Η μάχη για αυτό το κάτι παραπάνω στην κορυφή των μικρομεσαίων χάτσμπακ καλά κρατεί. Ακόμα και στις μικρότερες ντίζελ εκδόσεις της ανανεωμένης Σειράς 1 της BMW και του Audi A3, και η τελευταία λεπτομέρεια θα μπορούσε να κάνει τη διαφορά.

ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ίσως υπερβολικό το να εστιάζει κανείς στις λεπτομέρειες τέτοιων κατασκευών, αλλά έτσι έχει πλέον η κατάσταση. Αυτό οφείλεται κυρίως στο ρυθμό με τον οποίο ανανεώνονται πια τα μοντέλα. Κάποτε θα μπορούσε κάποιος να τελειώσει το σχολείο (δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο μαζί), και η Mercedes να μην είχε ρετουσάρει καθόλου μία από εκείνες τις πάλαι ποτέ γοτθικές κατασκευές της. Βέβαια, έκτοτε η Μercedes, όπως και όλοι οι κατασκευαστές, λειτουργεί σε ένα περιβάλλον που κινείται, συγκριτικά με τότε, με αστρονομικές ταχύτητες. Η ασφάλεια, τα υλικά, οι κινητήρες και τόσα άλλα βελτιώνονται συνεχώς. Αλλά, ακόμα και όταν αυτά μοιάζουν να φθάνουν στο ταβάνι της εξέλιξής τους, η σκυτάλη περνά στα ηλεκτρονικά, στο Διαδίκτυο, στα πολυμέσα, στη διασύνδεση - και εκεί δε φαίνεται να υπάρχει κάποιο όριο.

Πισωκίνητη, αλλά για πόσο ακόμα;

Μην πάτε μακριά, ρίξτε μια ματιά στον Άσο της BMW. Μόλις πριν από δέκα χρόνια έκανε τα πρώτα του βήματα, παίρνοντας τη σκυτάλη από την Compact και, αν εξαιρέσει κανείς κάποια βασικά χαρακτηριστικά στη σιλουέτα και στο εσωτερικό, σχεδόν τίποτα δεν έχει μείνει ίδιο από κάτω. Κάποιος ίσως βιαστεί να προσθέσει την πίσω κίνηση, και θα έχει δίκιο, όχι όμως για πολύ ακόμα. Η Active Tourer έδειξε τις προθέσεις της εταιρείας, και για αυτό να περιμένετε στην επόμενη γενιά της Σειράς 1 την ολοκληρωτική καθιέρωση της προσθιοκίνητης εποχής. Προς το παρόν, πάντως, ετούτος εδώ ο πισωκίνητος Άσος ανανεώθηκε, αλλά μη φανταστείτε ότι περιορίστηκε σε δύο φανάρια και μία ταπετσαρία στα καθίσματα. Το ρύγχος με τα νέα φανάρια είναι τώρα πιο εύπεπτο (ειδικά μάλιστα στην προκειμένη περίπτωση, όπου πλέον η έκδοση Urban δεν έχει εκείνες τις λευκές λεπτομέρειες του προηγούμενου μοντέλου που έβγαζαν μάτι, μιας και τώρα πια έχουν μια μεταλιζέ απόχρωση), ενώ στο πίσω μέρος τα φανάρια σχήματος «L» δίνουν έναν πολυτελέστερο τόνο, που παραπέμπει στις μεγάλες λιμουζίνες της εταιρείας.

Στο εσωτερικό θα βρείτε πλέον περισσότερα στοιχεία στο στάνταρντ εξοπλισμό (όπως τον αυτόματο κλιματισμό, το ηχοσύστημα Professional και την οθόνη 6,5 ιντσών με το χειριστήριο του iDrive), αλλά και αυτήν την τυπική πια εικόνα που συναντάς στην πλειονότητα των μοντέλων της BMW. Μπορεί η ποιότητα να είναι υπεράνω κριτικής, αλλά μια μεγαλύτερη διαφοροποίηση θα ήταν καλοδεχούμενη.

Αντίστοιχες δόσεις ποιότητας υπάρχουν και στο άλλο στρατόπεδο, αλλά και πάλι θα πρέπει να γίνουμε αυστηροί, με την εξωτερική εικόνα αυτήν τη φορά. Βλέπετε, πιο πολύ δείχνει η ανανέωση της Σειράς 1, παρά η νέα γενιά του Α3 της Audi. Δύο χρόνια πέρασαν από τότε που πρωτοπαρουσιάστηκε το τελευταίο μοντέλο, και ακόμη δυσκολευόμαστε να το ξεχωρίσουμε από το προηγούμενο. Αυτή είναι η φιλοσοφία της εταιρείας (το έδειξε και πιο πρόσφατα με το ΤΤ), αλλά μόνο στην εμφάνιση, γιατί από εκεί και κάτω (ή μέσα) τσιγκουνιές δε γίνονται ούτε κατά διάνοια, μιας και το Α3 βασίζεται στην MQB πλατφόρμα του ομίλου, με όλες τις τελευταίες τεχνολογίες που τη συνοδεύουν.

Αυτήν τη στρατηγική με τις κοινές πλατφόρμες την ασπάζεται πλέον για τα καλά και η BMW. Αφού εξερεύνησε τα «άγνωστα νερά» της εμπρός κίνησης μέσω της Mini, τελικά, στην τρίτη του πια γενιά, κατέληξε στο επιθυμητό για τα βαυαρικά στάνταρντ αποτέλεσμα, και ξεκίνησε η μετάγγιση στη βάση της γκάμας των BMW. Μαζί ήρθε και η νέα γενιά κινητήρων, κάτι που στη γλώσσα των Βαυαρών συνεπάγεται συνήθως ένα αλαλούμ στην ονοματοδοσία των εκδόσεων. Τουλάχιστον στην προκειμένη περίπτωση, το ταμπελάκι στην ουρά δεν απέχει πολύ από τα άλογα και τον κυβισμό. Να σημειώσουμε ότι η 1.500άρα 116d αντικαθιστά το απερχόμενο μοντέλο, που βασιζόταν στο 2λιτρο κινητήρα. Παράλληλα, προσφέρεται η έκδοση Efficient Dynamics (επίσης με τον 1.500άρη κινητήρα), με ακόμα οικολογικότερες επιδόσεις, που αντικαθιστά την προηγούμενη έκδοση, η οποία όμως ήταν 1,6 λίτρα.

Μη νομίζετε, πάντως, ότι και στην Audi είναι ξεκάθαρα τα πράγματα. Αν και στο γκρουπ της VW είναι πιο κατασταλαγμένοι αναφορικά με τις εκδόσεις, δε συμβαίνει το ίδιο με τις ονομαστικές ιπποδυνάμεις. Έτσι, ο 1.6 TDI προσφέρεται με 105, 110, 116 και 120 ίππους, με την... μπίλια στην προκειμένη περίπτωση να κάθεται στο 110.

Τρεις εναντίον τεσσάρων

Κάποτε στο στρατόπεδο των Βαυαρών οτιδήποτε μικρότερο από 6κύλινδρο σύνολο ισοδυναμούσε με βλασφημία. Τα στεγανά όμως ράγισαν, και έτσι στα αμπάρια της BMW βρέθηκαν 4κύλινδροι κινητήρες, με το τούρμπο να γνωρίζει καθολική καθιέρωση. Κάπως έτσι, το ιδανικό τού προχθές κατέληξε σήμερα να έχει μείνει πια το μισό σε πλήθος κυλίνδρων. Από τη στιγμή που η εταιρεία αποφάσισε να ακολουθήσει το δόγμα του κυλίνδρου αναφοράς των 500 κ.εκ., που θεωρεί ότι βρίσκεται πολύ κοντά στην ιδανική τιμή από πλευράς θερμοδυναμικής, οι περισσότεροι κινητήρες της γκάμας (ανεξαρτήτως μάλιστα καυσίμου) αποτελούν πολλαπλάσιά του. Ήδη έχουμε δει 3κύλινδρα, 4κύλινδρα και 6κύλινδρα σύνολα, με τα οφέλη σε επίπεδο κόστους κατασκευής να είναι προφανή. Μπορεί να προηγήθηκε η Active Tourer, αλλά μια πιο παραδοσιακή BMW (πισωκίνητη δηλαδή και με μακρύ ρύγχος) με 3κύλινδρο κινητήρα ακούγεται κάπως παράξενα.

Με τίποτε, πάντως, δε θα θέλαμε να είμαστε στη θέση των ανθρώπων της εταιρείας, που θα πρέπει να πείσουν τους υποψήφιους αγοραστές της επόμενης «3άρας», της οποίας η αρχική έκδοση θα είναι επίσης 3κύλινδρη. Μπορεί και στο γκρουπ VW να έχουν ασπαστεί την 3κύλινδρη φιλοσοφία στον νέο 1.400άρη πετρελαιοκινητήρα, αλλά προς το παρόν είναι διαθέσιμος μόνο στο Polo. Η Audi, βλέπετε, συνεχίζει να βασίζεται στον καταξιωμένο 4κύλινδρο TDI, και θα χρειαστεί να περάσει αρκετός καιρός μέχρι να δούμε και στα πιο μικρά μοντέλα της τη μελλοντική γενιά κινητήρων, που θα υιοθετεί ηλεκτρικό τούρμπο.

Στην προκειμένη περίπτωση, η αντιπαράθεση μεταξύ 116d και A3 1.6 TDI θα έπρεπε λογικά να αναδείξει νικητή την BMW, με δεδομένες τις -έστω και ελαφρώς- υψηλότερες ονομαστικές τιμές απόδοσης του νέου 1.500άρη κινητήρα, σε συνδυασμό με την ύπαρξη του εξαιρετικού αυτόματου κιβωτίου των 8 σχέσεων. Έχουμε να κάνουμε, όμως, με μία από εκείνες τις περιπτώσεις όπου η θεωρία, η πράξη και η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός έχουν σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ τους. Στην 116d βλέπεις τις σ.α.λ. να αυξάνονται και το παλαντζάρισμα της βελόνας να υποδηλώνει τις αλλαγές των σχέσεων (μιας και τα όποια σκορτσαρίσματα απουσιάζουν χάρη στη μεταξένια διαδικασία σύμπλεξης-αποσύμπλεξης), αλλά δε νιώθεις κάποιον αξιοσημείωτο ρυθμό στην επιτάχυνση. Είτε είναι στο ρελαντί είτε πλησιάζει στον κόφτη, ο κινητήρας δείχνει τόσο εκνευριστικά γραμμικός στον τρόπο που αποδίδει τη δύναμή του, που βάζει σε σκέψεις ακόμα και τους πιο ήπιους οδηγούς (πόσω μάλλον εκείνους που αρέσκονται σε περισσότερο νεύρο).

Από την άλλη, ο 1.600άρης TDΙ, για τον οποίο έχουμε γκρινιάξει σε άλλα μοντέλα, εδώ δείχνει περισσότερο «ψυχωμένος» και πρόθυμος, καταδεικνύοντας τη σημασία της επιπλέον μίας σχέσης στο κιβώτιο έναντι άλλων μοντέλων του γκρουπ VW (βλέπε Golf, Leon, Octavia). Μάλιστα, εκπλήσσει ευχάριστα και σε ακουστικό επίπεδο, τηρουμένων πάντα των αναλογιών. Στην επιτάχυνση από στάση, η υπεροχή του Α3 μπορεί να αποδοθεί στο μικρότερο βάρος και στο γεγονός ότι χρειάζεται μία αλλαγή λιγότερο, αλλά στις ρεπρίζ η κατάσταση είναι λίγο πιο μπερδεμένη. Στις ρεπρίζ με 3η και 4η η 116d ξεκινάει αρχικά αστραπιαία, κατόπιν όμως το Α3 ισορροπεί την κατάσταση, ενώ η BMW επικρατεί στις ρεπρίζ 5ης και 6ης, χάρη στη σφιχτότερη κλιμάκωσή της. Για να υπάρχει ένα παραπλήσιο μέτρο σύγκρισης, στον πίνακα που βρίσκεται στο τέλος αυτού του άρθρου παραθέτουμε εντός παρενθέσεων τις ρεπρίζ της αυτόματης έκδοσης του Α3, όπου θα διαπιστώσετε ότι οι διαφορές είναι πολύ μικρές.

Αναφορικά με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο της BMW, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι, σε αυτό το ανανεωμένο μοντέλο και σε συνδυασμό με το σύστημα πλοήγησης (όταν αυτό υπάρχει), προσφέρεται μια προληπτική στρατηγική αλλαγής σχέσεων (μέσω μάλιστα του Proactive Driving Assistant μπορεί να απεικονίζει και τις ανάλογες οδηγικές συμβουλές), προκειμένου να διασφαλίζεται η κατάλληλη χρονικά αλλαγή σχέσης σε στροφές, διασταυρώσεις, πλατείες και αυτοκινητοδρόμους. Στο δε πρόγραμμα Eco Pro, με ταχύτητες από 50 έως 160 χλμ./ώρα, όταν ο οδηγός αφήνει το πόδι από το γκάζι, ενεργοποιείται η λειτουργία του ρολαρίσματος, όπου ο κινητήρας αποσυνδέεται από τη μετάδοση. Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, που η αυτόματη 116d εκπέμπει 96 γρ./χλμ. CO2 (με 16άρηδες τροχούς, τη στιγμή που με εκείνους των 17 ιντσών η τιμή αυτή ανεβαίνει στα 103 γρ./χλμ.).

Από πλευράς κατανάλωσης, η τιμή που καταγράψαμε ήταν 6,9 λίτρα/100 χλμ., τιμή που μπορεί να μειωθεί αρκετά στον ανοιχτό δρόμο, εάν ο οδηγός εκμεταλλευτεί σωστά τις τελευταίες σχέσεις του κιβωτίου. Το Α3, από τη μεριά του, κατανάλωσε 6,6 λίτρα/100 χλμ., τιμή μειωμένη κατά περίπου μισό λίτρο σε σχέση με της αυτόματης έκδοσης.

Δίλημμα με τα όλα του

Δύσκολα θα συναντήσει κανείς αντίστοιχη περίπτωση, όπου δύο παρόμοια αυτοκίνητα (παραπλήσιων διαστάσεων μικρομεσαία χάτσμπακ) με τόσο διαφορετική φιλοσοφία στη μετάδοση βάζουν σε τέτοιο δίλημμα εκείνον που θα προσπαθήσει να επιλέξει με οδηγικά κριτήρια. Ο κάθε κατασκευαστής από τη μεριά του έχει τελειοποιήσει αυτό που ξέρει να κάνει καλά, μέσα από μια μακρά περίοδο εξέλιξης. Η Audi κατάφερε να αποβάλει την αδιαφορία στην οδική συμπεριφορά και το άχρωμο σε αίσθηση τιμόνι προηγούμενων μοντέλων.

Έτσι, το Α3 βασίζεται στην ουδετερότητα που προκύπτει από την εμπρός κίνηση. Οι σφιχτές ρυθμίσεις της σπορ ανάρτησης περιορίζουν τις κλίσεις αλλά και τις άτσαλες αντιδράσεις που θα μπορούσαν να προκληθούν από μια ανωμαλία στην κορυφή της στροφής. Το τιμόνι έχει αρκετό βάρος και σωστή αίσθηση, συμπληρώνοντας αυτήν τη σπορ αίσθηση. Αυτό που προκύπτει τελικά είναι μια συμπεριφορά που εμπνέει απόλυτη εμπιστοσύνη στις στροφές, ακόμα και με πιο υψηλές ταχύτητες. Σημαδεύεις την κορυφή της στροφής με το πολύ ακριβές τιμόνι, και απλώς περνάς όπως έρχεσαι, σε σημείο που νιώθεις ότι το Α3 τα κάνει όλα από μόνο του. Αν το αυτοκίνητο είχε μιλιά για να σου ανακοινώνει κάθε φορά την ταχύτητα εξόδου, τότε απλώς θα τρόμαζες. Την ίδια στιγμή, η απόσβεση δεν είναι αυτό που θα λέγαμε γαλλικού επιπέδου, αλλά δεν ενοχλεί επ' ουδενί, ούτε κοπανάει, όπως συμβαίνει σε κάποιες ιταλικές κατασκευές. Η αποτελεσματικότητα είναι επιπέδου τεθωρακισμένου. Πέφτεις στη λακκούβα και έχεις την εντύπωση ότι η λακκούβα είναι εκείνη που θα βγει χαμένη! Όλα αυτά, μάλιστα, τη στιγμή που πίσω υπάρχει ένας ημιάκαμπτος άξονας, και όχι η ακόμα καλύτερη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων.

Σε αυτήν την ευχάριστα ισοπεδωτική αποτελεσματικότητα, ο Άσος αντιπαρατάσσει ένα μεγαλύτερο πλουραλισμό αντιδράσεων, ανάλογα και με το οδόστρωμα. Στην καλή άσφαλτο είναι αρκετά ουδέτερος, ενώ, όταν ο δρόμος γλιστράει, νιώθεις ότι η ουρά έχει μια αναζωογονητική ζωντάνια για τα δεδομένα των τυπικών χάτσμπακ. Αυτό δεν είναι φυσικά τυχαίο, αλλά απόρροια της σωστής γεωμετρίας και των καλοζυγισμένων μαζών (μην ξεχνάμε ότι σχεδόν ο μισός κινητήρας είναι μέσα στην καμπίνα), με τα γενναιόδωρα μετατρόχια και το μακρύ μεταξόνιο να συμπληρώνουν το ξεχωριστό αυτό πακέτο. Το τιμόνι μπορεί να μην έχει τη βαριά αίσθηση του αντιπάλου, απαλλαγμένο όμως από τις αντιδράσεις των κινητήριων τροχών, προσφέρει αρκετή πληροφόρηση και, τουλάχιστον σε αυτήν εδώ την έκδοση, δε χρειάζεται κάποιος να στραφεί στο έξτρα σύστημα με το μεταβλητό βήμα κρεμαγιέρας.

Κοινή συνισταμένη, πάντως, και των δύο αυτοκινήτων τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας, που μπορούν να απενεργοποιηθούν πλήρως, αλλά προσφέρουν και μια ενδιάμεση σκάλα, όπου ο οδηγός μπορεί μέσα στις ασφαλιστικές δικλείδες μιας μερικής απενεργοποίησης να εξερευνήσει τα όριά του. Βέβαια, και στις δύο περιπτώσεις η δύναμη των κινητήρων δεν είναι τόσο μεγάλη ώστε να φέρει σε δύσκολη θέση τα πλαίσια, των οποίων οι δυνατότητες βρίσκονται πολύ υψηλότερα, εκεί δηλαδή όπου «κατοικούν» ειδικές (ή αλλιώς κορυφαίες) εκδόσεις που κοσμούνται από τo γράμμα «S» στην Audi και «M» στην BMW. Εκείνοι, πάντως, που θέλουν να πλαισιώσουν το σπορτίφ χαρακτήρα του Άσου και του Α3, θα πρέπει να αφήσουν στην άκρη το ορθολογιστικό προφίλ των μικρών ντίζελ και να στραφούν στον πλουραλισμό κάποιου βενζινοκινητήρα, ξεκινώντας, κατά τη γνώμη μας, από τον 1.4 των 150 ίππων στην Audi και την BMW 120i των 177 ίππων.

Έχει ο καιρός γυρίσματα

Πριν από καιρό δε θα χρειαζόταν δεύτερη σκέψη για να απαντηθεί το δίλημμα. Ακόμα και όταν η μικρότερη BMW λεγόταν «Compact», είχε πάντα τον τρόπο να κερδίζει τους οδηγούς που ζητούσαν το κάτι ιδιαίτερο και συμμετοχικό, πιο πάνω από την αμφιμονοσήμαντη σχέση τού «ασφαλώς και ουδέτερα». Για όσο θα συνεχίσει να διατηρεί την πισωκίνητη υπόστασή του, ο Άσος θα αποτελεί τη φωτεινή εξαίρεση. Όλα αυτά τα χρόνια, όμως, η Audi, χωρίς να μιμηθεί, εξέλιξε το δικό της στυλ, φθάνοντας στη σημερινή τελειοποίηση. Εδώ, βέβαια, δεν είναι μόνο ο τομέας της οδικής συμπεριφοράς που καταδεικνύει το πόσο αμφίρροπη είναι η συγκεκριμένη αντιπαράθεση. Οι χώροι, η ποιότητα και το πρεστίζ υπάρχουν σε τέτοιες αναλογίες, που δεν αρκούν για να αναγκάσουν τη ζυγαριά να γείρει προς κάποια πλευρά. Μερικούς πόντους παραπάνω δίνει το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο της BMW, με τις μεταξένιες αλλαγές.

Στο τέλος της ημέρας, πάντως, η μάχη κρίνεται στις λεπτομέρειες των κινητήρων. Αν το ζητούμενο είναι μια πολιτισμένη συμπεριφορά και μια καλή κατανάλωση, τότε και πάλι η ζυγαριά παραμένει σε ισορροπία. Είναι αλήθεια, ωστόσο, ότι με αυτό το τεχνολογικό υπόβαθρο θα περιμέναμε περισσότερα από τον 3κύλινδρο της BMW ή, για να ακριβολογούμε, ένα χαρακτήρα αντάξιο της υπόλοιπης κατασκευής. Δείχνοντας, όμως, κάπως άχρωμος και επίπεδος, επιτρέπει στον αντίπαλό του να κερδίσει στα σημεία, κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή._ 4Τ

ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ

Για τα 5θυρα αμαξώματα των μικρότερων πετρελαιοκίνητων εκδόσεων, η τιμή εκκίνησης βρίσκεται στα 25.500 ευρώ (24.070 ευρώ με απόσυρση) για το Α3 και στα 26.750 ευρώ (25.320) για την 116d, ενώ ακριβώς ίδια είναι η τιμή της έκδοσης Efficient Dynamics. Περί τα επιπλέον 2.400 ευρώ θα πρέπει να υπολογίσετε για το αυτόματο κιβώτιο, ενώ ο έξτρα εξοπλισμός μπορεί να σηκώσει τον τελικό πήχη του κόστους πολύ ψηλά. Σε ό,τι αφορά τον Άσο της BMW, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ισχύει το πακέτο Service Inclusive για 5 χρόνια (ή 60.000 χλμ.), ενώ από τον ερχόμενο Ιούλιο θα προσφέρονται δωρεάν οι υπηρεσίες Connected, μέσω μιας κάρτας SIM. Αυτές περιλαμβάνουν τη δυνατότητα επείγουσας κλήσης για βοήθεια (όπως στην περίπτωση ενός ατυχήματος), καθώς και τα BMW Teleservices (το αυτοκίνητο από μόνο του θα ενημερώνει το συνεργείο για τις διάφορες ανάγκες συντήρησης, και ύστερα θα ειδοποιείται ο οδηγός).

 

AUDI A3 SPORTBACK 1.6 TDI

ΥΠΕΡ/ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ ΣΤΙΣ ΣΤΡΟΦΕΣ/ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ/ΑΠΟΚΡΙΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ/ΚΑΛΟΖΥΓΙΣΜΕΝΟ ΤΙΜΟΝΙ

 

ΚΑΤΑ/ΔΕ ΔΙΑΤΙΘΕΤΑΙ Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ, ΤΙΜΗ

 

BMW 116d 5d AUTO

ΥΠΕΡ/ΟΔΗΓΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ/ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ/ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ

 

ΚΑΤΑ/«ΑΧΡΩΜΟΣ» ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ/ΤΙΜΗ

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: A3
,
Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: 1 Series

Στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης, θα επιλέγατε ένα αυτοκίνητο που θα θυσίαζε τους επιβάτες του για το γενικότερο καλό;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά