top icon
Συγκριτικές δοκιμές

Συγκριτική δοκιμή PHEV SUV: Hyundai Tucson 265 PS 4WD vs Opel Grandland GSe 300 PS

Μπορεί να πρόκειται για δυνατά τετρακίνητα plug-in υβριδικά SUV, όσο όμως οδηγείς το Hyundai Tucson και τη special έκδοση GSe του Opel Grandland, τόσο ανακαλύπτεις ολοένα και περισσότερες διαφορές.

Το Tucson είναι εδώ και πολύ καιρό μια καθιερωμένη δύναμη στην κατηγορία, από την πρώτη του εμφάνιση το 2004. Παρ’ ότι οι τρεις προηγούμενες γενιές δεν κατάφεραν να καταξιωθούν στη συνείδηση του κοινού, η Hyundai όχι μόνο δεν αποθαρρύνθηκε, αλλά αποφάσισε να «επενδύσει» ακόμα περισσότερο στην τέταρτη παραλλαγή του. Το αποτέλεσμα ήταν ένα όχημα που δεν πρόκειται να μπερδέψεις με οτιδήποτε άλλο, και η αναγνώριση δεν άργησε να έρθει, τόσο σε διεθνές επίπεδο όσο και στα εγχώρια δρώμενα, με το Tuscon να ανακηρύσσεται Αυτοκίνητο του 2022 για την Ελλάδα.

Συγκριτικά η προϊστορία του Γερμανού αντιπάλου είναι αρκετά μικρότερη, μιας και η καριέρα του Opel Grandland ξεκίνησε το 2017 και ανδρώθηκε μέσα στο πλαίσιο του ομίλου Stellantis. To 2021 το Grandland ανανεώθηκε, σήμερα όμως η γερμανική εταιρεία επιχειρεί ένα restart για την αιχμή του δόρατος της γκάμας της.

Έτσι λοιπόν η Opel αναβιώνει το ακρωνύμιο «GSe» (στα ’70s κοσμούσε εμβληματικά κουπέ της εταιρείας, όπως τα Commodore και Monza) ως μια νέα, ξεχωριστή υπομπράντα. Το «GSe» αποκτά πλέον την έννοια του Grand Sport electric, και από εδώ και πέρα θα συνοδεύει τα δυναμικά και απολαυστικά στην οδήγηση εξηλεκτρισμένα μοντέλα της Opel.

H πρώτη έκφανση αυτής της καινούργιας εποχής ήταν το Opel Manta GSe ElektroMOD του 2021 (ένα one-off ηλεκτρικό πρωτότυπο, εμπνευσμένο από το περίφημο Manta). Το Grandland, λοιπόν, είναι το πρώτο μοντέλο στο οποίο φιλοξενείται ο κωδικός «GSe», ενώ θα ακολουθήσουν οι ομώνυμες 5θυρες και στέισον παραλλαγές του plugin υβριδικού Astra.

Hyundai Tucson phev 265ps 4WD vs Opel Grandland phev GSe 300ps

Πλούσια τα ελέη

Τη στιγμή, λοιπόν, που σε άλλες κατηγορίες βλέπουμε να γίνονται διαρκώς περικοπές σε εκδόσεις, κινητήρες κτλ., τα SUV βρίσκονται στον αφρό με ένα πλήρες «οπλοστάσιο». Όπως ισχύει στην προκειμένη περίπτωση, όπου Grandland και Tucson διαθέτουν μία πλήρη γκάμα κινητήριων συνόλων, κιβωτίων και συστημάτων μετάδοσης. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Tucson, που διαθέτει όλες τις βαθμίδες υβριδισμού, ξεκινώντας από τα ήπια 48V υβριδικά σύνολα βενζίνης και πετρελαίου, τη fullhybrid έκδοση των 230 ίππων σε δικίνητη και τετρακίνητη παραλλαγή, μέχρι την κορυφαία plugin υβριδική υλοποίηση των 265 ίππων.

Opel

Το συγκεκριμένο επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα του Tucson χρησιμοποιεί τον 1.600άρη τούρμπο βενζινοκινητήρα Smartstream των 180 ίππων που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 91 ίππων, με τη συνδυαστική απόδοση να φτάνει τους 265 ίππους. Σε ό,τι αφορά τη ροπή, από τις δύο μονάδες παράγονται 265 «θερμικά» Nm και 304 «ηλεκτρικά» Nm, όπου το συνδυαστικό αποτέλεσμα ανέρχεται στα 350 Nm. O ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων, το οποίο μεταφέρει τη ροπή σε όλους τους τροχούς μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου μηχανικού συστήματος τετρακίνησης, που διαθέτει επιλογές για οδήγηση σε χιόνι, λάσπη και άμμο, καθώς και δυνατότητα κλειδώματος της ροπής στο 50/50 εμπρός/πίσω. Το κύκλωμα ολοκληρώνει μία μπαταρία χωρητικότητας 13,8 kWh, η οποία βρίσκεται τοποθετημένη στο δάπεδο.

Σημαντικά διαφορετική είναι η υβριδική φιλοσοφία του Opel Grandland, κάτι που οφείλεται στον τρόπο αξιοποίησης των ηλεκτροκινητήρων, μιας και υπάρχει ένας επιπλέον ηλεκτροκινητήρας στους πίσω τροχούς, γεγονός που αυξάνει την ισχύ του συστήματος, δημιουργώντας παράλληλα τις προϋποθέσεις μιας τετρακίνητης μετάδοσης, χωρίς δηλαδή κάποια μηχανική διασύνδεση (βλέπε διαφορικό) μεταξύ των αξόνων.

Opel

Η performance λογική της Opel εκφράζεται από τους 200 ίππους του 1.600άρη τούρμπο βενζινοκινητήρα, που συνδυάζεται με τους δύο ηλεκτροκινητήρες 110 και 113 ίππων, για ένα συνδυαστικό αποτέλεσμα 300 ίππων και 520 Nm. To σύστημα συμπληρώνει το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων, καθώς και μία μπαταρία με ενεργειακό περιεχόμενο 14,2 kWh. Μπορεί το βάρος να είναι παραπλήσιο στις δύο περιπτώσεις (1.814 κιλά στο Tucson και 1.865 κιλά στο Grandland), η δύναμη και η κλιμάκωση του κιβωτίου όμως γέρνουν την πλάστιγγα των επιδόσεων υπέρ του Γερμανού, ο οποίος χρειάζεται 6,1 δλ. για το «0-100» (8,2 δλ. στο Tucson), με την τελική ταχύτητα να φτάνει στα 235 χλμ./ώρα (191 χλμ./ώρα στο Tucson).

Opel

Μία ακόμα διαφορά των δύο αυτών υβριδικών συστημάτων εντοπίζεται στις επιλογές λειτουργίες. Στο Tuscon ο οδηγός μπορεί μόνο να επιλέξει μεταξύ υβριδικής λειτουργίας ή αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης (διακόπτης EV/HEV), πάντοτε ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας. Αυτό σημαίνει ότι, όταν η μπαταρία έχει απόθεμα και ο οδηγός δεν είναι επιθετικός με το δεξί πεντάλ ζητώντας περισσότερη ισχύ από αυτήν που μπορεί να δώσει ο ηλεκτρικός κινητήρας, το Tucson PHEV κινείται ηλεκτρικά, ενώ σε κάθε άλλη περίπτωση υβριδικά. Στο Opel Grandland υπάρχουν επιπλέον τα προγράμματα: Sport (το σύστημα αποδίδει το μέγιστο της απόδοσης) και 4WD (ο πίσω ηλεκτροκινητήρας ενεργοποιείται συνεχώς προκειμένου να δίνουν κίνηση όλοι οι τροχοί σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης), καθώς και μία σειρά επιλογών διαχείρισης της ηλεκτρικής ενέργειας (save battery και charge).

Opel

Σε ό,τι αφορά την ανάκτηση της ενέργειας πέδησης, αν και η Hyundai μας έχει συνηθίσει να προσφέρει άφθονες βαθμίδες (όπως στο Kona και στο Ioniq 5), κάτι τέτοιο δεν ισχύει για το Tucson PHEV, ενώ στο Grandland, όπως συμβαίνει και με όλα τα υπόλοιπα plugin μοντέλα του ομίλου Stellantis, η μοναδική επιλογή είναι η ενισχυμένη βαθμίδα «Β», την οποία μπορεί να ενεργοποιήσει ο οδηγός από τον επιλογέα του κιβωτίου.

Το κυριότερο λοιπόν ερώτημα σε ένα plugin υβριδικό όχημα έχει να κάνει βεβαίως με την κατανάλωση, η οποία, όπως έχουμε τονίσει κατ’ επανάληψη, δεν μπορεί να έχει μία συγκεκριμένη τιμή, καθώς είναι απόλυτα εξαρτημένη από τον τρόπο οδήγησης και τη συχνότητα φόρτισης. Πάντως, στην προκειμένη περίπτωση τα δεδομένα που καταγράψαμε σε αυτά τα δύο οχήματα είναι παραπλήσια. Με ευλαβικά τακτική φόρτιση σε καθημερινή χρήση, η κατανάλωση μπορεί να διατηρείται μηδενική σε διαδρομές έως και περίπου 50 χλμ. (αυτή είναι η μέση ηλεκτρική αυτονομία), ενώ ανάλογα με το πόσα παραπάνω χιλιόμετρα θα πρέπει να διανυθούν με τη συμβολή του βενζινοκινητήρα, οι μέσες τιμές ξεκινούν από το 1,5 λτ./100 χλμ. και φτάνουν μέχρι τα 4,5 λτ./100 χλμ. Αφού αδειάσει η μπαταρία (στο ταξίδι στην εθνική με μ.ω.τ. 110 χλμ./ώρα αυτό γίνεται όπως διαπιστώσαμε ύστερα από 40 χλμ. περίπου, ενώ σε αστικές συνθήκες με χαμηλές ταχύτητες κίνησης η ηλεκτρική αυτονομία μπορεί να ξεπεράσει εύκολα τα 60 χλμ.) ή εάν ο οδηγός αδιαφορεί για το θέμα της φόρτισης, τότε η μέση κατανάλωση μπορεί να ανέβει ακόμα και πάνω από τα 8 λτ./100 χλμ.

O οδηγικός χαρακτήρας του Opel Grandland και του Hyundai Tucson

Μπορεί να πρόκειται για τα κορυφαία μοντέλα στην εκάστοτε γκάμα, ο σκοπός του καθενός όμως είναι διαφορετικός. Το Grandland, από τότε που αποφάσισε να αποβάλει τη συμβατική του φορεσιά (όταν δηλαδή ως Hybrid4 ξεκίνησε την καριέρα του ως η απλώς δυνατότερη εναλλακτική της δικίνητης υβριδικής έκδοσης), φόρεσε το GSe προσωπείο, θέλοντας να προβάλει ένα εντονότερο σπορτίφ προφίλ. Προκειμένου να γίνει αυτό, έχουν γίνει επεμβάσεις στη χαρτογράφηση του συστήματος διεύθυνσης, και αξιοποίηση ειδικών ελατηρίων και αμορτισέρ. Ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος και το στυλ οδήγησης, μία επιπλέον βαλβίδα που διαθέτουν τα συγκεκριμένα αμορτισέρ επιτρέπει διαφορετικά χαρακτηριστικά απόσβεσης, εξασφαλίζοντας άνεση σε ανώμαλο οδόστρωμα, αλλά και μια σφιχτότερη αίσθηση σε δρόμο με πιο ομαλό οδόστρωμα.

Opel Grandland GSe plug in hybrid MY 2023

Από την πρώτη στιγμή ο οδηγός αντιλαμβάνεται αυτήν τη σφιχτότερη αίσθηση, η οποία ενισχύεται και από τους τροχούς των 19 ιντσών με το 50άρι προφίλ. Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές έχουν μετριαστεί (σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του Opel Grandland) και το GSe κερδίζει με την αμεσότητα που προσφέρει στις εντολές του τιμονιού. Θα περιμέναμε πάντως σε μια τέτοια special έκδοση κάτι πιο σπορτίφ στα ελαστικά, που θα έδιναν το κάτι παραπάνω σε πρόσφυση στην καλή άσφαλτο, μιας και στις υπόλοιπες περιπτώσεις από τα αποτελεσματικά τα συγκεκριμένα ePrimacy της Michelin λειτουργούν ικανοποιητικά.

Opel Grandland GSe plug in hybrid MY 2023

Βλέπετε, η απόδοση του συγκεκριμένου υβριδικού συστήματος είναι αρκετά χορταστική (ακόμα και στον ανοιχτό δρόμο η επιτάχυνση από υψηλές ταχύτητες είναι άκρως εντυπωσιακή), χάρη και στην πολύ καλή κλιμάκωση του κιβωτίου των 8 σχέσεων. Το μοίρασμα της ροπής σε όλους τους τροχούς δείχνει πως βοηθάει να περνάει καλύτερα η δύναμη στον ομαλό δρόμο, παρά να αυξήσει τις offroad εκδρομικές βλέψεις.

Opel

Περνώντας τώρα πίσω από το τιμόνι του κορυφαίου Tuscon, μπορείς συγκριτικά να αντιληφθείς τις διαφορές που δημιουργούνται. Η πρώτη εικόνα έρχεται από την ανάρτηση, η οποία, παρά την πίσω διάταξη πολλαπλών συνδέσμων και τα στάνταρντ ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (ECS), αποδεικνύεται κάπως ξερή στην απόσβεσή της, χωρίς όμως επ’ ουδενί να χαρακτηρίζεται κουραστική. Το τιμόνι είναι λιγότερο άμεσο στην απόκρισή του, και σε γρήγορο ρυθμό το βάρος αρχίζει να φαίνεται υπό πίεση στις στροφές. Εάν όμως ο οδηγός προσαρμόσει το ρυθμό σε GT επίπεδα, το Tucson μπορεί να αποδειχθεί άκρως αποτελεσματικό. Σε ό,τι αφορά την απόδοση, η μικρότερη ισχύς των επιμέρους μονάδων και η αραιότερη κλιμάκωση του κιβωτίου στο Tuscon γέρνουν την πλάστιγγα σαφώς υπέρ του Opel Grandland GSe.

Στο μάτι

Μπορεί η κορυφαία έκδοση του Tuscon να μη διαφοροποιείται εξωτερικά από τις υπόλοιπες, αλλά μάλλον κάτι τέτοιο είναι περιττό, χάρη στην εντυπωσιακή μάσκα, η οποία ενσωματώνει τη χαρακτηριστική φωτιστική «υπογραφή» των παραμετρικών κυψελών, μέχρι τις ενδιαφέρουσες γωνίες και επιφάνειες κατά μήκος της πλαϊνής όψης. Το Grandland δεν περνάει επ’ ουδενί απαρατήρητο. Η κοινή εμφανισιακή συνισταμένη όλων των αυτοκινήτων της γερμανικής εταιρείας είναι το περίφημο Opel Vizor, αυτή δηλαδή η καμπυλόγραμμη, στενόμακρη, σκουρόχρωμη επιφάνεια που ενσωματώνει τη μαύρη μάσκα και τους προβολείς, με το σύνολο να εμπλουτίζεται με τα διακοσμητικά στοιχεία GSe, όπως είναι οι ζάντες αλουμινίου Monza 19 ιντσών, ένας ειδικής σχεδίασης εμπρός προφυλακτήρας και πίσω διαχύτης, ενώ το σήμα «GSe» βρίσκεται σε περίοπτη θέση στην πόρτα του χώρου αποσκευών.

Opel

Εξίσου εντυπωσιακά είναι αυτά τα SUV και στο εσωτερικό, όπου αισθητικά αλλά και ποιοτικά αμφότερα δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό. Στο μεν Grandland δεν μπορείς παρά να εκτιμήσεις την αναβάθμιση που έχει φέρει το ενιαίο Opel Pure Panel, που αποτελείται από μία οθόνη 12 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και μία οθόνη αφής 10 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων. Εξερευνώντας τις δυνατότητες παραμετροποίησης του πίνακα οργάνων, διαπιστώνει κανείς την ύπαρξη του συστήματος Night Vision (μία κάμερα υπερύθρων σε συνθήκες μειωμένου φωτισμού ανιχνεύει ανθρώπους και ζώα σε απόσταση έως 100 μέτρων με βάση τη διαφορά θερμοκρασίας τους από τον περιβάλλοντα χώρο, ενημερώνοντας τον οδηγό με κατάλληλες ενδείξεις στον πίνακα οργάνων), το οποίο, σε συνδυασμό με τους προηγμένους LED matrix προβολείς, δίνει ένα πρωτόγνωρο επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας κατά τη νυχτερινή οδήγηση.

Opel

Από τη μεριά του, το εσωτερικό του Tucson δείχνει ακόμα πιο εντυπωσιακό στο μάτι, και όχι λιγότερο σε ουσία, με τις δύο οθόνες των 10,25 ιντσών, τον τριζωνικό κλιματισμό, την εντυπωσιακή διαμόρφωση των επιφανειών και τους υπερυψωμένους στενόμακρους αεραγωγούς. Χωροταξικά και τα δύο SUV προσφέρουν μια αρκετά ευρύχωρη και πρακτική καμπίνα ακόμα και για πέντε επιβαίνοντες, στο χώρο αποσκευών όμως το προβάδισμα του Tuscon είναι ξεκάθαρο έναντι του Grandland, με 558 έναντι 390 λίτρων.

Opel

Εν κατακλείδι

Όπως είναι αναμενόμενο η τιμή του Grandland GSe είναι αρκετά υψηλότερη από τα 47.900 ευρώ της δικίνητης έκδοση των 225 ίππων φθάνοντας στα 56.000 ευρώ, όταν το Tucson διαθέτει μια πιο προσιτή τιμή, η οποία ξεκινάει από τα 48.690 ευρώ. Αυτό όμως είναι κάτι που περνάει σε δεύτερο πλάνο μέσα στο πλαίσιο της εταιρικής χρήσης και του μηνιαίου μισθώματος, όπου είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα ενταχθούν αυτά τα αυτοκίνητα. Το Grandland καταθέτει μια σπορτίφ αύρα απόδοσης στην έκδοση GSe, όπου όμως εάν αυτό δεν είναι το βασικό ζητούμενο, τότε το Tucson με την ξεχωριστή του εμφάνιση και το αποτελεσματικό του υβριδικό σύστημα μπορεί να αντιμετωπίσει στα ίσια τον αντίπαλό του σε ό,τι αφορά την οικονομία και τις μεταφορικές ικανότητες._ 4Τ

HYUNDAI TUCSON PHEV 1.6T 265 PS 4WD

Opel

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.598 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 180 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 265 Nm/1.500-4.500 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 91 ίπποι/ 2.100-3.300 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (η/κ): 304 Nm/2.100 σ.α.λ. >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 265 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 350 Nm σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 6 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 13,8 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.500×1.865×1.650 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.680 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 558-1.721 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.814 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,2 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 191 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,4 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 31 γρ./χλμ. >ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ AYTONOMIA ΔΟΚΙΜΗΣ: 45/55 χλμ. (μέση/πόλη) >ΦΟΡΤΙΣΗ (AC): Περίπου 120 λεπτά (7,2 kW) >ΤΙΜΗ: 48.690 ευρώ

OPEL GRANDLAND GSe

Opel

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + 2 η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.598 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 200 ίπποι/6.000 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 300 Nm/3.000 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (εμπρός η/κ): 110 ίπποι >ΙΣΧΥΣ (πίσω η/κ): 113 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 300 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 520 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 14,2 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.477x1.906×1.609 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.675 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 390-1.528 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.867 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 6,1 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 235 χλμ./ώρα (135 χλμ./ώρα, αμιγώς ηλεκτρικά) >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,8 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 27 γρ./χλμ. >ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ AYTONOMIA ΔΟΚΙΜΗΣ: 55/65 χλμ. (μέση/πόλη) >ΦΟΡΤΙΣΗ (AC): 115 λεπτά (7,4 kW) >ΤΙΜΗ: 56.000 ευρώ

HYUNDAI TUCSON PHEV 1.6T 265 PS 4WD

ΥΠΕΡ//ΕΙΚΟΝΑ//ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ//ΤΙΜΗ

ΚΑΤΑ//ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ ΚΙΒΩΤΙΟΥ

Opel

OPEL GRANDLAND GSe 300

Opel

ΥΠΕΡ//ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ//ΣΠΟΡΤΙΦ ΑΙΣΘΗΣΗ//ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ ΚΙΒΩΤΙΟΥ

ΚΑΤΑ//ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΣΤΙΣ ΕΓΚΑΡΣΙΕΣ ΑΝΩΜΑΛΙΕΣ//ΤΙΜΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

Opel

default

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ