε πιο γρήγορο. Αρκετά περιορισμένος είναι ο ήχος που περνάει στην καμπίνα, εκτός αν το σύνολο πιεστεί αρκετά, κάτι που ανεβάζει τα ντεσιμπέλ, ενώ θεωρούμε ότι ο μπόξερ κινητήρας θα μπορούσε να αναδείξει περισσότερες από τις δυνατότητές του αν συνδυαζόταν με ένα μηχανικό κιβώτιο ή κάποιο καλύτερο αυτόματο.

Subaru Forester 2.0 e-BOXER

Εκτός δρόμου, και συγκεκριμένα μέσα στην πίστα Argos Motocross Park στα Φίχτια Αργολίδας, τόσο το Forester όσο και το XV μάς απέδειξαν για ακόμα μία φορά ότι είναι στο στοιχείο τους. Τη μεταφορά της ροπής στους τέσσερις τροχούς έχει αναλάβει το σύστημα Symmetrical All-Wheel Drive, που ορίζει την κατανομή με βάση τις πληροφορίες που παίρνει από το κεντρικό διαφορικό και από το Σύστημα Δυναμικού Ελέγχου (VDC). Το κεντρικό διαφορικό, μέσω ενός συνεκτικού συστήματος λειτουργίας, φροντίζει για την κατανομή της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων, ενώ το VDC στέλνει τη ροπή στον τροχό που ανάλογα με τις συνθήκες έχει περισσότερη ανάγκη. Σε όλα τα παραπάνω, προσθέστε απόσταση από το έδαφος 220 χλστ. και γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής επιπέδου 20,2, 21,5 και 25,8 μοιρών αντίστοιχα.

Subaru Forester 2.0 e-BOXER

Τα βελτιωμένα σε κάθε επίπεδο και πιο οικολογικά XV και Forester 2.0 e-BOXER βρίσκονται ήδη στην ελληνική αγορά, σε κάθε περίπτωση ως τετρακίνητα και με CVT και σε τιμές που ξεκινούν από τα 37.500 ευρώ (έκδοση Style) για το XV και από τα 39.950 ευρώ (έκδοση Free) για το Forester._ Μ. Σαλ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ