top icon
Παρουσιάσεις

VW Golf GTI: οδηγούμε την έκδοση Clubsport των 300 ίππων

Οδηγούμε στη Γερμανία την καθαρόαιμη έκδοση Clubsport του νέου VW Golf GTI.

Το VW Golf GTI είναι εδώ και στην 8η γενιά του μοντέλου, αμφισβητώντας την πολιτικώς ορθή και αποστειρωμένη εποχή στην οποία μπαίνει η αυτοκίνηση. Οδηγούμε στη Γερμανία τη μέχρι στιγμής πιο μάχιμη εκδοχή του, «Clubsport».

Τη στιγμή, λοιπόν, που η VW πέφτει με τα μούτρα στη δουλειά προκειμένου να επιταχύνει τη μετάβαση στη νέα, εξηλεκτρισμένη εποχή, δεν παραλείπει να κλείνει το μάτι στη μερίδα εκείνη των αγοραστών η οποία αρνείται να συμβιβαστεί στο κομμάτι της οδηγικής εμπειρίας. Είναι πραγματικά κρίμα που ο συναρπαστικός οδηγικός χαρακτήρας ενός τετράτροχου δε μοιάζει πλέον να αποτελεί προτεραιότητα για τους πολλούς.

Το VW Golf GTI γεννήθηκε στα μέσα της δεκαετίας του’70, όταν οι επιδόσεις εξασφαλίζονταν σχεδόν αποκλειστικά μέσα από κάποιες απρόσιτες καθαρόαιμες κατασκευές. Η έλευση του καυτού αυτού χάτσμπακ εκδημοκράτισε την εμπειρία της οδήγησης, και μάλιστα σε ένα περιτύλιγμα χρηστικό στην καθημερινή συμβίωση. Τι ειρωνεία, αλήθεια, ο τότε διακριτικός και πολιτικά ορθός χαρακτήρας του, να φαντάζει σήμερα με εκείνον ενός εμμονικού επαναστάτη, παγιωμένου στις παλιές του αντιλήψεις…

Οδηγώντας το νέο VW Golf GTI

Στη Γερμανία

Προκειμένου να ανακαλύψουμε τι έχει να προσφέρει στη σημερινή εποχή αυτή η εμβληματική έκδοση ενός κατά βάση οικογενειακού μοντέλου, επιχειρήσαμε ένα ταξίδι-αστραπή στη Γερμανία. Το αυτοκίνητο μας περίμενε στο Μόναχο, κάποτε ιδανικό προορισμό, με τον όλο σχεδιασμό όμως να εξελίσσεται σε έναν μικρό εφιάλτη ανάμεσα στο τρίτο και το τέταρτο κύμα της πανδημίας, με υπαρκτό τον κίνδυνο της αστοχίας από το ενδεχόμενο να μας επιβληθεί 10ήμερη καραντίνα επί γερμανικού εδάφους, πέρα από το «σιγουράκι» του 7ήμερου κατ’ οίκον εγκλεισμού μας, άμα τη επιστροφή στην πατρίδα μας. Κερασάκι στην τούρτα η πρόβλεψη για χιονοθύελλα την ημέρα της δοκιμής…

Θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε να παραθέτουμε πόσο έχει δυσκολέψει η δουλειά μας, κινδυνεύουμε όμως να γίνουμε προκλητικοί, καθώς μας περιμένει μια συναρπαστική εμπειρία μακριά από το σπίτι μας, όταν την εποχή της αποστολής οι περισσότεροι κινούνταν με SMS για απόσταση 2 χιλιομέτρων από την κατοικία τους.

Golf GTI Clubsport

Συστάσεις

Η γκάμα των καυτών χάτσμπακ έχει αποκτήσει πλέον μια ικανή διαστρωμάτωση, καθώς η ιπποδύναμή τους έχει απομακρυνθεί εντυπωσιακά από τους 110 ίππους του πρώτου VW Golf GTI, και συχνά κλιμακώνεται πάνω από τους 300 ίππους, ενώ αντίστοιχη ποικιλία προσφέρεται στον τομέα της μετάδοσης. Έτσι, στην όγδοη γενιά του Golf, ο ανήσυχος οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στα προσθιοκίνητα GTI και GTI Clubsport των 245 και 300 ίππων, αντίστοιχα, ή το τετρακίνητο Golf R με τους 320 ίππους. Αν το τελευταίο στρέφεται περισσότερο προς τον premium γερμανικό ανταγωνισμό, είναι η έκδοση Clubsport που στοχεύει στα πιο σκληροπυρηνικά Ford Focus ST, Honda Civic Type R και Renault Megane RS. Η πρώτη έκδοση Clubsport παρουσιάστηκε το 2016, με αφορμή την 40ή επέτειο του Golf GTI, και το Μάιο της ίδιας χρονιάς κατέκτησε στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ το ρεκόρ χρόνου μεταξύ των προσθιοκίνητων αυτοκινήτων. Στη χώρα μας η έκδοση Clubsport τιμάται στα 42.720 ευρώ, έναντι των 36.450 ευρώ του απλού GTI (38.225 με DSG) και των 49.600 του Golf R.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ VW GOLF GTI ΤΩΝ 245 ΙΠΠΩΝ

Golf GTI Clubsport

Εμφανισιακές διαφορές

Στην πράξη, μόνο ένα εκπαιδευμένο μάτι θα την ξεχωρίσει απέναντι στην «απλή» εκδοχή του νέου VW Golf GTI, καθώς τα οποιαδήποτε διακριτικά λάμπουν διά της απουσίας τους. Εξωτερικά προδίδεται από τον «ανοιχτό» προφυλακτήρα στο κάτω του μέρος, ενώ πίσω το στίγμα δίνουν η διπλή αεροτομή στην άκρη της οροφής και οι διπλές οβάλ εξατμίσεις εκατέρωθεν του διαχύτη. Το αυτοκίνητο κανονικά διατίθεται με τροχούς 18 ιντσών, ενώ το δικό μας φορούσε έξτρα τροχούς 19 ιντσών με ελαστικά 235/35 R19.

Golf GTI

Περνώντας στο εσωτερικό, βρίσκεις εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης στα μπάκετ του αυτοκινήτου, των οποίων η διαμόρφωση και το ύψος δεν αποπνέουν «πολεμική» διάθεση. Το μόνο παράπονό μας στο πάντα εργονομικό περιβάλλον ενός Golf έχει να κάνει εν προκειμένω με την πληθώρα των επιμέρους λειτουργιών, όπου οι σχετικές ρυθμίσεις πραγματοποιούνται με επιφάνειες αφής, αντί των κλασικών αναλογικών χειριστηρίων.

Golf GTI Clubsport

Απόλαυση!

Με την εκκίνηση του 2λιτρου υπερτροφοδοτούμενου ΕΑ888 evo4 αντιλαμβάνεσαι πως, ακόμα και στην έκδοση Clubsport, η γερμανική εταιρεία δεν είχε την πρόθεση να θυσιάσει τη φιλικότητα της κατασκευής στην καθημερινή χρήση, ούτε βέβαια να τρομάξει τον περιστασιακό χρήστη. Έτσι, αν στο Type R η συμμετοχικότητα στην οδήγηση προδίδεται με κάθε τρόπο από τη λειτουργία της ανάρτησης, την αίσθηση του τιμονιού ή τον τρόπο που αλλάζουν οι ταχύτητες, εδώ όλα μοιάζουν στρογγυλεμένα, όπως σε ένα καλοτάξιδο GT, χωρίς αυτό να σημαίνει πως η συγκεκριμένη προσέγγιση είναι σε βάρος του οδηγικού αποτελέσματος.

Golf GTI Clubsport

Ο ήχος του κινητήρα δεν κρύβει τις προθέσεις της κατασκευής, αλλά δεν είναι επιτηδευμένα μπρουτάλ. Η ίδια προσέγγιση ακολουθήθηκε και στις υπόλοιπες λειτουργίες του αυτοκινήτου. Για παράδειγμα, στην (έξτρα) ενεργή ανάρτηση που φορούσε το αυτοκίνητό μας, η επιλογή του προγράμματος Sport δε μεταμορφώνει το «πάτημα» σε… τραπέζι, έτσι που μπορούμε να υποθέσουμε πως και στην ελληνική άσφαλτο το αυτοκίνητο δε θα είναι δυσάρεστο. Όσο για τη δυνατότητα ρύθμισης της απόσβεσης των αμορτισέρ σε δεκαπέντε διαβαθμίσεις, μέσα από το πρόγραμμα Individual, υποθέτουμε πως ούτε και ο δοκιμαστής εξέλιξης του VW Golf GTI θα μπορούσε να αντιληφθεί τις διαφορές σε ένα blind test.

Golf GTI Clubsport

Αντίστοιχη φιλοσοφία συναντάμε και στον τομέα της μετάδοσης, όπου η έκδοση Clubsport προσφέρεται πλέον αποκλειστικά με 7άρι διπλού συμπλέκτη. Καθώς στη χειροκίνητη λειτουργία την τελευταία λέξη στην επιλογή των σχέσεων την έχει το κιβώτιο, και με δεδομένα τα μικροσκοπικά πλαστικά paddles πίσω από το τιμόνι, το πιθανότερο είναι πως θα παραχωρήσεις στο αυτοκίνητο το προνόμιο των αλλαγών.

Αν και η εταιρεία είναι φειδωλή για το πώς κερδήθηκαν οι επιπλέον 55 ίπποι, οι πληροφορίες θέλουν να έχει τοποθετηθεί νέο τούρμπο και μεγαλύτερο intercooler. Σε συνδυασμό με την πιο κοντή τελική σχέση μετάδοσης, το «0-100» πραγματοποιείται σε 5,6 δευτερόλεπτα, δηλαδή 7 δέκατα κάτω από την επίδοση του «απλού» GTI. Η δύναμη του κινητήρα είναι διαθέσιμη σε όλο το φάσμα των στροφών, ενώ τα 400 Nm εξασφαλίζουν εντυπωσιακές ρεπρίζ.

Golf GTI Clubsport

Καθαρόαιμο GTI

Το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές, χωρίς να είναι νευρικό στη θέση της ευθείας. Ο ηλεκτρονικός έλεγχος της δυναμικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου παρεμβαίνει τόσο στην ενεργή ανάρτηση όσο και στο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό XDS, το οποίο, ακόμα και στη βρεγμένη άσφαλτο, καταφέρνει στις στροφές να βάζει τη μούρη μέσα, εκμηδενίζοντας τις όποιες υποστροφικές τάσεις, χωρίς όμως το συνολικό ζύγισμα να οδηγεί σε μια πιο νευρική ουρά. Βυθίζοντας το πόδι στο δεξί πεντάλ, στην έξοδο της στροφής νιώθεις τους τροχούς να χάνουν στιγμιαία την πρόσφυσή τους, κάτω βέβαια από τις συγκεκριμένες συνθήκες, για να συνεχίσει το αυτοκίνητο να επιταχύνει απρόσκοπτα, χωρίς οποιεσδήποτε αντιδράσεις στο τιμόνι.

Τέλος, η αποτελεσματικότητα της κατασκευής, πέρα από την κατά 10 χλστ. χαμηλωμένη ανάρτηση και τα αναβαθμισμένα φρένα με διάτρητους δίσκους 357 χλστ., αντανακλάται στην έκδοση Clubsport και από την επιπλέον επιλογή στα προγράμματα οδήγησης Nurburgring, προσαρμοσμένη στις συνθήκες της εμβληματικής πίστας, η οποία πιστεύουμε πως θα ανταποκριθεί ιδανικά και σε ένα trackday στην πίστα των Μεγάρων.

Golf GTI Clubsport

Ο τελευταίος των Μοϊκανών;

Με την αυτοκινητοβιομηχανία να εξαφανίζει σταδιακά τις καυτές εκδόσεις στα χάτσμπακ της κατηγορίας B και C, τόσο λόγω της έλλειψης ενδιαφέροντος του κοινού όσο και επειδή δυσχεραίνουν την επίτευξη του στόχου των εκπομπών, δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν η όγδοη γενιά του Golf είναι και η τελευταία που στην γκάμα της περιλαμβάνει την εμβληματική αυτή έκδοση, τουλάχιστον μέχρι η τεχνολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να είναι σε θέση να προσφέρει ανάλογη οδηγική εμπειρία. Σε κάθε περίπτωση, είναι εντυπωσιακό πως ακόμα και σε αυτή την ειδική έκδοση του GTI, η Volkswagen κατάφερε για άλλη μία φορά να ισορροπήσει τις αρετές ενός αυτοκινήτου επιδόσεων με ένα χαρακτήρα φιλικό στην καθημερινή οδήγηση._Μ.Σ.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΔΟΚΙΜΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ VW GOLF GTI ΤΩΝ 245 ΙΠΠΩΝ

Golf GTI Clubsport

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 300 ίπποι

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 400 Nm/2.000-5.200 σ.α.λ.

ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ: Κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.295×1.789x1.465 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.628 χλστ.

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 374-1.230 λίτρα

ΒΑΡΟΣ: 1.386 κιλά

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 5,6 δλ.*

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 χλμ./ώρα*

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 167 γρ./χλμ.

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (WLTP): 7,4 λίτρα/100 χλμ.

ΤΙΜΗ ΑΠΟ: 42.720 ευρώ

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΛΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Golf GTI Clubsport
  • Golf GTI Clubsport
  • Golf GTI Clubsport
  • Golf GTI
  • Οδηγώντας το νέο VW Golf GTI
  • Golf GTI Clubsport
  • Golf GTI Clubsport
  • Golf GTI Clubsport
  • VW Golf GTI Clubsport
  • Golf GTI Clubsport
  • Golf GTI Clubsport
  • Ποιο αυτοκίνητο πιστεύετε ότι θα κερδίσει τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς»;

    Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ